עבור לתוכן

Omer Lanis

חבר חטיבה
  • הודעות פעילות

    428
  • הצטרפות

  • ביקור לאחרון

  • Days Won

    10

Omer Lanis last won the day on נובמבר 18 2017

Omer Lanis had the most liked content!

3 עוקבים

פרטי משתמש

  • Simulator
    Prepar3D

מבקרים אחרונים

הצגת המבקרים בפרופילך מנוטרלת, ולא ניתן לראות מי ביקר לאחרונה בפרופיל שלך.

Omer Lanis's Achievements

  1. בהצלחה ליאב וטל! מקווה שיפיח קצת חיים בנתיבי הCVFR השוממים ברשת... פה לכל התייעצות, שאלה, או בקשה!
  2. אם תקראו בפמת תחת אזורים אסורים ומוגבלים לטיסה, תראו את "אסור לטיסה יהודה ושומרון", שמחולק ל-3 חלקים. החלק הצפוני והדרומי מגובה הקרקע עד גובה 8' מעפ"י. החלק המרכזי (החלק שמתחת לTMA) מהקרקע עד 8', עם סייג שלמטוסים תחת פיקוח TMA (בן גוריון) מותר לרדת לגובה 6'. חוץ מזה יש סייג נוסף לגבי תהליך 26 שחורג גם מתחת לגובה 6'. סייג נוסף הוא נתיב אז"מ חוצה איו"ש, נתיב חדש יחסית (נפתח בסוף 2017) בין מכולה לעולש (רודוי פרסם תמונות מטיסה עליו בסימולטור פעם אם אני זוכר נכון). גובה הנתיב 2500' לשני הכיוונים והוא נמצא על תוואי שטח חקור. כל כלי שטס שם חייב להפעיל זעט ולהיות בקשר רציף עם פלוטו. לגבי אחריות בבלוקים, לTMA גובה שונה בכל גזרה (6-10 במזרח, 6-9 במרכז, 2-8 מעל CTR ב"ג וכו...) כמו שמסומן במפות. כל שטח שנמצא מחוץ לבלוקים האלו צפונית לקו הדרומי של הTMA בגדול נמצא תחת פלוטו. מן הסתם זה קצת יותר מורכב מזה אבל זה בגדול. לצורך העניין מטוסים בנתיב שורש-עיינות צוקים (מעל ירושלים) נמצאים בבקרת פלוטו (מתחת לTMA, מה שדורש את התיאום שאלמוג הזכיר) עד המעבר לחגב דרומה, או שנשארים עם פלוטו צפונה בבקעה. ולתגובה של יואל, רק ליישר קו לכולם: פלוטו וחגב הם בקרה צבאית. הצבא מספק את שירותי הבקרה בארץ גם לאזרחים. רוב השטח האווירי של ישראל שייך לצבא, למעט הTMA (בגבהים המפורסמים), בלוק 11'-12' בנתיב "חוצה ישראל" של הירדנים, ותחום הפיקוח של הפיקוח האזרחי ("תל אביב", ו"בקרת דרום"). יש חלוקה גם בתוך השטח הצבאי, אבל זה כבר לא לפה
  3. כמו שאתם בטח יודעים, ב9.11.17 פורסם עדכון גדול לפמת, שכלל מפת IFR חדשה ושונה לחלוטין (שמות ומיקומים, תהליכים, נתיבים), בועות ונתיבי אזמים ועוד. מסמך שמפרט את כלל השינויים נמצא באתר רת"א. אולי יש יודעי דבר בפורום שיכולים להגיד מה הרציונאל מאחורי שינוי שמות של נקודות קיימות? לדוגמה, ALROD הפכה לADLOD, KAFRI הפכה לPEPIR... מה הרעיון? איזה סיבה יכולה להוביל לזה?
  4. מקווה שיעלה סיכום לטובת אלה שלא יכלו להגיע...
  5. בלישה אתה לא מפסיק להפציץ! רק חבל שבאמצע שבוע... בהצלחה!
  6. כנראה אקח תל אביב משמרת שנייה
  7. מסכים לגמרי. בכלל, גם מטוסים לא כבדים יכולים לתרגל ולתרום, כשיש מספר כבדים ופתאום קל שמאמן הקפות או ATR איטי שמבצע את התהליך.
  8. רעיון מצוין לדעתי. המראות, נחיתות, עומס, המתנות. הכל מרחב שלנו (עד קצה המשפך velox karol), עם תל אביב גישה ומגדל. הזדמנויות מעולות לאימון פקחים, בחינות, השגחות, וגם לטייסים לפתח מיומנות (כמו שאיתי אמר) שכשיש 2 מטוסים אין בה צורך. תומר,המקרה שלך היה במבחן גישה אם אני זוכר נכון. דעתי האישית, פקח למד סל כלים גדול של איך לעבוד ומה לעשות כשעמוס (אמנם לא מספיק). אין דבר כזה עומס בלתי אפשרי. פקח שלא מאשר לטייס חריגים, או שמתעצל ורוצה לעשות דברים אחרים תוך כדי (לצבור שעות) , או שלא מאמיו ביכולתו לנהל את המרחב, ואז הוא לא צריך לעלות בלי השגחה (מיוזמתו) וגם, לנסות בכל זאת. כי אנחנו פה כדי ללמוד ולטעות. זה שעל פי חוקי הרשת (שעל פיהם ניתן לעלות לטוס בלי שום הכשרה) פקח יכול לסרב חירום זה בעיה שאין מה לעשות איתה. אנחנו יכולים לחנך את הפקחים שמבחינתינו החוק הזה לא קיים. תתמודד עם האירועים כמו שהם. בלי "צ'יטים". ולנושא, אירוע כזה ישפר את כולם ויתרום למקצועיות והמיומנות של כלל חברי החטיבה הפעילים.
  9. את העצים פתרו מתישהו, תחפש בפורום של iCvfr. המסלולים עדיין בעייתיים אצלי.
  10. מתקן את עצמי, חפש ב c:/programdata/lockheed martin
  11. Scenery.cfg קיים לפריפר בדיוק כמו לfsx, בתיקייה מקבילה במיקום. C:/users/(username)/appdata/roaming/lockheed martin/prepar3d v3 לך לפי המדריך, הכל מקביל ויעבוד גם בפריפר.
  12. גם יומיים לפני בחינה אפשר למצוא שעה-שעה וחצי לפקח. גם לי יש בחינה יומיים אחר כך, שאני מבטיח לך שמשפיעה יותר מבגרות על המשך החיים (עם כל הכבוד לבגרויות) ואני אמצא זמן לפקח. בכל מקרה אם יגיעו למצב שחסרים פקחים אני סומך על הצוות שימצאו פתרון. בלישה כמו שאמרת גם הוא תלמיד תיכון ואני בטוח שהוא מודע לזה. אתה לא חייב לפקח, אף אחד לא מכריח.
  13. תודה לכולם ותודה לבכטארי על הליווי!
  14. עומר לניס גר קרוב, יכול לעבור באושילנד כפר סבא ורכבת ראש העין ב13:40 ו 18:20 ביום שישי (רכבת אחרונה ב16:15...) מקום לשני אנשים. 0509035101
×
×
  • יצירת חדש...