
Gal Cohen
חבר חטיבה-
הודעות פעילות
80 -
הצטרפות
-
ביקור לאחרון
-
Days Won
2
Gal Cohen last won the day on דצמבר 15 2020
Gal Cohen had the most liked content!
Vatsim
-
VATSIM CID
1270035
מבקרים אחרונים
1,202 צפיות בפרופיל
Gal Cohen's Achievements
-
חברים את מתעלמים מהאלמנט הכי חשוב כנראה וזה הכסף. אף אחד לא מבטיח שעלות ההתקנה, הפיתוח, התמיכה, העדכונים השוטפים, התפעול וכדומה למכשור שעל אחת כמה וכמה צריכות להיות הכי קרובות למושלם שיש, בהכרח משתלם יותר מטייסים בני אנוש. עוד מאוד מוקדם לקבוע, זה שיש פיתוחים מרשימים זה נחמד אבל מפה ועד מוצר מוגמר שישרת את ההמונים והכי חשוב משתלם לכלל התעשייה, יש עוד דרך מאוד ארוכה שאני לא חושב שאיפשהו ב30-40 שנה הקרובות זה יקרה בלשון המעטה שיקרה.
-
Etai Charit בתגובה עם סמל a post in a topic: השפעת קרח על המטוס
-
משתף הדגמה חיונית מאוד בעיניי לידע כללי ואולי (לא עלינו) משהו שיציל חיים. לפחות במהלך הלימודים שלי, רוב המיקוד בתרגולים מהסוג על היחלצות מהזדקרות (שהרי אנחנו גורמים לה) ולדעת להימנע מתנאי התקרחות. אבל מקרים מסוג זה שבסרטון כנראה גרמו ללא מעט תאונות במציאות, הצפה של נתונים של שגויים עקב קרח + ראות 0 זה מתכון לבלאגן. עריכה: תיקון לינק.
-
את זה אני מקבל, בנוסף החבר'ה לא חייבים לנו כלום לכן כל הדיבור שהתפתח פה הוא כללי ביותר לגבי מה יביא איכות הכי טובה. אז תגיד, זה סינרי שמתאים אבל בתנאים הבאים: -אסור לטוס בלילה, כי מישהו צריך ליצור את הטקסטורות האלה לפוטוגרמטריה, מה תגיד כשהארובות בחיפה חשוכות בחושך כשאתה מנסה לנחות על 34? -אסור לטוס ממרחק גדול/קרוב מדי לאובייקט כי אז יהיה lod artifacts מרחוק ומקרוב האובייקט עם טקסטורות לא חדות ומוזרויות במאש. -כל זה בהנחה כמובן ומדובר באובייקט באמצע עיר ושדה התעופה נמצא יחסית רחוק משם: אם אתה רוצה שהארובה בפיינל של שדה דב למשל או האלה שבחיפה יראו טוב אתה כמובן יכול לשכוח מזה כי אתה צריך להיות במרחק קילומטר וגובה 2000 רגל בדיוק בשביל שלא יהיו בעיות ויז'ואליות. -עוד לא התחלתי לדבר על ביצועים, שזה כבר סיפור בפני עצמו... אז כן, לtest case הנורא ספציפי שלך זה מתאים, זה גם מסביר מדוע כל כך הרבה חבילות landmarks לmsfs שאינן מבוססות פוטוגרמטריה נחשבות למצליחות בקרב הקונים שכבר יש להם פוטוגרמטריה לאותו אובייקט בסימולטור. ובנוסף לכל זה, "פסלת" ז'אנר שלם של תעופה.
-
סוף סוף חדשות https://developer.x-plane.com/2020/11/stuff-we-are-working-on/ גם בתגובות יהיו דברים מעניינים לקרוא. הבלוג עצמו על פניו לא מחדש הרבה כי לפי הפידבאק שהם פתחו אפשר לראות על איזה פ'יצ'רים הם עובדים. אבל הדיבור על gpu culling ו compute מראה שהם רוצים את הפיצ'רים תחת שיטות מודרניות; compute שאדרים זה תוספת משמעותית כי אפשר לכתוב שאדר להכל: צמחייה ועשבים, עונות כך שהם גם ישנו צבע, אפשר גם לשפר את המים ושאדר קרח כך שבחורף האגמים יקפאו, הרבה מאוד אפשרי. בנוסף החדשות על ריבוי ליבות לזוויות מבט שונות משמעותיות, אלו הכי אינטנסיביים על המעבד (צללים, השתקפויות וכדומה). זה עוד יותר מדגיש את החשיבות במעבר לוולקן. צוואר בקבוק במעבד יהיה נחלת העבר כל עוד יש ל 4+ ליבות (והיום החדשים עם 8+ ולא לשכוח multi threading). זה שדרוג לביצועים לא פחות מוולקן וכבר לא צריך להתבייש לומר שהעתיד הוא 60fps נעול לעומת ה30 אליו רובנו שואפים עכשיו מחוסר ברירה.
-
מגובה 2000 מעל מגדל שלום זה יראה טוב. אם תרצה למשל להנחית מסוק על איכילוב או עזריאלי זה לא נראה טוב ברמת איכות הטקסטורות, המחסור בדברים כמו normal maps ובכל מה שקשור לpbr, אין טקסטורות לילה או אפקטים, וכמובן באגים במודל עצמו. כל אלה תצטרך לעשות לבד על טקסטורות שלא אתה תכננת או לחלופין לטקסטר הכל מחדש, ועל הדרך תתקן המון באגים במודל על מנת ששה ירונדר כמו שצריך במנוע המיועד. במילים אחרות עדיף לעשות משהו חדש בעצמך. זה כן פותר ב99% את הבעיה של לדוג מידע על הבניין אותו תרצה למדל שזה + גדול בפני עצמו.
-
11.50 כבר בוולקן, השלב הבא לפי מה שהם אמרו זה לבנות מחדש את כל ה rendering pipeline או במילים אחרות את כל הגרפיקה ואת הסינרי שהם מרנדרים, תחת וולקן הכל בטוח ופתוח לשימוש בריבוי ליבות, מאמין שהם יכוונו לביצועים שהם לכל הפחות יהיו שווים לגרסה האחרונה של v11, כנראה 11.51 שאמור לצאת ממש בקרוב אני מניח. (עדכון קטן של תיקוני באגים שלא הספיקו בבטא של 11.50) הביצועים כרגע מספיק טובים לתמיכה בVR, אבל חשוב לציין שניהול זכרון וריבוי ליבות זה לא תהליך של פעם אחת אלא משהו שתמיד אפשר לשפר, לפי הדף הנ"ל נכתב שם ש "וולקן זה רק הצעד הראשון".
-
להתחרות מאיזה בחינה? כשמדובר על הlightning, העננים המים והצמחייה בmsfs אלו סטנדרטים בשוק הגיימינג והם יהיו חייבים להשלים פערים הטכנולוגיה זמינה ויש חומרה מספיק טובה להעלות את הרמה, בנוסף לx-plane קיימת אופציה לאמץ טכנולוגיות מודרניות ממה שקיים ב msfs עכשיו נותר לראות מה הם יעשו עם זה. האמת שזו סיטואציה מוזרה עבור שני הצדדים שצריכים בדיוק את מה שיש כבר לצד השני, האחד שדרוג גראפי השני קודם כל לשפר ביצועים ולהשלים את ה sdk על מנת לצבור תוספים מקצועיים יותר. את הפיזיקה בmsfs אני לא יכול לשפוט כרגע כי מיקרו תקיעות לא עושות עם מודל הטיסה חסד, x-plane תחת וולקן הדבר הכי יציב שקיים היום מבחינת ביצועים וזו רק ההתחלה, זה פער די חשוב שעל msfs לסגור לדעתי. בנוגע לסינרי, נראה שהם לוקחים גישה שונה ממייקרוסופט. ניתן לבדוק על procedural ground textures, סביר להניח שזה יגיע עם יכולת לשלב שאדרים על טקסטורה (בשביל שינויי עונות לדשא וצמחייה למשל). הדאטא זמין והסיסטם הנ"ל מעולה השאלה מי הם המעצבים החדשים שיש להם בצוות ומה הם שווים, כל מה שידוע עליהם זה שהם "מזרח אירופאיים" והם עובדים כבר תקופה ארוכה על כל נושא טקסטורות הקרקע והאוטוגן למה שהם מכנים "הדור הבא של הסינרי".
-
https://feedback.x-plane.com/ לפי מה שמסומן כמתוכנן נראה שלא יהיה איזה שת"פ עם גוגל לעשות את מה שמייקרוסופט עשו (לא שזה אי פעם היה ריאלי) הם בכיוון של procedural terrain ואני ממש בעד, נראה טוב יותר לדעתי במיוחד בטיסות לגובה נמוך. אותי מעניין מי אלה המזרח אירופאים שעובדים להם על הטקסטורות והאוטוגן הבאים, יש שם את מאגר הartists כנראה הכי איכותי בעולם.
-
אתה משכנע את המשוכנע בנוגע להעדפת אוטוגן לוקח procedural בלי להסס. כנראה שיש לנו סטנדרטים שונים לרזולוציה וזה בסדר, במונחים של היום זה לא עובר מסך במשהו שמתיימר להיות "הדור הבא". בכל מקרה, מבחינת כמה עבודה צריך, לרוב פשוט משתלם יותר למדל אותם מ 0, לנקות ולהתאים את האובייקטים האלה לוקח לא פחות זמן.
-
המודלים האלה נחמדים לגוגל מפות אבל לא לרינדור; 1) כוללים הרבה גאומטריה לא נחוצה, כפילויות וכדומה, זה מקור לפגיעה בביצועים, על כלום, וגם בעיות ויז'ואליות אחרות שכרוכות בכך. 2) רזולוציה נמוכה 3) הטקסטורה היא תמונה ותו לא, לא טקסטורה עם חומרים. למדל אחד לבד כמו שצריך ייקח פחות זמן מלתקן את המודלים האלה לסימולטור. מה שכן, הלינק שהבאת פה הוא אוצר נדיר שלא היה לי מושג שקיים לארץ, הלוואי שזה היה קיים לפני איזה 5-6 שנים, ובהחלט יתרום ליוצרים למדל דברים איכותיים יותר, אחד הדברים הכי מתסכלים במידול זה ל"מלא את הפינות החסרות" איפה שאין מספיק תמונות לרפרנס ודברים מהסוג הזה יתרמו המון.
-
מכונת הפרסום של מייקרוסופט נותנת עבודה בהתלהבות הראשונית של המוצר כמו שהם תמיד ידעו לעשות. חשיפה גם לגיימרים שעשויים להשתקע זה דבר בכלל לא רע, זה טוב לנו למי שאכפת מעולם הסימולטורים. אבל אם תחשוב מנקודת מבט של גיימר שמגיע ממשחקי מרוצים, יריות וכדומה; מגניב יש את כל העולם! נתרסק על הבית! הנה מצאתי אותו..לא נראה ממש דומה, הטקסטורות מסביב באיכות נמוכה, אבל לפחות הוא שם. *מתרסק*-> מסך שחור -> מתחילים מחדש. איפה האפקטים? הפיצוצים, האש? ההתלהבות הראשונית תלך, מי מהגיימרים באמת יתעניין בעולם הסימולטורים והתעופה ויישאר זה הרי מבורך. אין ספק שהסימולטור הזה מחוץ לקופסא נראה הכי טוב מהמתחרות, אבל אין לי גם ספק שזה עניין זמני לאור מה שהמתחרות עומדים לחשוף. אבל זה כי הסימולטורים בכללי תמיד נראו פחות ממשחקי AAA, נובע בעיקר מהיותם cpu bound, מרחק הטעינה, הפיזיקה, מודל טיסה, מערכות וכו וכו לוקחים מחזורי מעבד כמו מטורפים. כרטיסי המסך הם לא הבעיה, הם ירנדרו כמה שרק תרצה, צוואר הבקבוק שם נובע ממשאבים מוגבלים של VRAM ורזולוציה גבוהה. לכן סדרת ה RTX3000 במקרה הטוב תעזור למי שיש כבר מעבד מפלצתי עם מכפלה פתוחה ו OC מרשים. הם יכולים לפמפם דרישות מערכות של RTX 2080TI בפועל הם לא משתמשים בשום דבר מטכנולוגיית ה RTX שהיא דור העתיד ורק תלך ותשתדרג, כמובן שזה לא מוגבל רק לנוידיה, ראו את הדמו של ה ps5. אבל זה לא צריך להיות ככה, עולם הגיימינג המודרני עובר ל low level, עם אוברהד נמוך לדרייבר ול api, ללא "קופסאות שחורות" בקוד ובקישור בין המעבד וכרטיס המסך, בטוח לריבוי ליבות בהכל ללא כל המגבלות של dx11\opengll. יש סיבה שמייקרוסופט רוצים לעבור ל dx12, אבל המעבר כרוך בהרבה מאוד עבודה, הרבה יותר עבודה ממה שיש למתחרות שכבר עשו את המעבר על מנת לגשר על הפערים בגרפיקה ולמען האמת לעשות דברים טובים יותר*. אם אני צריך להמר, תן לזה עוד שנה שנה וחצי, עד אז המתחרות כבר יציגו דברים גראפיים חדשים..כמובן שרק הזמן יגיד 🙂 *הם עדיין משתמשים בטכניקות שנחשבות לישנות בעולם הגיימיגנ המודרני, העצים בנויים מטכניקה ישנה ונראים מקרוב מזעזע בעיניי (טוב יותר ממה שיש למתחרות להציע זה כן). אין particle system בכלל, מקצועית זה יכול לתרום לזיהוי כיוון רוחות בשטח וכדומה, וגם מה שאמור לספק את רצונם של הגיימרים לפיצוצים אחרי שמתרסקים על הבית. כל הטקסטורות של העולם הפתוח ללא PBR, רזולוציה נמוכה של בינג ודברים מוזרים, זה לא קביל בעיני גיימר שבא מ the witcher למשל.
-
מעניין מאוד, תודה על השיתוף. דעתי היא שמכל הגרסאות החדשות של הסימולטורים ב2020 ה msfs אמנם כרגע נראה הכי טוב גרפית אבל בטווח הרחוק, אפילו בטווח היחסית קרוב, יתחילו לראות כמה הוא מאחור ביחס גרפיקה ביצועים, במיוחד ביחס לשוק הגיימינג הכללי והרחב, לא רואה איך הדבר הזה מקבל ביקורות חיוביות גם בקרב רוב הגיימרים המזדמנים. אבל חשיפה לעוד שוק זה דבר שבפוטנציאל כמעט תמיד טוב.
-
למתעניינים Austin's Update: The Future Of X-Plane Real-Weather, Hidden in Plain Sight. " While the rest of the team is working on Vulkan, MMO, new scenery and fresh aircraft, and I’ve just wrapped up some new flight model improvements to be shown when the time is right, I'm neck-deep in Xavion, getting it perfected for use in an eVTOL I'm helping with at Beta. (www.Beta.team). Our craft is the largest eVTOL ever to fly (by a wide margin) and I’m privileged to design the next-gen avionics concept that will be used on an iPad in this craft, and may someday be installed as the primary avionics. Of critical importance is delivering accurate WEATHER to the pilot in flight, and to that end I'm building a weather download, acquisition, gridding and display system in Xavion that is turning out to be second to none: The weather is not just DOWNLOADED for a MAP, but is instead loaded into a global, three-dimensional matrix of real weather to be ready for next-gen weather rendering and help with risk-assessment during flight. And now here is where it gets interesting: With this global, current, 3-D weather matrix, we are now primed with the ultimate real-weather system for the next generation of X-Plane. Clearly, this system will be dropped into X-Plane, forming the foundation of our next generation of real-weather simulation. You’ll have to wait a bit for the next generation of X-Plane, but you can start previewing this weather system in Xavion with USA weather in version 2.61 right now, and with full GLOBAL weather in version 2.62 later this week. Find it on the App Store here."
-
https://www.x-plane.com/2020/07/new-xavion-weather-maps/ בנוסף x-plane 12 סוג של הוכרז היום בפוש דרך מיילים על ידי אוסטין מיירס, כאשר מדובר שם על מנוע מז"א חדש מבוסס הדאטא של xavion שמכסה את כל העולם ומוכנה כבר במטריצת 3d לרינדור, המטרה היא לאפשר לסימולטור מנוע מזג אוויר המאפשר דינמיות וניהול סיכונים במהלך הטיסה, לסימולטור החדש יהיה מנוע רינדור חדש למזג האוויר מבוסס הדאטא הנ"ל. הוא גם הכריז על עוד דברים בדרך אגב ששאר הצוות בLR עובד עליו, אבל הפוקוס היה בעיקר על האינטגרציה של הדאטא בxavion לסימולטור.
-
ואחרי המון התלבטויות: עברתי מ FSX ל X-Plane 11
Gal Cohen replied to Yoav Melamed's topic in ראשי / General
שניהם CPU bound בגלל קוד מיושן. באשר ל P3D לא יודע אם בכלל הם בכלל מעוניינים לשפר את זה כי להם את הצרכים שלהם וזה בא לידי ביטוי בהתאם לרשיונות (אמנם אפשר להשתמש בגרסה אקדמאית כביכול אבל כשהסימולטור לא מיועד מראש למי שמשתמש בו באופן פרטי כתחביב שיצפה לזה שהעדכונים העתידיים לא יענו על צרכיו). לגבי XP, המנוע שלהם נכתב מחדש על Vulkan\Metal, התהליך אמור להיות מושלם ב2020 (בטא בסוף השנה הזו), אומנם בהתחלה השיפור בביצועים לא כזה משמעותי ביחס למצופה (למרות שמה שהראו ב flightsimcon נראה טוב מבחינת ביצועים), השיפור האמיתי יגיע אחר כך כשיהיה כבר סימולטור שרץ יציב על API מודרני על כליו שמאפשרים לפתח את הסימולטור ביותר יעילות מכל בחינה. המטרה שלהם זה להביא את XP לסטנדרטים של גיימינג מודרני (סליחה מראש, אבל סימולטור ביתי נכנס תחת קטגוריית גיימינג בגדול) מבחינת ביצועים.- 24 תגובות
-
- x-plane 11
- xp11
-
(ו2 נוספים)
תויג עם: