התשובה משתנה בין סוגים שונים של מטוסים והמערכות שעליהם אנסה לשתף טיפה עד כמה שאני מכיר...
לגבי חימום PITOT:
ג'טים ,
בSOP של באוינג כעקרון הPITOT HEAT נדלק אחרי הנעת מנועים וכמעט עד לפני כיבוי המנועים לאחר הנחיתה.. במטוסים האלה יש חיישנים שיודעים לפתוח מעגל בטמפ גבוהה על הקרקע ולמנוע מגוף החימום לעבוד סתם ולהנזק.. בחלק ממטוסי ה 737 לדוגמא יש פונקציית AUTO , בה המערכת פועלת ונסגרת בצורה אוטומטית על פי ההעקרון שהסברתי.
בוכנה,
בצ'קליסטים של מטוסי בוכנה מנסיוני בדכ יהיה רשום AS REQ להמראה , וOFF לאחר נחיתה , העקרון זה שאין שום חיישן שיכבה את החימום באופן אוטומטי , הגוף חימום מגיע לטמפ רצינית ועל הקרקע אתה מסתכן בנזק ביום חם בשלוב החוסר אוורור(פייפר\ססנה) ..בDA42 לדוגמא יש חיישן WEIGHT ON WHEELS בגלגל השמאלי , כל עוד המטוס על הקרקע לא משנה עם המתג על ON או OFF , המעגל פתוח והחימום לא עובד מעל טמפ מסוימת כדי למנוע חימום יתר.. אותו העקרון כמו ב737..
מבחנת תנאים להפעלה עד מה שאני מכיר מדובר על הפעלה בתנאי לחות נראת לעין (גשם , בסיס ענן , ערפל וכו ) בשילוב עם טמפ נמוכה שמוגדרת כתנאי התקרחות כל מטוס\חברה תגדיר משהו אחר בדכ זה בין 3 מעלות צלסיוס ל 10 מעלות צלסיוס..
ANTI ICE , מאוד משתנה בהתאם לסוג המטוס והמערכת..
יש כל מיני מינים וסוגים שונים של מערכות , נוזל , אוויר חם , BOOT כמו בATR וכו וכו
בג'טים עד כמה שאני יודע בהנחה ומתוכננת המראה בתנאים רלוונטים הדבר נלקח בחשבון כמובן בתכנון ביצועי ההמראה והAI נדלק לאחר הנעת המנועים עד לאחרי ההמראה ביציאה מתנאי התקרחות.
לדגומא ב737 יש WING AI ו ENG AI , על הקרקע הWING נסגר באופן אוטמטי בתנאים מסוים ( טמפ ודחף סוגר אותו להמראה ) והENG נשאר..מבחנת מצבם הפיזי של המתגים לדעתי כולם עוברים למצב ON ברוב החברות אבל לא יודע בוודאות של 100%. כל ההפעלה מתרחשת אחרי הנעת המנועים.
במטוסים פשוטים יותר שיש מערכות DE ICE היא לא מופעלת על הקרקע אלה באוויר בתנאים הרלוונטים.. אבל זה מאוד משתנה בהתאם לסוג המערכת וסוג המטוס..