דור לא יודע אם את העולם, את מרחב הצפון אולי.. אבל תודה בכל אופן :] היה פיריט נחמד מאוד
כמה הערות קטנות:
א. נדב"ר- תקפידו על נדב"ר נכון = או"ק, נקודה וגובה.. לא נכון: "CHQ עכשיו בחדרה בגובה אלפיים, אני ממשיך לצומת השרון ואחרי זה לבצרה בגובה 2000" .. נכון: "CHQ חדרה 2000" "CHQ, אלפיים צומת השרון בצרה" "2 צומת השרון בצרה, CHQ".
ב. רידבק לתנועה נגדית- אם אתם מקבלים דיווח "CEU יש לך נגדית גובה 1.5 חלפה חדרה", הרידבק הוא "קיבלתי נגדית גובה 1.5, CEU" ולא "CEU קיבל, 1.5 בחדרה". האופציה השניה זה רידבק שיתן גם טייס שקיבל על הנגדית, וגם טייס שהבין שהוא צריך להנמיך 1.5 לחדרה, ואז הוא יכנס בנגדית וזה לא טוב. לכן חייבים שיהיה ברור לבקר שהבנתם שיש שם תנועה אחרת.
מקרה אמיתי אגב, לפני בערך חודשיים בקר אמר למטוס שהיה בחדרה שיש לו נגדית 1.5 בבצרה והטייס אמר "קיבלתי, 1.5 בבצרה" והבקר לא וידא איתו שהוא הבין נכון כי הוא היה עמוס בערוץ השני, והדבר הבא שקרה זה שהמטוס הנמיך 1.5 ישר לתוך הנגדית שלו ושני המטוסים חלפו אחד את השני.
ג. אין צורך לדווח במחלף דרום ועתלית
ד. סתם הבהרה - בIFR קשר עין חסר משמעות (פשוט היו כמה חברה שדיווחו קשר עין- לא מזיק אבל מיותר)
ה. אם מטוס מדווח 1.5 בצומת השרון ומקבל "תשמור 1.5 בנתיב תקרא בבת גלים", אין צורך לדווח בנקודות בנתיב בדרך עד לבת גלים
ו.הלוואי לא תקראו לי פקח יותר!!! (NO OFFENCE שלומי)
סך הכל הרמת שליטה של כולם גבוהה מאוד, על אחת כמה וכמה לחברה שבחיים לא טסו במטוס... כל הכבוד!
אה ועוד משהו- בCTRים מטבע הדברים אני פחות טוב, מתנצל אם יש דברים שנשמעים לכם תלושים מהמציאות, אני אשמח להערות