שלום לכולם,
לאחרונה אני מבלה את רוב זמני ברשת בטיסה במדינות אירופה כאשר אני מזדהה באות הקריאה הרגיל שלי: 4X-CAM, כך שדגל ישארל מתנוסס ליד שמי.
יצא לי לראות המון טייסים ישראלים טסים גם הם באירופה, רובם תחת ELY אבל יש גם מספר מטוסים של ארקיע, ישראיר ו 4X וזה נהדר!. אבל...
מכעיס אותי (כן - מכעיס) לראות שמספר טייסים אינם מקפידים על הכללים הבסיסיים ביותר הנהוגים ב VATSIM. כמה דוגמאות:
1. הגשת תוכנית טיסה עם שדה מוצא ויעד בלבד, ללא פירוט הנתיב
2. הגשת תוכנית עם שדות שלא היו ולא נבראו (LGVA, LCKK, LIMV)
3. הגשת תוכנית טיסה ואי הקפדה על טיסה על פי התוכנית (העיקר SID ו STAR)
4. אי דיווח ב UNICOM באופן שיטתי (שמעתי אותם מדווחים ברשתות אחרות, פרטיות...)
5. דו-שיח עם פקחים איזוריים שהוא פשוט...תת-רמה (סליחה על הביטוי)
חברים: כאשר אתם מתחברים לרשת אתם קודם כל מייצגים את VATIL ואת ישראל. החטיבה שלנו משקיעה מאמצים עצומים בראש ובראשונה בחינוך החברים שלה. יש קורסים, מאמרים, פורומים ובעיקר, אנשים נפלאים שמוכנים לשתף את כל הידע שלהם במטרה להכשיר, לחנך ולהעצים את ההנאה במשחק/תחביב שלנו.
יתרה מזו, VATSIM עצמה מספקת טונות של מידע הודות הכללים ברשת, חומר לימוד, דפיות, לינקים למידע וכו', כך שאינפורמציה לא חסרה.
אני מבקש בכל לשון של בקשה לעמוד בכלל אחד מאד פשוט: תכנן את הטיסה וטוס את התיכנון
תכנן = דע במדויק את כל מה שאתה אמור לדעת מרגע ההתחברות לרשת ועד לרגע הניתוק: איפה אמור להיות המטוס, איך מגישים תוכנית, איך מדווחים, איך מטיסים לפי הנתיב המדווח, מתי להפעיל תוכי, הכל!
אם למישהו לא בא להשקיע מעט מחשבה, אז בבקשה, שיטוס Off-Line ויהנה! (זה גם כייף!)
אבל, אם מישהו רוצה לטוס תחת שם החטיבה שלנו. ותחת דגל המדינה שלנו, אז שילמד, יתרגל, ישאל, יתרגל, ינסה, יתרגל, וכן הלאה.
תודה על הקריאה. אם מישהו רוצה ללמוד, לשאול, להתיעץ, שישלח לי מייל.
חג שמח!