עבור לתוכן

moti

חבר חטיבה
  • הודעות פעילות

    3,273
  • הצטרפות

  • ביקור לאחרון

Vatsim

  • VATSIM CID
    motish3@walla.co.il

moti's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

מוניטין

  1. משה פירט נכון את הדרישות ואת ההצעה לקניית "בלוקים" של שעות להוזלת הרישיון. מינימום שעות ליציאה לסולו הקפות - 12 שעות. מותר לעשות גם 11 שעות עם מדריך ושעה עם מדריך ראשי ש"מאשר" אותך ליציאה לסולו. כל השאר תלוי בך ובקצב שלך. יצאתי לסולו ניווטים על השעה ה-12 בלוגבוק וסיימתי את הרישיון עם 48 שעות, כולל הטסט. היה השנה מישהו שסיים עם 44.5 שעות את הרישיון, וביום שנבחנתי פגשתי חניך שניגש לטסט ראשון עם 96 שעות כך שהרוב תלוי בחניך ובמדריך. החישובים לטיסות לילה ומכשירים (3 שעות כ"א), הקפות, איזורים, חירומים, ניווטים וטיסות סולו כמעט לא מאפשרים לגשת לטסט על המינימום שעות שדורש החוק. מתוך כל השעות, אתה חייב ש-15 שעות לפחות יהיו סולו (הקפות, אזורים ו-5.5 שעות ניווטים שמתוכם יש ניווט ארוך עם 2 שדות שאחד מהם חייב להיות לפחות 90 ק"מ משדה היציאה או משהו דומה). מוטי
  2. גם הרצליה, כשדה עם מסלול צר וקצר, הקפה עמוסה ועומס רב על הקשר ותיחומי גבהים מתחת לתקן הסטנדרטי הוא שדה לא פשוט עבור טייסים צעירים. אולי זו רק ההרגשה שלי, אבל תמיד הרגשתי נוח יותר בשדה דב מאשר בהרצליה, למרות שאת רוב הניסיון המועט שלי צברתי בהרצליה, שהיה שדה הבית שלי ואותו הכרתי היטב. העומס על הקשר ובהקפה בשדה דב תמיד היה פחות מזה שבהרצליה והמסלול הארוך והרחב תמיד היו עדיפים על המסלול בהרצליה. לגבי ניהול התעבורה עבור הפקחים, אני אכן מסכים שהם תחת הרבה מגבלות ולכן, זה שחיל האויר מקצה פקחים צעירים ובעלי ניסיון מועט במקום כזה, במקום פקחים ותיקים ומנוסים יותר, זה כבר עניין פנימי של המב"ס ורת"א שצריכים לתת את השירות הטוב ביותר עבור משתמשי השדה. כטייס, אני לא רוצה להיות מוגבל בגלל עומס קבוע על פקחים. המציאות הזאת לוקחת את התעופה בארץ אחורה, לא קדימה.
  3. רן, להיות טייס כאן זה לפעמים מתסכל. עשיתי את הרישיון בארץ בידיעה שיהיו גם רגעים של תסכול. עד לפני כמה חודשים, שדה דב הייתה אלטרנטיבה קרובה להקפות בימי שישי, כשלא ניתן להקיף בהרצליה. היה חלון זמן של כמה שעות בו יכולת לתאם שעה של הקפות (לבד, בלי עוד מקיפים). כיום, מי שלא יכול לטוס באמצע שבוע בגלל אילוצי עבודה או לימודים וחייב לטוס ולעשות הקפות בימי שישי, נאלץ לטוס מהרצליה למגידו להקפות, או לחיפה, כשמתאפשר. קשה מאוד לשמור כך על כשירות. במקום שההגבלות יגבירו את הבטיחות והמקצועיות של הטייסים, מתקבלת התוצאה ההפוכה.
  4. לפחות הפעם זה מופיע בפמ"ת. לא מעט פעמים המגדל החליט על דעת עצמו וללא גיבוי בנוטאם להגביל כל מיני סוגי פעילויות ל-GA. חזרה מתל יונה להרצליה ובקשה לטאצ' אנד גו על 03 (עם מדריך טיסה ותיק ובכיסא שמאל טייס פרטי) נענתה בשלילי. למה? ככה. בטיסה מעל השדה ראינו שלא היה מטוס/מסוק מונע אחד בכל השטח והתדר היה שקט לחלוטין. יש דברים שנשגבים מבינתי. שלא נדבר על כך שחצייה דרומה מהרצליה דרך שדה דב יכולה לעכב אותך על הקרקע אפילו 10 דקות לפני המראה בגלל "עומס" בשדה דב (לרוב, ארקיע ממריא ו-GA נכנס מדרום - ממש בלאגן ב-CTR...). מישהו צריך לעשות סדר ולהכניס קצת יותר היגיון בהגבלות הטיסה שם. להגיד "אסור" "אסור" ו"אסור" על כל פעולה אווירית בשדה דב כדי למנוע תקריות זה לא תעופה חכמה ומתקדמת. התעופה הבטוחה ביותר היא פשוט לא לטוס, ובקצב הזה, אנחנו לא רחוקים מלא להמריא לשום מקום בארץ. מוטי
  5. כנ"ל, גם אני. הלוואי ותצליחו להרים דבר כזה.
  6. גיוס קל ונעים אלדר! תשמור על עצמך!
  7. בגדול אין קשר לסוג המטוס יעדים קצרים (של עד 5 שעות) נקראים טיסות קוויקי הצוות יוצא ליעד ואחרי שהות של שעה וחצי עד שעתיים חוזר חזרה לארץ ביעדים ארוכים יותר (ארה"ב, מזרח רחוק וכו'..) הצוותים נוחתים יוצאים למלון ושוהים שם בין יומיים ל- 3 (משתנה בהתאם לצרכי החברה) המטוס חוזר בצוות שכבר שהה קודם ביעד וככה זה חוזר במעגליות. לא נכון בכל המקרים. הרבה טיסות לאירופה יוצאות עם צוותים מתוגברים (3 טייסים) שע"י מנוחה של טייס אחד בשלב מסוים של הטיסה פותרים את בעיית מגבלת השעות לאנשי הצוות בתפקיד. כשטסתי לוינה, ג'נבה, ברלין בכל הטיסות הצוותים היו מתוגברים. כל הטיסות הן בין 3-4 שעות לכיוון. ממה שאני יודע מגבלת השעות היא 8 ליום לכל טייס ובשביל לא להיכנס לבעיות עם הזמנים מוציאים צוותים מתוגברים על הטיסות. אשמח אם מישהו יתקן במידה וטעיתי.
  8. בהצלחה יהב! תודה רבה ניב!
  9. מזל טוב!
  10. החלמה קלה ומהירה אביב!
  11. מזל טוב!
  12. הרבה מזל טוב תומר! :new-bday:
  13. יופי של מדריך, כל הכבוד!
  14. מזל טוב רז!
  15. בהצלחה חברים ותודה רבה לעידו!
×
×
  • יצירת חדש...