עבור לתוכן

Roy

חבר חטיבה
  • הודעות פעילות

    40
  • הצטרפות

  • ביקור לאחרון

Roy's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

מוניטין

  1. אהלן חבר'ה, יוצא מראשון לציון - 3 מקומות פנויים (אור כבר החשבתי אותך). יוצאים בערך ב-3 כי כנראה שיהיו פקקים ועדיף להקדים קצת ולעזור בהכנות מאשר לאחר. שבת שלום!
  2. אני אביא איתי מצלמה ואשמח לעזור. בנוסף, מסתמן מזג אוויר נוח ונקווה שלא ישתנה! http://www.israelweather.co.il/week.asp?tbSelCity=16
  3. אהלן, שמי רוי ואשמח לטרמפ מראשון לציון לכנס וחזרה. תודה!
  4. קבל גם קרקע ל8 בואו לטוס!
  5. שוב עידו, לא התכוונתי (חס וחלילה) להוכחה מתמטית של החוק ה-III של ניוטון. אולי לא התנסחתי כמו שצריך. כוונתי היתה מאיזה גורם הופעל חוק זה (התנגשות המטוס בחלקיקים או להפך). Cd די זניח לדעתי בשינוי המהירות. מה שמשפיע עליו הוא צורת הגוף המתנגד לזרימה. אכן יש שינוי בזוית המטוס (tilt) בעת הגדלת\הקטנת מהירויות אך הוא זניח. אני מבין את המשוואה המתארת את כוח הגרר. אך מי כמוך יודע שבתיאוריה הכל טוב ויפה, והמודל שאנחנו מתעסקים איתו פה הוא בסיסי ביותר. אל תשכח שישנם עוד 1001 גורמים המשפיעים על הנושאים שאנחנו מתעסקים איתם פה (מערבולות קצה כנף, ועוד...) כמו שמוראה כאן: לכן במציאות אני חושב שיש הבדל גדול בהשפעת הרוח בין עצמים בעלי שטח חתך שונה.
  6. רוי אתה מפליא אותי, זה ממש לא ויכוח פילוסופי. מהירות וכח הם עניין יחסי, והאמת היא שאין שום הבדל בין שני המקרים. ניוטון לימד אותנו את זה בחוק השלישי שלו. זה לא משנה איך אתה מסתכל על הבעיה העיקר שאתה תהיה עקבי בצורה שאתה מסתכל עליה. מה שקובע במכניקת הזורמים היא המהירות היחסית בין הזורם לגוף שנמצא בתוך הזורם, מי מהם זז ולאן זה ממש לא משנה, משנה ההפרש בין המהירויות הללו. עידו שלום ודאי שהכל עניין יחסי. כל היקום שלנו הוא יחסי. מבחינת גורם התוצאה אין הבדל כלל בין שני המקרים, ואני מודע לכך היטב. זה טוב שהדגשת את המושג להיות עקבי. כמהנדס, אתה חייב לדעת מה גורם לכל דבר, ולא להשתמש בנוסחאות מוכנות מראש, אלא להבין מה עומד מאחוריהן. אני אתן לך דוגמא לשאלה כזאת מתורת החוזק: מה גורם למה? מאמץ למעוות או להפך? הרי יש לך את הנוסחא של חוק הוק הנכונה לתחום הלינארי בגרף מאמץ מעוות (התחום האלסטי). שאלה למחשבה עכשיו מבחינה פיזיקלית החוק ה-III של ניוטון מתקיים תמיד. אך כתוצאה ממה הוא נגרם? לא הבנת את כוונתי. לא התייחסתי כאן כלל לרכיב של רוח צד, וברוכי אכן צודק בעניין של רוח הצד ולכן לא הגבתי בעניין.
  7. קודם כל אני מודה על הדיון המעמיק בנושא לא העליתי טענה שונה ממך. אין במה שאמרתי עד כה שום קשר בין כיוון תנועת חלקיקי האוויר לכיוון המטוס. שתיהן מערכות עצמאיות, אך המשפיעות האחת על השניה. אצטרך לחלוק על דבריך... אמנם עוצמת הרוח שווה בשתי המקרים, אך שים לב שהצורה האווירודינמית, החומרים מהם עשויים המטוסים וצפיפותם (ועוד ועוד) של כלי הטיס הנ"ל שונים לחלוטין! יש לכך השפעה מכרעת על כמה הרוח תשפיע על מהירות המטוס. יש בעיה עם מה שאתה אומר פה... אם תקח את המטוס וסביבתו כנפח בקרה (בהנחה שזרימת האוויר לתוך המערכת ומחוצה לה קבועה - חוק שימור המסה) תקבל שלמסת המטוס וצורתו השפעה מכרעת על זרימת האוויר בסביבתו. רק אחרי מרחק וזמן גדולים מאוד תסתדר שוב זרימת האוויר כפי שהייתה קודם ותחזור למצב שיווי משקל Steady-State. אם כמובן תסתכל על התמונה הגדולה, וזה מה שאתה התכוונת, השפעת המטוס באמת זניחה על כיוון ועצמת זרימת האוויר. אוקיי אז פה אנחנו נכנסים לדיון פילוסופי מעט. רוח אכן מתנגשת בגוף המטוס. לדוגמא: לך לים ותהיה סטטי (אל תזוז). אתה תרגיש את הרוח מתנגשת בך למרות שאתה אינך זז. לעומת זאת, בוא נניח מצב שבוא האוויר הוא סטטי (אין רוח), אזי עצם תנועתו של המטוס, גופו יתנגש בחלקיקים הסטטיים שיפעילו עליו כוח. במצב זה, כמו שאמרת בעצמך, החלקיקים שיפעילו על המטוס כוח, נובעים כתוצאה מתנועת המטוס.
  8. תודה על ההערה אך ברצנוי לסייג חלק מהדברים. קודם כל רוח אינה "גוש אוויר" אלא תנועה של חלקיקי אוויר רבים יחד בכיוון מסוים (ויקיפדיה), הנוצרת כתוצאה מהפרשי לחצים במקומות שונים על גבי הגלובוס. האנרגיה הקינטית של חלקיקי האוויר הללו, בעת ההתנגשות בגוף המטוס, הופכת לאנרגיה הקינטית של המטוס (מתקף ותנע). אם היטל הכוח שהתנגשות זאת מפעילה על הציר האנכי לציר הסימטריה (במישור האופקי) הוא גדול, אזי נוצרת לך רוח צד (או Sidewind). אם היטל הכוח הוא על ציר המטוס (ציר סימטריה) אזי נוצרות לך רוחות גב (או זנב - Tailwinds) או רוחות אף. עכשיו לעניינו. כאשר ישנה רוח צד, אף המטוס לא יפנה לכיוון אליו ירצה להגיע (אחרת תהיה סטייה מהמסלול), ולכן המטוס יטוס בצורה "עקומה", צורה שוודאי מוכרת לכולם כאן. בעקבות הסטה זאת, לחלקיקי האוויר המתנגשים במטוס (ויוצרים את הגרר כתוצאה מצורת המטוס) יש כעת שטח פנים גדול יותר כתוצאה מצורת הכנפונים. אתה יכול לחשוב על זה כך: אם תסע במכונית במהירות של 100 קמ"ש ותנסה להחזיק חתיכת קרטון מחוץ לחלון בצורה בה שטח החתך המלבני שלו פונה כלפי כיוון הנסיעה, תוכל לחוש בתופעת הגרר שבעצם יוצרים הכנפונים ובכוח המאסיבי שהם יוצרים נגד כיוון הטיסה (או בעצם מוסיפים לגרר). אך אם תחזיק אותו כך שעוביו הדק פונה לכיוון הנסיעה, לא תהיה כמעט שום בעיה. מה שאני בא לומר בעצם הוא שדבר גורר דבר. רוח צד גוררת סטייה של המטוס מכיוון הטיסה, ובעקבות כך הכנפונים מוסיפים לגרר.
  9. היי חברה, היום בהרצאה של חוזק חומרים 2 שאלתי את המרצה שלי, ד"ר ברוך קרפ, אודות הכנפונים הנמצאים כיום בשימוש רב במטוסי הסילון. שאלתי הייתה מדוע הכנפונים מקטינים את הגרר וכיצד הם מייעלים את זרימת האוויר. אז קודם כל בואו נבין מהם הכוחות הפועלים על המטוס והכנף. בעיקרון ישנם 4 כוחות: ציר X Drag - כוח הגרר הנובע מהתנגדות האוויר לגיאומטריה של המטוס. Fj - כוח הדחף. מנוע הסילון (או כל מנוע אחר לצורך העניין) הדוחף את המטוס קדימה. Fj>Drag באופן מתמיד משום שהמטוס נע קדימה. ציר Y Lift - כוח העילוי הנובע מצורת הכנף. Mg - משקל המטוס. כאשר Lift>Mg המטוס מתרומם מהקרקע. בכדי להסביר את השפעת הכנפונים, אסביר תחילה את מבנה זרימת האוויר סביב הכנף ואת האופן המיוחד בה היא בנויה. הכנף בנויה באופן הגורם להפרש לחצים בין חלקה התחתון לחלקה העליון, כך שמתחתיה הלחץ יותר גבוה מהלחץ מעליה. לכן, לפי חוק הפעולה והתגובה (חוק III של ניוטון) האוויר הנדחה מהכנף יגרום לעילוי. להלן איור: המצב האידיאלי לכנף הוא מצב בו האוויר דוחף אותה בצורה חד כיוונית (מעלה), אך בגלל הפרש הלחצים עובר גם חלק מהאוויר מצד הכנף ויוצר טורבולנציה (זרימה לא מבוקרת של אוויר). ניתן לראות תופעה זאת כאשר אחוז הלחות גבוה, והכנפיים מתירות אחריהן "עקבות" בצורת שובל לבן של אוויר טורבולנטי. במצב בו הכנפונים לא מורכבים, יש מערבולות אוויר סביב הכנף, ולכן האוויר אינו נכנס לכנף בצורה אופקית (אידיאלית), אלא בשיפוע שלילי, כמתואר כאן: מצב זה גורם להפסד בכוח העילוי ולהגדלה של כוח הגרר. הכנפונים בעצם מונעים את כניסת האוויר מהצד ובכך מאפשרים זרימה חד כיוונית ויעילה של אוויר. עם זאת, יש לזכור כי המטוס לא טס בצורה ישרה (הכיוון על הMCP הוא לא הTrue Heading), מסיבות כמו רוחות צד וכו'... במצב כזה הכנפונים מהווים "נטל" על הצורה האווירודינמית של המטוס ומגדילים את כוח הגרר. זהו אז עד כאן להיום אשמח לקבל תגובות, הערות והארות. הסבר זה היה בסיסי וניתן להמשיך לקרוא ולעיין http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9B%D7% ... 7%99%D7%9D
  10. היה פיקוח מלא עד 23:00 ... אני מודה לכל הטייסים שאיישו לנו את העמדות מקווה ליותר הענות באירועים הבאים.
  11. תשובה קצר ולעניין: אז תטוס אוףליין! אז צעקו עלייך בקשר? נעלבת? לא נורא גם עליי צעקו ועל רבים אחרים. בעניין המשפט האחרון שלך: מה אתה באמת חושב שצריך "לשבת" על מישהו שיבוא לטוס? אם הבנאדם ירצה לטוס הוא יטוס ויהי מה! אני בעצמי למדתי ממדריכים ברשת וסרטונים ביוטיוב כשלא הסתדרתי... אבל אני אוהב את זה ולכן אני משקיע. אל תהיו כאלה תינוקות ותלמדו להסתדר קצת לבד... למרות שאני בטוח שאם תבקשו מאחד מהחברים בקהילה הוא ישמח לעזור לכם. ברצוני להציג לכם כמה מהדעות כאן בפורום: כולכם צודקים בסופו של דבר. הבעיה היא אחת ויחידה: אין מספיק כוח אדם. יש לכם רעיון? הצעה? הארה? אז הפסיקו להציע והתחילו לבצע! מספיק עם "אין פיקוח", "יבש בפורום", "אין תנועה בארץ", "אין אירועים". אפשר להשתגע מהשליליות שהולכת פה. לכל בעלי הרעיונות למינהם הצעתי כזאת: פנו נא אל אחד המנהלים ותגידו לו שאתם רוצים לתרום באופן מסויים ואל תצאו באופן פרובוקטיבי ותפנו אצבע מאשימה כאן בפורום. אינני חניך IFS ואני כרגע שקוע בלימודיי באוניברסיטה אך אני משקיע לפחות שעה עד שעתיים טיסה בשבוע, וזאת ואף יותר אני מצפה מאנשים שעברו כאן הכשרה כלשהי. יצר האדם (בעיקר הישראלי) הוא בעיקר לקחת ולא לתת. אז אנא עצרו רגע, ותראו מה אתם יכולים לתרום לפני גרימת נזק נוסף. לסיכומו של עניין, אני חושב שהשרשור הזה נובע מתסכול של חלק קטן מחברי הקהילה (אפילו הבכירים) ואינו מייצג את דעת הרוב. לעניות דעתי, השרשור הזה אפילו לא ראוי לכל התייחסות מצד המנהלים והסגל הבכיר. יש דברים יותר חשובים לעשות מלהתעסק בקטנות. היי רועי, לא הבנת כלל את מה שכתבתי , התכוונתי שאני במקרה זה כמוך משקיע ולומד וכו' ולא כולם כאלה זה הכל..וזאת הבעיה שצריך להתאים לא ארחיב כי הכל כבר נדון כאן ובשרשורים אחרים לגבי הרעיונות תדע לך שאני בקשר עם אמיר פז לתאם תחילת הכשרה כפקח ...ומה אתה עושה ? חוץ מלתקוף אוליי תעשה משהו מעבר ללטוס בזמן הפנוי שאין לך? כולנו אנשים עסוקים ולכל אחד יש את הדברים שלו , מה שאתה עשית לא מכובד כלל אם אתה לומד אז באמת יפה - גם אני הייתי סטודנט.. אבל זה שאני צריך לפרנס משפחה וכו' לא אומר שאני לא עסוק גם. אתה אמרת שאנחנו תקפנו אז חבל שלא קראת הכל ובעיון ואם אינך מכיר אותי אין לך זכות לתקוף אותי כלל. ובנוסף אתה טועה זה שכתבו פה רק כמה בודדים הם אלו שבאמת אכפת להם כמו צבי כמו נוריאל ועוד אחרים ( סלחו לי אם שכחתי משהו ) וכל השאר תבין לבד.. עובדה שאיציק ומיקי מנהלי VATIL קראו ושמעו ועובדה שהבינו שכן משהו צריך להשתנות והתהליך החל אז כנראה שלפחות חלק מהטענות - יש בהן משהו. אין לי שום כוונה לתקוף אותך באופן אישי ואני מצטער אם פירשת זאת ככה. לקחתי את הודעתך כציטוט משום שהיא התאימה לכוונותי בהודעה. אתה צודק בכך שאתה אומר שאינני תורם מעבר לשעות טיסה. אני לא בא להיות צדיק ואני מאוד מעריך את מי שתורם ותרם. מצד שני, אינני מעלה הודעות שווא בפורום שכולן תלונות כמו הרבה אנשים כאן. דבר נוסף, לפי דעתי, אם אתה חושב שהמנהלים הבינו שמשהו צריך להשתנות בזכות השרשור הזה, טעות בידך. כבר פתחו דיון על כך, ומיקי בעצמו התבטא בקשר לכמה דברים שצריכים להשתנות. אז עוד דיון? אתה באמת חושב שזה ישפיע? במקרה זה, רב הנזק על התועלת. אני יודע באופן אישי שהסגל הבכיר משקיע מעל ומעבר. השקעה רבה נעשית ללא ידיעת חברי הקהילה.
  12. שלום לכולם, אולי רובכם לא מכירים אותי אבל אני טייס פה בקהילה בזמני הפנוי (שאין לי). כבן אדם בוגר, אני לא מבין מה הצורך בשרשור המיותר הזה? אני מציע לכל אחד לשוב ולקרוא מה שהוא כתב. בשרשור הנ"ל אני רואה התקפה "סמויה" על מנהלי VATIL ו-IFS בלי רחמים ובלי בושה. אני אומר בלי בושה, כי הם אלה שהכשירו את חלקכם לטוס או לפקח. תשובה קצר ולעניין: אז תטוס אוףליין! אז צעקו עלייך בקשר? נעלבת? לא נורא גם עליי צעקו ועל רבים אחרים. בעניין המשפט האחרון שלך: מה אתה באמת חושב שצריך "לשבת" על מישהו שיבוא לטוס? אם הבנאדם ירצה לטוס הוא יטוס ויהי מה! אני בעצמי למדתי ממדריכים ברשת וסרטונים ביוטיוב כשלא הסתדרתי... אבל אני אוהב את זה ולכן אני משקיע. אל תהיו כאלה תינוקות ותלמדו להסתדר קצת לבד... למרות שאני בטוח שאם תבקשו מאחד מהחברים בקהילה הוא ישמח לעזור לכם. ברצוני להציג לכם כמה מהדעות כאן בפורום: כולכם צודקים בסופו של דבר. הבעיה היא אחת ויחידה: אין מספיק כוח אדם. יש לכם רעיון? הצעה? הארה? אז הפסיקו להציע והתחילו לבצע! מספיק עם "אין פיקוח", "יבש בפורום", "אין תנועה בארץ", "אין אירועים". אפשר להשתגע מהשליליות שהולכת פה. לכל בעלי הרעיונות למינהם הצעתי כזאת: פנו נא אל אחד המנהלים ותגידו לו שאתם רוצים לתרום באופן מסויים ואל תצאו באופן פרובוקטיבי ותפנו אצבע מאשימה כאן בפורום. קחו דוגמא מאלון אבלסון. קל מאוד לראות את התלונות, אך מצד שני נורא קשה להביט על מה שאנשים עושים בשבילכם מהצד. אינני חניך IFS ואני כרגע שקוע בלימודיי באוניברסיטה אך אני משקיע לפחות שעה עד שעתיים טיסה בשבוע, וזאת ואף יותר אני מצפה מאנשים שעברו כאן הכשרה כלשהי. יצר האדם (בעיקר הישראלי) הוא בעיקר לקחת ולא לתת. אז אנא עצרו רגע, ותראו מה אתם יכולים לתרום לפני גרימת נזק נוסף. לסיכומו של עניין, אני חושב שהשרשור הזה נובע מתסכול של חלק קטן מחברי הקהילה (אפילו הבכירים) ואינו מייצג את דעת הרוב. לעניות דעתי, השרשור הזה אפילו לא ראוי לכל התייחסות מצד המנהלים והסגל הבכיר. יש דברים יותר חשובים לעשות מלהתעסק בקטנות.
  13. וזה מה שנקרא בדיקת עומס לכפיפה, בחלק העליון של הכנף נוצרים מאמצים לחיצה ובחלק התחתון מאמצי מתיחה, כאשר ביניהם יש את הציר הניטרלי (אזור שלא מרגיש מאמצי לחיצה או מתיחה), לאורך חתך של הכנף גם יש מאמצי גזירה שהם משתנים לאורך החתך והם מקבלים ערך מקסימום בדיוק בציר הניטרלי. 30 שניות על כפיפה משולבת של קורות - מקווה שילך לי טוב בבוחן על זה ביום שישי תודה על התמונות יוני חחח גדול איציק! אני רק מקווה שזוהר לא יתן לנו לחשב את זה בבוחן : :agrue:
×
×
  • יצירת חדש...