רציתי רק להגיב על הדבר שכתבת כאן.
מצד אחד, אני מסכים איתך- טיסות חיה"א אולי לא מעודדות טיסה. מצד שני- אני חושב שלא צריך למדוד רצון לטוס לפי כמות הטייסים ברשת או הנתיב שהם עושים.
אני חושב שאתה תסכים איתי שמן הסתם קרנף לא ימריא מהרצליה, אבל פעמים רבות הטיסות מתבצעות בנתיבי טיסה אזרחיים, אבל בגבהים גבוהים יותר.
רק דוגמא למשפט הקודם, אימון נחיתות קצרות מתבצע במנחתים כמו ערד ומצדה, שמן הסתם הם מנחתים אזרחיים שהדרכים אליהם הן אזרחיות.
בכל מקרה, העובדה שחיל האוויר פועל בנתיבים שהם לא בהכרח אזרחיים לא אמורים להטריד אותך בתור טייס בשאלה של לעלות או לא לעלות לטוס, כי גם במציאות הטייסים בחיל האוויר לא טסים בנתיבים אזרחיים ובכל זאת יש תעופה מרובה שהיא כן אזרחית.
למרות זאת, אני כן מסכים איתך שצריך לברר שיתוף פעולה עם קפריסין ויוון, זה יכול להביא הרבה מאוד טייסים למרחב האווירי שלנו, ואולי גם להעלות את תדירות הפיקוח בעקבות זאת.
הסיבה שאני לא עולה לטוס בזמני החופשי היא שיעמום מהטיסה. אני חושב שחווית הטיסה של טיסה בואטסים בלי פיקוח היא בעצם כמו טיסה באופליין, אבל עם תוספת טקסט לדיווח.
עוד משהו שהיה גורם לי לרצות לעלות לטוס זה פתרון של בעיית יוניקום קולי ב-FSINN. אני יודע שלהרבה אנשים יש את הבעיה הזו, וזה בעצם ה"תחליף" לפיקוח.
דבר קטן נוסף שאולי היה עוזר- בדרך כלל פקחים מתחילים מתלהבים יותר מעניין הפיקוח מפקחים וותיקים יותר. מנסיוני, העניין של הרשמה למבחן ממוחשב לוקח המון זמן, ואפילו שאני אישית נרשמתי כבר לפני בערך חודשיים לבחינה הממוחשבת, עוד לא קיבלתי אפילו אימייל. בקיצור, תחזוק מערכת הפניות וההדרכות בנושא יכולה לזרז תהליכים ל"יצירת" פקחים חדשים עם רוח במפרשים ורצון ללמוד ולפקח כל רגע שאפשר.