עבור לתוכן

Nir

חבר חטיבה
  • הודעות פעילות

    187
  • הצטרפות

  • ביקור לאחרון

Nir's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

מוניטין

  1. מה פתאום רמז...אני תמיד אומר הכל בצורה ישירה וגלוייה :wink: אני מתכוון כמובן שתמיד אפשר לעשות טוב יותר, בטח ובטח כשזה נוגע לבניית סינרי. תמיד אפשר ( ורצוי ) ללמוד משהו חדש.
  2. ממליץ מאוד לכל מי שמעוניין להתחיל לבנות סינרי בGMAX, להשיג את הגירסה הקודמת של התוכנה. את הגירסה הזו ניתן למצוא ב FS2002 PRO. ( ובגירסת PRO בלבד ). הסיבה להמלצה נובעת מהעובדה הפשוטה ש GMAX לא נועד לייצר טקסטורות קרקע, אלא בראש ובראשונה לייצר מודלים תלת מימדיים. אני בטוח שאין עוררין על כך שטקסטורות קרקע קאסטום מייד, מוסיפות המון לכל סינרי, ובטח עדיפות על הדיפולט. וכאן אני מגיע לבעייה עם הגירסה הנוכחית של GMAX. ניתן לייצר טקסטורת קרקע בGMAX , אך אז מתעוררות שתי בעיות : 1- הטקסטורה מרצדת 2- יוצרת צל, ומקבלת צבע אפור כהה. את הבעייה הראשונה ניתן לפתור ללא בעייה ובמהירות ( ZBIAS ). הבעייה השנייה כבר דורשת שינוי קוד בקובץ ASM. גם כאן , ברגע שהתנסנו בכך מעט, אין שום בעייה. זה עיניין של CUT & PASTE של קוד מוכן מראש. אבל...!! כאן מתחילות הצרות...יתכן והמטוסים לא ייצרו צל על הקרקע - מאוד לא מציאותי...הביניינים אינם יוצרים צל על הקרקע..הממ..לא נראה טוב, ולסיום, ייתכנו מצבים שככל שנגביה טוס - הקרקע תתרומם ותכסה את המיבנים של הסינרי. כאן אני חוזר להמלצה. בגירסה הקודמת אומנם יש צורך בשינוי קוד קל, אך למעשה כל הבעיות שהוזכרו נעלמות. המלצה אחרונה. ישנו TUTORIAL מצויין כיצד לשרטט קווים של מסלולי הסעה וכו' , באמצעות GMAX. הקווים האלה נראים מצויין , חדים וחלקים ממש כמו ה AFCAD, אך ללא המגבלות שלו. ניתן להשתמש בכל טקסטורה וצבע שתחפצו. למעשה, כל טקסטורות קרקע שבניתם בGMAX תכסה על מה שנבנה ב AFCAD ( ה GMAX תמיד בשכבה הראשונה ואין דרך לשנות את זה ) כך שתהיו חייבים לייצר קווים במקום. ניתן כמובן ליצור את הטקסטורות שיכללו כבר את הקווים, אך זה אינו מצב רצוי, בגלל הרזולוציה בה משתמש הסימולטור. הקווים יראו מזוגזגים ומטושטשים. יתרון נוסף, ניתן לבנות הכל בGMAX ולקבל דיוק מקסימלי, בלי צורך בניסוי וטעייה, ולבסוף לחלק את קובץ העבודה לקבצים קטנים יותר ולשלוח אותם לסימולטור. אגב, את הקווים ניתן לבנות בשתי הגירסאות. ואחרי שכתבתי את כל זה, הלוואי והייתי יודע את הדברים הללו כשעסקתי בבניית שדה דוב והרצליה. :? ניר
  3. מה אומר שלא נאמר ?..פשוט תענוג.
  4. שלום חברים ראשית ברצוני להבהיר שמירב הקרדיט על בניית הסינרי שייכת לדויד. מעבר לכך שתענוג לעבוד איתו כאדם, אשרי החטיבה שיש לה מקצוען כמו דויד שלא מרפה, משנה, מוחק, בונה מחדש, מחפש כלים חדשים, חוקר ומייפה וכל זאת מזמנו הפנוי ובהרבה הרבה מרץ. לצערי בשל חוסר זמן כרוני לאחרונה, לא יכולתי לקחת חלק יותר נכבד בבניה, כך שמירב המטלות נפלו עליו. אולם ידעתי שהבנייה מוטלת על מקצוען שיביא לבסוף לסינרי מוצלח כמו שכולם מצפים לו. אז דויד, גם ממני....כל הכבוד !!! ניר
  5. ראבק...השם היה לי מוכר ולא הצלחתי לקשר מי האיש. כשאנשי החטיבה ציינו את רוחב ליבו, צילצל בי עוד פעמון. עשיתי חיפוש בפורום תפוז ואז הכל חזר. נמרוד היה האדם הראשון שהציע לי עזרתו כאשר בניתי את שדה דב הראשון. כמובן שזה לא יפתיע איש מאלו שהכירו אותו היטב. אני מקווה שהוא כרגע בשמיים האין סופיים, מתרגל HAMMER HEADS וגלגולי חבית. מרכין ראש :candle: הצעה: כאן בשמיים הווירטואליים שלנו אפשר להוסיף איזו יז לזכרו. הכוונה להוסיף משהו לאחד הסינרים , כך שכל מי מטיסיי העולם יוכל לראות זאת.
  6. Nir

    SDE DOV V3

    וואלה......למה אין באמת עשן מהארובה?כאילו הרי שיש עשן זה יותר מציאותי לא? אין עשן משתי סיבות : תחנת הכח - בניגוד לשנים קודמות - מייצרת הרבה פחות זיהום הנראה לעין. אפקט העשן יוצר לעיתים מראה לא ריאליסטי כאשר יש עננים ( המנוע הגרפי של הסימולטור ) זהו, תסגרו את נושא העשן עד לל"ג בעומר ! ניר
  7. Nir

    SDE DOV V3

    תודה לכולם על המחמאות :oops: ולמען הסר ספק----אין עשן יותר
  8. Nir

    SDE DOV V3

    שדה דב החדש ניתן להורדה : http://library.avsim.net/esearch.php?CatID=fs2004scen&DLID=56423 תהנו
  9. שיט...ורק לנו הראו בסירטונים איך בשייטת מטרטרים את החיילים בריצות מהים ליבשה וחוזר חלילה נשבע לכם, הבטיחו וקיימו ! :x
  10. חלילה מיקי ...הפעם אני לא הובנתי נכון
  11. היכן אתה רואה פוליטיקה בשרשור הזה? מדובר בנושא שצריך להיות בנפשו של כל אחד מאיתנו. אם היית אמור להגיע לסיור מרוכז בהרצליה וכניסתך הייתה נמנעת, זה היה גם היה הופך להיות רלוונטי לפורום. לפני שמישהו הופך טייס טוב הייתי מעדיף לראותו קודם כל הופך אדם טוב יותר. כמו שלפני ציטטו חכמים " ללא הבדל דת מין וגזע ".. על משפט זה כולנו חתומים מאז הקמת המדינה על גליון מאורך ומצהיב. אחרי הכל, בתוך עמי אני יושב, איני טומן ראש בחול לנוכח המציאות. המציאות היומיומית המכריעה גורלות ועולמות באה לידי ביטוי ע"י הכותבים השונים בפורום. יש בהם נושאים שאינם קשורים ישירות ב : " כמה מדפים לנחיתה...מהירות גלישה " ושאר ירקות. זה אינו הופך אותם ללא רלוונטיים. ניר
  12. אוקיי חזרה העיברית למיקלדת אני לא בטוח עד כמה השב"כ בחש בקלחת הזו. כמי שמחד מכיר מעט את המערכת מבפנים ומכיר מאידך את דני שנער קב"ט משרד התחבורה אני יכול להעלות רק תהיות על הכתב. דני שנער הוציא לא מעט הוראות תמוהות \ מרגיזות ועוד יותר מזה הוראות מטומטמות לחלוטין. למי שיצא לעיין בחודשים האחרונים בפורום התעופה הקלה - ודאי זוכר את הוראת הסינדול ( שעדיין קיימת ) למטוסים קלים בלבד...כאילו שהפיגועים ב 9.11.01 בוצעו ע"י ססנה 152 . כמובן שהוא לא לקח בחשבון משקל ואיזון של מטוסים קלים, או מה יקרה (ואכן קרה ) בזמן תמרון בג'י שלילי אם אותו סנדל. נזכיר עוד את ההוראה להוציא כרטיסי טיסה לנוסעים בטיסות פרטיות ( בניגוד מוחלט לחוק ) או לחילופין לטוס עם מאבטח בטיסה. ולאחרונה, ביטול טיסת האולטא לייטס בירדן ( אחרי שעברו את כל האישורים ) עקב חשש לפיגוע. אותם טייסי אולטרא לייט הורשו להכנס באוטובוס לירדן. האוטובוס כמובן לא היה ממוגן, אך זה לא מנע מדני שנער לאשר את הנסיעה...אתם הבנתם את זה ?! אני לא ! ולעיניין שדה הרצליה בקצרה......קישקוש מוחלט לדעתי, ועוד יותר מזה זה זו התגובה המטופשת של הרשות לגבי סוג הטיסות בשדה. נוסיף לזה את העובדה שישנם חיילי צה"ל בעבר ובהווה אשר אינם יהודים ! הם טובים מספיק להשתייך ליחידות בקו הראשון, לסכן את נפשם אך אינם טובים מספיק להכנס לשדה המצ'וקמק שנקרא הרצליה. אך במדינת ישראל פקידים קטנים מעדיפים לעסוק בסננה מקרטעת במקום לבדוק איך בכל שנה אנו מאבדים מאות אנשים בכבישים. ניר
  13. Dear Ido My deepest condolences to you and your family. May you take comfort in the happy times and memories of your father, and by the love ones who surround you. Nir
×
×
  • יצירת חדש...