ממליץ מאוד לכל מי שמעוניין להתחיל לבנות סינרי בGMAX, להשיג את הגירסה הקודמת של התוכנה. את הגירסה הזו ניתן למצוא ב FS2002 PRO. ( ובגירסת PRO בלבד ).
הסיבה להמלצה נובעת מהעובדה הפשוטה ש GMAX לא נועד לייצר טקסטורות קרקע, אלא בראש ובראשונה לייצר מודלים תלת מימדיים. אני בטוח שאין עוררין על כך שטקסטורות קרקע
קאסטום מייד, מוסיפות המון לכל סינרי, ובטח עדיפות על הדיפולט.
וכאן אני מגיע לבעייה עם הגירסה הנוכחית של GMAX. ניתן לייצר טקסטורת קרקע בGMAX , אך אז מתעוררות שתי בעיות : 1- הטקסטורה מרצדת 2- יוצרת צל, ומקבלת צבע אפור כהה.
את הבעייה הראשונה ניתן לפתור ללא בעייה ובמהירות ( ZBIAS ). הבעייה השנייה כבר דורשת שינוי קוד בקובץ ASM. גם כאן , ברגע שהתנסנו בכך מעט, אין שום בעייה. זה עיניין של CUT & PASTE של קוד מוכן מראש. אבל...!! כאן מתחילות הצרות...יתכן והמטוסים לא ייצרו צל על הקרקע - מאוד לא מציאותי...הביניינים אינם יוצרים צל על הקרקע..הממ..לא נראה טוב, ולסיום, ייתכנו מצבים שככל שנגביה טוס - הקרקע תתרומם ותכסה את המיבנים של הסינרי.
כאן אני חוזר להמלצה. בגירסה הקודמת אומנם יש צורך בשינוי קוד קל, אך למעשה כל הבעיות שהוזכרו נעלמות.
המלצה אחרונה. ישנו TUTORIAL מצויין כיצד לשרטט קווים של מסלולי הסעה וכו' , באמצעות GMAX. הקווים האלה נראים מצויין , חדים וחלקים ממש כמו ה AFCAD, אך ללא המגבלות שלו. ניתן להשתמש בכל טקסטורה וצבע שתחפצו. למעשה, כל טקסטורות קרקע שבניתם בGMAX תכסה על מה שנבנה ב AFCAD ( ה GMAX תמיד בשכבה הראשונה ואין דרך לשנות את זה ) כך שתהיו חייבים לייצר קווים במקום. ניתן כמובן ליצור את הטקסטורות שיכללו כבר את הקווים, אך זה אינו מצב רצוי, בגלל הרזולוציה בה משתמש הסימולטור. הקווים יראו מזוגזגים ומטושטשים. יתרון נוסף, ניתן לבנות הכל בGMAX ולקבל דיוק מקסימלי, בלי צורך בניסוי וטעייה, ולבסוף לחלק את קובץ העבודה לקבצים קטנים יותר ולשלוח אותם לסימולטור.
אגב, את הקווים ניתן לבנות בשתי הגירסאות.
ואחרי שכתבתי את כל זה, הלוואי והייתי יודע את הדברים הללו כשעסקתי בבניית שדה דוב והרצליה. :?
ניר