עבור לתוכן

Ilan Kreitmann

חבר חטיבה
  • הודעות פעילות

    24
  • הצטרפות

  • ביקור לאחרון

  • Days Won

    1

Ilan Kreitmann last won the day on ספטמבר 5 2015

Ilan Kreitmann had the most liked content!

Vatsim

  • VATSIM CID
    1249282

מבקרים אחרונים

512 צפיות בפרופיל

Ilan Kreitmann's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

5

מוניטין

  1. קודם כל תודה על ההסבר וכמובן שמצידי זו לא הייתה ביקורת כלפיך אלא תיאור של הלחץ שהיה עלי להמריא מיד. הבנתי שעלי לסיים את כל ההכנות במהלך ההסעה (למרות שאינני אוהב להזיז את חלון המבט מהההסעה ללוח המחוונים העליון מכיוון שפעם מצאתי את עצמי סוטה מהנתיב) , אלא אם כן אני רואה שאהיה בהמתנה לפני מטוסים אחרים. הבנתי גם שיש מקרים שאני מגיע ל W2 ומקבל מיד אישור לעלות למסלול ולהמריא. אגב את חלון הדו-שיח אני משאיר תמיד על המסך (חבל שרק תחת WINDOWS אפשרי להזיזו למסך נוסף) ואת החלפת התדרים ביצעתי כמה מהר שאפשר למרות שלפרקים בנסיקה מודל המטוס שלי מגיב כפי שכבר ציינתי ולוקח זמן לייצב אותו.... בכל אופן שמחתי להשתתף ואני מנסה לקחת חלק בכל סוף שבוע שאני בבית ולהמשיך להתאמן וללמוד.
  2. אסביר: הגעתי ל W2 והודעתי לפקח והוא נתן לי רשות לעלות על המסלול ולהמריא. כמו שכתבתי לקח לי כמה שניות להדליק את אורות ההמראה ולכבות את ה PACKS כנדרש ומיד קבלתי את ההודעה (אם אני זוכר נכון EXPIRE) . חסר לי הנסיון אם אני חייב לאחר אישור המראה מיידית לעלות על המסלול ולהמריא. האם לא נהוג לקבל אישור לעלות על המסלול ולחכות לאישור המראה? באותו זמן הייתי היחידי בנתב״ג. כנראה שהיו מטוסים אחרים בנחיתה.... לגבי לרנקה, בדקתי וראיתי שבדרך כלל הגישה למסלול 22 ביא דרך BOSIS - LCA וסיבוב לגישת ILS. תוכנית הטיסה שהגשתי הראתה גישה דרך BOSIS - SOBOS שכנראה שבגלל שהפקח היחיד היה עמוס מאוד לא ראה.... אכן הייתי צריך לדבר עם הפקח, אלא שידעתי שיש עוד לפחות 4 מטוסים בנחיתה וראיתי 2 שחיכו ליד המסלול להמראה.
  3. תודה לאיתי וגל על ההסברים. אגב, היום עשיתי טיסת מבחן מקפריסין (בלי פיקוח). בין TIROS ל SOLIN ה- ND הראה שאני מתקרב ל TD. לפתע עלה מישהו מפיקוח LCCC כמדומני בתדר 199.95. לא הבנתי באיזה תדר מדובר? לאחר זמן מה הוא נעלם. לאחריו עלה פקח Ben Gurion Ground ואחרי כמה רגעים נעלם. נחתתי בלי פיקוח על 30. בערב התחברתי לפיקוח בבן-גוריון בדרכי חזרה ללרנקה. הכל עבד חלק למרות שהפקח ב Tower האיץ בי מ Holding Short לעלות על המסלול ולהמריא מהר כך שבקושי הספקתי להדליק את אורות ההמראה ולכבות את ה PACKS כנדרש. (זה חייב להיות?) בקפריסין היה רק פקח אחד וכ- 5 נחיתות קרובות. לאחר ששם אותי ב HOLD הוא נתן לי אישור לנחיתת ILS על מסלול 22 כפי שבקשתי וכנראה ״שכח ממני״ למרות שהייתי על הרדאר שלו. אני בשלב נחיתה והוא שואל אותי מה אני עושה? עניתי שקבלתי ממנו אישור נחיתה ובשניה זו אני רואה ברדאר שלי יהלום לבן ממש על קו הנחיתה מתקרב והופך לצהוב. שברתי לשמאל (לא ידעתי איך מגיבים נכון) והפקח כותב המשך בנחיתה וכך נחתתי ידנית על 22. ככה לומדים, אשמח להבהרות לגבי התנהלותי......
  4. עוד משהו שקשור לפיקוח. ונגיד שאני בהנמכה לנחיתה ומסיבה מסוימת אני מחליט לעבור ל Go Around , או שהמגדל מורה לי לעשות זאת, מהם הצעדים הבאים בתקשורת עם הפקחים? לדוגמה : נחיתת ILS על מסלול 12 בבן-גוריון (נסיקה, סיבוב לימין 190KT, כיוון- 300º - ל- D10.7 וב- 2500 סיבוב ל D9.4 )
  5. לגל, העלת נושא די כאוב שקשור גם לטיסות המבוקרות, ואני לא עומד לתרץ את הטעויות שאני עושה ולומד מהן. לאיתי זו גם הסיבה שמבחינתי הקורס לא מתאים לי. אני משתמש במחשב iMAC27 וזה מבדל אותי מכל משתמשי תוכנות סימולציה שרצות על WINDOWS. X-Plane היא התוכנה היחידה שפועלת על פלטפורמת OSX. אבל מכיוון שמשתמשי מחשבי אפל הם רק שליש מכלל משתמשי X-Plane, ההתייחסות לצרכים היא בהתאם. Saitek למשל שהיא בעצם מונופול בשוק, אינה מציעה דרייברים לתוכנת X-Plane על מחשבי אפל. במקום זאת עלי להסתפק ב Plugin שפיתח משהו בזמנו החופשי לפני כ 4 שנים. לפני שאני מתחיל את הסימולציה עלי להוציא את רוב החיבורים מה USB ולחברם מחדש, כמו כן לכייל כל פעם מחדש את כל העזרים.... המודלים של המטוסים הם תוצר של מפתחים חדשים בשוק ולכן גם הגרסאות הראשונות שלהם היו מלאות בבאגים. המצב הזה משתפר מגרסה לגרסה אבל מדי פעם אני עומד בזמן טיסה בפני תקלות לא ידועות. XSquawkBox היא האלטרנטיבה היחידה שמוצעת לנו משתמשי OSX. זו בעצם תוכנה ישנה ואין פיתוחים חדשים. אגב הגרסה האחרונה משום מה יוצרת Crash על המחשב שלי. יש הרבה תוכנות עזר רלוונטיות לטיסות מבוקרות אבל רובן ככולן מותאמות רק ל WINDOWS.....
  6. יש עוד כמה נושאים שאני צריך לעבוד עליהם, לדוגמה אין לי נסיון ב״הליכה מסביב״ או בביצוע ״המתנה״. הבנתי שאני חייב קודם כל לתרגל אותם בלי בקרה. כך מתווספים עוד ועוד דברים חשובים שצריך לעבוד עליהם.... מצד שני אנחנו טסים בעולם הוירטואלי שמאפשר לתרגל את הכל. וכאן באה לי המחשבה למה לא ימי תירגול עם פקחים למתחילים? שאלתי היא האם יש אפשרות להתארגן כך שפקח יפתח ״חדר״ על תדר ספציפי ביום ובשעה מסוימת לתרגול המראות, נחיתות, הפניות להמתנה והליכה מסביב. בתרגול כזה אפשר לדבר עם הפקח ישירות (Teamspeak?), לשאול שאלות ובמיוחד לעצור לרגע את הטיסה כדי לעבוד על בעייה מסויימת שהתעוררה תוך כדי טיסה. או שהתנאים והכללים של VATSIM אינם מאפשרים זאת? אגב איתי, אשמח לקחת חלק באחד מהערבים שאתה מארגן או אפילו להזמין אלי לתרגול משותף...... (אני גר ברעננה)
  7. הי איתי, שמחתי לקרוא את התגובות המאוד מעשיות שלך שתורמים לי להבנת הטיסה המבוקרת. לגבי 1, העזרים במודלים שאני מטיס ( A320, A330, B777, B747 ) הופכים את המטוסים למכונות אוטומטיות. בעיקרון אני מתניע, מתכנת אתה FMC, נוסק, מבקר את המערכות בזמן טיסה ובנחיתה לוקח את ההגה בשלב האחרון. זה מה שאני עושה בטיסה לא מבוקרת. נכון שאני ה״נהג״ ששולט בהגה אבל מעביר אותו לאוטומט. מגבלות תכנות של מערכות המטוס ושל תנאי הסביבה הם שהופכים את הסימולציה להדמייה ברמת תחכום נמוכה יחסית בהשוואה לעולם האמיתי. יש מי שחושב שאם הוא טייס מיומן של מודל מטוס בסימולציה, הוא יכול להטיס גם מטוס נוסעים, הרי שהוא טועה בגדול. שכן שלי טייס אל על יכול להמחיש לו בקלות את ההבדלים המשמעותיים. אגב גם הוא מסכים עם האימרה שרמת האוטומטיזציה במיוחד במטוסי האיירבוס היא כל כך מתקדמת שגם טייסים מדברים על ״מטוס שמטיס את עצמו ושמונע טעויות של טייסים שעלולות לסכן את הטיסה - כל עוד המערכות פועלות כראוי והטייס אינו מנתק את המערכת״. (הנושא טייס מול אוטומט הוא נושא מרתק שאני צופה בו גם בסדרה שניות מאסון אווירי) לגבי 2, ההחלפה בגישה זו אחת הבעיות שלי עם המודלים שאני מטיס. למשל עם ה- A330 יכולתי בהנמכה לפני SOLIN לשנות את ה STAR ממסלול 12 למסלול 30 בלי בעיות. עם מודל ה B747 ה FMC לא מחק אוטומטי את הגישה הקודמת ואז אני חייב ידינית למחוק כל FIX ואת ה Discontinue שבא אחריו. מה שאומר שאני מרוכז כמה דקות יקרות על המחשב ובינתיים הכל יכול לקרות כולל קריאות נואשות מהפקח שלא מקבל אישור על שינוי גובה ששלח לי. אני לא מאשים את מתכנתי ה FMC אבל יש כאלו ויש יותר מתוחכמים.... לגבי 3, כאן חסר לי עוד הנסיון. פעמיים קבלתי מהפקחים נתיב שונה ממה שתכנתתי. פעם עוד על הקרקע לגבי נתיב ההמראה שזה לא בעייה כי יש לי זמן לתכנת מחדש. בפעם השנייה כפי שכבר כתבתי באוויר. השאלה שלי היא שחוץ ממקרי חירום הטייס יכול ״לדרוש״ מהפקחים נחיתה על מסלול אחר מזה שנקבע לו. צפיתי בכמה מקרים בעולם הריאלי שטייסים מנוסים קיבלו בשלב ה APPR הנחיות לשנות מסלול מה שגרם לאירועי טיסה קריטיים. לגבי 4, נכון מאוד, גם שהיו לי כמה פאשלות רציניות וקבלתי התראות מפקחים. האמת היא שהפאשלות הן לא כל כך בשליטתי . למשל אני משתמש ביוק של סאייטק. אם אני לא מעביר אותו בהמראה בדיוק לנקודה מסוימת מ- ״המראה״ ל״נסיקה״ ה AT מתנתק ואחריו ה AP. עלי להזיז את הידיות למצב IDLE משם להמראה וחזרה לנקודת הנסיקה ואז להפעיל את AT ו AP מחדש. אני כותב על כך בפירוט מכיוון שבאותו זמן מהירות המטוס עולה חדות המטוס נוסק מעבר ל 3000 רגל שנקבעו לי ולאחרונה גם חוויתי התרעה על מטוס אחר שמתקרב לטווח האדום ופקח שהתעצבן . אבל אני ממשיך להופיע בסופי שבוע.... לגבי 5, אחרי שנים על אופנועי מירוץ עם קסדות ורוח קרה (באירופה) השמיעה נפגעה..... לגבי 6, אין ספק !! אם הדוגמה שלך מופיעה בכללי אז יהיה לי כמתחיל הרבה יותר קל....
  8. כל הכבוד לכם על ההשקעה והעיצוב המדהים !!
  9. מודה לכולכם על התמיכה. עכשיו הגיע זמן לעשות חושבים ללמוד, לתרגל ומתישהוא לקפוץ למים הקרים (ואולי הם חמימים...)
  10. לברק, כשהתקרבתי לארץ הייתי על תדר 122. מפני שלא היה פיקוח. זמן קצר לפני שנכנסתי למרחב הבקרה ראיתי שפקח בדיוק פתח ערוץ וה ATIS הופיע. שמעתי את האינפורמציה לגבי מזג האוויר ושהנחיתות בהקשר לכך על מסלול 30. לאלמוג, מה שכתבת מאוד חשוב בשבילי להבנת הנחיתה המבוקרת. יש לי מפות מעודכנות על האייפד מכיוון שאני מנוי ב- Navigraph Charts ואני בקיא בקריאתם. לקחתי את הדוגמא שלך ובצעתי טיסת מבחן עם ה- B748 שוב מ LCLK. לפני SOLIN שיניתי את הגישה ל- LIMKO1 ו RNAV GNSS 30. הכל טוב ויפה, אבל מה לעשות שה FMC לא מוחק את הנתיב הקודם והגבהים וה FIX גם הם לא לפי ה Chart ( חסרים REBDO SOSOT BG30 למרות שגם במחשב יש לי AIRAC עדכני) בקיצור המטוס ממשיך להנמיך ל LIMKO 5000 אני עסוק ומסדר כפי שצריך וחושב מה הייתי עושה אם הפקחים היו מנחים אותי למהירות וגבהים שונים באותו פרק זמן? אני חוזר על עצמי, הבעייה שלי היא מחשב דגם המטוס הזה, וזמן תגובה לתכנות מחדש והתכתבות עם הפקחים בגלל בעיות שמיעה. (אגב האם זה אפשרי ב VATIL לבקש מהפקחים לדבר לאט וברור או/גם לחזור על נתונים בכתב?) אני רוצה לבצע את אותה טיסה עם ה- A330 החדש שרכשתי ולראות איך זה עובד.... תודה על העזרה.
  11. תודה על התשובה. לא ירדתי לסוף דעתך. בעולם האמיתי כל מטוסי הנוסעים מופעלים כשגרה על ידי הטייס האוטומטי שמונחה על ידי ה FMC. רק במקרים של אירועים חריגים על הטייס לקחת ״את ההגה ליד״ ולהטיס בעצמו את המטוס. (עם זה כל המומחים תמימי דעים). אחת הבעיות של הטייסים כיום היא שהם סומכים יותר מדי על הטייס האוטומטי ומתרגלים מעט מדי את הטסת המטוס בנחיתה או מצבי חירום. מכיוון שהחיבור שלי לפקח הוא דרך התכתבות, זמן התגובה שלי מתקצר מאוד. תכנות ה FMC במודל ה B748 לא מפותח דיו. לכן הייתי למעשה צריך להקטין את מהירות הטיסה בשלב מוקדם כדי ליצור לי מרווח זמן.בעצם הכל אינו תואם יותר סימולציה שקרובה למציאות שבה בכלל 2 טייסים מחלקים כצוות את העבודה ביניהם. גם עוד לא ברור לי, ונגיד שטענתי בזמן את LIMKO1 ואת גישת RNAV GNSS 30. האם הפקח משאיר אותי על נקודות ה-fix האלו? בקיצור אני חושש שהתכתבות עם פקחים זו לא דרך לתדרוך לנחיתה אלא אם כן הפקח מאשר מסלול גישה מתוכנת...
  12. גילוי נאות: למרות שאני מטיס בסימולטור מטוסי נוסעים מסוג A320, A330, B777, B748 מזה זמן מה, לא התעסקי בנושא הטיסה המבוקרת ב VATSIM עד לפני זמן קצר. בינתיים, עשיתי כמה אימונים של המראה מבוקרת מנתב״ג בעזרת הודעות טקסט (נפילה אחת לאחר שהנכדה נתקה לי את ה USB של היוק מהמחשב...) ונחיתות בלתי מבוקרות בקפריסין. לפני כיומיים החלטתי לנסות בפעם הראשונה נחיתה מבוקרת בנתב״ג. כשנכנסתי לאיזור הבקרה האווירי, שמעתי ב ATC שהנחיתות (כנראה עקב מזג האוויר הסוער באותו יום) יהיו על מסלול נחיתה 30. הדבר בא לי בהפתעה מפני שתכנתתי את נחיתת ILS על מסלול 12 (כפי שראיתי מספר פעמים שהנחיתות בוצעו רק על מסלול זה). בקשתי מהבקר לנחות על מסלול 12 וקבלתי את התשובה שהנחיתה תהיה נחיתת GNSS על מסלול 30. הנושא שלי לדיון: האם הייתי אמור לשנות את ה- STAR ב FMC ל- GNSS 30 או לבטל את ה ILS12 ולחכות להוראות של גובה כיוון ומהירות? (במודל ה- (B748 (X-Plane, כשהגעתי ל- TD אני מתכנת את גובה הטיסה של ה- ILS והמטוס לפי נקודות ה- fix של ה- STAR מנמיך לגבהים שהמחשב תכנת. מהירות המטוס גם היא מחושבת באופן אוטומטי גם בשלב האחרון בהתאם להוצאת המדפים.) הבעייה שלי: קבלתי הנחייה למסלול 30. בחרתי לשנות את ה FMC STAR והסתבכתי עם המחשב שלא חיבר את נקודות הציון כנדרש. כדי לסדר אתה זה הייתי צריך לשנות את תצורת ה- ND וכו״ מה שדורש זמן, העיניים לא על המכשירים, המטוס ממשיך להנמיך והפקח קורא לי בדחיפוות. בשלב זה החלטתי להתנתק לפני שאני מסתבך עוד יותר. האמת היא שלא הכרתי את מסלול 30. (את נחיתת ה GNSS עליו עשיתי כנסיון רק לאחר מכן בלי פיקוח). הייתי מבקש לדעת מה עושים במקרה כזה שאני במסלול טיסה מתוכנן מראש ל SOLIN, PURLA לנחיתה דרך GODED1 ומיודע רק קרוב לשדה התעופה שהנחיתה היא על מסלול אחר דרך LIMKO1 ?
  13. לרז תודה. אחת הבעיות של משתמש מק היא שאין לנו למשל VatSpy כדי לאתר פיקוח (פקחים) . למזלי מצאתי אתר שיכול לעזור לי..... עוד בקשה לרום: כשפתחתי את SquawkBox נכנסתי ל preferences ויש שם כמה דברים שלא ברורים לי. האם אתה יכול לעזור לי בנושא? (למשל להראות לי image של ה preferences שלך או אים יש לך זמן פנוי בערב להתחבר אלי בסקייפ (שם משתמש ilankrt)
  14. תודה על התשובות המהירות. 1. אם ברצוני לטוס תחת פיקוח באזור (למשל לניקוסיה) האם יש אצלנו פקחים בעמדות בזמנים מסוימים קבועים (או לא) 2. בהקשר ל X-Plane שאלה לרום, האם המודל שלי מופיע (גם אם כמודל אחר) בכל מקרה? והאם SquawkBox עובד בלי בעיות? קראתי בקישור ששלחת לי שהתוכנה די מיושנת....
  15. הי, אני משתמש בסימולטור X-Plane על ה- iMac27. התוכנה מכילה את XSquawkBox 1.3.1 נמל תעופה בן-גוריון של IXPT נמל תעופה דוחא - לא מצאתי סצנה מותאמת ל X-Plan(יש רק מסלול נחיתה ומשטחים ריקים) 2 מודלים להטסה: B747 -8i דגם חדש (לא 100% נקי מבאגים) A300-248 דגם חדש נכון להיום עוד לא התנסתי בטיסה מבוקרת ב (VATSIM (VATIL . האם יש משהו שמשתמש ב X-Plane ויש לו נסיון בהתחברות לרשת? האם שני המודלים של המטוסים יכולים להופיע על המסכים של משתמשי תוכנות אחרות וההיפך? שאלה לפקחים. האם ואיך אתם לוקחים בחשבון את הטייסים הלא מנוסים ברשת (דיבור איטי וחזרה על מסרים)? ועוד שאלה חשובה: לאנשים שלוקים בשמיעה כמוני אתם יכולים במקרה של אי הבנה לעזור בהתכתבות? אשמח לתגובות
×
×
  • יצירת חדש...