מי שמפרסם תמונות בפורומים אחרים, כדאי לו להיות מודע לעניין ה EULA. אז מה זה EULA? (אני בטוח שהרבה לא יודעים) EULA = END USER LICENSE AGREEMENT או בעברית: "רישיון שימוש למשתמש קצה". משתמש קצה זה אנחנו, הלקוחות שקונים תוספים מהמפתחים. למה בכלל קיים דבר כזה EULA? אז הנה ההסבר.. כשאנחנו קונים תוכנה או מוצר מוחשי (בדר"כ זה קשור בתוכנות, כלומר software ולא hardware), אנחנו לא קונים זכות בלעדית לעשות מה שאנחנו רוצים עם מוצר, אלא "רישיון שימוש", שאומר שאפשר לעשות כך וכך, אבל גם אוסר דברים מסויימים. למשל, אי אפשר לקחת סינרי של ORBX שמותאם ל FSX, לעשות לו שינויים ככה שיעבוד ב P3D ולפרסם את הקבצים ששונו להורדה (הכוונה היא לקבצים בודדים ששונו ולא לכל הסינרי). זה חורג מהיתרי הרישיון. דוגמא נוספת היא המטוסים של PMDG. במקרה שלהם, למרות שזה במילא חסום בקוד, ה EULA של PMDG לא מאפשר שימוש של המטוסים שלהם ב P3D, אלא FSX בלבד. דוגמא ל EULA בחומרה, היא למשל מתי שקונים פלייסטיישן. סוני לא מתירים ב EULA שלהם לעשות מודינג למכשיר או לנסות לפרוץ אותו או לשנות אותו בכל צורה שהיא. אגב, הדברים האלה רשומים בצורה מאד ברורה כמעט בכל חוברת של מוצר שתעיינו בה (רוב האנשים מעלעלים בזה שניה ומדלגים למוצר עצמו). עכשיו למה אני אומר את כל זה? כי יש מפתחים בקהילה שמבחינתם המוצר שלהם נמכר ברישיון ל FSX בלבד. בדר"כ אותם מפתחים גם יוציאו גרסה מיוחדת ל P3D ויגבו תשלום נוסף בגלל סיבות של תמיכה בפלטפורמה שונה ושלל "סיבות" אחרות. כלומר, אם מישהו הולך וממיר את התוסף ל P3D ואז הולך ומפרסם תמונות במקום פופולרי כמו AVSIM, והמפתחים ראו את זה, הוא נתפס כמי שחרג מהרישיון ועלול לאבד אותו. זה יכול להיות ביטול אקטיבציה, הפסקה של תמיכה מהמפתח וכו'. זה גם יכול להיות באן מאותו פורום, כי בדר"כ הפורומים עושים יד אחת נגד משתמשים. דווקא מהסיבה הזאת אני חושב שמזל ש PMDG מנעו בקוד את ההפעלה של המטוסים שלהם על P3D, אחרת המון אנשים היו חורגים מהרישיון שלהם וגם מאבדים אותו. אני בטוח שזה לא נעים לאבד 90$. אגב, קחו את זה כאנלוגיה לרישיון נהיגה... אם עוברים על חוקי הנהיגה בכביש, אפשר לקבל שלילת רישיון. הנה דוגמא מאשכול ב AVSIM, שנעלו אותו בגלל שדן בכלי שעוזר להתקין תוספים של FSX ב P3D:
האשכול המלא: http://forum.avsim.net/topic/373307-fsx-to-prepar3d-migration-tool/ אשכול נוסף שהתלקח: http://forum.avsim.net/topic/373071-fsx-support-for-prepar3d/ בעמוד 2 או 3 מתואר בדיוק מה שהסברתי לעיל, מפתחים שמחפשים משתמשים שהפרו את הרישיון. בקיצור, עכשיו אתם יודעים מה זה EULA ועל מה כל "המהומה".