היי ציפור,
דובר כבר בעבר (3-5 שנים אחורה) איך אפשר לקדם תנועות. בתאוריה יש המון מה להגיד במעשי זה לפעמים קשה אך אפשרי.
היו לא מעט דיונים שישראל ממוקמת במקום לא הכי טוב מבחינה גאוגרפית כי כל טיסה שלא תצא מאירופה תעמוד על שעתיים + ולא תמיד אנשים רוצים את זה.
הדבר הזה התבטל מאותו היום שהגיעו עשרות מטוסים מארה"ב. עשו אירוע נהדר של 11 שעות טיסה.
ניתן לקדם תנועה איך? אירועים מגוונים. לצאת קצת מנתב"ג לתת ל777 ול 737 לנוח קצת. לפתח מאט את הטיסת ראיה את טיסת הספורט את הטיסה הצבאית.
לעשות אירוע דו שבועי. לתת לפקחים סופ"ש מנוחה כשאין ביקוש לבוקינג זה כי אין כוח כל שבוע לשבת מול מכ"מ ולהתבאס שאין מטוסים.
שבוע כן שבוע לא. לא נורא.
אירוע השבועי זה דבר טוב לא לטווח הארוך. לטווח הבינוני. וכן יבואו אנשים ויגידו שיש ת"א והוא מכסה את כל הארץ ומי שרוצה שיטוס VFR זה לא מודייק.
שיש אירוע שמוגדר ספציפית לסוג טיסה זה נראה אחרת. אולי לעשות תחרות טיסה הכוללת פרסים, תחרות ניווטים דרום הארץ, מטס חוצה ישראל סטייל עיט.
שוב, זה מאוד קל לרשום בתאוריה ולהוציא לפועל זה קשה. אני יודע. אבל ראה דוגמא את TFW לפני כמה שנים, מטס ססנות שהרים את שמי ישראל באוויר. אני עד היום זוכר בקשר "TFW 8 מתגלגל 34 חיפה"בין 15 ל 20 ססנות חוצות ישראל ועוצרות בין שדות תעופה. נהדר לא? מה יותר כיף? תנועה פנימית או 737 שמקבל רשאי ILS? מבחינת הפקח? אני בטוח שתנועה פנימית.
צריך לתת לאנשים להיות צמאים לאירוע. שהם יגידו "שמע איך התגעגתי לאירוע ככה רציני" אז תדע שיהיה לך אירוע מוצלח למה? כי אנשים רק יחכו שמחלקת אירועים תתכנן אירוע. שזה כל שבוע אותו הדבר זה נורא משעמם גם מבחינת הטיס וגם מבחינת הבקר.
לדבר קצת עם שכנים, ירדן, מצרים , ניקוסיה יש פוטנציאל צריך שת"פ. לצאת קצת מהקופסא של אל-על לצאת מהשבלונה של ELY 317 /316 לעשות קצת דברים חדשים.