עבור לתוכן
Kobi David

פרוייקט VATIL & EL AL - עידכון 2 + תמונות

Recommended Posts

פורסם

שלום חברים, כידוע לכם, פרוייקט VATIL & EL AL מתקיים ממש בימים אלו.

רצינו להביא בפניכם סיפורים ועידכונים מהמפגשים באל על, אלו עידכונים שוטפים בלבד, וסיכומים יעשו בסוף.

שימו לב - מרבית השרשורים מתייחסים למפגשים שקרו בעבר הקרוב.

אתם יכולים להיות גאים בחטיבה שלנו, ובאנשים שנבחרו להוביל את הפרוייקט!

מכובדי!

ראשית ברכות על היותכם חלק מפרוייקט ייחודי זה, ותודה על שהתנדבתם לעשות זאת.

לאחר שסיימנו את בחירת המשתתפים, הגיע החלק הלא פשוט של השיבוצים לציים.

עשיתי כמיטב יכולתי לשבץ כל אחד מכם בצי שביקש על פי סדר העדיפויות, חלקכם אכן שובצו לבחירה מספר1, וחלקכם לאופציה מספר 2 שציינו.

השיבוצים הם סופיים, אך ייתכנו שינויים מינוריים לאור הצטרפוצם של חונכים נוספים שכרגע נשקלת מועמדותם.

לשיבוצים ולאחר מכן מספר הסברים:

צי 737

אחראי צי: מיקי ליפ

דן בלאשטיין

מיקי ליפ

תומר חיים

ברוך שפיגל

שמוליק לין

שגיא ינאי

ישראל רוט

יובל אלבז

צי 767/757

אחראי צי: אלעד זיירמן

אמיר פז

איתי זכריה

ארז שיפרון

מוטי שווימר

זאב בוקי

ערן רייגנשטייף

איתי ארנון

קובי דוד

צי 742

אחראי צי: רן פינקלס

חגי יהב

יונתן פרלמוטר

אביב גלעדי

אלכסנד סינב

אורן גבע

כפי שבוודאי שמתם לב, לכל צי מונה אחראי מטעם VATIL.

תפקידו של אחראי צי לעשות מעיין יישור קו בין החונכים בנוגע לתוכן ההדרכה.

לכל שאלה שיש לכם בנוגע לפרוייקט אתם מוזמנים לפנות אליהם.

מה אנחנו הולכים לעשות?

אני רוצה להבהיר נקודה חשובה:

אנחנו לא הולכים ללמד אף אחד לטוס, אנחנו לא מדריכי טיסה!

אנחנו כן הולכים להעניק כלי עזר חיוני ביותר לחניכי טייס, בדמות סימולטור ראליסטי, וכמו כן תוסף X המדמה בקירוב של 1:1 את המטוס עליו יטוסו בסופו של דבר.

נעזור בתפעול, בהסברים על אופן השימוש בסימולטור ובסימולטור, נעזור בהתקנת תוכנות והתחברות לרשת.

הידע שלנו בתפעול מערכות המטוס הוא ערך מוסף שאני בטוח כי יהיו חניכים שינצלו זאת למטרת העשרת הידע שלהם.

תפקידנו יהיה לפשט את עולם הסימולטורים, ולאפשר כניסה "חלקה" של חניך לעולם הזה.

כל אחד ואחד מכם עתיד לקבל עליו הדרכה של חניך או 2, לתמוך בהם טלפונית בשאלות שיעלו בנוגע לתפעול הסימולטור, ייתכן שגם תוזמנו לבתיהם או שתזמינו לבתיכם על מנת לתרגל.

המטרה שלנו בין היתר, היא להביא אותם מוכנים למטס גדול שיעשה ברשת בסופו של דבר.

במהלך המטס יתארחו חניכים בביתכם, או אתם בבתיהם, ונבצע מטס מת"א ללרנקה, ואולי אף חזרה משם.

זהו בנתיים, אני אדאג לעדכן אתכם באופן שוטף על התקדמות הפרוייקט ועל פעילויית.

כל אחד ואחד מכם נבחר על בסיס כישוריו ונכונותו לתרום לפרוייקט ולחטיבה.

אני מודה לכם שוב על הרצון לתרום ולתת מעצמכם לטובת השבחת התחביב שלנו.

אני סומך עליכם שתייצגו את החטיבה בצורה הטובה והמכובדת ביותר!

בהצלחה לכולנו!

_________________

קובי דוד - Kobi David

VATIL1

אז כוונו ל10 בבוקר להיות בשער ראשי אלעל. יאפ, רייט. כ"כ מיהרתי שאחרתי לרכבת ונסעתי ברכבת הבאה.

נכנסתי לכיתה, אמרתי שלום לרן שישב מול כל הכיתה והיה עסוק בכניסה לסימולטור ותפסתי מקום לייד טייס ראשון של 757 שעשה הסבה ל737. שיעור הראשון התחיל ב10:45.

מייד לאחר תחילת השיעור הבנתי לאיזו חוויה הגעתי...

המדריך התחיל השיעור מהסבר מה לומדים היום.

יום של טייס אוטומטי ומערכות נלוות.

איתי כותב כל מילה מה שהיה בשיעורי היום אבל אני לא כ"כ טוב כמו מדריך אלעל הסביר... וגם לכתוב ספר בוטיל, היתם מתצבנים, לא? .

הכול מעוד מעניין, וגם שימושי בסימולטור, שלא נידבר אל זה שככה טסים במציאות.

למדתי לא מעט טריקים קטנים להטסה של PMDG 737 ואיתי בהפתעה ממדויקות שלו לעולם האמיתי. אל זה נידבר אח"כ ועכשיו בוא נמשיך בסדר היום.

המדריך הסביר לטייסים כל המערכות של טייס אוטומטי ונתן דוגמות באזרת רן וסימולטור. רן היה מטיס מטוס 737-800 מת"א לרודוס ומדריך עבר אם חניכים כל שלב ושלב של טייס אוטומטי.

לטייסים היו המון שאלות שגם מופתיה אותי טיפה, כי ידעתי תשובות לרוב משאלות האלה, למרות שהיו לא מעט שאלות שדייקו הידע שלי בסימולטור יותר קרוב לאולם האמיתי. היו ויכוחים קטנים ומעוד מענינים לגבי הטסה של 737 ושלבי טיסה שמעוד נאנתי ולמדתי הרבה מהם.

אככב של היום היה סימולטור ורן. טייסים מעוד מתעניינים בסימולטור ושאלו מדריכים מתי הם יקבלו את זה ואם יש מצב לקבל את זה עכשיו.

הציעו לרן הציע להשאיר מחשב שלו להם ובכלל איו מעוד מעוניינים לנסות FS

ארוחת צהריים הגיע באפתעה. חשבתי שעבר רק 5 דקות מתחילת השיעור וכבר צהריים.

יצאנו להפסקת צהריים שבא גם היה מלה שיחות מאוד מענינות ומלמדות. היה מעוד כיף, כולם היו כמו שאומרים "Off the record", ונאים מעוד.

חזרנו לכיתה אחריי ארוחה והמשכנו בטיסתנו ולימודים.

לסיום של השיעור וגם טיסה שלנו לרודוס הגיע אלון ואז במכה אחד קיבלנו כולם (גם אני וגם טייסים) המון ידע נוסף וחדש איך להטיס את 737. לאלון יש ידע כ"כ ענקית וניסיון כ"כ רב וגם יכולת להעביר את הידע שלו לחניכים, שלא נידבר אל אישיות בולט שלו... קברניט אמיתי.

אני מתחיל להצטער שלא ביקשתי להצטרף לצי 737. אין ספק שאנשי צי 737 בנוסף לחוויה של עזרה לטייסים יקבלו הרבה ידע נוסף אל המטוס.

עכשיו על טריקים שלמדנו... אני מאמין שאין צורך להסביר פה מה זה LNAV וVNAV אז קופצים ישירות לדברים חדשים ששמעתי וראיתי.

כולנו מכירים שמתחת לAutopilots יש 2 כפתורים של Controlled flight שבמצב זו מטוס בשליטה מלא של טייס אבל הבדל יקרי: לאחר פניה שבוצעתם במקרה אם לא אתיישרתם פלס המטוס מיישר את עצמו לבד. (זה מה שזכרתי ממוד זו)

ב MCP יש באמצע שתי כפתורים, אחד מצעד שמאל מתחת לVNAV ושמו Spd Intv=Speed Intervention ושני נמצאה מתחת לVS ושמו Alt Intv=Altitude Intervention.

מה שתי כפתורים האלה עושים: במקרה של Spd Intv בדיוק מה שרשום בשמו, יש מצב שבהנמכה ובטיפוס לא מטעים לכם מהירות שFMC נותן ואתם רוצים להמשיך בVNAV בלי לעבור למשחק אם VS, ALT SEL etc. לחיצה אל Spd Intv מאפשרת לכם שליתה אל מהירות בלי ביטול VNAV. מבחינתי מוד מאוד שימושי בהנמכות.

כפתור השני זה Alt Intv, גם בדיוק מה שאמור בשמו.בוא נניח שאתם מטפסים לגובה 16000 רגל ויש SID D1FS, הפקח ביטל הגבלה ל 8000 DEENA אז אתם לוחצים Alt Intv פעם אחד וביטלתם לFMC הגבלה ל8000 DEENA. אכשיו הגבלה שלכם איה מה שרשום לכם בMCP רק לא מעל גובה שיוט. אם פקח נתן לכם גובה שיוט מעל 16000 רגל אתם יכולים לשים את הגובה החדשה לMCP וללחוץ Alt Intv וFMC יקבל אותה כגובה שיוט חדשה. בהנמכה זה קצת שונה, אתם יכולים להנמיכ לפני TOD וזה מה שקורה בפועל, אז במקום להילחם אם FMC אפשר לשים גובה חדשה בMCP וללחוץ Alt Intv. הFMC יקבל את זה והמשיך להנמיכ אלף רגל לדקה עד הגעה לקו הdescend שהיה מחושב בFMC מתחילת טיסה, וממשיך הנמכה רגילה. ככה הנמכה גם איטי יותר וגם אין שום צורך ללחימה בקוקפיט

יכול להיות שלא הסברתי Alt Intv בצורה מלאה אבל אכשיו כבר 3 בלילה ואני פשוט לא יכולתי לא לשתף אתכם לפחות כמה דברים ממה ששמעתי וראיתי היום (אתמול כבר ).

איה הרבה יותר מזה בהרצאהות ביום זה... עדיף לשמוע ולראות, לספר אין מילים

מאוד מכווה לעזור בהדרכה ל742 אם אשרו לי.

זה היה יום מושלם, אחד מאכי טובים בשנה זו ומאוד מחנך.

תודה מיוחדת לקובי ורן, ותודה מעוד מיוחדת לקברניט אלון פרג ואלעל.

להגיד שאני שמח זה לא להגיד כלום.

_________________

אלכסנדר סינב

טוב עוד כמה "טריקים" שאלון זרק לי ככה ישר לתוך האוזן.

תבינו לא טסנו טיסה לפי הספר, כלומר שאם היו לנו נוסעים במטוס אגף התגובות של YNET היה קורס

בכל מיקרה, הפעם הגעתי קצת יותר מוכן, מאחר ואת אותה הדרכה העברנו לחניכים של ה 75/76. העברנט הכוונה שהמדריך של אלעל הסביר עם השקפים שלו ואילו אני הכנתי את ה LDS לטיסה.

הבעיה שהוא הפתיע אותי בקטע הזה ולא היתה לי תוכנית בשלוף. למזלי היה לי שם את ה FSBUILD שמשום מה התעקש על יציאת סולין, לאחר שהוא חטף ממני צ'פחה עצבנית, ארגנתי תוכנית מוזרה אבל יצא לטובה, כי הדגמנו מה קורה במצב של DISCONTINUATY.

נעזוב את ה 76/5 ...

חזרה לאתמול..

הפעם לאומת ההדרכה של ה 76 לא היה לי מסך נפרד ובעצם כל ההכנות לטיסה בוצעו מול החניכים, לא ניראה לי שהם היו כלכך מרוכזים במדריך ביחוד בשלב שבו המראתי

אחרי SIX שמתי פריז והם חזרו למדריך.

עכשיו התחלנו לבדוק כל מיני מודים של ה MCP לפי המצגת של המדריך.

מה שיצא יפה בהדרכה הזאת, שכמעט לכל מוד שהוא דיבר עליו, אני במקביל הכנתי את המטוס להדגמה, כך שלמשל כשהוא הסביר על VOR\LOC הדגמתי להם.

היתי בדיוק לאחר טיפוס על הסיד, שיגרתי את המטוס בכוונה צפונה מחוץ לנתיב ואז חזרה לכיוון 250. VOR מכוון ל 113.5 ורדיאל 270, ברגע שהמדריך נתן את האישור לחצי VOR\LOC וה PMDG כמו כלבלב ממושמע עשה את העבודה.

משם המשכנו עם טיפוסים ל LVL CHG ועוד כל מיני.

הכיף באמת התחיל כשאלון הופיע ובדיוק הינו בשלב ההנמכה ולמרות שהורדתי את המטוס הרבה לפני ה TOD שלו, הוא היה מאוד עצלן.

אלון אמר לי תן לו במהירות הוא כבר יגיע לשם כמו שצריך.

החלטתי בשלב מסויים לא ללכת על כל הSTAR של 25 בדיאגורס ולחתוך (כמו באמיתי) עם DCT לכיוון ציר מסלול. הבעיה שהינו גבוהים ומהירים. ושוב אלון זרק לי באוזן תעשה ככה אתה תיראה הוא יגיע. אני עם LVL CHG מהירות 290 והנמכה לגובה 3000.

עדיין הוא מגיע מהר מידי וגם המעצורים לא כלכך רצו לעזור.

אלון אומר אין בעיה נעבור ציר מסלול ונתקוף דרך צד ימין.

חוצים ציר פניה ימינה 30 מעלות לפתוח מרחק מציר המסלול מורידים מהירות ואז פניה ימינה לכיוון הציר ליירוט ה LCZ.

אלון אומר LOC\LOC ובינתיים מסביר לחניכים על מה צריך לבדוק, לראות שבאמת ה LCZ ב PFD מופיע בפול דיפלקשין ובצד הנכון ביחס לציר המסלול ומשווה למה שרואים ב ND.

APP נלחץ והמטוס ממשיך בכיוון עד ללכידה.

עוברים על ההודעות ב FMA וזה משהו חשוב שאלון אמר לנו ביום הראשון כשהינו שם כולנו וחזרו והדגישו את זה גם פה, כפתור עם נורה זה יפה, רק לא מבטיח את הפעולה שרציתם, תמיד לבדוק הודעות ב FMA.

משם המטוס התחיל הנמכה על ה GS, הורדת מדפים לפי הלו"ז ואז גילינו ששכנו להכנין APP VREF (שככנו עלק, אני ) והמטוס ביצע אוטולנד מלא בלי למצמץ.

היה מעניין ביותר.

ביום שני ה 75/76 וה 73 ים מסיים את שלב הקרקע ומתחילים תדרוכי צי.

ה 742 עדיין לומדים ויכול להיות שיזדקקו לנו בלימוד האוטומציה (אם אפשר לקרא לזה אוטומציה) של ה 742. זה מתוכנן לשלישי ורביעי ואני יעדכן פה באם יזדקקו לנו.

לגבי ה ALT INT, עד השעור הזה, לא שמתי לב בכלל לקיומו

הדבר הזה כמו שאלכס אמר עוזר במספר משורים.

הראשון, ניתרול הגבלת גובה בסיד או סטאר בהתאם להנחיות פקח.

השני, STEP CLIMB, אתם בגובה FL340 ורוצים לטפס ל FL360. פשוט משנים גובה ב MCP לוחצים עליו והוא כבר יזין את גובה השיוט החדש ב MCP.

השלישי בהנמכה, זהה לטיפוס, רק שפה הוא לא רושם כלום ב FMC.

אם אני אזכר בעוד דברים כמובן אוסיף.

רן.

שלום חברים

היום היה יום מעניין, בוצע לחברינו הטייסים לעתיד הקרוב, השלמת MCP.

פעלנו עם שני מקרנים, אחד מציג את מצגת המדריך ובשני הצגנו את ה LDS.

אני חייב לציין המטוס הזה הצליח להדהים אותי ברמת הדיוק שלו.

הבחור לא עושה אוברשוט בשינויי גובה עם LVCH

בכל מיקרה קצת תאור מה עשינו היום.

ב 9:30 התחילה ההרצה של המדריך, בזמן הזה הכנתי תוכנית טיסה לדיאגורס רודוס.

שמתי את ה LDS על 30 וביצעתי המראת מקלדת :S

אחרי SIX עשיתי PAUSE והמתנתי למדריך.

בינתים הצטרף אלינו הקברניט איתן מנור ושמם החגיגה החלה

התחלנו בהדגמות ALT restrication מה MCP ולאחר מכן הדגמות שינויי גובה עם LV CH

משחקים עם דף CRZ ו CLB ועוד ועוד והסברים על VNAV .

אחרי זה איתן מנור נכנס למוד, בו נקרע לו את הצורה (במובן החיובי של המילה) ושיגענו את ה LDS ובהוא מצידו שתק ואכל הכל.

ה " BUG" היחידי שנצפה הוא שב EICAS באחד משינויי הגובה דרך דף ה CRZ, הוא שינה תצוגת כח EPR מ CRZ ל CLB ואצלהם הוא נשאר ב CRZ.

כמוכן ב ADI מופיע N1 במקום EPR.

לאחר מכן המדריך הסביר על LNAV ועל ה APP ו LOC ובנתיים הבאתי את המטוס לכיוון רודוס.

בזמן זה איתן מנור רצה לראות מה קורה כשיש Discontinuaty, סידרתי לו אחד כזה

הבחור שלנו התנהג מצויין.

שוב המדריך הסביר כל מיני דברים והתקדמתי לכיון רודוס והבאתי את המטוס לקראת פניה לירוט LCZ של מסלול 25.

לאחר שהמדריך סיים להסביר על ה G\A ו LAND2 LAND3 וכו' ביצענו נחיתה אוטומטית.

אבל החניכים לא הסכימו למצב ללא רוח ולכן הוספנו לו רוח 180/16 כדי לראות אותו מבצע CRABING ו DECRABING.

ביצוע לא רע, רק שהוא ביצע הצפה ארוכה ועם אף יחסית גבוהה לאומת מה שצריך להיות.

כמןכן את ה Rolout הוא לא עושה כמו שצריך ולא שומר ציר מסלול.

אמרתי להם שהוא נועד להטסה ידנית ולא להסתכל עליו מהצד.

חברים לשמוע שבחים כאלה מכל הנוכחים בחדר, פשוט מדהים.

מחר אלכס ואני ניהיה שם להעביר את אותה מצגת לחניכי 737.

עידכונים בסוף היום

רן.

שלום לכולם.

יצאנו לדרך,שמחתי לפגוש אתכם היום באלעל ואני מקווה שכלום נהנו לפחות כמוני.

בעקבות ההדרכה שבוצעה לקצינים הראשונים של הצי סוכם על מספר דברים שעליהם

נעבור ,ואותם ידריכו את החניכים במספר שיעורים.

1-הפעלת מטוס במצב כבוי ומעבר על הצקליסט כולל תכנות FMC ו MCP עד לשלב ההסעה.

2-מטוס מונע ומוכן להמראה על המסלול כולל תכנות FMC ללרנקה(LCLK),המראה אוטומטית ותפעול הטייס האוטומטי והFMC.

3-מטוס נמצא כ 80 מייל מנתב"ג ומתוכנת לגישת ILS 12 ,החניכים יבצעו את הגישה לנחיתה אוטומטית.

כל התרגילים יבוצעו במז"א נקי ובאור יום.

בעקבות שינוי הסיליבוס (סליחה אלון ),אני מבקש מכולכם לעבור על השיעורים הנ"ל ולתרגל, ושוב לתרגל אותם.

שאלות והבהרות ניתן להפנות אלי בכל עת.

לגבי ציוות כל אחד מכם לחניך ,יבוא עידכון נוסף בהמשך.

תודה לאלון ולאלעל על האירוח ועל ההזדמנות שנפלה בחלקנו ללמוד איך הדבר נעשה באמיתי

ובכך להעלות את רמת הטיסה והידע של כל אחד מאיתנו.

כולנו עדיין מתרגשים אך ממחר בבוקר נתעורר למציאות חדשה,מציאות שכולנו חולמים עליה כל לילה ועכשיו אנו חלק (קטן) ממנה.

לא לשכוח,העבודה הקשה (והמהנה) עוד לפנינו.

לילה טוב לכם ולכל החטיבה האדירה הזאת שעשתה היום דבר מהפכני בתעופה שעוד ידובר עליו רבות בעולם הטיסה הורטואלית.

מיקי ליפ

737-800

VATIL

הי מיקי.

האמת שחשבתי על העניין הזה עוד לפני שפרסמת את ההודעה הזו, כי תיארתי לעצמי שבטוח במהלך הפרוייקט נרצה לשמור כל מיני מצבי טיסה כ-Preset לנקודת התחלה מבלי שכל טיסה תהיה חייבת להתחיל על הקרקע ב-Cold & Dark .

העניין הוא שיש בעייה בנושא הזה, שלא כמו ב-744 ששם הם כבר נתנו אופצייה לשמור ולהעלות טיסה + מצב הפאנל המדוייק שהיה בזמן השמירה, ב-737 PMDG כשמעלים טיסה שמורה מקבלים את המטוס / פאנל במיקום הגיאוגרפי ששמרנו אבל במצב בלתי צפוי בעליל.

אלה הסימפטומים שאני מצאתי בכמה נסיויונות שערכתי:

1. Auto Pilot מנותק ושום Mode לא חמוש / פעיל.

2. המנועים נמצאים במצב -Flame out והודעת Engin fail ב-EICAS .

3. FMC לא מאותחל וללא שום תכנית טיסה פעילה.

4. IRS לא מכוייל / מאופס על הנ.צ. (את זה אני אומר בערבון מוגבל כי ב-737 כל נושא ה-IRS לא ממש ממודל לפי דעתי).

5. בעקבות כל הנ"ל המטוס מייד יוצא ממצב טיסה מסודר בכל הצירים (אני בכוונה אומר "לא מסודר" בהעדר הגדרה אחרת, כי זה עדיין לא טב"נ - ואפשר לתפוס מהר בהגאים ולייצב אותו ידנית).

אני שולח ליובל, לאלון, ולך (מיקי) בפרטי צ'ק ליסט שהכנתי לשחזור טיסה ממצב שמור.

זה לא פתרון קסם אלא יותר בבחינת "Workaround", אנא עברו עליו והעבירו לי תיקונים / הגהות / המלצות, כדי שאכל להכין מסמך PDF מסודר לטובת משתתפי הפרוייקט וכלל החטיבה.

כמו כן לכל מי שיש מידע / הצעות לתרום בנושא הזה אנא פרסמו כאן או בכל מקום ראוי אחר.

לסיום, כן היה גדול אתמול, ויהיה עוד יותר גדול בהמשך.

הכל עוד לפנינו - בהצלחה לכולם!!!

_________________

דן בלאושטין Dan Blaustein

פורסם
אחרי יומיים של עבודה עם חניכי ה 742 על ה RFP וכל מיני משחקים כדי לגרום ל RFP להתנהג כמו חברו האמתי, הגענו לרשימת סדר פעולות להמראה שהיא הכי קרובה לצורת ההמראה עם ה 742 האמיתי.

ראשית, גם ה 742 האמיתי יש לו נטיה עצבנית להאיץ עד שהמנועים יפלו לו, בייחוד במשקלים קלים.

לכן העמסתי הרבה ישראלים + מטען + דלק והגעת ל GW של 545000lbs שהם כ 280 טון.

ה VREF להמראה חושב ל 157 קשר.

את הבאגים נסדר בצורה הבאה ולא כמו שמופיע ב TOC שמגיע עם ה RFP.

V1 143

VR 157

V2 163

VREF + 40 = 197

VREF + 80 = 237

VREF + 100 = 257

מדפים 10

STAB 3.75 למרות שב RFP נשים +- 7.5-6.5

MAX / RED EPE

1.58/1.39/90%

מיושרים על המסלול 26 ל D1E (יותר פשוט לביצוע בתירגולים הראשונים).

EPR על TOD ו reduced ל 1.30

FD ON ומכוון לזוית טיפוס של 12 מעלות

HDG על 257 ועל OFF (באמיתי על HGD SEL).

גובה מכוון 3000 ראשוני ועל ALT SEL.

מרימים מנועים ל 1.10 EPR משחררים בלמים ולוחצים AT.

למען האמת רציתי גם לעבור פה על ה CALLOUTS אבל יש לי סמתוכה שלמה מכל המטוסים

בכל מיקרה 80 קשר ..V1 ו VR מרימים אף ל 12-14 מעלות (תלוי מה חושב)

positive rate ו

באויר Positive rate ו Gearup.

המטוס צובר מהירות ומרימים את האף לטפוס VREF + 10, כשהוא שם מעבירים ל IAS.

מעל 400 רגל מצמידים טייס אוטומטי ומבצעים את ה SID עם ה HDG SEL.

ב 1500 רגל מעבירים ל CLB POWER ב FRATS.

ב 3000 רגל מעבירים ל VS ומורידים את האף לצבירת מהירות עד ל CLEAN SPEED BUG

שהוא במקרה זה 257, וקיפול מדפים לפי התזמון. לש םלב במהירות הקיפול בין 5 ל 1 - ל 0 כשהמטוס במהירות של 235 - 250 קשר לא לתת לו לעשות הטיות חריפות, זה אזור מסוכן עבורו.

אם מגיעים לאזור מהירות זו וצריך לבצע פניה, עדיף להמתין עם הקיפול עד לסיום הפניה.

כשהמטוס מגיע למהירות של 260 קשר ויש אישור המשך טיפוס ומעבירים ל IAS כדי שהוא ימשיך לטפס על פי מגבלת מהירות מתחת ל 10000 רגל.

אם יש אישור למהירות גבוהה, אזי ניתן לתת למטוס לצבור מהירות לכיוון מהירות הטיפוס שחושבה (למשקל זה בין 300-320 קשר) וברגע שהוא מגיע למהירות זו לתת לו IAS.

לקראת התיישרות בגובה המטוס יוריד לבד את אף ואת ה VS שלו, אז יש להעביר ל SPEED ולשמור את מהירות המאך הרצויה. קודם SPEED, מהירות מאך רצויה ואז לחיצה על MACH.

הנמכה מבוצעת פה כמו בכל מטוס אחר, רק שצריך לעשות את החישוב של באיזה גובה ומרחק אנחנו צריכים להיות בעזרת חוק האצבע של 1 ל 3 + 10 מייל לשם הורדת מהירות.

ה VREF שלנו יחושב לפי המשקל המתוכנן לנחיתה.

נאמר למיקרה זה 147 קשר.

את ה BUGS נסדר כך

VREF

VREF+1 כדי שיראו יותר טוב

VREF +20

VREF + 40

VREF + 80

כלומר הבאגים שלנו יהיו

147

148

167

187

227

לחדשים ממולץ להתחיל להוריד גרר באזור ה 30 מייל מהשדה.

אתם צריכים להיות ב 5000 רגל 180 קשר ומדפים 10 לפני ירוט ה GS (לדוגמא בסירון).

משם אתם מנמיכים על ה GS כאשר 8 מייל לנחיתה, אתם מורידים גלגלים ומדפים ל 20 ממשיכים להאט לכיוון VREF + 5 קשר תיקון לרוח (אם יש יותר רוח להוסיף ל VREF בהתאם עד מגבלה של 20 קשר).

ב LL מבדאים גובה 2033 רגל מדפים ל 30 ומשם או נחיתה אוטו מלאה או ידנית.

אם אוטו מלא, לוודא ב LAND + CMD B.

ב 1000 רגל FLARE ARM ב 50 רגל FLARE ירוק וב 35 RETARD ירוק אם לא הולכים סביב.

זהו פחות או יותר, תעשו נסיון ותראו זה עובד.

אשמח לקבל הערות ותיקונים

רן.

_________________

Itay Zecharia כתב:

חזרתי מהמוקאפ היום, והיה נחמד מאוד.

ה73 לצד ה76, בניצוחו של אריה, ותפקוד כטכנאי עזר לצד מוטי .

אריאל ושלמה היו החניכים, וביצעו עבודה טובה מאוד.

אלעד, אני חושב שתברר איזה זוג מגיע בכל יום, ואם ידוע לך אז תכתוב כאן, כדי שתהיה התאמה בין החונכים לחניכים במידה ויהיה זמן לחונכים.

הייתי אתמול בהדרכה והיה גדול.ישבתי מול מסכי הסימולטור עם עוד שני חניכים בקורס וטייס וותיק אשר מסביר להם את כל הנהלים והבדיקות והם מבצעים אחד לאחד כל דבר ממש כמו במציאות:החל מהCOCPIT PREPARATION ןעד הTAKEOFF.

לאחר מכן המראנו לפי הסיד DEENA 1F GITLA ומשם פנינו בחזרה לבן-גוריון דרך RIMON ביצוע HOLD ומשםל SIRON והליך נחיתה אוטומאטית למסלול 12.

למדתי המון דברים חדשים וכבר בבית התחלתי לתרגל אותם בלילה שאשתי צועקת:לך כבר לישון ומספרת לחברה בטלפון בעלי נשוי לסימולטור...

תודה רבה לרן פינקלס שהיה שם והשקיע המון בהסברים והדרכה ולוואטיל שבזכותה זכינו להתאמן ולחוש כמו במציאות.

בוקי זאב:4X-MJB[/i]

הייתי שם ביום ג', ולקחתי מספר תמונות:

ארז שיפרון עם חניכי ה-767. מצטער על התמונה ארז, לא שמתי לב שבדיוק מיצמצת...

PICT0001.JPG

חניכי ה-742, חבר'ה רציניים עם חונך רציני. אני מניח שזה חייב להיות כך כשמדובר במטוס אמיתי ולא צעצוע מפלסטיק עם FMC (ויסלח לי אלון על זה...).

PICT0002.JPG

מתקן תרגול עבודת צוות 742. אני חושב שאנחנו צריכים להתקין להם מסכים במקום החלונות הלבנים האטומים האלה...

PICT0003.JPG

PICT0004.JPG

שלום לאנשי ה 737, גם אלו ש"רשומים" בציים פחות טובים, לא נורא...

היום הסתיים שלב תדריכי צי לחניכי הקורס, וממחר הם מתחילים בלימודים בבית, משלימים PST וטיסות משקיף לקראת יציאתם לסימולטור ב 20/12.

בתחקיר שערכנו היום הם העלו באופן חד משמעי את התרומה העצומה של פרוייקט הסימולטורים ושל השילוב של אנשי VATIL בתהליך.

כמה ציטוטים, בלי עריכה

על ה PMDG:

חשוב ביותר

מצוין!!!

כל מה שאני אכתוב לא יוכל להעביר את תחושותי העמוקות למוצר הזה!!!

זה הכלי החשוב ביותר להבנה של הדבר האמיתי, צריך להשתמש בו יותר, כולל הכוונה של מה לעשות באיזה שלב, להכין חומר לשימוש אישי לתרגול בכל נושא הקשור אליו. לנסות לדמות את הטיסה בסימולטור הכי אמיתי כולל החומר מעמדת השיגור. תענוג!

על השת"פ עם VATIL:

מצויין , הנושא תורם מאוד לשלב ההסבה . נכונות החברה לעזור לנו ראוייה לציון .

הם מדהימים ונחוצים כולל הילדים שמדברים אנגלית. אנשים יקרים שבאמת אוהבים לעזר. אפשר לחשוב על הגדרה של משחק טיסה באנגלית עם החונכים – רק בתחילת שלב הדרכות הצי שילוב של סקייפי בין החונכים לחניכים.

עוזרים עם התוכנות והתפעול שלהם. כלי נהדר להדמיית קשר וניהול רצף טיסה משדמה את הקצב האמיתי.

טוב מאוד. כל הכבוד.

ועוד ועוד

החניכים ביקשו ממני להעביר את תודתם העמוקה לכולכם.

אז באמת תודה, בשם החניכים, בשם הצי ובשם אל על. וגם אני נהניתי ולמדתי מהשתתפותכם.

אבל...

העבודה לא נגמרה, ויש עוד הרבה כיף בדרך:

= השלמת תרגולי PST מחר וביום ראשון

= סיוע לחניכים שירצו בכך עד הסימולטור

= לתחקר מה עוד אפשר לעשות (אולי חירומים?), ואיך לשפר את הסיוע לחניכים ואת התועלת לאנשי VATIL

= ו... ההסבה הבאה בפברואר...

תודה, ולהתראות - לא נפרדים

_________________

אלון פרג

תודה לכם על ההזדמנות שנתתם לנו לטעום קצת מהדבר האמיתי!

אני מצטרף לאיציק, כשנכנסתי לעסק הזה לא חלמתי אפילו ששיתוף כזה יכול לקרות.

אני מאמין שהחניכים ימשיכו לתרגל בPMDG באופן אישי עד שהם יוצאים לסימולטור, ואנחנו כאן

כדי לעזור להם בכל שאלה או בעיה.

בקשר לתקלות, בהחלט אפשר לתרגל אותם מול הPMDG ברמה של הכרת הנהלים לטיפול בבעיה.

ועוד משהו שחשבתי עליו עכשיו,תגיד לי אתה אלון אם זה רלוונטי לכם- הכרת שדות תעופה

חדשים בעזרת הסימולטור לטייס שמגיע לשם בפעם הראשונה, גם הכרה של השדה עצמו (מסלולים, דרכי הסעה) וגם תרגול של תהליכי SID\STAR\IAP.

תמסור לחניכים בהצלחה במדריד (אני חושב?)..

_________________

יובל אלבז

כבר אמרתי לך אלון, אבל לא יזיק להודות שוב.

תודה.

אני שמח שהפרוייקט הזה הביא לתוצאות שהם מעל לכל מה שציפינו.

אני מקווה ששיתוף הפעולה הזה רק ילך ויתהדק בעתיד, שני הצדדים יוצאים נשכרים מכך.

יש עוד לסיים את התרגול וגם לעשות תחקיר מסודר ולהשתפר בעתיד.

לא לשכוח את מסיבת הסיום.

לגבי החירומים, לדעתי יש לעשות אותם רק לאחר שלב ה PST , גם ככה החניכים נמצאים בעומס עצום , אבל עוד נדון בכך ובהרבה דברים אחרים בשלב התחקיר.

תודה בשמנו גם לחניכים וגם לטייסים על היחס הנפלא , אפילו לרגע אחד לא הרגשנו זלזול וזה

תרם רבות גם לחונכים.

תודה רבה ממני מופנת לכל חברי הצוות של הצי על הרצינות , ההקרבה, והשעות הרבות.

תודה מיוחדת גם לרן שאומנם לא שייך לצי באופן רישמי ,אבל היה לי ליד ימין לכל אורך הדרך,

תרמתם רבות להצלחה של הפרוייקט.

מיקי

וגם קצת ממני....

לאלון שהחליט נכון ושכנע את מי שהיו צריכים לקבל החלטות והסיר התנגדויות לשינויים

וירטואלים כלשהם -על כך תודה גדולה.

החיבור נתן הרגשה מצוינת הדדית לפחות לי,כיף להשקיע באמת.

ולו גם בשל ההרגשה הטובה כי טייסים פוטנציאלים באלעל עברו סשנים איתנו ביחד

כמו כן ,מהלמידה שאנו כולנו לומדים בנושא ה"מה והאיך עושים זאת נכון באמיתי"

וזה למעשה הסיפוק העיקרי שלי לפחות-הלמידה והללמד אחרים אם ניתן ,בנושא הקשור לתחביב המשותף לנו כואטיל ואם כבר קוהורלציה למציאות -מה טוב.

לקברניט אילן מרגלית-איש יקר ומיוחד במינו.

לקובי על קרות המצב הנוכחי במסגרת היותו מספר אחד-כל הכבוד.

למיקי ורן על ההשקעה המיוחדת והיוצאת דופן בכל הקשור בארגון,תכנון וביצוע מדויקים

ע"ח הזמן הפרטי של כל אחד מכם-לא מכיר הרבה אנשים כאלו.

למרות קוצר הזמן ,למרות הפסדי ימי עבודה....

כנראה עוד לא המציאו את הכדורים במינון הנכון לשניכם ולמעשה לכולנו ,על התרומה הענקית

להצלחת הסיפור הזה עם אלעל.

לסמנכ"ל עיריית הרצליה - הבוס שעדיין לא מבין מה קרה למנהל רשות החופים שלו וחושב שצריך לאשפז אותי בכפייה עקב נסיעות תכופות לאלעל ,כשיש זמן בין החלפת תחנת הצלה אחת

בחוף לבין 3000 דברים אחרים הקשורים לעבודה .

תודה אחרונה ויקרה לכל החברים בואטיל שתרמו,אירחו,השקיעו מכל הלב וללא תמורה

אתם באמת אנשים מיוחדים.

ובתקווה שהחברה של ה-737 כולל כולם יעברו את הקורס בהצלחה ואולי נכנס אליהם פעם

לקוקפיט ויתנו לנו להטיס..... :D

לילה טוב

פורסם

בנוסף להודעה שלי שקובי ציטת מפורום הפרויקט, זכיתי לאיום רשמי מכיוון מסויים על מדוע לא סיפרתי את המשך אותם יומים מדהימים שעברו עלי באלעל בסיוע לחניכי ה 742.

אז הינה הסיפור.

יום חמישי הגעתי מעט מאוחר והזוג הראשון (אלו שבתמונה) כבר עבר סדנת עינויים ע"י הקברניט שחונך אותם.

אותו קברניט השתלט על הסימולטור ברמות של לענות את החניכים בחיתוכי רדיאלים ל VOR עם תיקוני רוח , שליחת המטוס לכל מיני חורים במדינת ישראל הקטנה והחניכים היו צריכים להחזיר אותו הביתה לנחיתה בטוחה באמצעות התמצאות מרחבית עלפי אמצעי ניווט סטנדרטים (ללא GPS).

לקראת השעה 12 בצהרים, הזוג הנ"ל סיים והחונך וצמד החניכים הבאה הופיע לפיריט שלהם.

אחד החניכים הודיע שהוא גמר מנוע ולא מרגיש טוב, קיפל כני נסע ונעלם באופק (איזה תאור :D ).

החונך מסתכל ימינה מסתכל שמאלה, אומר, רן כיסא שמאל בבקשה.

אני לשניה מחויר מתנחל בכיסא ומתחיל את האימון כמחליף לחניך החולה.

החניך PF אני PNF (ה Pilot Monitoring עוד לא הגיע ל 742 :D ).

מטרת האימון, SID ו STAR ב RAW DATA באמסטרדם, היציאה Arnem1S (מסלול 24) וחזרה ל 18C (שכחתי שבדיפולט חסר 18R).

ה PF עושה תדריך על ה SID שנעשה, כמו שנאמר ARNEM1S, המראה ציר מסלול, 4 DME מ SPL שמאלה 120 עד חיתוך רדיאל 270 של PAM , שם שמאלה על רדיאל 274 INBOUND של NV עד לחיתוך רדיאל 108 של SPL ל IVLUT.

אני מכוון את כל הקורסים ומכשירי הרדיו, מאחר וכמו שרואים בתמונות, המסכים של ה RFP מפוצלים לשנים, כאשר פנל רדיו מצערות יושב בשמאל ואילו ה MIP בימני כולל ה OH חיברנו שני עכברים למחשב לנוחות החניכים, ככה שהוא יוכל לגנוב עכבר ל MIP וכשאני צריך אני גונב לפנל רדיו.

מקבלים אישור המראה, אני על הקשר כ PM ... אופס PNF מחזיר רידבקים עלפי מילון אבן שמוליק לין, ו CALL OUTS לפי הספר (השתדלתי לפחות, היו כמה פיספוסים בתייק הראשון, שתוקנו כמובן בהמשך), אני מפעיל את מכשירי הרדיו ושינוי ה CRS בהתאם ועושים את ה SID עם קיראות והכל ודופק שלי בהתחלה בשמים.

סיימנו את ההמראה הראשונה, יש כמה דברים לתקן, החניך עושה תחקור ואומר, הינו צריכים לעשות ככה וככה וכן ניראה לשנינו שעדיף שאני ישנה ל CLB POWER לאחר ההמראה כי, מהזוית שלו היה לו דיי קשה גם להחזיק את המטוס וגם למצא את הנקודה הנכונה על המסך.

שניהם שואלים אותי אם יש לי הערות ואני מוסיף שהיו חסרים הכרזות של ה PF על פעולות שהוא עושה ואיזה טריק שהקברניט זרק לחברה הקודמים לגבי מיקרה שהם צריכים להתעסק עם שינוי SPEED BUG + מעבר ל SPEED ב FRATS + פניה בו זמנית. (זרוק את ה HDG לכיוון כללי שמאלה, תעביר ל SPEED + שינוי SPEED BUG למהירות רצוי ואז תתקן את ה HDG למה שאתה רוצה).

בכל התחקור הזה אני יושב ובפנים מחייך מאוזן לאוזן, בתחקור גם של החונך וגם של החניך הם משתמשים בהינו צריכים, באנחנו עשינו, בהיתם צריכים לעשות, כלומר גם אני, אני אחד מהם :D

במשך כשלוש שעות ביצענו מספר המראות על 24 ונחיתות על 18C וככל שהתאמנו יותר, זרמנו הרבה יותר טוב, עם ניווט מדוייק ביותר.

למדתי כמובן עוד כמה טריקים חדשים שאותם פרטתי בהודעה שמצוטת למעלה .

הקטע שהכי הצחיק את כולם שם, זה שקיבלתי את הקידום הכי מהיר באלעל איי פעם, אחרי ששבוע לפני זה עזרתי לחניכים שהתאמנו ב CPT של ה 742 כ FE, שבוע אחרי זה אני כבר קברניט :D

בסיומו של יום זה, חזרתי לביתי עייף מת, האשה והילד לא בבית, מה עושים, עולים על ה RFP והפעם כ PF לתרגל את ARNEM1S, פשוט תענוג :D

לחברי החטיבה, אתם יכולים להיות רגועים, ראשי הציים מטעם החטיבה אוספים כרגע את כל החומר שלמדנו ואנחנו נפרסם מדריכים על איך מה ולמה, דוגמאות לכך כבר ראיתם מהציטוטים השונים שקובי הכניס לפה, זה רק קצה הקרחון חברים.

יש הרבה דברים חדשים שאתם תלמדו, אתם תעכבו אחרי המדריכים האלה, אתם תגיעו לרמה של כמעט כמו הדבר האמיתי.

בהזדמנות זו אני רוצה להודות לאלון, אייל רובין ואלעל על האמון הרב שהם נותנים בנו ועל ההזדמנות המדהימה הזאת שניתנת לנו, לעזור לחניכים בלהבין פחות או יותר איך הדברים האלה טסים ומגיעים ליעדים שלהם בשלום ולנו ללמוד ולהביא את הרמה שלנו מחובבים לרמה של כמעט כמו הדבר האמיתי.

ולא פחות חשוב למר קובי דוד, בלי הטירוף שלו והדביקות שלו במטרה, זה לא היה קורה.

עוד שני אנשים לתודות שהם אשמים בכל הבלאגן הזה שעשינו שם, לחוף הים של הרצליה, לולא

קברניט אילן מרגלית לא היה רוצה לארגן ערב שירה על החוף של מר שמוליק לין, לא יודע אם היו שומעים עלינו שם, תודה ענקית לשניכם.

תודות אחרונות ודיי (מבטיח), לכל חברי VATIL שהשתתפו בפרויקט הזה, שנתנו ונותנים מזמנם בסיוע לחניכי כל הציים, כל הכבוד לכם/

זהו אז ניתראה (אני מקווה) בקורס הבא עלינו לטובה.

רן 8)

פורסם

כל הכבוד אנשים, אתם לא יכולים לתאר לעצמכם כמה אני מקנא בכם על מה שהישגתם ועשיתם ומקנא לא פחות על זה שנבצר ממני להשתתף בכל העסק הזה מסיבה משותפת שלי ושל ליאב ;)

אז קבלו איזה ח"ח ממני וכל הכבוד אנשים!

פורסם
ומקנא לא פחות על זה שנבצר ממני להשתתף בכל העסק הזה מסיבה משותפת שלי ושל ליאב ;)

:lol::lol::lol:

אני רואה למישהו יש מצב רוח טוב, אולי זה קשור לבוקה ? :lol:

פורסם

וגם אני כולי ירוק מקנאה.

המציאות על כל מטלותיה ודרשותיה, מכיוון המשפחה, העבודה וכו' לא איפשרו לי להשתתף.

מה שאתם עשיתם זה החלום הרטוב של כל SIMMER (גם מי שיצא לו לעופף פה ושם במציאות).

כל הכבוד

מי ידע אולי לקראת מחזור שני פתאום הכל יקרה מאליו, הפרוייקטים בעבודה יסתיימו מאליהם, הילדים יאכלו יתקלחו וילכו לישון לבד ואולי אפילו האשה תתחיל להתעניין ותרצה להצטרף...

איך הולך השיר? "אשליות..."

פורסם

שלום לכם

חזרתי היום מאימון סימולטור 737 בבריטניה.

יחד איתנו במלון בברייטון התאכסנו חניכי 767, הם התחילו את אימוניהם לפני יומיים.

בארוחת הבוקר אתמול (18/12) נפגשתי עם המדריך שלהם, שאמר שהחניכים מפגינים רמת טיסה ומוכנות גבוהים ביחס לעבר. הוא ציין שברור לו שזה לא במעט בגלל התכנית החדשה, לה הייתם שותפים.

מוקדם לסכם, רק 2 חניכים, אחרי 2 גיחות בסימולטור, אבל - אין לי ספק - זה הכיוון.

חניכי 737 יוצאים מחר (20/12) נאחל להם הצלחה.

זהו - יש פירות למאמץ שלכם, וזוהי רק ההתחלה.

תודה

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...