guyishai פורסם ינואר 24, 2004 דיווח פורסם ינואר 24, 2004 שלום לכולם! כשטסתי מבן גוריון לקנדי (בניו יורק סיטי) ובחזרה ראיתי בערוץ של מסלול הטיסה בטלוויזיה במטוס שזה בסה"כ קו ישיר משדה תעופה לשני. ראיתי את זה גם בטיסה לאיטליה, באירופה. באתר של Israel Airlines הם אומרים שהתוכניות טיסה שלהן הן אלו שאל על משתמשת בהן, אז האם אל על מראים באמת את המסלול בטלוויזיה במטוס (ד"א גם לא מרגישים סיבובים בטיסה, ויש במסלולים של IA), או שהתוכניות טיסה ב-IA לא האמיתיות (והאמיתיות הן בעצם ניווט ישיר בעזרת GPS)? סתם עניין אותי. מישהו יודע?
Almog Atar פורסם ינואר 24, 2004 דיווח פורסם ינואר 24, 2004 באמיתי לא מנווטים עם GPS אלא כמו בIA דרך נתיבי טיסה .... יש סיבובים קטנים שבאמת לא מרגישים אבל לפעמים יש סיבובים שמרגישים ומה שמופיע בטלוויזיה זה לא נתיב טיסה מדויק שיראה לך סיבובים קטנים
guyishai פורסם ינואר 24, 2004 מחבר דיווח פורסם ינואר 24, 2004 טוב, ולמה בעצם לא מנווטים עם GPS זה הרבה יותר יעיל, לא?
Atar_Omri פורסם ינואר 24, 2004 דיווח פורסם ינואר 24, 2004 למה לא מנווטים GPS? תאר לך מקרה שכל מטוס ממריא וטס בקו ישר לשדה היעד שלו. אתה יודע כמה התנגשויות יהיו לך? חייבים לטוס בנתיבי טיסה מוסדרים, למעשה זה בדיוק כמו כבישים בשמיים, יש גבהים לכל כיוון בנתיב כדי ליצור הפרדה ובטיחות. כשטסים על הנתיבים, מונעים הרבה בלאגן. אם תסתכל טוב במסך, אתה תראה שיש גם פניות בדרך, והרבה.
Oren Geva פורסם ינואר 24, 2004 דיווח פורסם ינואר 24, 2004 למה לא מנווטים GPS?תאר לך מקרה שכל מטוס ממריא וטס בקו ישר לשדה היעד שלו. אתה יודע כמה התנגשויות יהיו לך? חייבים לטוס בנתיבי טיסה מוסדרים, למעשה זה בדיוק כמו כבישים בשמיים, יש גבהים לכל כיוון בנתיב כדי ליצור הפרדה ובטיחות. כשטסים על הנתיבים, מונעים הרבה בלאגן. אם תסתכל טוב במסך, אתה תראה שיש גם פניות בדרך, והרבה. זו הסיבה למה טסים בנתיבי אויר, לא למה לא טסים עם GPS. הרי אפשר לטוס עם GPS על הנתיבים. אבל רשת הלוויינים היא רשת שעשויה בכל רגע להיות מוחרמת לצרכים צבאיים, ולכן לא ניתן להסתמך על ה-GPS. זו גם הסיבה שGPS אינו נלמד ככלי ניווט באופן רשמי, אם כי כמובן טייסים רבים טסים עם GPS בתעופה קלה בגלל הנוחות וקלות השימוש. זה לא תחליף להכיר את מכשירי ניווט הרדיו שבמטוס, ושיטות ניווט VFR.
yuval_el פורסם ינואר 25, 2004 דיווח פורסם ינואר 25, 2004 יש גם את המערכת הIRS שמותקנת ברוב המטוסים החדשים כיום...
Oren Geva פורסם ינואר 25, 2004 דיווח פורסם ינואר 25, 2004 IRS זה משהו אחר - Inertial Navigation System - היא פנימית לחלוטין למטוס, לא משודרת באויר (כמו GPS) ולכן לא חשופה לשיבושים או החרמת הלווינים ע"י הצבא. IRS משמשת את ה-FMC במטוסים המודרניים לצור ניהול הטיסה מעל הים, במקומות בהם אין קליטה של עזרי הרדיו השונים. אבל גם אז, ה-FMC מסתמך קודם כל על הצלבת נתונים מעזרי רדיו על מנת לקבוע את מיקומו של המטוס, ורק אם אין ברירה (כמו מעל הים) על ה-IRS.
yuval_el פורסם ינואר 25, 2004 דיווח פורסם ינואר 25, 2004 אורן, משהו לא מסתדר לי עם הראשי תיבות- Inertial Navigation System צריכה להיות מילה בR או שאני טועה...
yuval_el פורסם ינואר 25, 2004 דיווח פורסם ינואר 25, 2004 הפירוש הוא: Inertial Reference System יש את מערכת הINS שאולי אליה התכוונת...
Oren Geva פורסם ינואר 25, 2004 דיווח פורסם ינואר 25, 2004 אכן - INS... אבל INS ו-IRS זה פחות או יותר אותו דבר.
E.Z פורסם ינואר 25, 2004 דיווח פורסם ינואר 25, 2004 ה- GPS עד היום לא אושר על ידי ה- FAA והוא גם לא ייאושר לא רק בגלל שהמערכת עלולה להיות לא זמינה אלא גם בגלל שהדיוק שלה לא תמיד גבוה לעומת ה- IRS שברגע שהוא מכויל בחניות. הוא שומר על רמת דיוק דבירה שמספיקה לטיסה. מהש רואים במסכים בזמן שטסים זה יחסית קישקוש המערכת לא מראה את כל הנתיבים ולחברת התעופה אין עיניין להציג את הנתיב. הפניות אומנם לאדם שיושב בתוך תא הנוסעים לא מורגשות אבל אם תסתכלו למשך פרק זמן מסויים החוצה תראו ברור מאוד את הפניות שהמטוס מבצע על כל החלפת נתיב בדיוק כמו שזה נראה בסימולטור בטיסה ממושכת.