עבור לתוכן
Tomer Haim

חלומו של כל טייס

Recommended Posts

פורסם

תקראו את זה:

http://www.mof.gov.il/hachnasot/agrot/T95B1.DOC

תכפילו בזה:

http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/S ... ntrassID=0

אין יותר מה לומר

אם למישהו יש את נתוני אותם אגרות בארה"ב ובבריטניה, נתונים יעזרו להמשך המאבק, בכוונה אני לא שואל בפורום תעופה קלה כי שם יחתכו אותי ל 2

בא לי למות

בייייי

פורסם

בקיצור, תשקיעו במחשב חדש, כרטיס מסך, תוספים, HOME COCKPIT וכו. תשכחו מלטוס במציאות במדינת הגמדים הקטנים עם הג'ובים הגדולים.

חוצמיזה: כשניתן לשכננו האהובים מדינה במתנה, מה אתם חושבים הם לא ידרשו גם מרחב אווירי? ידרשו ועוד איך! ואז מה? כבר עדיף לנסות לשחות באמבטיה תקבלו פתאום תחושת מרחבים עצומים

אם זה לא היה עצוב זה אולי היה מצחיק.

פורסם

להלן טבלת אגרות רישוי וחידוש עדכנית במספר מדינות, כוללת מטוסים, הפעלה, צ"א.

fees.jpg

תקראו את זה:

http://www.mof.gov.il/hachnasot/agrot/T95B1.DOC

תכפילו בזה:

http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/S ... ntrassID=0

אין יותר מה לומר

אם למישהו יש את נתוני אותם אגרות בארה"ב ובבריטניה, נתונים יעזרו להמשך המאבק, בכוונה אני לא שואל בפורום תעופה קלה כי שם יחתכו אותי ל 2

בא לי למות

בייייי

פורסם
בגלל שאני לא ממש בקיא באגרות והמחירים השונים שהרישיון דורש, אפשר בבקשה לפרסם את המחירים לפני ואחרי בקצרה?

אני חושב שעומרי כבר עשה זאת:

http://www.vatil.org/vatil/board/viewtopic.php?t=11444

פורסם
בגלל שאני לא ממש בקיא באגרות והמחירים השונים שהרישיון דורש, אפשר בבקשה לפרסם את המחירים לפני ואחרי בקצרה?

טוב אז ממש בגדול:

קורס הטייס הסטנדרטי מבוצע על ססנה 152, צריך מינימום 40 שעות והממוצע הוא 60 שעות כפונקציה של (חניך+מדריך+בית ספר+מז"א) נחשב לפי ממוצע

שעת טיסה על ססנה 152 = 740 ש"ח

שעת הדרכה = 240 ש"ח

סה"כ = 980 ש"ח X 60 שעות = 58800 ש"ח

תוספות:

אגרות:

6 בחינות עיוניות X 186 ש"ח = 1116

בחינה מעשית 1282 ש"ח

סית ספר קרקע: 5000 ש"ח

ציוד נדרש: 700 ש"ח

תעודה רפואית 300 ש"ח

סה"כ תוספות: 8398

עלות רשיון טייס פרטי ממוצעת 67198 ש"ח

הסבה על 172 באה מייד לאחר מכן והיא כמעט חובה

שעת טיסה 172 = 840 ש"ח + 240 מדריך = 1080 ש"ח X 4 שעות הסבה 4320 ש"ח

כלומר עד היום בו תוכל לקחת את חבריך לטוס תשלם בממוצע :

71518

קח בחשבון שמחיר שעת טיסה עלול לעלות תוך כדי הקורס לפחות פעם אחת...

החזקת הרשיון, אם אתה מתחת לגיל 40 אז מדובר ב 12 שעות כל שנתיים - נניח 6 שעות בשנה

בדרך כלל מבוצעות על ססנה 172: 5040 ש"ח,

תעודה רפואית פעם בשנתיים 300 ש"ח- - שנה = 150 ש"ח

ביטוח טיסה בערך 150 ש"ח בחודש = 1800 בשנה

סה"כ תשלום שנתי 6990 ש"ח ובחודש הוא: 582 ש"ח

ברמת רשיון טייס פרטי, האגרות על הטייס לא דומיננטיות, הבעיה היא האגרות על חברות ההשכרה שגורמות למחיר רק לעלות כל שנה בממוצע ב 40 ש"ח ויותר

מי שיש לו הגדר מכשירים נאלץ לבצע כל שנה, מבחן רמה = לפחות שעתיים טיסה = 1680 ש"ח + אגרה = 1114 ש"ח

הכל ביחד 2794 ש"ח

סכנת האגרות עלולה למוטט את חברות ההשכרה שנשארו בהרצליה ואז העלות תהיה 0 על 0 שעות טיסה

נגלתה לאזני שמועה שהחל מגרסת FLIGHT SIMULATOR X , המנהל יגבה אגרה עבור כל טיסה בבית

פורסם

אני לא יודע מאיפה לקחת את עלות השעות על ה 152 אבל זה כנראה תלוי מקום.

במגידו העסק יותר זול - בסביבות 600 לשעה פחות בערך 10% הנחה למי משלם מראש על בלוק של 10ש'. מדריך עולה 180 לשעה. קורס קרקע אפשר לעשות לבד. נכון זה קשה אבל אני לדוגמא השגתי חומר מכל המקומות האפשריים ולמדתי לבד. הייתי צריך רק מדריך מוסמך שתמורת 800 ש"ח בחן והגיש אותי למבחנים.

לסיכום - אני אחרי כ 60 ש' והמיבחן הסופי יהיה להערכתי בסביבות ה 70 שעות (לא ממהר לשום מקום) - עלות מוערכת 50,000 ש"ח. נכון.... מאוווווד יקר ולכן אני כנראה עושה את זה בגיל 40+ ולא 20+ אבל לא בסדרי גודל שתיארת.

בברכה,

שי

פורסם

אני לקחתי את הנתונים מהרצליה, ככה זה פה, הקטע שנסיעה עד מגידו וחזרה לתושבי המרכז עלולה לגרום לעלות דומה גם במגידו,

האגרות זה סיפור אחר שידפוק את כולנו

פורסם
להלן טבלת אגרות רישוי וחידוש עדכנית במספר מדינות, כוללת מטוסים, הפעלה, צ"א.

עופר, מאיפה השגת את זה, זה מאוד עוזר, האם תוכל להשיג נתוני אגרות גם לארה"ב, טורקיה, יון ומדינות ערב, זה ממש יעזור לנו

פורסם

חיפוש בתוך אתר FAA על מילות מפתח PILOT CERTIFICATE יעלה לך תוצאות מתאימות, חפרתי שם חצי שעה עד שהתחיל לעלות החומר הנכון. התחלתי בחיפוש האגרות האמריקאיות ולא מצאתי, אין שם למדינות אחרות, אולי ב- JAA.

אם יורשה לי בעניין עצמו- זו טחינת מים. אגרות הן עניין שרירותי, ומה שקובע היא מדיניות מיסוי ברמה הכללית. כל עוד כלכלני מדינת ישראל יראו בנו פרות חולבות, לא יזוז כלום. וזה ישתנה כשתשתנה שיטת הבחירות, דבר שלא יקרה. את ההצלחה הכלכלית הזעומה יפילו על המצב הבטחוני ולא על החלטותיהם. מה שהייתי כן מנסה זה לדבר עם אודי זהר, אך לכך צריך משלחת רצינית ומכובדת והצגת טעונים נכונה, הוא טייס בן דורכם ומבין עניין.

שר התחבורה הירשנזון אמר אתמול כי אין סיבה שטיסה מישראל לאירופה תעלה יותר מ- 100 דולר. ממקומי בסלובקיה לת"א וחזרה הכרטיס הזול ביותר עולה כ-600 דולר, לפני 3 שנים עלה בדיוק חצי. לנתיבי תעופה צ'כיים אין תחרות ממשית על הקו וזו התוצאה.

להלן טבלת אגרות רישוי וחידוש עדכנית במספר מדינות, כוללת מטוסים, הפעלה, צ"א.

עופר, מאיפה השגת את זה, זה מאוד עוזר, האם תוכל להשיג נתוני אגרות גם לארה"ב, טורקיה, יון ומדינות ערב, זה ממש יעזור לנו

פורסם

אני ממש לא יודע מאיפה הבאתם 70,000 ש"ח לרישיון או אפילו מחירים שמתקרבים ל60,000?

אני סיימתי את קורס הטייס בסך הוצאה של 45,000 ש"ח אחרי אגרות, מדריך , מבחנים , חומר עזר וכל הוצאה שהיא שקשורה ברישיון הפרטי.

נכון שעליית המחירים תייקר את הסיפור במיוחד עכשיו כשנוצר קרטל של בתי הספר לטיסה בהרצליה, אך עליית המחירים שמדובר עליה היא בעיקר לטייסים מסחריים ולאנשים שרוצים להפעיל את המטוס שלהם על מנת להשיג רווח כלכלי ( השכרות של המטוס, הדרכות עליו, והפעלתו בטיסות שכר). המחירים הנוגעים לטייסים פרטיים כמעט ולא השתנו.

בכל מקרה מי שהגיע לסכומים של מעל 65K - 70K בהוצאת הרישיון שלו כנראה שלקח המון שיעורים מעל לרף המינימום. הממוצע הוא לא 60 אלא 50 - 55 שעות. למי שלוקח מעל 70 שעות להוציא רישיון צריך לעשות חושבים טוב טוב אם טייס זה באמת בשבילו או שעדיף להשאיר את זה לסימולטור, בלי לפגוע באף אחד כמובן.

בהצלחה

פורסם

יוני,

תרשה לי לחלוק "ובגדול" על מסקנתך לגבי יכולתו וביצועיו של טייס שחלילה וחס גלש מעבר ל60 ש' עד לרשיון. ובאמת לא בגלל המקרה הפרטי שלי.

יש באמת כאלה, ומשום מה כאלה הצעירים יותר, אשר עבורם הקורס, ומישכו הם יעד חשוב לא פחות מהטיסה עצמה. סיימנו ב45 ש'! נרוץ ונספר לחבר'ה. מה קרה? למי בוער הזמן? אני מכיר אישית טייסים מעולים, בעלי וותק של מאות שעות אשר "חלילה וחס" סיימו את הקורס לאחר 70 ויותר שעות. כל אדם הוא שונה ואכן, לחבר'ה צעירים יותר יש בדרך כלל תפיסה מהירה יותר וגם פחות מחויביות מאשר למבוגרים יותר. לעיתים מדריך מתחלף ולעיתים פשוט העבודה לוחצת ולעיתים, פשוט אין עדיין את הביטחון לסיים ולצאת לבד לעולם. אז מושכים עוד כמה שעות עם המדריך. מה קרה? למי בוער הזמן? לדעתי יותר שעות עם מדריך רק תורמות לכושרו וליכולתו של הטייס.

קיימים באמת מיקרים, בודדים לדעתי של אנשים אשר באמת לא מסתדרים עם עניין הטיסה. במקרה שלהם, המדריך פשוט ירמוז להם שלמרות זרם ההכנסות, כדאי להם לחשוב על ערוץ אחר להוצאת כספים.

ולסיום יוני, בלי לפגוע, זה פשוט קישקוש לבוא ולהצהיר את מה שהצהרת. אני אסיים כנראה בסביבות ה 70-75 שעות. ואני גאה בזה :D .

בברכה,

שי

פורסם

תראה יוני, אני עדיין חושב שהממוצע הוא 60 שעות את המחירים לא המצאתי אלו המחירים בהרצליה כיום, אני אישית נלחם כל שעה פנוייה שיש לי בהקטנתם.. אבל נניח והקורס עורך רק 50 שעות, נחשב מחדש..

שעת טיסה על ססנה 152 = 740 ש"ח

שעת הדרכה = 240 ש"ח

סה"כ = 980 ש"ח X 60 שעות = 58800 ש"ח (זה מה שהגעתי בחישוב הקודם)

980 ש"ח X 50 שעות = 49000 ש"ח כלומר 9800 ש"ח פחות

בחישוב הקודם כולל אגרות הגעתי ל 71518 (כולל הסבה על 172)

אז לפי החישוב החדש מדובר על עלות של 61718 ש"ח

זה היום.. אני סיימתי עם 52 שעות וביזבזתי 53000 ש"ח לפני שנה.. היום הכל נראה אחרת

ולפני 10 שנים ממש א ח ר ת

פורסם

מדד המחירים לצרכן עלה ב 17%, ב10 השנים האחרונות.. אז 10 ש"ח של היום הן כמו 12 ש"ח לפני 10 שנים, הדולר עלה בפחות מחצי ש"ח...

זה כבר מחזיר אותנו לשרשור קודם של עמרי, בימים אופטימיים עוד לפני שהאגרות עלו, רק כשהמחיר עלה..

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...