עבור לתוכן
OmriSoudry

עיט תעופה - BlackBox 2 - הצצה ראשונה לפרוייקט

Recommended Posts

פורסם

שלום חברים!

מזמן לא כתבנו פה, אבל זה לא כי אנחנו נעלמנו אלא כי אנחנו היינו (ועדיין) עסוקים במספר פרוייקטים לחברה שלנו. הפעם, אני רוצה לספר לכם על הפרוייקט הראשי שאנחנו עובדים עליו כרגע. אני מדבר כמובן על תוכנת הבית של "עיט תעופה", הBlackBox, שבזמן האחרון החלה להתפתח הגרסא החדשה שלה - BlackBox 2 !!

מה זה בכלל BlackBox?

מערכת הBlackBox היא מערכת המאפשרת לטייסים שלנו לפנות למשרדי עיט תעופה, למלא טופס ראשוני, ולקבל מהמשרדים פרטים על לקוח הזקוק להזמנה. לאחר מכן בוחר הטייס מטוס מצי המטוסים שלנו (הכולל 3 ססנות, 2 מטוסי Beech Baron 58 ועוד הרבה הרבה יותר) ולהטיס את הלקוח שלו. בתוך הסימולטור, מדמה המערכת את הלקוח (ניתן לשמוע את הלקוח מגיע למטוס, מודה לך על הטיסה שלך בסיומה - וכמובן שאם לא תטוסו כמו שצריך, הלקוח גם יודע להקיא :wink: ). בסוף הטיסה מדווחת המערכת אוטומטית את זמן הטיסה ופרטיה לאתר.

מה מיוחד ב-BlackBox 2?

הפעם החלטנו לשדרג את המערכת לרמה גבוהה יותר, על מנת לאפשר לטייסים להנות ממגוון רחב יותר של FEATURES למערכת, וכן על מנת להכין גם את הBlackBox 2 לקראת התרגום המתוכנן של כל האתר גם לשפה האנגלית.

האפשרויות החדשות כוללות:

- מערכת "משרדי עיט תעופה" כעת חלק מהתוכנה.

- הוצאת METAR לשדה המוצא והיעד + פירוש הMETAR במילים.

- אפשרות לייצוא תכנית הטיסה ישירות לSB3 מהתוכנה היישר למחשב שלכם (ללא צורך להוריד קובץ).

- מדד היוקרה (על היוקרה אני ארחיב בהמשך) החדש והצגתו בזמן-אמת.

- שיפור התקשורת בין הטייס, ללקוח אותו הוא מטיס ולחברה (גם על כך אפרט בהמשך).

- הצגת ETA לטיסה.

- אפשרות לראות את כמות הVM אותה בזבזתם בזמן אמת (כמו במציאות, זמן זה כסף :) ).

- ממשק ידידותי יותר למשתמש - עיצוב נוח, רעשי רקע לעמודים השונים וכו'...

מדד היוקרה לטיסה - PRESTIGE

בנוסף ל-BlackBox 2 (וכחלק ממנה) אנו שמחים להציג מדד חדש באתר שלנו - היוקרה (או PRESTIGE כפי שזה נקרא באנגלית). היוקרה הינו מדד חדש באתר (בנוסף לכסף הווירטואלי) שיהיה לכל טייס, וידרג בעצם את איכות הטייס. איכות יכולה לעלות ולרדת, תלוי בטיסות אותה ביצע הטייס עם מערכת הBlackBox2. בכל טיסה ניתן לקבל יוקרה הנעה בין 10 (ערך מקסימלי) לבין 10- (ערך מינימלי) כאשר בסופו של דבר הנתון נשלח לאתר ומוסיף (או גורע) יוקרה מהטייס. מדד היוקרה בטיסה נקבע על פי איכות הטיסה של הטייס, אותה יודעת המערכת שלנו למדוד. איכות הטיסה נמדדת בעזרת מספר פרמטרים שונים (לדוגמא: הקאות של הנוסע, איחור לשדה היעד וכו'...).

תקשורת טובה יותר בין החברה, הטייס והלקוח

שיפור נוסף במערכת הוא בתקשורת בין משרדי "עיט תעופה" לטייסי החברה, ובין הטייסים ללקוחות. אפשרויות חדשות בתחום זה יכללו (בין השאר):

- מערכת קולית של משרדי החברה: כפתור אשר תגדירו בהגדרות התוכנה יאפשר לכם לחייג בכל זמן בטיסה למשרדי החברה, שם תיענו על ידי מערכת אוטומטית שתזהה לפי הלחיצות שלכם (למשל לחיצה על הספרה 9 תיתן לכם לראות עוד כמה זמן מגיע הלקוח למטוס שלכם).

- תפריט אפשרויות: הגדרת כפתור חיוג, הגדרת משך זמן מקסימלי לחכות לנוסע שלכם וכו'..

- אפשרויות חדשות: אם הלקוח מגיע ולא פתחתם לו את הדלת, הוא עלול להתרגז קצת :D .

ובנוסף להכל: מערכת BlackBox 2 Private Version

בנוסף למערכת הBlackBox 2, שבה יוכלו להשתמש אך ורק טייסי החברה, אנו נשחרר גרסא נוספת למערכת שתהיה פתוחה לכל טייסי VATSIM באשר הם. גרסא זו תיקרא BlackBox 2: Private Version. גרסא זו תכיל את כל האפשרויות שלא קשורות לחברת "עיט תעופה" (זאת אומרת שלא תהיה יוקרה, לא שכר וכו'...) אך עדין תאפשר את אפשרויות משך הטיסה, הMETAR, ייצוא תכנית טיסה וכו'! ניתן לומר שגרסא זו תהיה מעין שילוב של FSPASSENGERS חינמי למטוסים קלים + EUROUTE.

ועכשיו לקצת תמונות:

שלב פרטי הטיסה (שימו לב לפירוש ה-METAR המופיע כשמניחים את העכבר מעל שורת הMETAR):

bb2promo1.jpg

מערכת התדלוק:

bb2promo2.jpg

הממשק עצמו (כולל היוקרה):

bb2promo3.jpg

הערה

המערכת המוצגת בתמונות עוד בשלבי פיתוח ועל כן יכולה להשתנות מבחינת עיצוב. כמו כן, כחלק מתרגום האתר והמערכות לאנגלית, המערכת כולה תתורגם לאנגלית ולא תופיע בעברית כפי שהיא כרגע בתמונות.

עכשיו תורכם לעזור לנו!!

אנו זקוקים לעזרה שלכם, טייסי החטיבה וטייסי החברה, על מנת שהפרוייקט הזה יהיה הכי טוב שאפשר לעשות אותו. לשם כך אנו זקוקים מכם למספר דברים:

1) אם יש לכם רעיונות לאפשרויות נוספות לBlackBox 2 אותן תרצו לראות, אתם מוזמנים לשלוח את ההצעות שלכם למייל שלי: ceo@ait-air.org.

2) אנו זקוקים לאנשים שיודעים לדבר אנגלית ברמה טובה על מנת להקליט את מערכת הסאונד של הלקוחות השונים שיעלו לBlackBox 2. אם בא לכם לעזור ואם אתם חושבים שאתם מתאימים, אנא פנו אליי למייל שלי: ceo@ait-air.org .

תודה רבה מראש לכל העוזרים,

ועוד לא התחלתי לדבר על האירוע שאנחנו מתכננים לכם :roll:

צוות עיט תעופה.

פורסם

יופי של תוכנה ,כל הכבוד חברים על העבודה שאתם עושים,תענוג להיות טייס בחברה,משכורת טובה,תנאי פרישה מעולים בגיל הפנסיה,הצטרפו לחברה השמים הם הגבול. :angel:

פורסם

באמת יפה מאוד!

שאלה עומרי- מה יקרה למדד היוקרה כאשר הטייס מאחר לנחות ביעד עקב אילוצי ATC (סגירת מרחב אווירי, סגירת מסלול או תנועה כבדה). הרי יש עליו לחץ לחרוג מהוראות ונהלים במקרה כזה בכדי לעמוד במדד?

פורסם
באמת יפה מאוד!

שאלה עומרי- מה יקרה למדד היוקרה כאשר הטייס מאחר לנחות ביעד עקב אילוצי ATC (סגירת מרחב אווירי, סגירת מסלול או תנועה כבדה). הרי יש עליו לחץ לחרוג מהוראות ונהלים במקרה כזה בכדי לעמוד במדד?

בוא אני אשאל אותך שאלה,

מה יקרה ליוקרה של אל על אם הם יאחרו רק בגלל שהפקח אילץ אותם לעשות HOLDים ? אותך כנוסע זה לא מעניין ואני מאמין

שזה גם לא מעניין את הלקוחות הוירטואלים של עיט :wink:

מבחינת הנהלים, אם יחרוג מהם הוא יאבד יותר יוקרה, אז לא שווה...

בכל מקרה אם יש לך הצעות למנוע חיפופים של טייסים נשמח לשמוע במייל או במסנג'ר

פורסם

יש לכך מספר גישות,

לגבי חברת תעופה כלשהי:

א. בתכנון זמני הנחיתה בלוח הטיסות, המפעיל מביא בחשבון אירועי עיכוב. לרשותו מערכת מידע העוקבת, מנתחת ומעדכנת כאלה גורמים אוטומאטית כולל מההיסטוריה, מטאורולוגיה, עונת שנה, תאריך (חגים וסופי שבוע) ועוד. במידה והטיסה לא התעכבה, היא מגיעה מעט לפני הזמן.

ב. במקרה עיכוב שצפוי לגרום אחור, ברגע שכך ברור מיידעים את הנוסעים באוויר, באופן הבא:

1. סיבת העיכוב וזמן הגעה מעודכן.

2. תואם עם מפעילי טיסות ההמשך שימתינו לנוסעי הטיסה עקב ההגעה המאוחרת, ושבשער ההגעה יחכה להם נציג שיסייע להם להגיע במהירות ליעדם.

2. מקריאים בזמן הגישה את מספרי השערים לטיסות ממשיכות, לצוות רשימה שמית עם טיסות ההמשך של כל נוסע.

לגבי עיט ומפעילי מוניות אוויר:

א. כמו בטיסה לפי לו"ז, מתאימים את זמן ההמראה על מנת להביא בחשבון אחור צפוי. במקרים רבים ניתן לבדוק בעת הזמנת טיסה את חשיבות העמידה בזמן הנחיתה.

ב. ליישם את הסעיפים הרלבנטיים לכל מקרה, מהאמור לגבי טיסות לפי לו"ז. למשל ללקוח שמגיע ממצדה לנתב"ג בכדי לעלות על לופטהנזה לפרקנפורט.

באמת יפה מאוד!

שאלה עומרי- מה יקרה למדד היוקרה כאשר הטייס מאחר לנחות ביעד עקב אילוצי ATC (סגירת מרחב אווירי, סגירת מסלול או תנועה כבדה). הרי יש עליו לחץ לחרוג מהוראות ונהלים במקרה כזה בכדי לעמוד במדד?

בוא אני אשאל אותך שאלה,

מה יקרה ליוקרה של אל על אם הם יאחרו רק בגלל שהפקח אילץ אותם לעשות HOLDים ? אותך כנוסע זה לא מעניין ואני מאמין

שזה גם לא מעניין את הלקוחות הוירטואלים של עיט :wink:

מבחינת הנהלים, אם יחרוג מהם הוא יאבד יותר יוקרה, אז לא שווה...

בכל מקרה אם יש לך הצעות למנוע חיפופים של טייסים נשמח לשמוע במייל או במסנג'ר

פורסם

שלום עופר,

לקחנו בחשבון את כל הדברים האלה. היוקרה (ואי שביעות הלקוח) יושפעו בתוכנה מאורך האיחור. אם למשל הזמן המשוער לטיסה משדה דוב לחיפה הוא 35 דקות ובפועל זה לקח 40 דקות, זה לא יהיה משמעותי (אבל כמובן שיוקרת הטיסה ושביעות רצון הלקוח יושפעו מזה לרעה). שים לב שהזמן המשוער להגעה (ה-ETA) מתחיל לספור אחורה מרגע שהטייס באוויר, ולא מרגע שהוא נכנס לסימולטור.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...