hagay פורסם פברואר 2, 2004 דיווח פורסם פברואר 2, 2004 פעם מישהו שאל כאן אני לא זוכר למה ומתי אבל השאלה הייתה שהוא רואה תמיד מטוסים שנוחתים בנתב"ג למסלול 12 (בעולם האמיתי) לקראת הנגיעה עושים ימינה קטנה והם לא מגיעם ישר מול המסלול. אז ככה אם נסתכל בדפיות גישה למסלול 12 נראה שאמורים להגיע על HDG 112 למסלול כשהמסלול עצמו הוא HDG 118 ולכן יש את הפניה לפני הנגיעה וזה מסביר גם את מה שנאמר כאן לא מזמן שיש חוק בארץ שאוסר על נחיתות אוטומטיות, תשאלו למה בדפיות עשו ככה, זה אני לא יודע אבל אני משער שבגלל שה VOR ממוקם קצת שמאלית למסלול אז בעצם טסים לכיוון ה VOR בול (לא ימנית קצת כמו שהיינו עושים אילו היינו מגיעים ישירות על HDG 118) ואז כשרואים את המסלול ממבט חיצוני וקרוב אז קל לדייק על פי מראה חיצוני. לא יודע סתם מחשבה, תגידו את מה אתם חושבים.
Tomer Haim פורסם פברואר 2, 2004 דיווח פורסם פברואר 2, 2004 היי חגי, אתה בטח מדבר על דפיות VORDME למסלול 12 וזה אכן נכון אבל את הפנייה ימינה הם יעשו במינימה או בנקודת MAP שהיא הנקודה האחרונה על גישת VORDME וממנה יש ללכת סביב אם לא רואים את המסלול, בהנמכת VORDME בבן גוריון ה מינימה (MDA) הוא 580 רגל ששם כבר המטוס צריך לראות את המסלול ולפנות את הפנייה הקטנה ימינה ל 119 , אם המטוס רואה את המסלול, זה יהיה מעל חיריה בערך ואם לא , המטוס ישמור גובה זה עד ה MAP (מפתן המסלול במקרה של בן גוריון) ואז ילך סביב. בארצינו החמה... רוב הנחיתות מתבצעות על משואת ה ILS שהיא מדוייקת 119 LOC ואם מישהוא ראה פנייה קלה ימינה לפני נגיעה אז יותר סיכוי שלאותו המטוס היה הכיב רוח מימין ואז ביצע החלקה ימינה ע"מ לנחות ישר (בארץ בלילה בד"כ הרוחות הם דרום מזרחיות כך שזה הגיוני). אבל בהחלט בגישת VORDME יש פנייה קלה של 7 מעלות ימינה בגלל מיקום ה VOR
jambo7 פורסם פברואר 2, 2004 דיווח פורסם פברואר 2, 2004 זה אני שהעלתי את הנושא שמתי לב שרוב המטוסים עושים תיקון למסלול הנחיתה לפני שהם נוגעים בקרקע מדובר על פחות מדקה לפני שנוגעים בקרקע היות ועושים את זה הרבה מטוסים אני מסיק שזה נוהל נחיתה וכך צריך להיות. רציתי לדעת למה זה קורה ולמה אי אפשר להגיע ישירות לנחיתה מבלי צורך בתיקונים של הרגע האחרון [ תאר לך שהטייס מפספס אז הלכה הנחיתה] וחוץ מזה אנחנו לא נוחתים כך בסימולטור עכשיו כאשר חגי נתן הסבר משכנע ששופך אור על התעלומה ואני מצטט אם נסתכל בדפיות גישה למסלול 12 נראה שאמורים להגיע על HDG 112 למסלול כשהמסלול עצמו הוא HDG 118 ולכן יש את הפניה לפני הנגיעה וזה מסביר גם את מה שנאמר כאן לא מזמן שיש חוק בארץ שאוסר על נחיתות אוטומטיות, משכנע .למרות שזה עדיין לא מסביר למה אי אפשר להגיע ישירות למסלול הנחיתה
hagay פורסם פברואר 3, 2004 מחבר דיווח פורסם פברואר 3, 2004 משכנע .למרות שזה עדיין לא מסביר למה אי אפשר להגיע ישירות למסלול הנחיתה כתבתי גם שכאשר טסים על פי VOR ולא ILS בHGD118 אז המחט בשעונים נמצאת בצד שמאל בגלל שמשדר הVOR עצמו נמצא שמאלית למסלול, אבל אם טסים HDG112 אז המחט בשעונים נמצאת במרכז וכך קל להגיע קרוב מאוד למסלול זה מאוד חשוב אם הראות ממש קשה שאז כשקרובים מזהים את המסלול, אבל בHDG118 אי אפשר לדייק שהרי המחט כל הזמן בורחת שמאלה. תנסה לטוס כמו שאמרתי בראות לקויה ותבין אותי.
jambo7 פורסם פברואר 3, 2004 דיווח פורסם פברואר 3, 2004 אז למה לא טסיס לפי loc 118 hdg ו 110.3hz ומגעים ישר למסלול
hagay פורסם פברואר 3, 2004 מחבר דיווח פורסם פברואר 3, 2004 בגלל כמו שאמרו כאן שיש איסור בארץ לנחות אוטומט (ILS), למה? לא יודע אולי כדי לתרגל את הטייסים לא לסמוך על מכשירים. או שבאותו זמן שראית את הנחיתות הLOC לא היה תקין.
Gal פורסם פברואר 3, 2004 דיווח פורסם פברואר 3, 2004 חגי ידידי מאיפה שעמתה שאסור לנחות ILS?. ברור שמותר אבל עושים אותו ידני זה כן מותר לנחות בארץ לדעתי עם כל עזר שאתה רוצה חוץ מטייס אוטומטי וזה כולל VOR\ILS\DME הכל אבל רק ידני.
Atar_Omri פורסם פברואר 3, 2004 דיווח פורסם פברואר 3, 2004 יש כאן הרבה מאוד בלבול בהודעות שלכם. חגי, גישת ILS זה לא בהכרח נחיתה אוטומטית, אפשר לבצע גישת ILS ידנית לחלוטין. אין דבר כזה שרוצים ללמד טייסים לא להסתמך על מכשירים, מה הם יעשו במקרה של ראות אפסית? במקרה כזה רק מכשירים יכולים להביא אותך בבטחה ליעד. דבר נוסף, אני מעולם לא שמעתי מטוסים שמבצעים גישת VOR/DME למסלול 12, כולם מבצעים ILS/DME או גישות ראיה (על פי בקשה, אם התנאים מאפשרים), הסטיה ימינה לפני נחיתה יכולה לנבועה מכמה סיבות: 1. המטוס הגיע לא טוב ונאלץ לתקן את הגישה. 2. ברוח צד חזקה נהוג לבצע גישות "אף לרוח" כלומר בכל מהלך הגישה לטוס עם האף לכיוון הרוח בסטיה שתאפשר למטוס להישאר מול המסלול ואז ישור האף עם ציר מסלול בפיינל קצר, ממש לפני נגיעה, ואם המסלול רטוב אז גם מיד עם הנגיעה. ב-airliners.net יש כמה תמונות נהדרות של נחיתות עם אף לרוח (ראיתי לפחות 3 תמונות כאלה מאמסטרדם).
hagay פורסם פברואר 3, 2004 מחבר דיווח פורסם פברואר 3, 2004 קיבלתי והבנתי את הטעות לגבי גישה ללא טייס אוטומט אבל עם ILS , אז למה יש בכלל דפיות גישת VOR שיהיה רק ILS? :roll:
Oren Geva פורסם פברואר 3, 2004 דיווח פורסם פברואר 3, 2004 ILS הוא מכשיר מדוייק הרבה יורת מ VOR, ונותן גם חיווי של גובה, לא רק כיוון ולכן יעיל יותר כאמצעי גישת מכשירים. אבל ה-VOR קיים במקום, ויש הליך שישמש אותנו למשל במצב בו משדר ה-ILS תקול, והתנאים מחייבים גישת מכשירים. אני מבטיח לך שרוב הטייסים יעדיפו לבצע גישת ראיה ולא גישת VOR, אלא אם התנאים ממש לא יאפשרו זאת.