Ben Zwebner פורסם פברואר 10, 2006 דיווח פורסם פברואר 10, 2006 אני לא רוצה להיות במצב של אותו טייס של איבריה... (המלצה... תוציאו את המפה של הTAXIWAYS של JFK כאשר אתם מקשיבים) http://www.liveatc.net/forum/files/kjfk ... in_116.mp3
Boeing744 פורסם פברואר 10, 2006 דיווח פורסם פברואר 10, 2006 הבנתי שבהתחלה הפקח אומר לו לצאת בסוף המסלול 4ימין ב ECHO ולהמתין ב Y, ואח"כ הוא אומר לאיבריה "אמרתי לך להמתין ב FB..... זה מה שהבנתי בכל אופן
Ittai Arnon פורסם פברואר 10, 2006 דיווח פורסם פברואר 10, 2006 אני לא יודע מה איתכם. אבל אני הייתי הולך למגדל ל"פתור" את זה
Gadi L. פורסם פברואר 10, 2006 דיווח פורסם פברואר 10, 2006 LOL!!! הוא מנסה לגרום לטייס להתאבד! שיגע אותו לגמרי...
3Dvg פורסם פברואר 10, 2006 דיווח פורסם פברואר 10, 2006 זה נשמע כאילו זה לקוח מהרשת, שאיזה טייס חדש עולה בפעם הראשונה שלו לאוויר הפקח יצא לא הכי בסדר שבעולם וגם הטייס הספרדי היה ציך להעיר לו
yoni revivo פורסם פברואר 10, 2006 דיווח פורסם פברואר 10, 2006 הפקח יצא לא הכי בסדר שבעולם וגם הטייס הספרדי היה ציך להעיר לו פקח לא אמור להיות מדר"ט.. בטח שלא לדברים בסיסיים כמו Readback נכון ומלא. JFK מקבל מטוסים בקצב של אלקטרונים בתוך סליל מתכת, איו הרבה זמן לדברים האלה.
Niv Malin פורסם פברואר 10, 2006 דיווח פורסם פברואר 10, 2006 חחח זה אשכרה נראה כמו טייס חדש שעולה לרשת בפעם הראשונה.... והפקח מסביר לו כמו ל-איד***......
Shai B פורסם פברואר 10, 2006 דיווח פורסם פברואר 10, 2006 הבנתי גמכן כמו יניב, "תפנה שמאלה על ה-E ותעצור לפני Y", ואז הוא אומר לו שהוא היה אמור לעצור לפני FB. אחרי זה בפקח התעצבן עליו והטייס נכנס להלם ובמקום להגיד Four Left on FB הוא אמר Fox Left
Chen Cohen פורסם פברואר 10, 2006 דיווח פורסם פברואר 10, 2006 מסכן הטייס נכנס להלם :? מישהו יודע מה קרה עם הטייס אח''כ?
Boeing744 פורסם פברואר 10, 2006 דיווח פורסם פברואר 10, 2006 הבנתי גמכן כמו יניב, "תפנה שמאלה על ה-E ותעצור לפני Y", ואז הוא אומר לו שהוא היה אמור לעצור לפני FB. אחרי זה בפקח התעצבן עליו והטייס נכנס להלם ובמקום להגיד Four Left on FB הוא אמר Fox Left אכן, אם תקשיבו היטב אתם תשמעו את הפקח אומר לאיבריה לפנות בסוף המסלול ב ECHO ולהמתין לפני Y, ולאחר מכן הוא אומר לו "אבל אמרתי לך להמתין ב FB, למה אתה על ZA?
Ben Cohen פורסם פברואר 10, 2006 דיווח פורסם פברואר 10, 2006 הכי מצחיק זה שהטייס לא יודע לדבר אנגלית הוא כזה חוזר כמו מטומטם על מה שהפקח אמר לו להגיד. אי אפשר להאמין לזה, שחברה כמו איברייה תשלח טייס כזה? אני לא מאמין...
xenopus פורסם פברואר 10, 2006 דיווח פורסם פברואר 10, 2006 קודם כל, בבקשה חברה, מספיק עם הישראליות הזאת. כל אחד פה מינימום צ'אק ייגר וקורא לטייס הספרדי "אידיוט", "נכנס להלם" ושאר מני דברים. זה לא רציני ולא נכון. שנית, נמל תעופה JFK הוא מן העמוסים בעולם והפקחים והבקרים שם ידועים בחוסר נחמדות, ציניות וכמות הבצל החי שהם מסוגלים לאכול. כעת לתחקיר: 1. הטייס הספרדי נחת על 4R ומתבקש לזרז את ירידתו מהמסלול למסלול ההסעה E (נקודה מס' 1 בציור). 2. הספרדי מתבקש H/S בצומת של E עם Y. (נקודה 2 בציור) 3. הפקח מגלה שהספרדי לא עצר אלא התקדם על Y (נקודה 3 בציור) 4. טיסת אמריקן שגם כן ירדה ממסלול 4R מתבקשת להסיע ולעצור לפני 4L על FB. אך בהמשך הפקח אומר לו מתי לעצור בדיוק ולהערכתי מהמשך ההשתלשלות, הוא עצר בנקודה מס' 4 בציור. 5. כעת הפקח מבקש מספר פעמים מהספרדי לעצור לפני 4L ב- FB (נקודה מס' 5) ומאחר והוא כבר עצבני וללא ספק הספרדי כבר טעה, הוא מנסה לודא קליטה באופן סופי מצד הספרדי מה שבהחלט סביר לדרוש. 6. כדי לא לעכב את טיסת אמריקן בדרכה לטרמינל (הספרדי יצר פקק) הפקח שולח את טיסת אמריקן שמאלה על Y (נקודה 6) ימינה על 31L (נקודה 7) להחזיק H/S לפני 4R (נקודה . זה הכל.
Ohad Shalev פורסם פברואר 10, 2006 דיווח פורסם פברואר 10, 2006 קצת מציק לי בדיבור של הפקח שהוא אומר H/S 4L ולא 22R :? האמת שאותי זה גם היה מבלבל... או שאולי זה דיבור סטנדרטי ואני טועה... כאילו אם אני ממשיל את זה על נתב"ג אני יכול לומר למטוס להמתין בנק' המתנה 12 כשהוא בנק' המתנה 30 או משהו בסגנון, לא יודע מה איתכם אבל אני הייתי משתגע
Ben Zwebner פורסם פברואר 10, 2006 מחבר דיווח פורסם פברואר 10, 2006 לא קשור לספרדי והפקח... נזכרתי בטיסת ELY001 האהובה שלנו ששמעתי בLIVEATC לפני כחצי שנה ... פקח: ELY001 do you copy? פקח: ELY001 heavy' how do you read? 001:(בעיברית) אתה נשמע נ-ה-ד-ר! פקח: ELY001, say again please? 001: Rgr, 5X5
אריק א. פורסם פברואר 11, 2006 דיווח פורסם פברואר 11, 2006 טוב, זה מה שאני הבנתי: 1. הפקח במשך כל הקטע מדבר בטון "קרבי" - זה מה שקורה כשיש לחץ. גם לרגועים שבפקחים. 2. הפקח מורה לאיבריה להסיע דרך E ולהמתין בY. כאן הייתה לו טעות מכיוון שהוא לא מציין לטייס איפה להמתין בY. (הפקח מתכוון שימתין לפני FB אך לא משדר זאת). 3. הטייס ממשיך הסעה ועולה על FB ללא אישור. הפקח מעיר לו על כך ומתפתח "דיון" על האם האיבריה יכול להסיע דרך ZA. ואז מתחיל הניסיון להעביר את הוראת העצירה לפני 04L. (אגב לפני מסלול מצויינים שני הכיוונים כך שלא צריכה להיות בעיה עם הוראת המתנה על אחד מהם, גם אם זה לא הכי נכון הגיונית - הלחץ משפיע). 4. AMERICAN ממתין כל הזמן בFB (דרומית ל Y) ומקבל לבסוף הסעה שמאלה על Y וימינה ל31R. 5. האיבריה לא יצר פקק. הוא רק קיבל התראה על ההמתנה הצפויה עקב עומס. ועכשיו לעניין ה"חינוך", אני לא בקיא בנהלי JFK אבל מביקורי בניו יורק אני זוכר שנחיתות על 04R "גוררות" המראות על 04L. עכשיו תציבו את עצמכם בתור פקח במגדל כשיש מטוס המסיע לעבר מסלול פעיל להמראות, לאחר שלא ביצע הוראות שקיבל + עושה רושם שלא ממש מבין אנגלית. הדרך היחידה לדעת שהטייס לא ימשיך להסיע היא קבלת ריד-בק מדויק. אם יש ספק אין ספק, ועד שאתה לא בטוח שהטייס הבין אתה לא תעזוב אותו! אריק
Ben Zwebner פורסם פברואר 11, 2006 מחבר דיווח פורסם פברואר 11, 2006 אותו פקח... מטוס אחר :mrgreen: http://www.liveatc.net/forum/files/kjfk ... _2_124.mp3