עבור לתוכן
Ben Zwebner

לא רק בואטסים יש פשלות...

Recommended Posts

פורסם

הבנתי שבהתחלה הפקח אומר לו לצאת בסוף המסלול 4ימין ב ECHO ולהמתין ב Y, ואח"כ הוא אומר לאיבריה "אמרתי לך להמתין ב FB.....

זה מה שהבנתי בכל אופן

פורסם

זה נשמע כאילו זה לקוח מהרשת, שאיזה טייס חדש עולה בפעם הראשונה שלו לאוויר

הפקח יצא לא הכי בסדר שבעולם וגם הטייס הספרדי היה ציך להעיר לו

פורסם
הפקח יצא לא הכי בסדר שבעולם וגם הטייס הספרדי היה ציך להעיר לו

פקח לא אמור להיות מדר"ט.. בטח שלא לדברים בסיסיים כמו Readback נכון ומלא. JFK מקבל מטוסים בקצב של אלקטרונים בתוך סליל מתכת, איו הרבה זמן לדברים האלה.

פורסם

הבנתי גמכן כמו יניב, "תפנה שמאלה על ה-E ותעצור לפני Y", ואז הוא אומר לו שהוא היה אמור לעצור לפני FB. אחרי זה בפקח התעצבן עליו והטייס נכנס להלם ובמקום להגיד Four Left on FB הוא אמר Fox Left

:lol:

פורסם
הבנתי גמכן כמו יניב, "תפנה שמאלה על ה-E ותעצור לפני Y", ואז הוא אומר לו שהוא היה אמור לעצור לפני FB. אחרי זה בפקח התעצבן עליו והטייס נכנס להלם ובמקום להגיד Four Left on FB הוא אמר Fox Left

:lol:

אכן, אם תקשיבו היטב אתם תשמעו את הפקח אומר לאיבריה לפנות בסוף המסלול ב ECHO ולהמתין לפני Y, ולאחר מכן הוא אומר לו "אבל אמרתי לך להמתין ב FB, למה אתה על ZA?

פורסם

הכי מצחיק זה שהטייס לא יודע לדבר אנגלית הוא כזה חוזר כמו מטומטם על מה שהפקח אמר לו להגיד. אי אפשר להאמין לזה, שחברה כמו איברייה תשלח טייס כזה? אני לא מאמין...

פורסם

קודם כל, בבקשה חברה, מספיק עם הישראליות הזאת. כל אחד פה מינימום צ'אק ייגר וקורא לטייס הספרדי "אידיוט", "נכנס להלם" ושאר מני דברים. זה לא רציני ולא נכון.

שנית, נמל תעופה JFK הוא מן העמוסים בעולם והפקחים והבקרים שם ידועים בחוסר נחמדות, ציניות וכמות הבצל החי שהם מסוגלים לאכול.

כעת לתחקיר:

1. הטייס הספרדי נחת על 4R ומתבקש לזרז את ירידתו מהמסלול למסלול ההסעה E (נקודה מס' 1 בציור).

2. הספרדי מתבקש H/S בצומת של E עם Y. (נקודה 2 בציור)

3. הפקח מגלה שהספרדי לא עצר אלא התקדם על Y (נקודה 3 בציור)

4. טיסת אמריקן שגם כן ירדה ממסלול 4R מתבקשת להסיע ולעצור לפני 4L על FB. אך בהמשך הפקח אומר לו מתי לעצור בדיוק ולהערכתי מהמשך ההשתלשלות, הוא עצר בנקודה מס' 4 בציור.

5. כעת הפקח מבקש מספר פעמים מהספרדי לעצור לפני 4L ב- FB (נקודה מס' 5) ומאחר והוא כבר עצבני וללא ספק הספרדי כבר טעה, הוא מנסה לודא קליטה באופן סופי מצד הספרדי מה שבהחלט סביר לדרוש.

6. כדי לא לעכב את טיסת אמריקן בדרכה לטרמינל (הספרדי יצר פקק) הפקח שולח את טיסת אמריקן שמאלה על Y (נקודה 6) ימינה על 31L (נקודה 7) להחזיק H/S לפני 4R (נקודה 8).

KJFK.png

זה הכל.

פורסם

קצת מציק לי בדיבור של הפקח שהוא אומר H/S 4L ולא 22R :? האמת שאותי זה גם היה מבלבל... או שאולי זה דיבור סטנדרטי ואני טועה... כאילו אם אני ממשיל את זה על נתב"ג אני יכול לומר למטוס להמתין בנק' המתנה 12 כשהוא בנק' המתנה 30 או משהו בסגנון, לא יודע מה איתכם אבל אני הייתי משתגע 8)

פורסם

לא קשור לספרדי והפקח... נזכרתי בטיסת ELY001 האהובה שלנו ששמעתי בLIVEATC לפני כחצי שנה ...

פקח: ELY001 do you copy?

פקח: ELY001 heavy' how do you read?

001:(בעיברית) אתה נשמע נ-ה-ד-ר!

פקח: ELY001, say again please?

001: Rgr, 5X5

פורסם

טוב, זה מה שאני הבנתי:

1. הפקח במשך כל הקטע מדבר בטון "קרבי" - זה מה שקורה כשיש לחץ. גם לרגועים שבפקחים.

2. הפקח מורה לאיבריה להסיע דרך E ולהמתין בY. כאן הייתה לו טעות מכיוון שהוא לא מציין לטייס איפה להמתין בY. (הפקח מתכוון שימתין לפני FB אך לא משדר זאת).

3. הטייס ממשיך הסעה ועולה על FB ללא אישור. הפקח מעיר לו על כך ומתפתח "דיון" על האם האיבריה יכול להסיע דרך ZA. ואז מתחיל הניסיון להעביר את הוראת העצירה לפני 04L. (אגב לפני מסלול מצויינים שני הכיוונים כך שלא צריכה להיות בעיה עם הוראת המתנה על אחד מהם, גם אם זה לא הכי נכון הגיונית - הלחץ משפיע).

4. AMERICAN ממתין כל הזמן בFB (דרומית ל Y) ומקבל לבסוף הסעה שמאלה על Y וימינה ל31R.

5. האיבריה לא יצר פקק. הוא רק קיבל התראה על ההמתנה הצפויה עקב עומס.

ועכשיו לעניין ה"חינוך",

אני לא בקיא בנהלי JFK אבל מביקורי בניו יורק אני זוכר שנחיתות על 04R "גוררות" המראות על 04L. עכשיו תציבו את עצמכם בתור פקח במגדל כשיש מטוס המסיע לעבר מסלול פעיל להמראות, לאחר שלא ביצע הוראות שקיבל + עושה רושם שלא ממש מבין אנגלית. הדרך היחידה לדעת שהטייס לא ימשיך להסיע היא קבלת ריד-בק מדויק. אם יש ספק אין ספק, ועד שאתה לא בטוח שהטייס הבין אתה לא תעזוב אותו!

אריק

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...