עבור לתוכן
3Dvg

הבהרה קטנה על ה ILS בסימולטור ובמציאות

Recommended Posts

פורסם

כיום, מותקנים לי על המחשב 3 פאיורים על המחשב (LDS, PMDG, PSS)

לשלות החברות הללו יש תבנית משותפת בILS

ניעלה, התישרות והנמכה, עד כאן אין ספק שזה כמו במציאות אבל השלב הבא, אחרי המינימה הוא זה שלא נראה לי הגיוני, שלושת המטוסים מגיעים למינימה צפים, מורידים מנועים ומגיעים לנגיעה כאשר אז כול שנותר לעשות הוא הפיכת מנועים, אני יודע שכך לא במציאות שכן אז למה צריך טייסים, ובמינימה מכבים את כול הטייס האוטומטי, והנה כמה שאלות שעינינו אותי:

1) מה קורה אם אני משאיר את הטייס האוטומתי אחרי המינימה?, הוא הולך מסיביב, מתרסק על המסלול (ממשיך בהנמכה של הILS)?

2)איך זה ש שלוש חברות שמיתמרות (וחלקן מצליחות) לחקות את המציאות 1:1 עשו דבר שכזה, הריי שמדובר ביותר ממקרה אחד האם יש לזה ביסוס למציאות ואם לא אז למה (או למה אתם משערים) שהם עשו דבר כזה?

כול הדברים שרשמתי כאן הם על סמך תאוריה בלבד (לצערי) עדיין לא הנחתתי 737\747\767\777 במציאות, אשמח אם תתקנו אותי אם רשמתי עובדה שאינינה נכונה

תודה רבה

טל

פורסם

על AUTOLAND שמעת ??

ניקח את ה 737NG של PMDG.

ILS12.

אתה מכוון תדר ILS בשני ה COMM שלך , CORS בשני ה AUTOPILOTS שלך.

אתה בסירון מקבל אישור ל ILS.

מתמיד APP וה G\S וה LLZ ירוקים. גובה הליכה סביב מוכנס והמטוס מנמיך על ה G\S.

לא לשכוח לכוון AUTOBRAKE ל 2.

מפה אם אתה לא נוגע בכלום, המטוס נוחת כמו גדול וכל שעליך לעשות הוא לפנות את המסלול.

וכן עושים נחיתות אוטומטיות במצבים בהם אין ברירה והראות\ מז"א , קטגטוריית רישיון המסלול עליו אתה נוחת (CAT) וכן רשיון הטייס שלך לא מאפשרים נחיתה ידנית.

עכשיו אחרי שהבהרנו את זה, אתה יכול להיות רגוע.

ב 737NG הוא מבצע AUTOLAND מושלם.

767LDS , מבצע יפה את ה AUTOLAND, זוית אף מעט גבוה מידי.

ב 747-400 של PMDG עדיין לא ביצעתי נחיתה אוטומטית, אבל לא מאמין שיש שם בעיה.

ה 742 RFP2 מבצע נחיתה אוטומטית לפי הספר, יש לו באג שאם מצמידים את הטייס האוטומטי מתחת ל 1500 רגל הוא ילך סביב.

תהנה.

פורסם

עכשיו אחרי שהבהרנו את זה, אתה יכול להיות רגוע.

ב 737NG הוא מבצע AUTOLAND מושלם.

767LDS , מבצע יפה את ה AUTOLAND, זוית אף מעט גבוה מידי.

ב 747-400 של PMDG עדיין לא ביצעתי נחיתה אוטומטית, אבל לא מאמין שיש שם בעיה.

ה 742 RFP2 מבצע נחיתה אוטומטית לפי הספר, יש לו באג שאם מצמידים את הטייס האוטומטי מתחת ל 1500 רגל הוא ילך סביב.

תהנה.

לא ניתקלתי בשום בעיה בPMDG744 8)

פורסם

למרות הפרטים הלא מספקים- הם עשו בדיוק כמו במציאות בעניין אליו התייחסת.

כיום, מותקנים לי על המחשב 3 פאיורים על המחשב (LDS, PMDG, PSS)

לשלות החברות הללו יש תבנית משותפת בILS

ניעלה, התישרות והנמכה, עד כאן אין ספק שזה כמו במציאות אבל השלב הבא, אחרי המינימה הוא זה שלא נראה לי הגיוני, שלושת המטוסים מגיעים למינימה צפים, מורידים מנועים ומגיעים לנגיעה כאשר אז כול שנותר לעשות הוא הפיכת מנועים, אני יודע שכך לא במציאות שכן אז למה צריך טייסים, ובמינימה מכבים את כול הטייס האוטומטי, והנה כמה שאלות שעינינו אותי:

1) מה קורה אם אני משאיר את הטייס האוטומתי אחרי המינימה?, הוא הולך מסיביב, מתרסק על המסלול (ממשיך בהנמכה של הILS)?

2)איך זה ש שלוש חברות שמיתמרות (וחלקן מצליחות) לחקות את המציאות 1:1 עשו דבר שכזה, הריי שמדובר ביותר ממקרה אחד האם יש לזה ביסוס למציאות ואם לא אז למה (או למה אתם משערים) שהם עשו דבר כזה?

כול הדברים שרשמתי כאן הם על סמך תאוריה בלבד (לצערי) עדיין לא הנחתתי 737\747\767\777 במציאות, אשמח אם תתקנו אותי אם רשמתי עובדה שאינינה נכונה

תודה רבה

טל

פורסם

מנסיוני:767-300LDS

747-400PMDG

מבצעים מצויין נחיתה אוטומאטית כולל הרמת אף מדוייקת.

ב 777-200PSS חייבים לנתק את הטייס האוטומאטי לפני הנגיעה ואני עושה זאת בגובה 500 בערך כי אחרת הוא בנגיעה מיד מושך אותך לימין או שמאל ומוריד אותך מהמסלול.

בוקי זאב-4XMJB

פורסם

שלום זאב,

לגבי ה- PSS 777, אני קניתי אותו עוד כשהיה בפיתוח אך איני טס עליו עד שיתקנו את תכונות הטיסה שלו. אחת הבעיות הקיימות הינה חישוב מהירות גישה VREF נמוכה מדי. כפתרון זמני לבעייה, אם תקבע 10 קשר מעל המהירות שה- FMC מראה, תוכל לנחות בבטחה נחיתה אוטומאטית. אחרי נגיעה הוא נסחף ברוח צד עם יכולת תיקון מוגבלת, גם את זה נותר להם לתקן. הפלת הכנף והסטייה מהכיוון שאתה רואה אתו הינה עקב הזדקרות.

מנסיוני:767-300LDS

747-400PMDG

מבצעים מצויין נחיתה אוטומאטית כולל הרמת אף מדוייקת.

ב 777-200PSS חייבים לנתק את הטייס האוטומאטי לפני הנגיעה ואני עושה זאת בגובה 500 בערך כי אחרת הוא בנגיעה מיד מושך אותך לימין או שמאל ומוריד אותך מהמסלול.

בוקי זאב-4XMJB

פורסם

וכן עושים נחיתות אוטומטיות במצבים בהם אין ברירה והראות\ מז"א , קטגטוריית רישיון המסלול עליו אתה נוחת (CAT) וכן רשיון הטייס שלך לא מאפשרים נחיתה ידנית.

עכשיו אחרי שהבהרנו את זה, אתה יכול להיות רגוע.

ב 737NG הוא מבצע AUTOLAND מושלם.

767LDS , מבצע יפה את ה AUTOLAND, זוית אף מעט גבוה מידי.

ב 747-400 של PMDG עדיין לא ביצעתי נחיתה אוטומטית, אבל לא מאמין שיש שם בעיה.

ה 742 RFP2 מבצע נחיתה אוטומטית לפי הספר, יש לו באג שאם מצמידים את הטייס האוטומטי מתחת ל 1500 רגל הוא ילך סביב.

תהנה.

יש פה דבר אחד שאני לא מבין. מה זאת אומרת מבצעים נחיתה אוטומטית כשאין ברירה? :?: ? :?: ? :?: מתי יש מצב שאפשר לבצע נחיתה אוטומטית ולא ידנית??

דעתי - וזו דעתי בלבד: ההגיון אומר הפוך, במצבים מורכבים - כמו תנאי מז"א בעייתיים, הייתי סומך פחות על הטייס האוטומטי, ויותר על יצור אנושי מאומן ומנוסה שיודע טוב יותר להגיב למצבים משתנים ולא מישהו\ או משהו שמושכים אותו באף עם האנטנה של הILS ומד גובה מכמ"י. מאיפה הבאתם את הקטע הזה?

פורסם

וכן עושים נחיתות אוטומטיות במצבים בהם אין ברירה והראות\ מז"א , קטגטוריית רישיון המסלול עליו אתה נוחת (CAT) וכן רשיון הטייס שלך לא מאפשרים נחיתה ידנית.

עכשיו אחרי שהבהרנו את זה, אתה יכול להיות רגוע.

ב 737NG הוא מבצע AUTOLAND מושלם.

767LDS , מבצע יפה את ה AUTOLAND, זוית אף מעט גבוה מידי.

ב 747-400 של PMDG עדיין לא ביצעתי נחיתה אוטומטית, אבל לא מאמין שיש שם בעיה.

ה 742 RFP2 מבצע נחיתה אוטומטית לפי הספר, יש לו באג שאם מצמידים את הטייס האוטומטי מתחת ל 1500 רגל הוא ילך סביב.

תהנה.

יש פה דבר אחד שאני לא מבין. מה זאת אומרת מבצעים נחיתה אוטומטית כשאין ברירה? :?: ? :?: ? :?: מתי יש מצב שאפשר לבצע נחיתה אוטומטית ולא ידנית??

דעתי - וזו דעתי בלבד: ההגיון אומר הפוך, במצבים מורכבים - כמו תנאי מז"א בעייתיים, הייתי סומך פחות על הטייס האוטומטי, ויותר על יצור אנושי מאומן ומנוסה שיודע טוב יותר להגיב למצבים משתנים ולא מישהו\ או משהו שמושכים אותו באף עם האנטנה של הILS ומד גובה מכמ"י. מאיפה הבאתם את הקטע הזה?

נחש :roll:

אני חושב שאני אשאיר את הנושא הזה לחברינו המרושיינים ל CATIII לתת פרשנות מדוייקת יותר מתי מותר, מתי אסור ומתי הולכים הביתה כי אי אפשר לנחות.

פורסם

ה- RFP שלי בהנגר תקופה ארוכה, אבל...

א. בנחיתה אוטומאטית, הטייס האוטומאטי צריך להיות מופעל לפני יירוט ה- LOC כלומר מעל 1500 רגל מעל למסלול.

ב. בחירת מצב LAND מתבצעת תמיד מתחת 1500 רגל גובה אלקטרוני.

ג. לא ראיתי בפורום RFP מידע על באג זה, תוכל להרחיב?

ה 742 RFP2 מבצע נחיתה אוטומטית לפי הספר, יש לו באג שאם מצמידים את הטייס האוטומטי מתחת ל 1500 רגל הוא ילך סביב.

פורסם
ה- RFP שלי בהנגר תקופה ארוכה, אבל...

א. בנחיתה אוטומאטית, הטייס האוטומאטי צריך להיות מופעל לפני יירוט ה- LOC כלומר מעל 1500 רגל מעל למסלול.

ב. בחירת מצב LAND מתבצעת תמיד מתחת 1500 רגל גובה אלקטרוני.

ג. לא ראיתי בפורום RFP מידע על באג זה, תוכל להרחיב?

ה 742 RFP2 מבצע נחיתה אוטומטית לפי הספר, יש לו באג שאם מצמידים את הטייס האוטומטי מתחת ל 1500 רגל הוא ילך סביב.

ראשית הבאג הזה נבדוק על כמה מחשבים.

שנית כתבתי לא מספיק ברור.

אתה עם טייס אוטומטי אחד מוצמד במוד APP ואתה עם G\S ירוק ו LOC ירוק, המטוס מנמיך על ה G\S ואתה רוצה נחיתה אוטומטית.

אם אתה מצמיד CMD B ואז LAND מתחת ל 1500 רגל, הוא ימשיך בגישה, FLARE חמוש.

ב 35 רגל FLARE אמור להיות ירוק אבל הוא לא ולכן המטוס הולך סביב.

מקווה שעכשיו אני יותר ברור.

פורסם

מקווה שהבנתי. ערוץ טייס אוטומאטי שני כתוב בספר להצמיד עם רכישת LOC.

לא נתקלתי בבעיית AUTOLAND כלשהי במטוס ולא קראתי על כך בפורום.

באשר לתהליך הנכון לפי הספר במקרה ונתקלים בבעיה שלך- טייס מסייע ממשיך להתייחס למכשירים ולהקריא FMA רלבנטיים בעת תקלה, בכל שלב הנחיתה עד הורדת אף:

אם FLARE לא הופך ירוק, הוא מודיע והטייס הטס מנתק טייס אוטומאטי, מצערות אוטומאטיות וממשיך בנחיתה ידנית. הטייס לא סביר שיירצה ללכת סביב במצב זה, שהרי הגישה בטוחה אלא שעליו לשכך נגיעה במצב שתיארת.

ה- RFP שלי בהנגר תקופה ארוכה, אבל...

א. בנחיתה אוטומאטית, הטייס האוטומאטי צריך להיות מופעל לפני יירוט ה- LOC כלומר מעל 1500 רגל מעל למסלול.

ב. בחירת מצב LAND מתבצעת תמיד מתחת 1500 רגל גובה אלקטרוני.

ג. לא ראיתי בפורום RFP מידע על באג זה, תוכל להרחיב?

ה 742 RFP2 מבצע נחיתה אוטומטית לפי הספר, יש לו באג שאם מצמידים את הטייס האוטומטי מתחת ל 1500 רגל הוא ילך סביב.

ראשית הבאג הזה נבדוק על כמה מחשבים.

שנית כתבתי לא מספיק ברור.

אתה עם טייס אוטומטי אחד מוצמד במוד APP ואתה עם G\S ירוק ו LOC ירוק, המטוס מנמיך על ה G\S ואתה רוצה נחיתה אוטומטית.

אם אתה מצמיד CMD B ואז LAND מתחת ל 1500 רגל, הוא ימשיך בגישה, FLARE חמוש.

ב 35 רגל FLARE אמור להיות ירוק אבל הוא לא ולכן המטוס הולך סביב.

מקווה שעכשיו אני יותר ברור.

פורסם

הבנת נכון, רק שלפעמים מצמידים ל AUTOLAND יותר מאוחר מהרשום מסיבות שונות ומשונות.

תוציא את ה RFP שלך מההאנגר ותעשה בדיקה.

רן.

פורסם

היום מטוסים מסוגלים לבצע נחיתה אוטומטית מלאה. 737, למשל, יוכל להביא אותך עד לנגיעה בקרקע אך לא לשמור ציר מסלול על הקרקע. החל מהנגיעה על הטייסים לשמור ציר מסלול ולדאוג להמשך תהליך העצירה. כל מטוס מתקדם ממנו (לפחות של בואינג) מסוגל אפילו לשמור על ציר המסלול על הקרקע.

לגבי חלוקה ל-CAT:

CAT-I (RVR550): אין בעיה לטייס לבצע את הנחיתה באופן ידני בכל שלב.

CAT-II(RVR350): יש צורך לבצע נחיתה אוטומטית על פי חוק, אך אם תוך כדי הגישה ישנה תקלה בטייסים האוטומטיים מותר לטייס להשלים את הנחיתה באופן ידני.

CAT-III(RVR200): הנחיתה חייבת להיות אוטומטית ע"פ חוק. אם יש תקלה בט"א, אסור להמשיך בגישה באופן ידני אלא יש ללכת סביב.

הערה: כשהתנאים מגבלתיים מבחינת CAT תמיד כדאי לקחת לעצמך אלטרנטיבה ולהתייחס למצב כאילו ה-CAT גבוה יותר. דוגמא: אם יש RVR 370 והתנאים אינם יציבים, כדאי לקחת בחשבון שהתנאים יחריפו ולהתייחס לגישה כ-CAT-II במקום כ-CAT-I, כמו שמבחינה חוקית התנאים מכתיבים. תמיד יש סיכוי שבמהלך הגישה התנאים ישתנו לרעה, ופתאום יהיה צורך בהליכה סביב/הולדינג, שינוי מינימה, וכמובן הסעיפים עליהם דיברנו קודם, המחייבים את הטייס במידה והכל תקין ללכת על נחיתה אוטומטית.

פורסם
היום מטוסים מסוגלים לבצע נחיתה אוטומטית מלאה. 737, למשל, יוכל להביא אותך עד לנגיעה בקרקע אך לא לשמור ציר מסלול על הקרקע. החל מהנגיעה על הטייסים לשמור ציר מסלול ולדאוג להמשך תהליך העצירה. כל מטוס מתקדם ממנו (לפחות של בואינג) מסוגל אפילו לשמור על ציר המסלול על הקרקע.

לגבי חלוקה ל-CAT:

CAT-I (RVR550): אין בעיה לטייס לבצע את הנחיתה באופן ידני בכל שלב.

CAT-II(RVR350): יש צורך לבצע נחיתה אוטומטית על פי חוק, אך אם תוך כדי הגישה ישנה תקלה בטייסים האוטומטיים מותר לטייס להשלים את הנחיתה באופן ידני.

CAT-III(RVR200): הנחיתה חייבת להיות אוטומטית ע"פ חוק. אם יש תקלה בט"א, אסור להמשיך בגישה באופן ידני אלא יש ללכת סביב.

הערה: כשהתנאים מגבלתיים מבחינת CAT תמיד כדאי לקחת לעצמך אלטרנטיבה ולהתייחס למצב כאילו ה-CAT גבוה יותר. דוגמא: אם יש RVR 370 והתנאים אינם יציבים, כדאי לקחת בחשבון שהתנאים יחריפו ולהתייחס לגישה כ-CAT-II במקום כ-CAT-I, כמו שמבחינה חוקית התנאים מכתיבים. תמיד יש סיכוי שבמהלך הגישה התנאים ישתנו לרעה, ופתאום יהיה צורך בהליכה סביב/הולדינג, שינוי מינימה, וכמובן הסעיפים עליהם דיברנו קודם, המחייבים את הטייס במידה והכל תקין ללכת על נחיתה אוטומטית.

שלום,

תוסיף בבקשה שם מלא לחתימה שלך.

פורסם

רן,

שלחת אותי לפרויקט לא קטן... ה-RFP B742 טס בצורה פנטסטית, כיף להיזכר, המטוס שם בכיס 95% מכלל מטוסי FS. (אילן, ברמה של או אף יותר טוב מ- LDS ו- MAAM, והיום נמכר מפאת גילו בחצי מחיר).

לא הספקתי להיכנס לעומק ועובי הקורה כי יש כמות מידע עצומה לעכל, אך הנה התרשמותי:

בהפעלה נכונה של מערכת נחיתה אוטומאטית, היא פועלת כראוי ולדוגמא. במידה וירוט LOC מתבצע מאוחר מדי, קרי מתחת 1500 רגל, מערכת נחיתה אוטומאטית לא נדרכת (אין דריכת FLARE) ולכן אם עד המינימה הטייס לא ינתק את הטייס האוטומאטי לביצוע נחיתה ידנית, זה ילך סביב ובצדק. לא חושב שזה באג.

הסידור של B742 עדיף לדעתי על פני מטוסים אחרים שכאשר תנאי מסוים לא מתקיים הם בועטים ומנתקים מודים נבחרים כשאפשר אחרת, לדוגמא VNAV ב- B737NG. ב- B733/4/5 לא מתנתק וזה עדיף, המהירות עולה וזהו, הטייס מקבל אתראה בשני המטוסים על צורך בגרר.

הבנת נכון, רק שלפעמים מצמידים ל AUTOLAND יותר מאוחר מהרשום מסיבות שונות ומשונות.

תוציא את ה RFP שלך מההאנגר ותעשה בדיקה.

רן.

פורסם

"היום" אין פרושו שאתמול לא יכלו. הכוונה היתה מאז הכניסה "לדור הנוכחי". B-17 לא יכל לבצע נחיתה אוטומטית בשנת 1942.

למנהל- סליחה על המעבר על חוקי הפורום, שמי הוסף לחתימה ועברתי על חוקי הפורום.

פורסם

עופר לפי המדריכי טיסה וטייסים של ה 742 היום ניתן להצמיד לו טייס שני לנחיתה אוטומטית מתחת ל 1500 רגל ללא כל בעיה.

אחד הבאגים הכי גדולים של ה RFP זה ה FMA שלו. הוא טעות אחת גדולה.

שם לב שאתה ב VORLOC והמטוס מתחיל את הפניה לירוט ה LOC אין לך VOR LOC בירוק עד שהמחט לא בול במרכז. הוא מופיע בכתום וזה לא נכון.

כנ"ל ALT AQR וכן G\S ירוק ברגע שהמחטים מתחילות להתכנס לכיוון האמצע.

זה שהוא מקפיץ מודים לא עושה את זה נכון ויכול לגרום לבעיות לא קטנות.

כל זה לא גורע ולו לשניה מההנאה שבלהטיס את המפלצת האדירה הזאת ושבהרבה מודים אחרים הוא מסומלץ דיי קרוב למטוס האמיתי.

רן.

פורסם

כן, הוא אכן ביירוט ציר מטרה מירוק הופך כתום ואח"כ שוב ירוק. אין כמו להיות במגע עם טייסי הכלי הממשי.

עופר לפי המדריכי טיסה וטייסים של ה 742 היום ניתן להצמיד לו טייס שני לנחיתה אוטומטית מתחת ל 1500 רגל ללא כל בעיה.

אחד הבאגים הכי גדולים של ה RFP זה ה FMA שלו. הוא טעות אחת גדולה.

שם לב שאתה ב VORLOC והמטוס מתחיל את הפניה לירוט ה LOC אין לך VOR LOC בירוק עד שהמחט לא בול במרכז. הוא מופיע בכתום וזה לא נכון.

כנ"ל ALT AQR וכן G\S ירוק ברגע שהמחטים מתחילות להתכנס לכיוון האמצע.

זה שהוא מקפיץ מודים לא עושה את זה נכון ויכול לגרום לבעיות לא קטנות.

כל זה לא גורע ולו לשניה מההנאה שבלהטיס את המפלצת האדירה הזאת ושבהרבה מודים אחרים הוא מסומלץ דיי קרוב למטוס האמיתי.

רן.

פורסם

רן, יכול להיות שלא מדובר בבאג אלה במערכת שונה מזו שבאלעל?

ראיתי באלעל את התפעול הנכון של המערכת, אבל נראה לי שמוצר כזה מעולה - אין שום סיבה שיהיה באג כזה טיפשי בגירסא השניה שלו...

פורסם

אורן אין לי מושג לאיזו רמה של שינויים ניתן להכניס ל 742 מבחינת FMA, אבל לאלעל מספר מטוסי 742 שכל אחד בקונפיגורציה מעט שונה כולל ה M שהוא קוריאני ובכולם ה FMA עובד באותה צורה שהיא גם ההגיונית.

שם לב שגם במטוסים החדישים יותר אתה מקבל LOC ירוק כשהמטוס מתחיל לפנות ליירוט וכנ"ל לגבי G\S, כך שאין סיבה הגיונית ש LOC ירוק יהיה לך רק כשהמחט ממורכזת.

רן.

פורסם

ובכל זאת, ה-FMA של RFP מראש נבנה למטוס בקונפיגורציה שונה לגמרי (ה-TAPE GAUGE של KLM).

נראה לי טעות גסה וטפשית בו זמנית, ומאוד לא מתאימה למוצר כל כך מצויין מכל בחינה אחרת.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...