עבור לתוכן
Etai Charit

שאלה לי לטייסי ואטסים.

Recommended Posts

פורסם

שלום לכולם,

שמי איתי חריט, אני כותב וקורא פה מידי פעם, אך לרוב אני פעיל בפורום תפוז.

יכול להיות שארצה לטוס בואטסים בקרוב, וכנראה אתחיל מחופשת פסח, בה יתפנה לי קצת זמן.

לשאלה- אני מתעניין ביעדים רחוקים יותר, כגון פרנקפורט, ציריך, ז'נבה וכד'. אני מניח שמאוד קשה להשאר מול המחשב למשך 4 שעות ורק להחליף תדרי מרכז שליטה כל הזמן, כנדרש במציאות. שאלתי, אם בואטסים יש איזה סידור/נוהל/התרה המתירים לי להגיד יפה שלום ל-TEL AVIV CENTER או NICOSIA, לקום מהמחשב, לחזור כעבור 3 שעות וליצור קשר עם ZURICH CENTER או אחד לפניו לקראת הגישה.

לא חשבתי שזה מתאפשר עד שראיתי פה בפורומים אנשים שמבצעים כאלה טיסות ארוכות, ולכן שאלתי אם יש איזה פטנט בנושא.

תודה מראש.

פורסם

היי איתי

א. ברוך הבא.

ב. לשאלתך ברגע שאתה בווטסים אתה מחויייב להיות בקשר עם כל פקח שאתה נמצא במרחב האווירי שלו. אם אתה מעוניין לוותר על התענוג של לשבת 4 שעות מול המחשב מה שנהוג זה כאשר עזבת את תל אביב- להתנתק מהרשת ולחזורקצת לפני המרחב שבו אתה נוחת, נהלי הרשת אומרים שאתה חייב להיות בהאזנה על יוניקום ברגע שאתה מחובר - במידה מ SUP פנה אלייך ותך חצי שעה לא ענית- תנותק

פורסם

תודה רבה לשניכם.

אם אפשר, עוד שאלה.

אם אני באמת בוחר להתנתק מהרשת ולהתחבר חזרה- מה זה אומר מבחינת הנדב"ר של הפעולה הזאת? הרי לא יכול להיות שפתאום אעלם, שכן אני באחריות הפקח האזורי. מה צריך לעשות/להגיד לפני הניתוק ומה לאחר ההתחברות מחדש?

ועופר, מובן שאקרא את הנהלים של ואטסים. רציתי לשאול פה בפורום לגבי הדבר הספציפי הזה, ולראות מה חברי הפורום אומרים על זה ועושים בנידון. מחוץ לנוהל היבש.

שוב תודה!

פורסם
תודה רבה לשניכם.

אם אפשר, עוד שאלה.

אם אני באמת בוחר להתנתק מהרשת ולהתחבר חזרה- מה זה אומר מבחינת הנדב"ר של הפעולה הזאת? הרי לא יכול להיות שפתאום אעלם, שכן אני באחריות הפקח האזורי. מה צריך לעשות/להגיד לפני הניתוק ומה לאחר ההתחברות מחדש?

ועופר, מובן שאקרא את הנהלים של ואטסים. רציתי לשאול פה בפורום לגבי הדבר הספציפי הזה, ולראות מה חברי הפורום אומרים על זה ועושים בנידון. מחוץ לנוהל היבש.

שוב תודה!

שלום איתי וברוך הבא,

מה שנהוג הוא להפרד לשלום מהפקח שאתה נמצא באזור שלו לפני הניתוק, להתנצל על כך שאתה חייב להתנתק ולומר שלום.

במקרה ואין פיקוח, החיים יותר קלים ופשוט מתנתקים.

כשאתה חוזר, כדאי לבדוק לפני כן ב Servinfo שבאזור שבו אתה הולך להתחבר אין עומס של מטוסים, כדי לא ליצור מצב של "התנגשות" וירטואלית כמובן.

במידה ופנוי, אתה מתחבר שולח שוב תוכנית טיסה (ב SB היא בכל מיקרה האחרונה שמופיע, אז נשאר לק על שלח תוכנית) להתחבר לפקח, להודיע לו שהתחברת בנקודה זו וזו בגובה XXX ולאן פניך מועדות.

וכמובן http://www.vatsim.net/pcr

בהצלחה ותהנה :)

רן.

פורסם

המייחד את ואטסים, שהרי יש רשתות אחרות, היא השאיפה לדמות טיסה קרוב למציאות ככל הניתן. העניין מצליח יפה מאוד כל עוד אנשים רואים בחוקים משהו לפיו חיים ואותו נושמים, ולא משהו יבש הנתון לפירוש ה"חברה". למשל באירופה ובארה"ב, אך גם מרבית הזמן בישראל, במזרח הקרוב, חלקים של אפריקה וחבר המדינות של בריה"מ לשעבר.

תודה רבה לשניכם.

אם אפשר, עוד שאלה.

אם אני באמת בוחר להתנתק מהרשת ולהתחבר חזרה- מה זה אומר מבחינת הנדב"ר של הפעולה הזאת? הרי לא יכול להיות שפתאום אעלם, שכן אני באחריות הפקח האזורי. מה צריך לעשות/להגיד לפני הניתוק ומה לאחר ההתחברות מחדש?

ועופר, מובן שאקרא את הנהלים של ואטסים. רציתי לשאול פה בפורום לגבי הדבר הספציפי הזה, ולראות מה חברי הפורום אומרים על זה ועושים בנידון. מחוץ לנוהל היבש.

שוב תודה!

פורסם
המייחד את ואטסים, שהרי יש רשתות אחרות, היא השאיפה לדמות טיסה קרוב למציאות ככל הניתן. העניין מצליח יפה מאוד כל עוד אנשים רואים בחוקים משהו לפיו חיים ואותו נושמים, ולא משהו יבש הנתון לפירוש ה"חברה". למשל באירופה ובארה"ב, אך גם מרבית הזמן בישראל, במזרח הקרוב, חלקים של אפריקה וחבר המדינות של בריה"מ לשעבר.
תודה רבה לשניכם.

אם אפשר, עוד שאלה.

אם אני באמת בוחר להתנתק מהרשת ולהתחבר חזרה- מה זה אומר מבחינת הנדב"ר של הפעולה הזאת? הרי לא יכול להיות שפתאום אעלם, שכן אני באחריות הפקח האזורי. מה צריך לעשות/להגיד לפני הניתוק ומה לאחר ההתחברות מחדש?

ועופר, מובן שאקרא את הנהלים של ואטסים. רציתי לשאול פה בפורום לגבי הדבר הספציפי הזה, ולראות מה חברי הפורום אומרים על זה ועושים בנידון. מחוץ לנוהל היבש.

שוב תודה!

לא הבנת את כוונתי. הבנתי שישנו חוק, במקרה זה- לדמות את המציאות ולהיות תחת פיקוח רציף של כל פקח לאורך הדרך. זהו החוק. זה מה שכתוב ברשימת החוקים של ואטסים. רציתי לשמוע מה חברי ואטיל עושים בהתאם לחוק הזה על מנת לבצע טיסות ארוכות בכל זאת, ולא לשבת 4 שעות ואפילו 11 שעות (ניו יורק) מול המחשב.

תודה לכל העונים.

פורסם
תודה רבה לשניכם.

אם אפשר, עוד שאלה.

אם אני באמת בוחר להתנתק מהרשת ולהתחבר חזרה- מה זה אומר מבחינת הנדב"ר של הפעולה הזאת? הרי לא יכול להיות שפתאום אעלם, שכן אני באחריות הפקח האזורי. מה צריך לעשות/להגיד לפני הניתוק ומה לאחר ההתחברות מחדש?

ועופר, מובן שאקרא את הנהלים של ואטסים. רציתי לשאול פה בפורום לגבי הדבר הספציפי הזה, ולראות מה חברי הפורום אומרים על זה ועושים בנידון. מחוץ לנוהל היבש.

שוב תודה!

לא הבנת את כוונתי. הבנתי שישנו חוק, במקרה זה- לדמות את המציאות ולהיות תחת פיקוח רציף של כל פקח לאורך הדרך. זהו החוק. זה מה שכתוב ברשימת החוקים של ואטסים. רציתי לשמוע מה חברי ואטיל עושים בהתאם לחוק הזה על מנת לבצע טיסות ארוכות בכל זאת, ולא לשבת 4 שעות ואפילו 11 שעות (ניו יורק) מול המחשב.

תודה לכל העונים.

הי איתי וברוך הבא

מה שהחבר'ה ניסו לספר לך כאן זה שלמרות שמנסים לדמות מציאות כמה שניתן, אף אחד לא יכול לחייב פקח להתחבר ולבצע פיקוח, אנשים עושים זאת בכיף שלהם, בהתנדבות ובדרך כלל מתי שיש להם זמן פנוי. אז נכון שהאידיאלי היה שיהיה פיקוח לאורך כל הדרך אבל זה לא תמיד קורה ויש קטעים מהדרך שאתה בהאזנה על יוניקום.

באותה מידה, האידיאלי היה שתשיג לך טייס משנה שיחליף אותך כשאתה אוכל/ישן. יחד עם זאת קיים כלל בואטסים שאם יש לך איזושהיא מצוקה או קיים מצב בו אתה חייב לקום מהמחשב אתה רשאי פשוט להתנתק ואז אתה נעלם ולא מסכן את התנועה בכך שאתה לא נמצא. אז זה לא אידיאלי אבל אם אין לך טייס משנה ואתה מתעקש לקום אז אתה יכול לנצל את האפשרות הזאת, להתנתק, להמשיך בטיסה אופ-ליין ולהתחבר אח"כ בנקיטת אמצעי הזהירות שהוסברו לך בהודעות קודמות.

אם תצטרך עזרה אתה מוזמן לפנות ולשאול גם בפרטי. בהצלחה :)

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...