עבור לתוכן
mickey lip

חידה לשבת

Recommended Posts

פורסם

לדעתי לא ניתן כאשר הרדיאל הראשון שצריך ליירט אחרי המראה הוא בהפרש של יותר מ-5 מעלות מכיוון המסלול, מכיוון שהמנגנונים של ה- LNAV מכוונים לספק בדר"כ מעגלים בעלי רדיוס פניה גדול.

תנאים נוספים להפעלת LNAV על הקרקע:

כיוון המסלול בתכנית הטיסה

נתיב הוכנס ל-FMC

וה- LNAV נבחר לפני בורג ה- TOGA

מתוך מדריך המטוס באנגלית

האם נכון?

פורסם
לדעתי לא ניתן כאשר הרדיאל הראשון שצריך ליירט אחרי המראה הוא בהפרש של יותר מ-5 מעלות מכיוון המסלול, מכיוון שהמנגנונים של ה- LNAV מכוונים לספק בדר"כ מעגלים בעלי רדיוס פניה גדול.

תנאים נוספים להפעלת LNAV על הקרקע:

כיוון המסלול בתכנית הטיסה

נתיב הוכנס ל-FMC

וה- LNAV נבחר לפני בורג ה- TOGA

מתוך מדריך המטוס באנגלית

האם נכון?

במציאות זה לא בורג, זה כפתור שנמצא על המצערת :)

פורסם
לדעתי לא ניתן כאשר הרדיאל הראשון שצריך ליירט אחרי המראה הוא בהפרש של יותר מ-5 מעלות מכיוון המסלול, מכיוון שהמנגנונים של ה- LNAV מכוונים לספק בדר"כ מעגלים בעלי רדיוס פניה גדול.

תנאים נוספים להפעלת LNAV על הקרקע:

כיוון המסלול בתכנית הטיסה

נתיב הוכנס ל-FMC

וה- LNAV נבחר לפני בורג ה- TOGA

מתוך מדריך המטוס באנגלית

האם נכון?

במציאות זה לא בורג, זה כפתור שנמצא על המצערת :)

יובל, מקלדות יש רק באוטובוסים שמגיעים מצורפת :wink:

הכפתור על המצערת אני מאמין שהתכוונת :D

ולגבי התושבה Close but no Cigar :wink:

פורסם
ולגבי התושבה Close but no Cigar

רן,

תודה על ההתיחסות

לא כל כך הבנתי - האם התשובה לא נכונה?

או שהיא נכונה אבל לא מה שמיקי התכוון בשאלה?

תודה

פורסם

התנאים הבאים צריכים להתקיים על מנת שיתאפשר להצמיד LNAV על הקרקע:

-מסלול המראה מוכנס בFMC.

-Active Route מוכנס ב FMC.

-LNAV מוצמד לפני בחירת TOGA.

-כיוון הנתיב לנקודה הראשונה לא גדול מ-5 מעלות מכיוון המסלול.

כשאחד או יותר מאחד מהתנאים לא יתקיים- LNAV לא יוצמד.

פורסם

תנו לי לסדר טיפה את השאלה.

מיקי מתכוון, מתי LNAV לא יצמד, גם אם תדביקו עליו דבק סלוטייפ או אפילו עם דבק אצבעות ...

פורסם

50 רגל מעפ"ש ומטה או/ו רחוק מ- 2.5 מייל מהנתיב שהוזן

לזה הכוונה? :?

ולגבי ניתוקים של LNAV :

LNAV mode is disengaged by any of the

following:

Selecting HDG SEL modes.

At localizer capture.

If LNAV switch is pushed a second time

before LNAV engagement.

פורסם
50 רגל מעפ"ש ומטה או/ו רחוק מ- 2.5 מייל מהנתיב שהוזן

לזה הכוונה? :?

ולגבי ניתוקים של LNAV :

LNAV mode is disengaged by any of the

following:

Selecting HDG SEL modes.

At localizer capture.

If LNAV switch is pushed a second time

before LNAV engagement.

משה אתה בינתיים הכי קרוב לתשובה.

תשובתך נכונה חלקית אבל לא מלאה, אתה בהחלט בכיוון .

שם לב שאני שואל מתי לא ניתן להצמיד LNAV בקרקע עם דגש על הקרקע .

לא באויר.

בקרקע.

( היה פה רמז קטן + הכוונה למציאת התשובה.).

לא שאלתי לגבי ניתוקים , למרות שיפה שהוספת את המידע הזה לטובת החברים.

פורסם

אני לא הכי מתמצא במטוס, אך חשבתי לנסות ודיפדפתי במדריך ומצאתי את התשובה הבאה שתואמת למה שמשה אמר.

LNAV will engage as long as the aircraft is above 50 AGL and within 2.5 miles of the planned track. If the aircraft is outside of these parameters, LNAV mode will arm and engage when the aircraft moves within these parameters (e.g.- after takeoff).

פורסם

נדמה לי שהסביר פעם איזה קברניט שיש בעיה להפעיל LNAV על הקרקע כאשר אחרי ההמראה הנתיב דורש פניה חדה, ואז צריך להפעיל HDG SEL או לעשות את זה ידנית ולאחר מכן לחבר LNAV באויר כאשר המטוס כבר קרוב לכיוון המסלול האקטיבי...

פורסם
נדמה לי שהסביר פעם איזה קברניט שיש בעיה להפעיל LNAV על הקרקע כאשר אחרי ההמראה הנתיב דורש פניה חדה, ואז צריך להפעיל HDG SEL או לעשות את זה ידנית ולאחר מכן לחבר LNAV באויר כאשר המטוס כבר קרוב לכיוון המסלול האקטיבי...

לא נדמה לך.

לא ניתן להצמיד LNAV בקרקע כאשר יש ב SID פניה מתחת ל 400 רגל .

ולמי שלא יודע CMD מצמידים ב 400 רגל.

יפה נועם.

פורסם
נדמה לי שהסביר פעם איזה קברניט שיש בעיה להפעיל LNAV על הקרקע כאשר אחרי ההמראה הנתיב דורש פניה חדה, ואז צריך להפעיל HDG SEL או לעשות את זה ידנית ולאחר מכן לחבר LNAV באויר כאשר המטוס כבר קרוב לכיוון המסלול האקטיבי...

לא נדמה לך.

לא ניתן להצמיד LNAV בקרקע כאשר יש ב SID פניה מתחת ל 400 רגל .

ולמי שלא יודע CMD מצמידים ב 400 רגל.

יפה נועם.

מיקי שם לב שגם משה היה קרוב.

תשובה נוספת אגב היא, על המחשב של מיקי :lol:

פורסם
נדמה לי שהסביר פעם איזה קברניט שיש בעיה להפעיל LNAV על הקרקע כאשר אחרי ההמראה הנתיב דורש פניה חדה, ואז צריך להפעיל HDG SEL או לעשות את זה ידנית ולאחר מכן לחבר LNAV באויר כאשר המטוס כבר קרוב לכיוון המסלול האקטיבי...

לא נדמה לך.

לא ניתן להצמיד LNAV בקרקע כאשר יש ב SID פניה מתחת ל 400 רגל .

ולמי שלא יודע CMD מצמידים ב 400 רגל.

יפה נועם.

מיקי שם לב שגם משה היה קרוב.

תשובה נוספת אגב היא, על המחשב של מיקי :lol:

אמרתי גם למשה שהוא היה קרוב.

לגבי המחשב אצלי, מעניין מי לא סידר את זה...... :lol:

פורסם

כך מתוכננות כל עזיבות כט"מ בנתב"ג ואין זו יד המקרה.

לא כתוב בתנ"כ שטייס צריך לבצע את כל הטיסה במוד אוטומאטי מלא גם אם המטוס מוכשר לכך. טייסי מטוסים מתקדמים חייבים לשמור על כשירות מלאה לטוס גם בלי המערכות בעת תקלה, ולכן יעדיפו במקרים רבים לבצע עזיבות וגישות ידנית או חצי-אוטומאטית, מקובל לעשות זאת מתחת 10,000 רגל.

הכוונה ב400 רגל היא 400 רגל מע"פש?

אם כן, אז DEENA1F ממש על הגבול 8)

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...