עבור לתוכן
Avi Cohen

מה זה ..מה זה..

Recommended Posts

פורסם

פשוט אכזבה אחת גדולה..אני יודע שרובכם יצאתם לחופש

ופשוט הסרוואינפו רייק ..אין יוצא ואין בא לתל אביב.

אז הנה אני משייט לי איי שם ..השעה היא 02.15 בלילה.

הטיסה היחידה שיצאה מתל אביב היא לצערי רק אני. ואין אף אחד שמתכוון לא להגיע

לארץ וגם לא לצאת ממנה.

בקיצור התאכזבתי.( יצאתי מהארץ בסביבות 21.30 וחוץ מELY002 שנחת .אף לא מטוס אחד שהמריא או הגיע.)

פורסם

Hey, while I dont control in LLBG.. In about two weeks i should be certified for TWR at JFK...

I am the ONLY NY controller who lives in the same time zone as you guys..

If ANY of you are planning to fly into NY, feel free to let me know and I will come online for your Landing/ departure in NY (that is of course if I am not at work :wink: )

I cant help the "lack" of control at LLBG (i dont think there is a lack at all)

but i know how it feels to fly 12 hours and land with no ATC.. thats a real bummer!

פורסם

זה הסיפור שלי:

פסח...הרבהההה עבודה לבצפר=שבועיים בלי טיסות...

5 פריימים עם LDS=אין חשק לטיסות

אין חשק לטיסות=בחינה למגדל ב"ג

הסמכה [חלקית] למגדל ב"ג+1.5 פריימים עם ססנה בסינרי דיפולטי ממבט לוויין=0 טיסות.

פירמטתי...

*********************************************************

לא חדש לך מאתמול שלא דנים בתוכנות והתקנות לא חוקיות

מעבר לעובדה שזאת עברה על חוקי הפורום אתה גם מסכן את עצמך

זאת אזהרה אחרונה בנושא לכל חברי הפורום בפעם הבאה ללא אזהרה אנשים יתחילו לקבל חופשות.

אלעד

*********************************************************

פורסם

תחממו מנועים ת"א יעלה משעה 1700 מקומי לפחות לשעתיים.

ובהקשר התלונה של אבי,

תחזיק חזק בתחתונים, תחמם מנועים וכולי וכולי,

מבטיח שהתלונות יפסקו :mrgreen:

תודה מחלקת אירועים 8)

פורסם
ממתי אתה על ת"א ? :shock:

לא ידעתי :P

ב 1700 אני כנראה גם אקח גיחה קצרה ללונדון :)

השגחה,

תודה לאיציק המלך!!!

תבואו לטוס אני צריך אימון חזק על ת"א.

פורסם
לאט לאט... תנו לנו לסיים מהבגרויות :wink:

וננצל את ההודעה גם לאחל בהצלחה לנבחנים בלשון :P

והנה התשובות לבגרויות (זה כל הבגרויות בין היתר בלשון)

http://yoram.walla.co.il/ts.cgi?tsscrip ... t=6&cat1=2

בהצלחה!

פורסם

אור מצטער,באתי לטוס עם חבר בהתחלה דובר על טיסה מר"פ לש"ד אבל הוא החליט לטוס לב"ג בסוף,אז אמרתי,טוב חפיף ננחת לבד..

בסוף הוא התיישר וקיבל 4 פריימים ורצה לצאת,בסוף המריא,לא הסתדר והתנתק.

אמרתי,לא חשוב נטוס לבד(IFRראשון בארץ לבד :mrgreen: )מה כבר יכול לקרות?

טוב אני מתיישר ו.. :x קופא המחשב,ממשיך לשמוע פיקוח ולהזיז את העכבר אבל הכל קפוא :|

כמה מעצבן זה יכול להיות,זה הורס את כל החשק לטוס :?

פורסם

כן אבישי...היה רגע שהמחשב עמד לי על 1 פריימים...... :? אני ממריא ואני רואה את המסלול נעלם מתחתי וזהז תמונה אחת לשנייה... פשוט מעפן...אז אמרתי שתטוס קצת בלעדי מה יקרה...והופ עכשיו גם אתה...סימן שיש לנו גם את אותו כ.מסך וגם אותו מעבד ואותו חרטה של מחשב חחח :)

פורסם

אור,

חימום מנועים לא קשור למטוסי סילון, בקצב כזה תגיע ישר לשריון, שאל את אורן איך האירועים שם...

תחממו מנועים ת"א יעלה משעה 1700 מקומי לפחות לשעתיים.

ובהקשר התלונה של אבי,

תחזיק חזק בתחתונים, תחמם מנועים וכולי וכולי,

מבטיח שהתלונות יפסקו :mrgreen:

תודה מחלקת אירועים 8)

פורסם
אור,

חימום מנועים לא קשור למטוסי סילון, בקצב כזה תגיע ישר לשריון, שאל את אורן איך האירועים שם...

תחממו מנועים ת"א יעלה משעה 1700 מקומי לפחות לשעתיים.

ובהקשר התלונה של אבי,

תחזיק חזק בתחתונים, תחמם מנועים וכולי וכולי,

מבטיח שהתלונות יפסקו :mrgreen:

תודה מחלקת אירועים 8)

גם בשריון זה לא מושג שקיים יש רק הרצה שלהם בטל"ת ( טיפול לפני תנועה) פעם ביום לבדיקת שמנים.

מה שכן אם המנוע חם אחרי יום עבודה כיף לישון עליו עם שק שינה בעיקר בחורף זה מחזיק כל הלילה.

פורסם

בתקופתי היא תקופת (הקרחונים ו- :lol: )השרמנים, מנועי התפוצצות פנימית דרשו ייצוב טמפרטורת שמן בערך קרוב לערך עבודה שאם לא כן מצבם לא ישפר (לא יתנו הספק מלא ויישחקו עקב מידות לא תואמות של חלקים נעים). במלים אחרות לחמם אותם טרם העמסתם בנסיעה.

אולי מאז הפיזיקה התקדמה, או אולי השריון. בהקשר זה, יש כיום שקי שינה המתאימים לטמפ' אוויר עד מינוס 30.

אגב, עדיין שופכים מים על הבוגי?

בח"א מטוסי כוננות ומטוסים למשימות מבצעיות עם מנועים כאלה היו מחממים (מכונאים) קבוע בחורף.

אור,

חימום מנועים לא קשור למטוסי סילון, בקצב כזה תגיע ישר לשריון, שאל את אורן איך האירועים שם...

תחממו מנועים ת"א יעלה משעה 1700 מקומי לפחות לשעתיים.

ובהקשר התלונה של אבי,

תחזיק חזק בתחתונים, תחמם מנועים וכולי וכולי,

מבטיח שהתלונות יפסקו :mrgreen:

תודה מחלקת אירועים 8)

גם בשריון זה לא מושג שקיים יש רק הרצה שלהם בטל"ת ( טיפול לפני תנועה) פעם ביום לבדיקת שמנים.

מה שכן אם המנוע חם אחרי יום עבודה כיף לישון עליו עם שק שינה בעיקר בחורף זה מחזיק כל הלילה.

פורסם
בתקופתי היא תקופת (הקרחונים ו- :lol: )השרמנים, מנועי התפוצצות פנימית דרשו ייצוב טמפרטורת שמן בערך קרוב לערך עבודה שאם לא כן מצבם לא ישפר (לא יתנו הספק מלא ויישחקו עקב מידות לא תואמות של חלקים נעים). במלים אחרות לחמם אותם טרם העמסתם בנסיעה.

אולי מאז הפיזיקה התקדמה, או אולי השריון. בהקשר זה, יש כיום שקי שינה המתאימים לטמפ' אוויר עד מינוס 30.

אגב, עדיין שופכים מים על הבוגי?

בח"א מטוסי כוננות ומטוסים למשימות מבצעיות עם מנועים כאלה היו מחממים (מכונאים) קבוע בחורף.

אור,

חימום מנועים לא קשור למטוסי סילון, בקצב כזה תגיע ישר לשריון, שאל את אורן איך האירועים שם...

תחממו מנועים ת"א יעלה משעה 1700 מקומי לפחות לשעתיים.

ובהקשר התלונה של אבי,

תחזיק חזק בתחתונים, תחמם מנועים וכולי וכולי,

מבטיח שהתלונות יפסקו :mrgreen:

תודה מחלקת אירועים 8)

גם בשריון זה לא מושג שקיים יש רק הרצה שלהם בטל"ת ( טיפול לפני תנועה) פעם ביום לבדיקת שמנים.

מה שכן אם המנוע חם אחרי יום עבודה כיף לישון עליו עם שק שינה בעיקר בחורף זה מחזיק כל הלילה.

לא שופכים מיים על בוגי אבל היום בטנקים היה למשל בהר דוב שהטמפרטורה צנחה ל -5 מעלות להניע את הטנק כדי שהסולר לא יקפא בצינורות אומנם נדיר אבל בכל זאת..

פורסם

דלק לא קופא בטמפרטורות שקיימות מחוץ לאזורי הקוטב. אצלנו בחורף יש עד מינוס 30, חצי מהמכוניות הפרטיות וכמעט כל הציבוריות מונעות בסולר, מתניעים ונוסעים ק"מ אחד בלי להעמיס את המנוע. הסובלים העיקריים בחורף קר מאוד הם המצבר שפשוט מפסיק לתפקד בכפור, והצמיגים שכבר מתחת 7 מעלות מחליפים לבעלי תרכובת חורף, המאפשרת אחיזת כביש קפוא, ממש כמו בפורמולה 1. ברוסיה יש תוספי דלק נגד כפור ההופכים את הדס"ל למשהו דליק במיוחד בהם השתמשו חילות האוויר הערבים שהסתייעו בהם. אפשר לראות מצילומי קרבות אוויר שלנו איך המטוסים מתפוצצים מיד עם פגיעה- לא אופייני לדס"ל. במטוסים, דס"ל בטוח עד בערך מינוס 40 ומתחילים לחמם אותו במיכלי המטוס בסביבות מינוס 35.

עוד סיפור, לגבי תותחנות טנקים מדויקת בתקופתי, התותח התקני היה 105 מ"מ מתוצרת התע"ש (בריטי על שוטים). בשנת 1965, הרבה לפני ששת הימים היה מבצע סורי להטיית מקורות הירדן, שישראל פעלה לסכל. הבעייה היתה להגיע לדחפורים בעומק השטח הסורי ללא שימוש במטוסים. השריון עם תחמושת מעיכה שהוכנסה אז לראשונה לשימוש, פגע בהם בתחילה בטווח 3.7 ק"מ בפגז שני פגיעה ישירה, אח"כ הטווח עלה ונעשה כינון עקיף עם תוצאות מדהימות. הבריטים יצרני הטנק והתותח הוזמנו לצאלים להדגמות ולא האמינו. תותחן לכך היה אחד, סרן בשם שמעון, פגשתי אותו, עם המג"ד- רס"נ צעיר יאנוש בן-גל והמח"ט סא"ל שמואל גונן גורודיש, וראיתי אותם בפעולה כששכבתי בשוחות בבוץ וגשם כקס"א וכיוונתי מטוסי תקיפה מיסטר בגזרת אלמגור.

לא שופכים מיים על בוגי אבל היום בטנקים היה למשל בהר דוב שהטמפרטורה צנחה ל -5 מעלות להניע את הטנק כדי שהסולר לא יקפא בצינורות אומנם נדיר אבל בכל זאת..

פורסם
דלק לא קופא בטמפרטורות שקיימות מחוץ לאזורי הקוטב. אצלנו בחורף יש עד מינוס 30, חצי מהמכוניות הפרטיות וכמעט כל הציבוריות מונעות בסולר, מתניעים ונוסעים ק"מ אחד בלי להעמיס את המנוע. הסובלים העיקריים בחורף קר מאוד הם המצבר שפשוט מפסיק לתפקד בכפור, והצמיגים שכבר מתחת 7 מעלות מחליפים לבעלי תרכובת חורף, המאפשרת אחיזת כביש קפוא, ממש כמו בפורמולה 1. ברוסיה יש תוספי דלק נגד כפור ההופכים את הדס"ל למשהו דליק במיוחד בהם השתמשו חילות האוויר הערבים שהסתייעו בהם. אפשר לראות מצילומי קרבות אוויר שלנו איך המטוסים מתפוצצים מיד עם פגיעה- לא אופייני לדס"ל. במטוסים, דס"ל בטוח עד בערך מינוס 40 ומתחילים לחמם אותו במיכלי המטוס בסביבות מינוס 35.

עוד סיפור, לגבי תותחנות טנקים מדויקת בתקופתי, התותח התקני היה 105 מ"מ מתוצרת התע"ש (בריטי על שוטים). בשנת 1965, הרבה לפני ששת הימים היה מבצע סורי להטיית מקורות הירדן, שישראל פעלה לסכל. הבעייה היתה להגיע לדחפורים בעומק השטח הסורי ללא שימוש במטוסים. השריון עם תחמושת מעיכה שהוכנסה אז לראשונה לשימוש, פגע בהם בתחילה בטווח 3.7 ק"מ בפגז שני פגיעה ישירה, אח"כ הטווח עלה ונעשה כינון עקיף עם תוצאות מדהימות. הבריטים יצרני הטנק והתותח הוזמנו לצאלים להדגמות ולא האמינו. תותחן לכך היה אחד, סרן בשם שמעון, פגשתי אותו, עם המג"ד- רס"נ צעיר יאנוש בן-גל והמח"ט סא"ל שמואל גונן גורודיש, וראיתי אותם בפעולה כששכבתי בשוחות בבוץ וגשם כקס"א וכיוונתי מטוסי תקיפה מיסטר בגזרת אלמגור.

לא שופכים מיים על בוגי אבל היום בטנקים היה למשל בהר דוב שהטמפרטורה צנחה ל -5 מעלות להניע את הטנק כדי שהסולר לא יקפא בצינורות אומנם נדיר אבל בכל זאת..

עופר, פורמולה 1 נוסע במצב הכי גרוע בגשם שוטף וגם אז הטמפ בחוץ לא יורדת מ 15 מעלות.

בגשם שוטף יש להם סט צמיגים שמיועד לספק מקסימום אחיזה ע"י תיעול המים אחורה בצורה הטובה ביותר ולכן במרוצי גשם מכונית F1 ניראת יותר כמו סירת מרוץ מהירה עם שובל מים ענק מאחוריה.

על קרח הם נוסעים רק כחלק מ PR. לפני כמה שנים היה PR של מקלארן דו מושבית בפינלד, אלוף העולם, מיקה הקינן לקח לסיבוב את אשתו בשלג ולשם כך הכינו להם יצרני הצמיגים, סט צמיגי שלג ל F1.

לדעתי התכוונת למכוניות הראלי ושם צמיגי השלג, זה צמיגים שאכן אמורים להחזיק מעמד במטפ. נמוכות, הם מאוד צרים ועם ספייקים שיספקו את האחיזה במשטח.

חוייה לראות את הרכבים האלה טסים במהירויות מטורפות בשלג ובקרח.

פורסם

אני מומחה לא גדול בפורמולה 1 אך חובב, עדיין מבדיל בין פורמולה 1 לראלי, לדעתי הראשון זהו מקצוע בשליטה למעולים, ראלי זה נהיגה בחוסר שליטה למתאבדים וממש מפליא שיש יחסית מעט תאונות חמורות. עקבתי שנים אחר מירוצים בכלל ופורמולה 1 במיוחד כי זה השיא, שום מטוס לא מאיץ ובולם כך, רק רקיטות ו- UFO מאיצים יותר חזק. התבשלתי 3 ימים בכיף בהונגרורינג עם שני בני, שנהגו להגיע לחלק ממירוצים אלה על אופנועים כבדים בנסיעה ארוכה. המסלול שם כמעט לא ניתן לעקיפה, הזקנים נהגו עייפים, אלונזו נראה טוב, הוביל אחרי 1/3 וניצח די בקלות. לצמיג תכונות המותאמות לתנאי המרוץ- אופי מסלול (חומר- יש גם ביטון?, מחוספס או חלק, קופצני או ישר, פניות וישורות, חלקיקים מהתפוררות המשטח או שהוסעו ברוח צד) תנאי מז"א (טמפ' מסלול, גשם/ מים), ועוד כמה משתנים משניים. לתנאי המרוץ ולאסטרטגיית החברה(כמה תדלוקים-> משקל בזינוק) מותאמים צמיגים, שהבולט באפיונם הם תרכובת משטח החיכוך ופניו. ראיתי לא מעט מירוצי F1 שהוכרעו באסטרטגייה, באיכות צוות התדלוק ובבחירת צמיגים, גורמים שאינם תלויים כלל בנהג (לא כולל פנומנים כמו מונטויה) ובמכונית. נדמה לי שביפן אין טמפ' כזו גבוהה אך לא זוכר.

דלק לא קופא בטמפרטורות שקיימות מחוץ לאזורי הקוטב. אצלנו בחורף יש עד מינוס 30, חצי מהמכוניות הפרטיות וכמעט כל הציבוריות מונעות בסולר, מתניעים ונוסעים ק"מ אחד בלי להעמיס את המנוע. הסובלים העיקריים בחורף קר מאוד הם המצבר שפשוט מפסיק לתפקד בכפור, והצמיגים שכבר מתחת 7 מעלות מחליפים לבעלי תרכובת חורף, המאפשרת אחיזת כביש קפוא, ממש כמו בפורמולה 1. ברוסיה יש תוספי דלק נגד כפור ההופכים את הדס"ל למשהו דליק במיוחד בהם השתמשו חילות האוויר הערבים שהסתייעו בהם. אפשר לראות מצילומי קרבות אוויר שלנו איך המטוסים מתפוצצים מיד עם פגיעה- לא אופייני לדס"ל. במטוסים, דס"ל בטוח עד בערך מינוס 40 ומתחילים לחמם אותו במיכלי המטוס בסביבות מינוס 35.

עוד סיפור, לגבי תותחנות טנקים מדויקת בתקופתי, התותח התקני היה 105 מ"מ מתוצרת התע"ש (בריטי על שוטים). בשנת 1965, הרבה לפני ששת הימים היה מבצע סורי להטיית מקורות הירדן, שישראל פעלה לסכל. הבעייה היתה להגיע לדחפורים בעומק השטח הסורי ללא שימוש במטוסים. השריון עם תחמושת מעיכה שהוכנסה אז לראשונה לשימוש, פגע בהם בתחילה בטווח 3.7 ק"מ בפגז שני פגיעה ישירה, אח"כ הטווח עלה ונעשה כינון עקיף עם תוצאות מדהימות. הבריטים יצרני הטנק והתותח הוזמנו לצאלים להדגמות ולא האמינו. תותחן לכך היה אחד, סרן בשם שמעון, פגשתי אותו, עם המג"ד- רס"נ צעיר יאנוש בן-גל והמח"ט סא"ל שמואל גונן גורודיש, וראיתי אותם בפעולה כששכבתי בשוחות בבוץ וגשם כקס"א וכיוונתי מטוסי תקיפה מיסטר בגזרת אלמגור.

לא שופכים מיים על בוגי אבל היום בטנקים היה למשל בהר דוב שהטמפרטורה צנחה ל -5 מעלות להניע את הטנק כדי שהסולר לא יקפא בצינורות אומנם נדיר אבל בכל זאת..

עופר, פורמולה 1 נוסע במצב הכי גרוע בגשם שוטף וגם אז הטמפ בחוץ לא יורדת מ 15 מעלות.

בגשם שוטף יש להם סט צמיגים שמיועד לספק מקסימום אחיזה ע"י תיעול המים אחורה בצורה הטובה ביותר ולכן במרוצי גשם מכונית F1 ניראת יותר כמו סירת מרוץ מהירה עם שובל מים ענק מאחוריה.

על קרח הם נוסעים רק כחלק מ PR. לפני כמה שנים היה PR של מקלארן דו מושבית בפינלד, אלוף העולם, מיקה הקינן לקח לסיבוב את אשתו בשלג ולשם כך הכינו להם יצרני הצמיגים, סט צמיגי שלג ל F1.

לדעתי התכוונת למכוניות הראלי ושם צמיגי השלג, זה צמיגים שאכן אמורים להחזיק מעמד במטפ. נמוכות, הם מאוד צרים ועם ספייקים שיספקו את האחיזה במשטח.

חוייה לראות את הרכבים האלה טסים במהירויות מטורפות בשלג ובקרח.

פורסם
בשנת 1965, הרבה לפני ששת הימים היה מבצע סורי להטיית מקורות הירדן, שישראל פעלה לסכל. הבעייה היתה להגיע לדחפורים בעומק השטח הסורי ללא שימוש במטוסים. השריון עם תחמושת מעיכה שהוכנסה אז לראשונה לשימוש, פגע בהם בתחילה בטווח 3.7 ק"מ בפגז שני פגיעה ישירה, אח"כ הטווח עלה ונעשה כינון עקיף עם תוצאות מדהימות. הבריטים יצרני הטנק והתותח הוזמנו לצאלים להדגמות ולא האמינו. תותחן לכך היה אחד, סרן בשם שמעון, פגשתי אותו, עם המג"ד- רס"נ צעיר יאנוש בן-גל והמח"ט סא"ל שמואל גונן גורודיש, וראיתי אותם בפעולה כששכבתי בשוחות בבוץ וגשם כקס"א וכיוונתי מטוסי תקיפה מיסטר בגזרת אלמגור.

מכיר את הסיפור מהצבא, רק סיפרו לנו שאלו היו תותחנים, ושפגעו בדחפור פגיעה ישירה בכינון עקיף ושזה היה פוקס.

בטנקים שלנו (שהם זקנים ב-20 שנה +- מהטנקים שאלעד דיבר עליהם) היתה בעיה להניע בחורף והיתה ידית שנראת כמו האנדברקס שהיתה מעשירה את התערובת דלק כדי להניע.

אגב משיחות עם מילואימניקים, אני ממש סקפטי בקשר ליכולות הפגיעה בפגז ראשון באותם ימים. אחד סיפר לי שהיו מכוונים סתם לנקודה בולטת ויורים ואז מתקנים לפי הפגיעה בשטח כדי לפגוע במטרה, אם לצטט במילים שלו: "פגז רביעי בטוח פוגעים" :shock:

בקורס מפקדים אצלנו תותחן כזה היה עולה משפט ומשלם על עלות הפגזים שהחטיא.

פורסם

הבאתי לצאלים במסוק ראשי צבאות ומצביאים זרים לא פעם להדגמה, לא עם הציוד של היום אלא של שנות ה-70 וכמו שפעם היה צלף או כמה, ראיתי את המומחים הגדולים של המתקן גומרים את כל הקצאת החימוש לתצוגה ולא מתקרבים אפילו לפגיעה, בטווח סביר. כל עוד יורים פגזים מקנה, הטכניקה של אותו אחד שיורה לנקודה וממנה מתקן היא נכונה כל עוד הוא משמיד את המטרה בזמן ועלות טובים. יש פתרון יותר טוב? חימוש מונחה מדויק הוא פתרון יעיל ויותר יקר, ולא על טנק אלא על כלי שהערב עובד בנקודה מסויימת ולילה או אף שעתיים אח"כ עובד כנ"ל בנקודה שנמצאת 1000 ק"מ ממנה, וחוזר חלילה. כלי שכל שצריך בכדי להזיז אותו מזירה אחת לאחרת ומרוחקת הוא לא מסע ממושך של מוביל על כביש אלא הודעת טקסט מוצפנת במסוף שבכלי. עד שלווין המצויד בלייזר רב עצמה יעשה זאת טוב יותר.

לגבי הטיית הירדן את שכתבתי לא סיפרו לי אלא הייתי במקום ובזמן. לא רק דחפור אחד היה בעניין, והעסק נגמר כשהסורים הבינו כי כל כלי שיבוא יסיים דרכו כמו אלה שלפניו.

בשנת 1965, הרבה לפני ששת הימים היה מבצע סורי להטיית מקורות הירדן, שישראל פעלה לסכל. הבעייה היתה להגיע לדחפורים בעומק השטח הסורי ללא שימוש במטוסים. השריון עם תחמושת מעיכה שהוכנסה אז לראשונה לשימוש, פגע בהם בתחילה בטווח 3.7 ק"מ בפגז שני פגיעה ישירה, אח"כ הטווח עלה ונעשה כינון עקיף עם תוצאות מדהימות. הבריטים יצרני הטנק והתותח הוזמנו לצאלים להדגמות ולא האמינו. תותחן לכך היה אחד, סרן בשם שמעון, פגשתי אותו, עם המג"ד- רס"נ צעיר יאנוש בן-גל והמח"ט סא"ל שמואל גונן גורודיש, וראיתי אותם בפעולה כששכבתי בשוחות בבוץ וגשם כקס"א וכיוונתי מטוסי תקיפה מיסטר בגזרת אלמגור.

מכיר את הסיפור מהצבא, רק סיפרו לנו שאלו היו תותחנים, ושפגעו בדחפור פגיעה ישירה בכינון עקיף ושזה היה פוקס.

בטנקים שלנו (שהם זקנים ב-20 שנה +- מהטנקים שאלעד דיבר עליהם) היתה בעיה להניע בחורף והיתה ידית שנראת כמו האנדברקס שהיתה מעשירה את התערובת דלק כדי להניע.

אגב משיחות עם מילואימניקים, אני ממש סקפטי בקשר ליכולות הפגיעה בפגז ראשון באותם ימים. אחד סיפר לי שהיו מכוונים סתם לנקודה בולטת ויורים ואז מתקנים לפי הפגיעה בשטח כדי לפגוע במטרה, אם לצטט במילים שלו: "פגז רביעי בטוח פוגעים" :shock:

בקורס מפקדים אצלנו תותחן כזה היה עולה משפט ומשלם על עלות הפגזים שהחטיא.

פורסם
בשנת 1965, הרבה לפני ששת הימים היה מבצע סורי להטיית מקורות הירדן, שישראל פעלה לסכל. הבעייה היתה להגיע לדחפורים בעומק השטח הסורי ללא שימוש במטוסים. השריון עם תחמושת מעיכה שהוכנסה אז לראשונה לשימוש, פגע בהם בתחילה בטווח 3.7 ק"מ בפגז שני פגיעה ישירה, אח"כ הטווח עלה ונעשה כינון עקיף עם תוצאות מדהימות. הבריטים יצרני הטנק והתותח הוזמנו לצאלים להדגמות ולא האמינו. תותחן לכך היה אחד, סרן בשם שמעון, פגשתי אותו, עם המג"ד- רס"נ צעיר יאנוש בן-גל והמח"ט סא"ל שמואל גונן גורודיש, וראיתי אותם בפעולה כששכבתי בשוחות בבוץ וגשם כקס"א וכיוונתי מטוסי תקיפה מיסטר בגזרת אלמגור.

מכיר את הסיפור מהצבא, רק סיפרו לנו שאלו היו תותחנים, ושפגעו בדחפור פגיעה ישירה בכינון עקיף ושזה היה פוקס.

בטנקים שלנו (שהם זקנים ב-20 שנה +- מהטנקים שאלעד דיבר עליהם) היתה בעיה להניע בחורף והיתה ידית שנראת כמו האנדברקס שהיתה מעשירה את התערובת דלק כדי להניע.

אגב משיחות עם מילואימניקים, אני ממש סקפטי בקשר ליכולות הפגיעה בפגז ראשון באותם ימים. אחד סיפר לי שהיו מכוונים סתם לנקודה בולטת ויורים ואז מתקנים לפי הפגיעה בשטח כדי לפגוע במטרה, אם לצטט במילים שלו: "פגז רביעי בטוח פוגעים" :shock:

בקורס מפקדים אצלנו תותחן כזה היה עולה משפט ומשלם על עלות הפגזים שהחטיא.

משתמשים בסיפור הזה על מנת להרעיל אנשים על שריון,

בקשר למשפט יש גם את הסיפור- שמי שהיה מחטיא היה לוקח פגש ורץ איתו למטרה, למי שלא יודע במטווח נורמאלי המטרה במרחק 3 '"מ מהטנק ומשקל פגז כ 25 קילו...אבל אלה מעשיות לא פגשתיאת אותו אחד שבאמת רץ.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...