767767 פורסם ספטמבר 11, 2003 דיווח פורסם ספטמבר 11, 2003 שלום לכולם, לאחרונה שמתי לב שיש טייסים בוואטסים וגם במציאות שממלאים את השורה הבאה בתוכנית הטיסה N0490F330 עכשיו אני יודע מה זה אומר אבל איך לעזאזל טייס יודע שבנקודה X המהירות קרקע שלו תהיה 490???, הרי הרוח משתנה תמיד אשמח לכל מי שיוכל לעזור לי דן
Oren Geva פורסם ספטמבר 11, 2003 דיווח פורסם ספטמבר 11, 2003 באירופה משתמשים בהפרדת גבהים RVSM - Reduce Vertical Seperation Minima המשמעות היא שההפרדה בגבהי הטיסה למטוסים הטסים מזרחה ומערבה מצומצמים. בארה"ב וגם בישראל לא משתמשים בהפרדה זו. לכן עשויים להיווצר הבדלים בגובה הטיסה המותר במעבר מאיזור RVSM לאיזור שאינו RVSM. לכן בתוכנית הטיסה, בנקודת המעבר מאיזור RVSM לאיזור RVSM הטייס רושם את השורה הזאת - אני מתכוון לשנות גובה לX במהירות Y. זה לא שהוא יודע שהוא יהיה במהירות וגובה כאלה. הוא מבקש אישור ועובר. כמו כן, רישום שורה כזו בתוכנית הטיסה משמשת ל STEP CLIMB - כאשר המטוס שורף דלק ונעשה קל יותר, יעיל יותר לטוס בגובה גבוה יותר (מבחינת שריפת דלק). 767 שיוצא מישראל לתאילנד (טיסה של 11 שעות) עמוס בדלק - סביר שגובה השיוט שלו יהיה FL330 בשלבים הראשונים של הטיסה. לאחר מכן, כאשר הוא קל מספיק - יעלה לFL370 ואולי אפילו ל FL410 בשלב מאוחר יותר. הנקודות בהן צפויות טיפוסי מדרגה אלה יירשמו באותה צורה. כמובן שעדיין על הטייס לקבל אישור לשנות את גובה הטיסה. ראה קישור מאתר ואטסים תורכיה, שים לב ל RVSM TRANSITION ו SETP CLIMB http://www.vateud-td.org/references/routefp.asp#4