עבור לתוכן
Opher Ben Peretz

תוספי מטוסים להגברת המציאותיות

Recommended Posts

פורסם

שבת שלום,

בשוק קיימים מספר תוספי מטוסים שנועדו להגברת המציאותיות בתוך תא הטייס. ביניהם ניתן למנות את FLIGHT DECK COMPANION, FSPASSENGERS , FS2CREW, ואחרים. מצאתי לנכון לכתוב כמה שורות מתוך כוונה להעשיר את הידע וחווית הטיסה של חברי החטיבה. אפרט מעט על FS2CREW עבור PMDG B747-400, ואקווה כי חברים אחרים בעלי תוספים אחרים יעשו כמוני.

FS2CREW ל-PMDG B747-400 הוא האחרון בסדרת מוצרים אלה שקיימים עבור ATR ,PMDG B737, ו- LDS 763, יצא לשוק החודש, ועבר עדכון אחד. כרגע הינה מותאמת רק לדגם נוסעים, צפויה יציאת מהדורה 2 לאחר יציאת FSX ללא עלות נוספת שתכלול כמה שיפורים, כולל גם התאמתה לדגם מטען. התוכנה מאפשרת עבודת צוות הדוקה עם הקצין הראשון, מנהל השירות לנוסעים וצוות הקרקע. הפעילות נעשית בדרך מעשית (הפעלת מערכות) וקולית, של כל המשתתפים, הצגת טפסים שונים לך הטייס, דוגמת ATC PREFLIGHT CLEARANCE, המגיעה למדפסת ACARS שבתא, דו"ח נתוני המראה זו TAKEOFF DATA מספר הביצועים שהתוכנה ממלאה, דו"ח תדלוק לחתימתך וכו'. הפעלת התוכנית מתבצעת בלחיצת שורת כפתורי פעילות, אחד לכל פעילות, משמאל לימין, ניתן להעלימה משדה הראייה. לצורך פעולת התוכנית ומתן תדריכים, מוצג לך טופס קצר בו תמלא ותבחר את הנתונים והאפשרויות לטיסה. אזי מופעל התדריך- תדריך כללי לטיסה, תדריך הסעה, המראה ועזיבה, תדריך שיוט, ותדריך הנמכה ונחיתה. קיים מיגוון אפשרויות להרצת הודעות שונות לכל שלבי ואפשרויות הטיסה, למשל אחרי כמה שעות טובות בתא תוכל לצלצל לתא הנוסעים ולהזמין שתיה. הקברניט יכול להחליט ולתדרך כי ההמראה תבוצע על-ידי הקצין הראשון. תהליך מלא במטוס זה מתוכנן ל- 45 דקות עד דחיפה, ניתן לקצרו במידת הצורך.

יתרונות:

מקנה תחושה מוגברת של עבודת צוות

דורשת עבודה שיטתית והכרת התהליכים הרגילים בצוות ובתא.

חסרונות:

עקב אי שיחרור SDK המטוס למפתח התוכנה, התוכנה מוגבלת ביכולותיה:

רשימת חברות התעופה, תהליכי עזיבה והגעה של שדות התעופה מאוד מוגבלת ולכן פוגמת במציאותיות.

אין תהליכי חירום של ממש, למעט שבר שמשה קדמית.

התוכנה מותאמת לטיפוס מטוס בודד, דבר המחייב רכישתה (בהנחה) עבור כל טיפוס מטוס.

התהליך (SOP) בה מובנה ללא גמישות, על-פי הנהוג בחברה מסוימת ואינו זהה לתהליכי חברות אחרות. לדוגמא, MONITORED APPROACH מבוצעת כשהקצין הראשון קורא מכשירים, הקברניט טס עם הראש בחוץ ומגיב לקריאות הקצין הראשון, לא כל-כך מקובל כיום.

מכל אלה, היא מתאימה יותר לביצוע תהליכי תא ופחות לתהליכי טיסה ספציפיים.

לא השתמשתי עדיין בשתי התוכנות האחרות שהזכרתי קודם. FDC משמשת לאותו צורך, הינה גמישה בהתאמה לטיפוסי מטוסים, שדות ותהליכיהם, וגדלה עם הזמן ביצירת קבצי משתמש לשימוש הכלל.

FSPAX מדמה הטסת נוסעים, מטפלת במשוב נוסעים לטייס על רמת הביצוע ומחוללת תקלות. יש לה דמו המחייב המראה מ-KSFO אך פועל באופן מלא.

על כל אלה ועל תוכנות דומות אחרות ניתן למצוא דו"חות הערכה ב-AVSIM ובאתרים דומים העוסקים בכך. קיימים גם סרטי הדגמה.

פורסם

שבוע טוב,

אני משתמש בFSPAX בשילוב עם FS2CREW על מגוון מוצריהם.

כיום אני לא מבין כיצד הסתדרתי בלעדיהם, הם מגבירים את המציאותיות במספר רמות.

שניהם מומלצים בחום!

עם התוכנה FLIGHT DECK COMPANION אני פחות מזוהה. אם אינני טועה זהו אתר הבית http://www.oncourse-software.co.uk/index.html

ואשמח לקבל חוות דעת ממישהו שכן משתמש במוצר.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...