עבור לתוכן
menahem ben-or

כמעט תאונה

Recommended Posts

פורסם

שלום לכולם !

לפני מספר דקות סיימתי טיסה מאילת לבן-גוריון .

היות ורק קרקע היה פעיל בבן -גוריון הקפדתי לדווח בטקסט על כל פעולה שאני מבצע כולל מיקומים וגבהים .

באזור שיווק תלמי דווחתי שאני יורד לגובה 4000 מעל בן גוריון ומבצע הליך מלא ל 12 ואולם,כאשר הייתי בפיינל (לאחר דיווח כמובן) בערך בגובה מינימום הסתבר לי שמטוס ממריא ממסלול 30 ישר לתוכי , ברחתי והלכתי סביב.

לא זיהיתי את אות הקריאה במדויק ושלחתי הודעת טקסט נזעמת ל 4X-ANZ ואני מנצל במה זו על מנת להתנצל בפניו .

אני חושב שיש להבהיר את נושא הנהלים כאשר אין פיקוח , בימים האחרונים היו מספר מקרים שלא היה פיקוח והיתה "חגיגה" .

הודעות טקסט לא נועדו לקישוט אלא שיקראו אותן .

אודה מאד לחברי וואטסים אם יגיבו להודעה זו .

מנחם

פורסם
אין ברירה... נחכה להכשרה של פקחים חדשים... אחרי הכל בזמן האחרון נהיינו עסוקים יותר...

אבל עובדה שקרקע בן גוריון פעיל הרבה יותר.

לא!

אין לזה שום קשר לפקחים החדשים שיוכשרו או לא.

לא תמיד יש פקחים אונליין.

אם אתה טס אונליין ואין פיקוח, אתה מאזין ליוניקום, מדווח על הפעולות שלך, ושם לב שמה שאנשים מודיעים.

אם אתה לא עושה את זה, תטוס אופליין.

זה הכל.

פורסם

אחזור על הנוהל:

במידה ואין פיקוח כולם כולל כולם ביוניקום

על כל פעולה שעושים כותבים בטקסט

פקח קרקע יעלה קצת את הטווח קליטה שלו ויזהיר מטוסים אחרים במידה ויהיה צורך בכך

אף אחד לא עושה דברים על דעת עצמו ללא שדיווח בטקסט

זהו מאוד פשוט לביצוע

פורסם

ד"א יש בעיה עם ה AVC ו UNICOM.

אתמול בשום מצב הוא לא חיבר אותי ל UNICOM אפילו ידני.

למשהו יש פתרון לבעיה זו ?

רן.

פורסם

חבר'ה, אני אגיד את זה שוב, ובצורה ברורה יותר:

ליוניקום אין ערוץ טקסט!

לכן אין שום קשר בין AVC/RW ליוניקום. אין "פקח יוניקום" שעולה ופותח צ'אנל, ואין אפשרות להתחבר בקול ליוניקום.

אתם עוברים אליו ב-SB ומשדרים עליו בטקסט. זה הכל.

אם הייתם מחוברים לערוץ סאונד קודם, אתם עדיין שומעים אותו.

אבל בטסקט אתם ביוניקום.

ואם אתם לא עושים את זה, אז טוסו אופליין.

פורסם

לא יודע אורן , אתמול בבוקר טסתי וליוניקום היה ערוץ קול ואף הרבה טייסים בכל העולם שידרו בו.

כמו כן אתמול בערב כשעזרתי לטייס חדש להתחבר, ה UNICOM היה פעיל ביותר בקול וגם כמובן בטקסט.

פורסם

האמריקאים בכלל לא שולחים טקסט, כולם שם מדקלמים את המיקום ומה שהם עושים.

היחידים שרושמים טקסט זה אנחנו או כשיש טיסה בחו"ל ויש מטוסים שהם בנתיבים חוצים אז רואים אותם רושמים טקסט או קריאה ביוניקום.

רן.

פורסם

כן אבל...

ה-AVC לא שונה מהותית מה-RW.

הוא עדיין מתחבר לצ'אנל שמישהו פתח על מחשב מסויים.

אז פעם הפקח היה פותח RW. היום זה כבר פונקציה שמובנית ב-ASRC.

אבל עדיין - אם אף אחד לא פותח צ'אנל של יוניקום, אז אין צ'אנל של יוניקום.

קרה לי לא פעם שעברתי ליוניקום, ונשארתי בערוץ הקול של הפקח האחרון.

פורסם
אורן אצלי הבעיה שגם לטקסט הוא לא עובר (הSB) וכאן עיקר הבעיה.

מקסימום תכייל 122.8 ב COM1 של המטוס ואתה מסודר על יוניקום בטקסט.

לגבי ערוץ קול יוניקום, זה יכול ליצור בעיות רבות ובמקום לעזור לטייסים זה יכול לגרום לבלבול גדול! למה? כי בכל שרת קול של הרשת יש ערוץ יוניקום, ויכול בקלות להיווצר מצב ששני טייסים באותו איזור כל אחד נכנס לשרת אחר ולערוץ יוניקום אחר, אף אחד לא ישמע את השידורים של השני ומכאן נוצר נתק! תחשבו על מצב כזה עם 5 טייסים או אפילו יותר באותו איזור שכל אחר בערוץ יוניקום אחר!!!

לעומת זאת, בטקסט כולם יקבלו את ההודעה שלכם לא משנה על איזה שרת הם :idea:

פורסם

חברים אני רוצה להוסיף לדברים של שאדי וליישר קו

ערוץ יוניקום יכול להיות קיים בכל שרת קול של ואטסים לכן כאשר אתה מתחברים ליוניקום הוא מחבר אותכם רק בטקסט מהסיבה שהוא לא יכול לבחור בשבילכם לאיזה שרת קול של יוניקום לחבר אותכם, לכן החיבור הקולי הוא ידני דוגמא: אתם באים לנחות בבן גוריון ואתם רואים את ELY 444 בשדה, הפניה אליו תהיה באמצעות טקסט ושם תוכלו להגיד לו להתחבר לערוץ יוניקום על שרת AVSIM לדוגמא, ותוכלו לדבר קולי עם ELY444, כמובן שימוש באנגלית בלבד על ערוצי יוניקום.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...