Ben Zwebner פורסם אוקטובר 25, 2006 דיווח פורסם אוקטובר 25, 2006 It is an Airfoil on the front part of the aircraft , used to produce extra lift and / or act as a Rudder and ailerons depending on the design. When I was in KFDK i saw a Cessna 182 with a Canard.
Doron_Angel פורסם אוקטובר 26, 2006 דיווח פורסם אוקטובר 26, 2006 לדעתי לכפיר המתקדם היו כנפי קנראד. גם לסאאב וויגן יש כנפיים מעין אלו. כמה שזכור (מבית ספר לטיסה), כנפונים אלו גרמו לירידת "יציבות" המטוס, ובכך העניקו לו כושר תמרון גדול יותר, אשר היווה יתרון בקרבות אוויר. עופר (בן פרץ), אני חושב כי לך תהייה תשובה מדעית ומדוייקת יותר.
Opher Ben Peretz פורסם אוקטובר 26, 2006 דיווח פורסם אוקטובר 26, 2006 כרגע אין לי זמן לפרט, מה שנכתב נכון, למעט יישום קנארד כמאזנות שלא מוכר לי. פירוש המילה ברווז בצרפתית. בכפיר הם קבועים. במיראז' 5, חב' מרסל דאסו הייצרנית פיתחה דגם של מה שקראו לו מוסטאש (שפם) שהיה נכנס ויוצא לזרימה לפי הצורך, אך נתקלו בבעיות וביטלו את הפרויקט. תעשייה אווירית פתרה את העניין אחרת וללא בעיות. הקנארד נועד לשפר תמרון במשימות אוויר אוויר ואת יכולת נשיאת חימוש בדרך של הגדלת תחום תנועת מרכז הכובד. לדעתי לכפיר המתקדם היו כנפי קנראד.גם לסאאב וויגן יש כנפיים מעין אלו. כמה שזכור (מבית ספר לטיסה), כנפונים אלו גרמו לירידת "יציבות" המטוס, ובכך העניקו לו כושר תמרון גדול יותר, אשר היווה יתרון בקרבות אוויר. עופר (בן פרץ), אני חושב כי לך תהייה תשובה מדעית ומדוייקת יותר.
mickey lip פורסם אוקטובר 26, 2006 דיווח פורסם אוקטובר 26, 2006 אם אני לא טועה, מי שפיתח את זה היו מהנדסי נאס"א. אם יהיה לי זמן מאוחר יותר אני אנסה לחפש מאמר בנושא. מה שבטוח עופר יקדים אותי ויחכים את כולנו.
Ben Zwebner פורסם אוקטובר 26, 2006 דיווח פורסם אוקטובר 26, 2006 אם אני לא טועה, מי שפיתח את זה היו מהנדסי נאס"א.אם יהיה לי זמן מאוחר יותר אני אנסה לחפש מאמר בנושא. מה שבטוח עופר יקדים אותי ויחכים את כולנו. I know that the Russian supersonic plane... the Tupolev whaterver... had retractable Canards for take offs and landings...
אורח פורסם אוקטובר 26, 2006 דיווח פורסם אוקטובר 26, 2006 אם אני לא טועה, מי שפיתח את זה היו מהנדסי נאס"א.אם יהיה לי זמן מאוחר יותר אני אנסה לחפש מאמר בנושא. מה שבטוח עופר יקדים אותי ויחכים את כולנו. לדעתי הצרפתים היו הראשונים על הקנארדים. לא זכור לי מטוס אמריקאי עם קנארדים מעבר לאיזה F16X שהיה עם כנפי דלתא וקנארדים. התעשיה האוירית השתמשה בהם בכפיר C7 ובלביא כמובן. וממתין בסבלנות לעופר לעוד רגע של הסטוריה בתעופה ובהזדמנות זו שוב להודות לך על המידע העצום שאתה מעביר לנו, תודה
ha5mvo פורסם אוקטובר 26, 2006 דיווח פורסם אוקטובר 26, 2006 אם אני לא טועה, מי שפיתח את זה היו מהנדסי נאס"א.אם יהיה לי זמן מאוחר יותר אני אנסה לחפש מאמר בנושא. מה שבטוח עופר יקדים אותי ויחכים את כולנו. I know that the Russian supersonic plane... the Tupolev whaterver... had retractable Canards for take offs and landings... Tu-144 you meant, but if you want to look for the first plane to use the concept, you should track it back to the ...flyer one....
Ben Zwebner פורסם אוקטובר 26, 2006 דיווח פורסם אוקטובר 26, 2006 אם אני לא טועה, מי שפיתח את זה היו מהנדסי נאס"א.אם יהיה לי זמן מאוחר יותר אני אנסה לחפש מאמר בנושא. מה שבטוח עופר יקדים אותי ויחכים את כולנו. I know that the Russian supersonic plane... the Tupolev whaterver... had retractable Canards for take offs and landings... Tu-144 you meant, but if you want to look for the first plane to use the concept, you should track it back to the ...flyer one.... So true!!! :mrgreen:
איליה פורסם אוקטובר 26, 2006 דיווח פורסם אוקטובר 26, 2006 קנארדים בפעולה:אחד הסרטונים המהימים של SU30 !!!ENJOY
Opher Ben Peretz פורסם אוקטובר 26, 2006 דיווח פורסם אוקטובר 26, 2006 אם אני לא טועה, מי שפיתח את זה היו מהנדסי נאס"א.אם יהיה לי זמן מאוחר יותר אני אנסה לחפש מאמר בנושא. מה שבטוח עופר יקדים אותי ויחכים את כולנו. לדעתי הצרפתים היו הראשונים על הקנארדים. לא זכור לי מטוס אמריקאי עם קנארדים מעבר לאיזה F16X שהיה עם כנפי דלתא וקנארדים. Boeing XB-70A Valkyrie מפציץ גרעיני על-קולי שבשלבי הפיתוח שלו התנגש בו מטוס מלווה שצילם אותו כחלק מהניסוי, שניהם התרסקו ועקב כך התכנית בוטלה. אב הטיפוס עלה בשנות ה-70 750 מליון דולר. עשו אז חישוב שהמטוס היה יותר יקר מזהב באותו משקל. לאחד מחברי הפורום הוא מופיע בחתימה. מטוס הצילום שהתנגש היה Northrop T-38A Talon, ישב קרוב מדי ונשאב על-ידי מערבולות קצה הכנף של המפציץ. להלן קישור לויקיפדיה (אני לא מעתיק משם אלא מזכרוני או מתיעוד שברשותי), המפרט יותר על היסטוריה, יתרונות וחסרונות: http://en.wikipedia.org/wiki/Canards אם יש שאלות, אשמח. יש לנו גם מהנדס אווירונוטי סדיר מהצפון שיכול להוסיף, ובעיתות חירום גם מהנדס אווירונוטי במיל' מראשל"צ. התעשיה האוירית השתמשה בהם בכפיר C7 ובלביא כמובן. בן דור של הלביא הינו ה- JAS Grippen. גם לו קנארד. מע' הניהוג שלו פותחה ע"י GE בניצוחו של טייס ניסוי מח"א שלנו שחזר למולדתו ארה"ב. וממתין בסבלנות לעופר לעוד רגע של הסטוריה בתעופה ובהזדמנות זו שוב להודות לך על המידע העצום שאתה מעביר לנו, תודה
yaakovbl1 פורסם אוקטובר 26, 2006 מחבר דיווח פורסם אוקטובר 26, 2006 בלביא תוכננו הקנארדים כמשטחי היגוי נוספים שנועדו לאפשר תמרונים ברמה של דור קדימה. בכפיר מדגם C-7 הם גם אפשרו תוספת פצצות בשתי נקודות נשיאה חדשות קדמיות מתחת לכונסי האויר באזור התותחים, וכן טיסה בזוית התקפה גבוהה יותר. מטוס בולט המנצל קנארדים הוא הויגן השבדי. העירו לי שעלי לצרף חתימה ו/או באנר, זה בעבודה יעקב
Opher Ben Peretz פורסם אוקטובר 27, 2006 דיווח פורסם אוקטובר 27, 2006 SAAB JA-37 VIGGEN הינו מטוס מיוחד במינו שפותח לצורך מבצעי יוצא דופן. הוא מטוס קרב סילוני מדור שלישי שפיתחה סאאב, אחרי ה-LANSEN וה- DRAKEN. שוודיה הינה מדינה נייטראלית שפיתחה את נשקה בעצמה בבית, ומכרה מטוסים רק לדנמרק ולאוסטריה שענו לקריטריון שלה כמדינות נייטראליות. חיל האוויר של שוודיה נועד בתקופת אותם 3 דורות לעמוד בפני האיום הסובייטי, לנגד עיניהם היתה פינלנד שנרמסה בכיבוש רוסי גס. הוויגן שנבנה ביסודו כמטוס יירוט אל-ראות, תקיפת מטרות קרקע וצילום ונכנס לשימוש מבצעי בתחילת שנות ה-70, נועד לנחות בתנאי ראות דומים ל- CAT II כלומר 100 רגל בסיס ענן 600 מ' ראות, על מסלולים מיוחדים בעלי אורך 500 מ'. אלה כבישים שנבנו במיוחד כמסלולים, ובגמר ריצת הנחיתה המטוסים מסיעים ומאוכסנים בתוך ההר במערכת מנהרות בה נמצא הבסיס, והיו רבים כאלה. גם חיל הים שלהם נבנה לפי תפיסה דומה בקירות פיורדים, בכדי להיות מסוגל לספוג מכה גרעינית או מקובלת קשה. הוויגן מונע במנוע וולוו פליגמוטור שהוא למעשה מנוע מניפה מוקדם PW JT-8 של B727 שהותאם למטוס כולל הוספת מבער אחורי והרכבה מקומית. המטוס היה יקר להפעלה ולא החזיק זמן רב בשרות. נדמה לי שאף מדינה מהשתיים הנוספות לא קנתה אותו מנימוק זה, דבר שייקר אותו עוד יותר. להבדיל מהכפיר בו הקנארד קבוע, בוויגן יש לקנארד חלקי מייצב והגה, שטחו גדול מאוד והוא למעשה יוצר שתי כנפיים האחת מיד מתחת ומאחורי השנייה. מטוס בולט המנצל קנארדים הוא הויגן השבדי.
yaakovbl1 פורסם אוקטובר 27, 2006 מחבר דיווח פורסם אוקטובר 27, 2006 SAAB JA-37 VIGGEN הינו מטוס מיוחד במינו שפותח לצורך מבצעי יוצא דופן. הוא מטוס קרב סילוני מדור שלישי שפיתחה סאאב, אחרי ה-LANSEN וה- DRAKEN. שוודיה הינה מדינה נייטראלית שפיתחה את נשקה בעצמה בבית, ומכרה מטוסים רק לדנמרק ולאוסטריה שענו לקריטריון שלה כמדינות נייטראליות.חיל האוויר של שוודיה נועד בתקופת אותם 3 דורות לעמוד בפני האיום הסובייטי, לנגד עיניהם היתה פינלנד שנרמסה בכיבוש רוסי גס. הוויגן שנבנה ביסודו כמטוס יירוט אל-ראות, תקיפת מטרות קרקע וצילום ונכנס לשימוש מבצעי בתחילת שנות ה-70, נועד לנחות בתנאי ראות דומים ל- CAT II כלומר 100 רגל בסיס ענן 600 מ' ראות, על מסלולים מיוחדים בעלי אורך 500 מ'. אלה כבישים שנבנו במיוחד כמסלולים, ובגמר ריצת הנחיתה המטוסים מסיעים ומאוכסנים בתוך ההר במערכת מנהרות בה נמצא הבסיס, והיו רבים כאלה. גם חיל הים שלהם נבנה לפי תפיסה דומה בקירות פיורדים, בכדי להיות מסוגל לספוג מכה גרעינית או מקובלת קשה. הוויגן מונע במנוע וולוו פליגמוטור שהוא למעשה מנוע מניפה מוקדם PW JT-8 של B727 שהותאם למטוס כולל הוספת מבער אחורי והרכבה מקומית. המטוס היה יקר להפעלה ולא החזיק זמן רב בשרות. נדמה לי שאף מדינה מהשתיים הנוספות לא קנתה אותו מנימוק זה, דבר שייקר אותו עוד יותר. להבדיל מהכפיר בו הקנארד קבוע, בוויגן יש לקנארד חלקי מייצב והגה, שטחו גדול מאוד והוא למעשה יוצר שתי כנפיים האחת מיד מתחת ומאחורי השנייה. מטוס בולט המנצל קנארדים הוא הויגן השבדי. מעניין מאוד, תודה!