עבור לתוכן
Matan Solomon

מזל טוב לעומרי סודרי הפקח העתידי שלנו !!!!

Recommended Posts

פורסם

היום במזל טוב, אחרי הרבה בקשות ומכתבים, עומרי סודרי התקבל לפיקוח טיסה בצבא !!!!

אז מזל טוב עומרי, שיהיה הרבה הרבה בהצלחה בקורס ובשירות, שהוקדם לך ביום אחד חחחח!

כל הכבוד לאמיר ולכל ואטיל :)

פורסם

תודה מתן.. :D

לכל מי שרוצה לדעת - תנאי הקבלה לפיקוח טיסה הם פרופיל 64 \ נופל קורס טיס + קבא 54 ומעלה. את המיונים קיבלתי בעזרה גדולה של אמיר פז ששיגע את כולם בשבילי (אפילו יותר ממה שאני שיגעתי אותו :roll: ). המיונים נערכו בירפ"א שנמצאת בתל השומר וכללו מבחני חלוקת קשב, צורות, ראייה מרחבית, הבנת הנקרא, וכו' וכו'...ולפני כמה ימים קיבלתי מכתב שעברתי את המיונים - ועכשיו אני מחכה לגיוס.

אם אתם מעוניינים להגיע לאותו תפקיד ויש לכם את הנתונים המתאימים - דברו עם אמיר!!

נ.ב

אמיר - יש לי דיסק DVD עם המשחק שרצית מחכה לך חח :D

פורסם

עוד על תפקיד פקח טיסה (נכתב ע"י פקח טיסה, לקוח מאתר חיל האוויר).

----------------------------------------------------------------

הקורס ארך כחודשיים. לא מצאתי אותו קשה אבל היה צורך להשקיע ופעמים רבות ללמוד לבד. בקורס עוברים הרבה סימולציות על מנת לבדוק ולדעת שאתה מתפקד כראוי במצבי לחץ. אם אתה מתמוטט אתה פשוט לא מתאים. בקורס דורשים 100 אחוז אמינות, אין דבר כזה לשקר בקורס כמו שאין דבר כזה לשקר במגדל. בסוף הקורס הצבאי עברנו קורס אזרחי שארך שבועיים. פקח טיסה מתעסק יום יום גם עם מטוסים אזרחיים, ולכן דורש מנהל התעופה אישור שהפקח יודע איך לעבוד מול אותם מטוסים.

סיימתי את הקורס, הגעתי למגדל וגילתי שהקורס היה רק החלק הקל. במגדל צריך לעבור הסמכות בשביל לתפקד כפקח. עוברים שני מבחנים ושתי סימולציות בשבוע ולאט לאט מטפסים בסולם ההסמכות. בזמן ההכשרות, במיוחד הראשוניות, יש לחץ לימודי. אתה יושב במגדל וכל הזמן משגיחים עליך, בודקים שאתה לא עושה טעויות. אחרי שיורדים מהמגדל יושבים ולומדים, הכל בשביל להתקדם בהסמכות. בזמן שאני לא במגדל אני עושה את כל שאר ה"סידורים" כמו אוכל ושינה. לפני משמרת לילה אני ישן על מנת להיות ערני בלילה.

ההסמכות:

1) הסמכת "ביקורת" – כל בוקר נדרשת ביקורת ניקיון על המסלול. הביקורת נעשית עם רכב מטאטא עליו נוסעים פקח וכבאי בודקים את ניקיון המסלול.

2) הסמכת "תנועות" – שליטה של התנועות במסלול (עליה, ירידה או חציית המסלול), תפעול עמדת טלפונים ועמדת הסעה כלומר מתן מידע כמו רוח, לחץ או טמפרטורה למטוס לפני שהוא ממריא ועולה בקשר מול הפקחים שבעמדות האחרות.

3) הסמכת "מספר 2" – הסמכה לניהול קומת הפיקוח בשבתות.

4) הסמכת "מספר 1" – הסמכה לניהול קומת הפיקוח בעזרת החייל שיושב בעמדת התנועות בלילה.

5) הסמכת "הקפה" – ניהול הקומה במהלך היום ושליטה על כל המטוסים: אלו שממריאים, נוחתים או נמצאים באוויר.

6) הסמכת אחמ"ש (אחראי משמרת) – ניהול משמרת במהלך היום ואחריות על תפעול המגדל בכל התחומים במהלך המשמרת. ההכשרה לאחמ"ש אורכת כשנה וחצי מרגע הגעת הפקח למגדל - תלוי ביכולתו של הפקח. זהו התפקיד המתקדם ביותר במגדל.

סדר יום של פקח:

סדר היום שלי משתנה בהתאם למשמרות, אבל עם זאת קיים סדר יום קבוע:

1) מתעוררים

2) מנקים את החדרים בהם אנחנו ישנים

3) בחדר התדריכים מעביר האחמ"ש של אתמול את התדריך להיום. האחמ"ש מכין את סדר היום והוא מודיע לכולם מה יהיה מזג האוויר, מי יושב באיזה עמדה ובאיזה משמרת, אילו סגירות אוויריות וקרקעיות בתחום האווירי שלנו מתרחשות היום, איזה טיסות ייערכו היום ומתי ואילו מכשירים במגדל לא שמישים והודעות מנהלתיות.

עוד על התפקיד:

במסגרת התפקיד מוטלת עליך הרבה אחריות, איתה לומדים להתמודד. במגדל, אם עשית משהו לא בסדר מבחינת בטיחותית אתה מספר על פרטי האירוע בתדריך הבוקר. בתחילה פחדתי לעמוד מול כולם - זה היה מרתיע לבוא ולהודות בטעויות שלך אבל מאחר וזה אירוע בטיחותי שיכול לגרום לאסון אתה לומד לדבר. בשביל להיות פקח חשוב להיות אדם אמין, לדעת לבוא ולספר שעשית טעות ולתחקר. בנוסף, פקח צריך לדעת להיות אסרטיבי – כדי שתוכל לעלות בקשר מול הטייסים ולדעת להגיד להם "לא" כשהם עושים משהו שהוא אסור מבחינת בטיחותית.

אבל החשוב מכל - עמידה בלחץ: גם מבחינת עומס הלימודים וגם הלחץ הקיים בקומה. צריך לדעת להתמודד עם מספר אירועים הקורים באותו רגע.

לסיכום...

אני לא מנסה למכור את התפקיד, אני אומר את זה באמת, היום אני לא רואה את עצמי בשום מקצוע אחר. פעם הייתי "מורעל" על שירות קרבי והיום אני בספק אם הייתי מחליף את זה בכל דבר כמעט אחר. זה מאתגר, זה מספק, זה מעניין - הכל ביחד.

פורסם

נו, בסוף עוד ייצא ממך משהו........ :lol:

אני שמח בשבילך ומאחל לך שירות מהנה.

פורסם

מטבחים?

ש.ג.?

זה לא התחום שלי :|

אבל כן, זה יקרה בהתחלה :x

כמו שאני אמרתי, בחודשיים הראשונים, כשהגעתי לתל-נוף:

"כי חיים ממגדל למגדל"

** למזלי יש לי פטור ממטבחים :!:

פורסם
תודה מתן.. :D

לכל מי שרוצה לדעת - תנאי הקבלה לפיקוח טיסה הם פרופיל 64 \ נופל קורס טיס + קבא 54 ומעלה. את המיונים קיבלתי בעזרה גדולה של אמיר פז ששיגע את כולם בשבילי (אפילו יותר ממה שאני שיגעתי אותו :roll: ). המיונים נערכו בירפ"א שנמצאת בתל השומר וכללו מבחני חלוקת קשב, צורות, ראייה מרחבית, הבנת הנקרא, וכו' וכו'...ולפני כמה ימים קיבלתי מכתב שעברתי את המיונים - ועכשיו אני מחכה לגיוס.

אם אתם מעוניינים להגיע לאותו תפקיד ויש לכם את הנתונים המתאימים - דברו עם אמיר!!

נ.ב

אמיר - יש לי דיסק DVD עם המשחק שרצית מחכה לך חח :D

אחח יסודרי - שיגעת אותי :)

המון מזל טוב! אני שומר טוב טוב את שירשור המיילים שהתחיל לפני שלושה חודשים בנוגע אליך. (עבר איזה 7-8 תחנות עד אישור סופי).

בנוגע לקב"א תיקון קטו -

קב"א 53 עם מתא"ם 1 (התאמה לקצונה) ועברית 8 יכול להתקבל.

אז שהיה המון בהצלחה! ונדבר בסוף הקורס (אני כבר ממליץ לרמד לשים אותך בLLSD - קורנבלום מחכה לך :))

בהצלחה!

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...