עבור לתוכן
Opher Ben Peretz

מזל טוב לאלעד לוי

Recommended Posts

פורסם
מזל טוב גבר

תודה על הסבלנות שלך (בזה שאתה נשאר מחובר בשדה ריק עד שתבוא התנועה :mrgreen: )

כל הכבוד!

אני מצטרף לאחולים לאלעד ולכל שאר הפקחים שלאחרונה מקבלים הסמכות!

אבל..

למרות הרמה הגבוהה של הפקחים וההשגחה עליהם, יש לי כמה הערות שבשבילן אקדיש טופיק נפרד.

הערה אחת שכבר הייתי מעלה היא המידע על שעת סיום הפיקוח

חישבו על טייס שרוצה לטוס מאיסטנבול לתל אביב.

הוא נכנס לSERVINFO ורואה שיש פיקוח בתל אביב.

עד כאן סבבה - כיף שיש ביעד פיקוח, ולפעמים בוחרים יעד דווקא בגלל שיש בו פיקוח.

כעת הטייס מול חופי תל אביב, והופ - הפיקוח הלך לישון, נעלם! :cry:

מה הנקודה פה? הפקח צריך לציין במידע על העמדה שלו מתי שעת סיום הפיקוח!

אף אחד לא יתלונן אם הוא נשאר יותר. אבל הטייסים רוצים לדעת מראש אם הפיקוח יהיה פעיל כשיגיעו לאותו אזור!

אם תתבוננו ב - SI אז תראו שהרבה עמדות מציינות נתון זה (יחד עם מזג האויר והמסלולים הפעילים להמראות ונחיתות).

יש עוד הערה כללית שהייתי רוצה להעלות לתשומת לב הפקחים ואלה המכשירים אותם:

שוב, רמת המקצוענות היא לדעתי גבוהה. מרשים מאוד לראות את רשימת ההשגחה שפורסמה ממש היום או אתמול.

אבל..

הידע המקצועי עבור פקח הוא רק הרובד הבסיסי (אם כי רובד חשוב).

תפקיד הפקח הוא לתת שרות טוב, יעיל ומהיר ללקוחותיו.

אתה יכול להיות בעל ידע מעולה ולתת שרות נוראי.

לדעתי כדאי תוך כדי הכשרת הפקחים יש להדגיש גם את הצד הזה של התפקיד.

כדי לא להשאיר את הנקודה פתוחה עם סימני שאלה, אתן רק דוגמא אחת:

מנסיוני טייסים המתקשרים דרך טקסט מקבלים עדיפות נמוכה יותר, כאן בנתב"ג.

אני מבין את נטיית הפקח לקיים קשר קולי, אבל יש מגוון סיבות שבגללן יעדיף טייס את הטקסט, וכאן בתל אביב, הוא ישלם על זה מחיר..

מנסיוני, יש עוד מגוון סיטואציות בהן הפיקוח אינו ממש תכלית העילוי, אבל זה כבר לטופיק מסודר ונפרד.

אני לא אסיים מבלי לציין, שבגדול, העבודה בנושא הפיקוח היא לדעתי עבודה יפה ומבורכת.

פורסם

יעקוב אשמח להתייחס לדברייך:

אין זה אומר שבגלל שטייס משתמש בטקסט (וזו זכותו המלאה) שהוא יקבל יחס פחות אוהד או "שירות פקח" חלש יותר.אני בתור פקח מנסה להימנע משיומש בטקסט אך אם קיים מטוס על הערוץ אעזור לו כאילו היה משתמש עימי בקול.

אני אומר שאני מעדיף פקחים עם קול,במיוחד באיזור ת"א שהוא איזור לחוץ מאוד ובעל מרווחים צפופים ולכן ישנו פוטנציאל לטעויות של טייסים ולכן קול עדיף מאוד מאוד במקרה הזה על טקסט שכן טקסט מבזבז זמן יקר.

בכל אופן,לי אין בעיה עם טייסים שישתמשו בטקסט ואני מעניק להם יחס זהה למרות שלפעמים זה לא קל במיוחד כשיש עומס ועלייך להסתכל על המכ"ם ובמקום זה להקליד.

פורסם
יעקוב אשמח להתייחס לדברייך:

אין זה אומר שבגלל שטייס משתמש בטקסט (וזו זכותו המלאה) שהוא יקבל יחס פחות אוהד או "שירות פקח" חלש יותר.אני בתור פקח מנסה להימנע משיומש בטקסט אך אם קיים מטוס על הערוץ אעזור לו כאילו היה משתמש עימי בקול.

אני אומר שאני מעדיף פקחים עם קול,במיוחד באיזור ת"א שהוא איזור לחוץ מאוד ובעל מרווחים צפופים ולכן ישנו פוטנציאל לטעויות של טייסים ולכן קול עדיף מאוד מאוד במקרה הזה על טקסט שכן טקסט מבזבז זמן יקר.

בכל אופן,לי אין בעיה עם טייסים שישתמשו בטקסט ואני מעניק להם יחס זהה למרות שלפעמים זה לא קל במיוחד כשיש עומס ועלייך להסתכל על המכ"ם ובמקום זה להקליד.

מתן - אחלה. אני מבין

דבר ראשון ההערות אינן כלפי מישהו מסויים ובטח לא כלפיך אישית

והחשוב: אני מדבר על התעלמות כמעט מוחלטת בזמן חניה בהמתנה למירשה. לא באויר.

ומעבר לדוגמא (ויש לי מלאי שלם..) אני מדבר על העקרון. בהכשרת הפקח צריך להקדיש כמה דקות בעניין שרות לטייסים ולא רק VOR או INTERSECTION

אני מקווה שלא יקטלו אותי על ההערות, התגובה שלך דווקא מעידה שלא כך יהיה :)

פורסם

כל הכבוד לאלעד, ושנמשיך לראות הרבה הודעות כאלו ממך עופר !!!

בקשר למה שאמרת יעקב, אני מאוד מסכים איתך בחלק העליון, ואני משתדל מאוד לכתוב את זה בעצמי למרות שברגע שאני מושגח זה בעייתי כי אני לרוב מתנתק מתי שהמשגיח מתנתק..

מה אני לא מסכים איתו זה העניין של הטקסט, אני חושב שבכל העולם זה ככה, וזה לא עניין של עדיפות נמוכה, זה עניין שבטקסט לוקח לך יותר זמן לענות, אני בטוח שפקח אמריקאי לוקח לו שניה לכתוב מה שלי יקח חצי דקה, ולרוב זה גם משפטים ארוכים שלפקח לוקח כמה שניות לכתוב, וחוץ מזה יש לו תנועות לפעמים שהוא צריך לענות להם מהר, במיוחד אם הן באוויר...

אני אישית כמובן גם מעדיף קולי, אבל אני אתן בדיוק אותו יחס לטייס בלי קול, רק שהקשר יהיה איתו קצת יותר איטי מטייס קולי מן הסתם...

מתן.

פורסם
יעקוב אשמח להתייחס לדברייך:

אין זה אומר שבגלל שטייס משתמש בטקסט (וזו זכותו המלאה) שהוא יקבל יחס פחות אוהד או "שירות פקח" חלש יותר.אני בתור פקח מנסה להימנע משיומש בטקסט אך אם קיים מטוס על הערוץ אעזור לו כאילו היה משתמש עימי בקול.

אני אומר שאני מעדיף פקחים עם קול,במיוחד באיזור ת"א שהוא איזור לחוץ מאוד ובעל מרווחים צפופים ולכן ישנו פוטנציאל לטעויות של טייסים ולכן קול עדיף מאוד מאוד במקרה הזה על טקסט שכן טקסט מבזבז זמן יקר.

בכל אופן,לי אין בעיה עם טייסים שישתמשו בטקסט ואני מעניק להם יחס זהה למרות שלפעמים זה לא קל במיוחד כשיש עומס ועלייך להסתכל על המכ"ם ובמקום זה להקליד.

מתן - אחלה. אני מבין

דבר ראשון ההערות אינן כלפי מישהו מסויים ובטח לא כלפיך אישית

והחשוב: אני מדבר על התעלמות כמעט מוחלטת בזמן חניה בהמתנה למירשה. לא באויר.

ומעבר לדוגמא (ויש לי מלאי שלם..) אני מדבר על העקרון. בהכשרת הפקח צריך להקדיש כמה דקות בעניין שרות לטייסים ולא רק VOR או INTERSECTION

אני מקווה שלא יקטלו אותי על ההערות, התגובה שלך דווקא מעידה שלא כך יהיה :)

מה זאת אומרת שירות לטייסים?

פורסם
יעקוב אשמח להתייחס לדברייך:

אין זה אומר שבגלל שטייס משתמש בטקסט (וזו זכותו המלאה) שהוא יקבל יחס פחות אוהד או "שירות פקח" חלש יותר.אני בתור פקח מנסה להימנע משיומש בטקסט אך אם קיים מטוס על הערוץ אעזור לו כאילו היה משתמש עימי בקול.

אני אומר שאני מעדיף פקחים עם קול,במיוחד באיזור ת"א שהוא איזור לחוץ מאוד ובעל מרווחים צפופים ולכן ישנו פוטנציאל לטעויות של טייסים ולכן קול עדיף מאוד מאוד במקרה הזה על טקסט שכן טקסט מבזבז זמן יקר.

בכל אופן,לי אין בעיה עם טייסים שישתמשו בטקסט ואני מעניק להם יחס זהה למרות שלפעמים זה לא קל במיוחד כשיש עומס ועלייך להסתכל על המכ"ם ובמקום זה להקליד.

מתן - אחלה. אני מבין

דבר ראשון ההערות אינן כלפי מישהו מסויים ובטח לא כלפיך אישית

והחשוב: אני מדבר על התעלמות כמעט מוחלטת בזמן חניה בהמתנה למירשה. לא באויר.

ומעבר לדוגמא (ויש לי מלאי שלם..) אני מדבר על העקרון. בהכשרת הפקח צריך להקדיש כמה דקות בעניין שרות לטייסים ולא רק VOR או INTERSECTION

אני מקווה שלא יקטלו אותי על ההערות, התגובה שלך דווקא מעידה שלא כך יהיה :)

וודאי שלא יקטלו אותך על כך אבל אם טייס קרא לי בטקסט לפני 5 דק' ובינתיים הייתה לי תנועה רבה אין ספק שאני לא אזכור אותו כל שהוא צריך להזכיר לי שוב ולשלוח הודעה הן על הערוץ והן בפרטי.

פורסם
יעקוב אשמח להתייחס לדברייך:

אין זה אומר שבגלל שטייס משתמש בטקסט (וזו זכותו המלאה) שהוא יקבל יחס פחות אוהד או "שירות פקח" חלש יותר.אני בתור פקח מנסה להימנע משיומש בטקסט אך אם קיים מטוס על הערוץ אעזור לו כאילו היה משתמש עימי בקול.

אני אומר שאני מעדיף פקחים עם קול,במיוחד באיזור ת"א שהוא איזור לחוץ מאוד ובעל מרווחים צפופים ולכן ישנו פוטנציאל לטעויות של טייסים ולכן קול עדיף מאוד מאוד במקרה הזה על טקסט שכן טקסט מבזבז זמן יקר.

בכל אופן,לי אין בעיה עם טייסים שישתמשו בטקסט ואני מעניק להם יחס זהה למרות שלפעמים זה לא קל במיוחד כשיש עומס ועלייך להסתכל על המכ"ם ובמקום זה להקליד.

מתן - אחלה. אני מבין

דבר ראשון ההערות אינן כלפי מישהו מסויים ובטח לא כלפיך אישית

והחשוב: אני מדבר על התעלמות כמעט מוחלטת בזמן חניה בהמתנה למירשה. לא באויר.

ומעבר לדוגמא (ויש לי מלאי שלם..) אני מדבר על העקרון. בהכשרת הפקח צריך להקדיש כמה דקות בעניין שרות לטייסים ולא רק VOR או INTERSECTION

אני מקווה שלא יקטלו אותי על ההערות, התגובה שלך דווקא מעידה שלא כך יהיה :)

וודאי שלא יקטלו אותך על כך אבל אם טייס קרא לי בטקסט לפני 5 דק' ובינתיים הייתה לי תנועה רבה אין ספק שאני לא אזכור אותו כל שהוא צריך להזכיר לי שוב ולשלוח הודעה הן על הערוץ והן בפרטי.

עוד משהו כאשר לפקח יש הרבה תנועה באוויר הוא קודם צריך לפקח עליה אפילו עם מחכים 10 מטוסים למרשה בקרקע קודם כל מפקחים על המטוסים באוויר

פורסם
יעקוב אשמח להתייחס לדברייך:

אין זה אומר שבגלל שטייס משתמש בטקסט (וזו זכותו המלאה) שהוא יקבל יחס פחות אוהד או "שירות פקח" חלש יותר.אני בתור פקח מנסה להימנע משיומש בטקסט אך אם קיים מטוס על הערוץ אעזור לו כאילו היה משתמש עימי בקול.

אני אומר שאני מעדיף פקחים עם קול,במיוחד באיזור ת"א שהוא איזור לחוץ מאוד ובעל מרווחים צפופים ולכן ישנו פוטנציאל לטעויות של טייסים ולכן קול עדיף מאוד מאוד במקרה הזה על טקסט שכן טקסט מבזבז זמן יקר.

בכל אופן,לי אין בעיה עם טייסים שישתמשו בטקסט ואני מעניק להם יחס זהה למרות שלפעמים זה לא קל במיוחד כשיש עומס ועלייך להסתכל על המכ"ם ובמקום זה להקליד.

מתן - אחלה. אני מבין

דבר ראשון ההערות אינן כלפי מישהו מסויים ובטח לא כלפיך אישית

והחשוב: אני מדבר על התעלמות כמעט מוחלטת בזמן חניה בהמתנה למירשה. לא באויר.

ומעבר לדוגמא (ויש לי מלאי שלם..) אני מדבר על העקרון. בהכשרת הפקח צריך להקדיש כמה דקות בעניין שרות לטייסים ולא רק VOR או INTERSECTION

אני מקווה שלא יקטלו אותי על ההערות, התגובה שלך דווקא מעידה שלא כך יהיה :)

מה זאת אומרת שירות לטייסים?

קפה- עוגיות- גלידה-מידי פעם איזו דיילת חביבה. :lol:

פורסם
יעקוב אשמח להתייחס לדברייך:

אין זה אומר שבגלל שטייס משתמש בטקסט (וזו זכותו המלאה) שהוא יקבל יחס פחות אוהד או "שירות פקח" חלש יותר.אני בתור פקח מנסה להימנע משיומש בטקסט אך אם קיים מטוס על הערוץ אעזור לו כאילו היה משתמש עימי בקול.

אני אומר שאני מעדיף פקחים עם קול,במיוחד באיזור ת"א שהוא איזור לחוץ מאוד ובעל מרווחים צפופים ולכן ישנו פוטנציאל לטעויות של טייסים ולכן קול עדיף מאוד מאוד במקרה הזה על טקסט שכן טקסט מבזבז זמן יקר.

בכל אופן,לי אין בעיה עם טייסים שישתמשו בטקסט ואני מעניק להם יחס זהה למרות שלפעמים זה לא קל במיוחד כשיש עומס ועלייך להסתכל על המכ"ם ובמקום זה להקליד.

מתן - אחלה. אני מבין

דבר ראשון ההערות אינן כלפי מישהו מסויים ובטח לא כלפיך אישית

והחשוב: אני מדבר על התעלמות כמעט מוחלטת בזמן חניה בהמתנה למירשה. לא באויר.

ומעבר לדוגמא (ויש לי מלאי שלם..) אני מדבר על העקרון. בהכשרת הפקח צריך להקדיש כמה דקות בעניין שרות לטייסים ולא רק VOR או INTERSECTION

אני מקווה שלא יקטלו אותי על ההערות, התגובה שלך דווקא מעידה שלא כך יהיה :)

וודאי שלא יקטלו אותך על כך אבל אם טייס קרא לי בטקסט לפני 5 דק' ובינתיים הייתה לי תנועה רבה אין ספק שאני לא אזכור אותו כל שהוא צריך להזכיר לי שוב ולשלוח הודעה הן על הערוץ והן בפרטי.

עוד משהו כאשר לפקח יש הרבה תנועה באוויר הוא קודם צריך לפקח עליה אפילו עם מחכים 10 מטוסים למרשה בקרקע קודם כל מפקחים על המטוסים באוויר

לא כך זה קרה (ויותר מפעם אחת) - פקח הקרקע לא היה צריך לטפל בשום דבר באויר. התנועה באויר טופלה ע"י פקחים אחרים.

קבלו את זה כעובדה שיש צורך להתייחס אליה - המשתמשים בטקסט לא נענים.

בנוגע להערה של רישום זמן סגירת התחנה - גם אותה קחו לתשומת לב. יותר מפעם אחת חויתי סגירת תחנה "בפנים" מעט לפני הקשר איתה. רוצים לסיים "משמרת" בחצות (או בשעהאחרת) - תודיעו במידע התחנה.

תודה.

יעקב

וזה עוד לפני שאר ההערות שאני דוחה לטופיק אחר

פורסם

אבל..

הידע המקצועי עבור פקח הוא רק הרובד הבסיסי (אם כי רובד חשוב).

תפקיד הפקח הוא לתת שרות טוב, יעיל ומהיר ללקוחותיו.

אתה יכול להיות בעל ידע מעולה ולתת שרות נוראי.

לדעתי כדאי תוך כדי הכשרת הפקחים יש להדגיש גם את הצד הזה של התפקיד.

מנסיוני, יש עוד מגוון סיטואציות בהן הפיקוח אינו ממש תכלית העילוי, אבל זה כבר לטופיק מסודר ונפרד.

אני לא אסיים מבלי לציין, שבגדול, העבודה בנושא הפיקוח היא לדעתי עבודה יפה ומבורכת.

מסכים בגדול עם כל מילה

יחד עם זאת...

א. הרוב המכריע של הפקחים בארץ עילוי גם מבחינת השירות לדעתי

ב. בסימולטור, כמו בחיים, צריך לדעת להסתדר גם עם הבודדים שבמיעוט. פשוט לתפעל את התקשורת עם הפיקוח בלי כעסים ובאופן שהמטרה שלך תושג - לעזוב כמה שיותר מהר את התחום שלו או לנחות בבטחה ולכבות מנוע...

פורסם
יעקוב אשמח להתייחס לדברייך:

אין זה אומר שבגלל שטייס משתמש בטקסט (וזו זכותו המלאה) שהוא יקבל יחס פחות אוהד או "שירות פקח" חלש יותר.אני בתור פקח מנסה להימנע משיומש בטקסט אך אם קיים מטוס על הערוץ אעזור לו כאילו היה משתמש עימי בקול.

אני אומר שאני מעדיף פקחים עם קול,במיוחד באיזור ת"א שהוא איזור לחוץ מאוד ובעל מרווחים צפופים ולכן ישנו פוטנציאל לטעויות של טייסים ולכן קול עדיף מאוד מאוד במקרה הזה על טקסט שכן טקסט מבזבז זמן יקר.

בכל אופן,לי אין בעיה עם טייסים שישתמשו בטקסט ואני מעניק להם יחס זהה למרות שלפעמים זה לא קל במיוחד כשיש עומס ועלייך להסתכל על המכ"ם ובמקום זה להקליד.

מתן - אחלה. אני מבין

דבר ראשון ההערות אינן כלפי מישהו מסויים ובטח לא כלפיך אישית

והחשוב: אני מדבר על התעלמות כמעט מוחלטת בזמן חניה בהמתנה למירשה. לא באויר.

ומעבר לדוגמא (ויש לי מלאי שלם..) אני מדבר על העקרון. בהכשרת הפקח צריך להקדיש כמה דקות בעניין שרות לטייסים ולא רק VOR או INTERSECTION

אני מקווה שלא יקטלו אותי על ההערות, התגובה שלך דווקא מעידה שלא כך יהיה :)

וודאי שלא יקטלו אותך על כך אבל אם טייס קרא לי בטקסט לפני 5 דק' ובינתיים הייתה לי תנועה רבה אין ספק שאני לא אזכור אותו כל שהוא צריך להזכיר לי שוב ולשלוח הודעה הן על הערוץ והן בפרטי.

עוד משהו כאשר לפקח יש הרבה תנועה באוויר הוא קודם צריך לפקח עליה אפילו עם מחכים 10 מטוסים למרשה בקרקע קודם כל מפקחים על המטוסים באוויר

לא כך זה קרה (ויותר מפעם אחת) - פקח הקרקע לא היה צריך לטפל בשום דבר באויר. התנועה באויר טופלה ע"י פקחים אחרים.

קבלו את זה כעובדה שיש צורך להתייחס אליה - המשתמשים בטקסט לא נענים.

בנוגע להערה של רישום זמן סגירת התחנה - גם אותה קחו לתשומת לב. יותר מפעם אחת חויתי סגירת תחנה "בפנים" מעט לפני הקשר איתה. רוצים לסיים "משמרת" בחצות (או בשעהאחרת) - תודיעו במידע התחנה.

תודה.

יעקב

וזה עוד לפני שאר ההערות שאני דוחה לטופיק אחר

יעקב,אני ממש מצטער שאתה מרגיש ככה אך זה לא המצב בדר"כ.פקחים מנסים לעשות הכול כדי שיהיה לכולם נוח ושכולם יהנו כי סך-הכול זהו תחביב שכולנו רוצים לנצל ולהוציא את הטוב ביותר ממנו.במידה וישנם אנשים שנפגעים כתוצאה מכך שטייס "שוכח" אותם בגלל שהם משתמשים בטקסט אז אין להם ממה להיעלב כי זה לא בכוונה ומה גם שרוב הפקחים כאמור,מעדיפים קול במיוחד בגלל הסיבה הזאת.

בהקשר להמשך דברייך,לגבי סגירת התחנה:לפעמים ישנם אילוצים של רגע או פשוט כי אין תנועה.אני בתור פקח שמפקח נגיד שעה ויותר רואה שאף אחד לא מגיע אין סיבה שאני "אבזבז" את הזמן שלי אם אף אחד לא בא והרבה פעמים אני מושך עוד קצת אם יש תנועה או שתיים.

אני תלמיד והדבר אומר שאני עדיין במסגרת של בית-ספר ויש לי שנה קשה אז כל זמן שיש לי לפקח אני נותן מעצמי.חוץ מזה שאם תשים לב שיש בדר"כ פקחים שנרשמים ביורובוק וככה יודעים בדיוק מתי הם מפעילים או סוגרים עמדה אבל בגדול כולם עושים זאת בהתנדבות מזמנם היקר ואין צורך להיעלב אם פקח בדיוק סוגר עמדה כשאתה מתקרב אליו אולי בשל אילוצים ואולי בגלל אכזבה שלו.ישנם הרבה גורמים אבל החשוב הוא לא לקחת את זה אישית

פורסם

ניתנו לפקח כלים מעולים לכך:

א. בחר את המטוס שקרא בטקסט, בצע לחיצת ASEL כפולה, אמור לו "המתן- בקשתך בטיפול "(עם ALIAS הדבר לוקח חצי שניה).

ב. הלחיצה השנייה הכניסה אותו לרשימת המתנה בה מוצג אות הקריאה שלו והזמן מרגע שלחצת, כתזכורת.

ג. ענה לו בזמן סביר ולפי המצב.

אם טייס קרא לי בטקסט לפני 5 דק' ובינתיים הייתה לי תנועה רבה אין ספק שאני לא אזכור אותו כל שהוא צריך להזכיר לי שוב ולשלוח הודעה הן על הערוץ והן בפרטי.
פורסם

ליעקב רציתי להוסיף:

דבריך חשובים. אני רוצה להציג צד נוסף, את צידו של הבקר ברשת, בכדי שכל מי שרק טס ולא מבצע עבודת בקרת תעבורה יקבל פרספקטיבה על מה שקורה מהצד השני לערוץ הקשר. בקר ברשת צריך להתמודד עם הנושאים הבאים:

א. ניתוקי רשת, או היעלמות שרת ועימו חלק מהמטוסים, קורה מעט בארץ ויותר באירועים עמוסים בסופי שבוע.

ב. טייסים לא מנוסים שתופסים ערוץ קשר זמן רב בדיווחים לא יעילים, או שלא שמעו ומבקשים לחזור, בזמן שהמטוסים מתקדמים מיילים שלמים וקורים דברים באוויר. טייסים שאינם מקפידים על עבודה מקצועית ובכך מפריעים לזרימת העבורה והקשר. מטוסים שמתנתקים, לדוגמא בין SIRON ל-LL בגישה לנחיתה כשמאחוריהם ערימת מצטרפים.

ג. עבודה במספר עמדות בו-זמנית עקב אי פעולתן בזמנים מסוימים, תוך כיסוי מרחב גדול וטיפול בריבוי מטוסים ונושאים. אם במציאות על כל עמדת בקרה וםפיקוח יש יותר מאדם אחד, אצלנו אין הדבר כך. אצלנו בקר גישת נתב"ג מכסה גם את תחום TMA, וכמה שדות תעופה מרמה של אישור מירשים, כולל קרקע עד להקפה, בנתב"ג, שדה דב, הרצליה, ירושלים, וכמה שדות צבאיים קרובים. בקר סנטר מכסה בנוסף את כל שדות המרחב האווירי, המנחתים, נתיבי CVFR ו-ATS. כבקר מנוסה אומר רק שזו מלאכה ללהטוטן קרקס יותר מאשר לאדם חושב מאומן. זה שעומדים בזה לא רע רוב הזמן, אין זה קובע שהמלאכה סבירה לאדם אחד. לא פעם טיפלתי בעבודת 8 עמדות בו-זמנית.

כבקרים קיבלנו משוב, וגם אם אין הדברים תמיד כך ועם כל אחד, בואו נפנים את שנאמר ונעשה כמיטב יכלתנו, איש לפי הבנתו.
פורסם

כמה בעיות שעלולות לנבוע מאי מענה מטקסט והם לא מתקשרות לשירותיות אלא דווקא למקצועיות:

1. אי מודעות- בחלק מהתוכנות יש להגדיר סאונד כיוון שזה לא מוגדר כברירת מחדל בתוכנה ברגע שפקח מתרכז ב3 מטוסים עם קול סביר להניח שהוא לא יראה את שורות הטקסט למטה.

2. ווטסים שינתה את החוקה שלה לא מזמן ומחייבת להסמיך אוטמאטית את הפקחים לשימוש בקול ולא רק בשלבים מאוחרים- פעם טקסט היה צורת התקשורת העיקרית אחרי השינוי והחיוב להסמכת פקחים בתקשורת קול החל מהעמדה הראשונית- קול לדעתי ואיל יתקן אותי- הוא אמצעי התקשורת העיקרי אם באמת כאן אני צודק (יכול להיות שלא) אז מיכאן נובע זה נותן לפקח את המנדט לשים את טייסי הטקסט בעדיפות נמוכה יותר אבל בטח שלא להתעלם וכאן זה כבר עניין של שיקול של נכון של הפקח לא לייבש את הטייס, בנוסף תקשורת טקסט תשאר לעולם בווטסים כיוון שיש לא מעט כבדי שמיעה שטסים ברשת ופקחים עם בעיות דיבור ע"ע הפקח הקנדי שדובר עליו ועושה את עבודתו מעולה.

3. התעלומות מטייס: א. זאת עבירת משמעת

ב. בצורה זו פקח יורה לעצמו ברגל כי הוא לא מעלים את הבעיה הוא רק מגדיל אותה הוא לא יידע לאיזה עומס לחכות עוד 2 דקות שיבואו לו 4 תלמידי IFS שעושים סולו והוא יצטרך לתת להם עדיפות מסויימת.

4. טכנית עם כל העזריםם העומדים לפקחים ויש לא מעט כאלה- כן, טיפול בטקסט לוקח לפעמים יותר זמן

5. הכי חשוב וכדאי- אוזניות עם מיקרופון שעולות גג 30 ש"ח + 30 שניות של בגדרת סאונד בתוכנה הרלוונטית ונפתרות גם לטייס וגם לפקח הרבה בעיות.

6. מזל טוב אלעד !! :mrgreen:

פורסם

אף אחד לא מתאר לעצמו חיקויים יש לאוזניות כמו של סילבר ליין אלו ב-30 שקל..אני למשל קניתי את של סילבר ליין פעמיים במחיר של 30 שקל מהסיבה שכל אחד הלך לי לאחר חצי שנה ועכשיו לי את האוזניות USB של LOGITECH מסוג 250 וגם חיקוי של סילבר ליין אפילו יותר איכותי מחזיק כר עוד מסוף החופש הגדול.

פורסם
אף אחד לא מתאר לעצמו חיקויים יש לאוזניות כמו של סילבר ליין אלו ב-30 שקל..אני למשל קניתי את של סילבר ליין פעמיים במחיר של 30 שקל מהסיבה שכל אחד הלך לי לאחר חצי שנה ועכשיו לי את האוזניות USB של LOGITECH מסוג 250 וגם חיקוי של סילבר ליין אפילו יותר איכותי מחזיק כר עוד מסוף החופש הגדול.

ךא קשור לחיקוי גם כאלה שהן שהם לא מותגים מחזיקים אצלי הרבה זמן מעמד על עוד אני לא דורס אותם עם הכסא ברגע שהם נופלים על הריצפה

פורסם

יעקוב, בגדול אני חושב שדי ענו פה כבר על נושא הטקטס, אני יוסיף שאני פשוט משתמש ב ALIAS וזה בהחלט נושא שצריך להחדיר בפקחים צעירים, זה מאוד עוזר ומאוד מקל.

גם שמישהו רושם את שעת הסיום שלו, לא תמיד הוא יכול לעמוד בה, אבל אני מסכים שבהחלט רצוי וכדאי לרשום, אני תמיד רושם ומשתדל תמיד להירשם ביורובוק.

שיהיה במזל טוב אלעד!

חג שמח

פורסם
יעקוב, בגדול אני חושב שדי ענו פה כבר על נושא הטקטס, אני יוסיף שאני פשוט משתמש ב ALIAS וזה בהחלט נושא שצריך להחדיר בפקחים צעירים, זה מאוד עוזר ומאוד מקל.

גם שמישהו רושם את שעת הסיום שלו, לא תמיד הוא יכול לעמוד בה, אבל אני מסכים שבהחלט רצוי וכדאי לרשום, אני תמיד רושם ומשתדל תמיד להירשם ביורובוק.

שיהיה במזל טוב אלעד!

חג שמח

זהו הפתרון האולטימטיבי! והלגיטימי ביותר לסוגייה זו!

זה מקל על הפעולה של הכתיבה והופך אותה ליותר יעילה, חוסך בזמן וכו'....

מי שרוצה שידרגתי את קוב ה-ALIAS שלי, הוספתי כמה משפטים, והוספתי למשפטים קיימים, והתאמתי אותם לעבודה במיוחד בבן גוריון.... (מרשה, דחיפה+הנעה, הסעה וכדומה)

מי שמעוניין שיפנה אליי בפרטי.

ואגב אלעד מזל טוב!

תמשיך להתקדם ולכסות את מגדלי+תחומי הארץ....

:!:

8)

פורסם

די ברור לי שקשה מאוד לתפקד כפקח, כפי שתארו את זה עופר ואחרים.

אני גם מודע לכך שלצעירים קשה אפילו עוד יותר.

עבודת הפיקוח היא לרווחת כולם וצריך להגיד תודה לכל הפקחים ולא לרפות את ידיהם.

מצד שני, ולסיום, ארשום כמה מצבים בעייתיים נוספים. לא כדי להתנגח, אלא כחומר לתשומת לב.

אבל פני זה: אני אישית משתמש בקול, אבל בשעות ערב כמו עכשיו לעיתים ישנים בבית ולמה שהתחביב יהיה סיוט עבור שאר המשפחה? ומה עם טייסים שעדיין לא בטוחים בעצמם וגם לא מבינים את הפקחים? במקרים כאלה טקסט יעזור מאוד.

מקרים אחרים:

1. עמידה בשער והגשת בקשה למירשה.

עונה הפקח (מיותר לציין שלאחר המתנה ארוכה ותזכורות נוספות): "יש לך טעות בתכנית" :shock:

היה רצוי: "יש לך טעות בתכנית, החלף את נק' X שבתכנית ל Y."

2. ביצוע 2 Miss-approach (אני משוכנע לגמרי שבגלל הנחיות שגויות)

מבקש הפקח: " You are annoying, please disconnect" :shock:

היה רצוי: כל אפשרות אחרת מזו שהציע הפקח

אני לא רוצה להלאות בתאורים נוספים וגם די השתכנעתי מהתגובות - ואולי מדובר באמת בשוליים.

חג שמח לכולם ומזל טוב לאלעד!

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...