עבור לתוכן
AsafSaar

רמת הסיכון במטוסי הססנה

Recommended Posts

פורסם

שלום לכולם! :D

מחר-יום ג' חבר שלי קיבל טיס ליום אחד מהוריו בחברת מונאייר ומותר לצרף 2 אנשים

אז הוא הזמין אותי לטוס איתו!

השאלות שלי הם כאלו:

1. ראיתי שלחברה יש ססנה 152 (נדמה לי) ו-172. איזה ססנה יותר טובה ולמה?

2. מהי רמת הביטחות במטוסים אלו?

תודה לעונים! :lol::lol::lol:

דרך אגב, אני יצלם תמונות ואני יעלה אותם לאתר :!:

פורסם
1. ראיתי שלחברה יש ססנה 152 (נדמה לי) ו-172. איזה ססנה יותר טובה ולמה?

2. מהי רמת הביטחות במטוסים אלו?

1) אם הוא יכול להזמין עוד 2, אז זה 172. 172 יותר גדול ויש לו יותר כוח מה152...

ה152 יותר זול להשכיר...

2)בתור טיס (לא לפלצנות אלה כדי להדגיש) לדעתי, הם יותר בטוחים מהמטוסי נוסעים. (פחות מערכות שיכולות להיכשל), בתכלס אני מרגיש יותר בטוח באוויר עם ססנה מאשר על האיילון באוטו.

פורסם

אסף, מתי מחר אתה טס? ויש לך מושג מה שם הטייס שיטיס אותך?

1. אלו 2 מטוסים שונים. ה-152 הוא מטוס דו-מושבי, קל יותר, קטן יותר, ונמצא בעולם התעופה קצת יותר זמן מאשר ה-172 (אבל אל תדאג, זה לא אומר כלום). גם בקרב דגמי ה-172 יש הרבה דגמים - כל דגם עם היתרונות והחסרונות שלו. 4X-CGK של מונאייר הוא לפי דעתי המטוס הכי חזק שיש להם (הוא מדגם P). ה-172 יותר נוחה להטסה לפי דעתי, יותר מהנה להטיס אותה, ובעלת 4 מושבים (לכן גם כבדה יותר).

2. נתחיל ב-טפו טפו טפו חמסה חמסה מלח מים. הססנות עליהן דיברת בטוחות מאוד. המטוס עצמו סלחן מאוד (כדי להכניס אותו לסחרור באמת צריך להתאמץ, וכדי להוציא אותו מסחרור לא ממש צריך לעשות יותר מדי...בגדול הוא יוצא מזה לבד...). בנוסף, ססנה דואה ביחס שנחשב טוב, וגם אם (טפו טפו טפו חמסה חמסה מלח מים :D ) נכבה המנוע - לא צריך להילחץ מזה כי המטוס גולש. חוצמזה, למטוסים יש מערכת הצתה כפולה (בניגוד למכונית הממוצעת) ולכן הסיכוי שהמנוע ייכבה במהלך הטיסה קטן. ואל תשכח שעושים בד"ח לפני שבכלל נכנסים לשבת במטוס. ובנוסף לזה, הסטטיסטיקה לטובתנו - רוב התאונות נגרמו בגלל הטייס ולא בגלל המטוס (נגד זה אני לא יכול לעשות שומדבר :) ).

הסכנה היחידה שאולי תקרה לך היא אם תרוץ מהר לכיוון המטוס, בטעות תנגח את הראש שלך במאזנות של המטוס, ואז קצת תדמם. תשאל את אוהד :roll:

טיסה נעימה! 8)

פורסם

152 הינו דגם דו-מושבי ולכן כנראה שאינו רלוונטי לשאלתך.

172 הינו דגם יותר גדול / חזק ובעל ארבעה מקומות (2+2).

לגבי רמת הבטיחות - שאלתך קצת כללית ולא ממוקדת ולכן גם התשובה:

רמת הבטיחות בטיסה = מיומנות הטייס + מצבו הטכני / תחזוקתי שח כלי הטייס + תנאים סביבתיים כגון מז"א + מיומנות הבקר / פקח / טייסי כלי הטיס שחולקים את המרחב האווירי יחד איתך.

ססנה 172 נחשב למטוס בטוח הן מבחינת אמינותו הטכנית לאורך השנים והן מבחינת יציבות הטיסה וההתנהגות האווירודנימית שלו - לא בכדי המטוס הוא אחד הפופלריים ללימוד טיסה אם לא הפופלרי ביותר.

פורסם

אני רוצה לומר לכם שכולכם טועים כי גם ל ססנה 152 יש ארבע מושבים ואני יודע כי הטסתי ססנה 152 עם טייס אני ושני הורים זה אומר 4...

ודבר שני, בנוגע לרמת הבטיחות אני חושב שמבחינת מערכות ססנה 172 לא שונה בהרבה מססנה 152 חוץ מיזה שיש ל 172 טייס אוטומטי ולססנה 152 אין (תקנו אותי אם אני טועה) ולכן אני חושב שזה באמת טלוי בטייס שמטיס... :P

פורסם
אני רוצה לומר לכם שכולכם טועים כי גם ל ססנה 152 יש ארבע מושבים ואני יודע כי הטסתי ססנה 152 עם טייס אני ושני הורים זה אומר 4...

ודבר שני, בנוגע לרמת הבטיחות אני חושב שמבחינת מערכות ססנה 172 לא שונה בהרבה מססנה 152 חוץ מיזה שיש ל 172 טייס אוטומטי ולססנה 152 אין (תקנו אותי אם אני טועה) ולכן אני חושב שזה באמת טלוי בטייס שמטיס... :P

גידי.... יש לה 2 מושבים ואפשר להתקין מאחורה מקום לכסא ילדים/ ערסל תינוקות באיזור המטען.

פורסם
אני רוצה לומר לכם שכולכם טועים כי גם ל ססנה 152 יש ארבע מושבים ואני יודע כי הטסתי ססנה 152 עם טייס אני ושני הורים זה אומר 4...

ודבר שני, בנוגע לרמת הבטיחות אני חושב שמבחינת מערכות ססנה 172 לא שונה בהרבה מססנה 152 חוץ מיזה שיש ל 172 טייס אוטומטי ולססנה 152 אין (תקנו אותי אם אני טועה) ולכן אני חושב שזה באמת טלוי בטייס שמטיס... :P

גידי.... יש לה 2 מושבים ואפשר להתקין מאחורה מקום לכסא ילדים/ ערסל תינוקות באיזור המטען.

אז אני אומר כאחד שטס והטיס ססנה 152 שהיה 4 מושבים במטוס (אפילו מעור) ואם אתה מעוד מעוניין אני יכול להביא לך תמונה 8)

פורסם
אני רוצה לומר לכם שכולכם טועים כי גם ל ססנה 152 יש ארבע מושבים ואני יודע כי הטסתי ססנה 152 עם טייס אני ושני הורים זה אומר 4...

ודבר שני, בנוגע לרמת הבטיחות אני חושב שמבחינת מערכות ססנה 172 לא שונה בהרבה מססנה 152 חוץ מיזה שיש ל 172 טייס אוטומטי ולססנה 152 אין (תקנו אותי אם אני טועה) ולכן אני חושב שזה באמת טלוי בטייס שמטיס... :P

גידי.... יש לה 2 מושבים ואפשר להתקין מאחורה מקום לכסא ילדים/ ערסל תינוקות באיזור המטען.

אז אני אומר כאחד שטס והטיס ססנה 152 שהיה 4 מושבים במטוס (אפילו מעור) ואם אתה מעוד מעוניין אני יכול להביא לך תמונה 8)

לא "מעוד", אלא "מאוד".

לא. אתה טועה. לא קיים C152 עם 4 מושבים.

פורסם

תודה רבה לעונים!

כמו שציינתי בהודעה שלישית, אמא שלי מעדפיה שלא אטוס

ולכן אני אהיה יותר שקט אם אמא תהיה רגועה.

עומרי לשאלתך:

החבר שלי טס מחר בשעה 10:00 מהרצליה. בכל מקרה, לא ידוע מי יהיה הטיס.

אבל אני לא אהיה שם!

ושוב תודה לעונים :!: :wink:

פורסם
1. ראיתי שלחברה יש ססנה 152 (נדמה לי) ו-172. איזה ססנה יותר טובה ולמה?

2. מהי רמת הביטחות במטוסים אלו?

1) אם הוא יכול להזמין עוד 2, אז זה 172. 172 יותר גדול ויש לו יותר כוח מה152...

ה152 יותר זול להשכיר...

2)בתור טיס (לא לפלצנות אלה כדי להדגיש) לדעתי, הם יותר בטוחים מהמטוסי נוסעים. (פחות מערכות שיכולות להיכשל), בתכלס אני מרגיש יותר בטוח באוויר עם ססנה מאשר על האיילון באוטו.

בהתייחס לסעיף 2 מצד שני- במטוס נוסעים מספר הגיבויים גדול ובסנה לר קיים לדוגמא איזה גיבוי יש לברקסים בססנה? במטוס נוסעים יש תקנו אותי אם אני טועה 3 מערכות הדראוליות שמגבות אחת את השניה. והכי חשוב בססנה הלך לך המנוע אתה בריצפה בבואינג או כל מטוס דו מנועי אחר המטוס יכול להמשיך לטוס בשקט עד ליעד חליפי ללא ססנה.

טסתי לא מזמן עם חבר באיור אימונים וביצענו תרגול חירום- לא נעים לאבד מנוע בסססנה שאתה 2 ס"מ מהקו הירוק, את השדה הפתוח לחירום מצאנו....השאלה מה היה קורה אחר כך.

פורסם
אני רוצה לומר לכם שכולכם טועים כי גם ל ססנה 152 יש ארבע מושבים ואני יודע כי הטסתי ססנה 152 עם טייס אני ושני הורים זה אומר 4...

ודבר שני, בנוגע לרמת הבטיחות אני חושב שמבחינת מערכות ססנה 172 לא שונה בהרבה מססנה 152 חוץ מיזה שיש ל 172 טייס אוטומטי ולססנה 152 אין (תקנו אותי אם אני טועה) ולכן אני חושב שזה באמת טלוי בטייס שמטיס... :P

חוץ מזה שלא לכל 172 יש טייס אוטומטי, זה תלוי ברוכש אם הוא קונה את זה עם או בלי, לפי רצונו, ולדעתי גם ב152 יש אפשרות לטייס אוטומטי..

אתה בטוח שלא טסת ב172 ?

פורסם
1. ראיתי שלחברה יש ססנה 152 (נדמה לי) ו-172. איזה ססנה יותר טובה ולמה?

2. מהי רמת הביטחות במטוסים אלו?

1) אם הוא יכול להזמין עוד 2, אז זה 172. 172 יותר גדול ויש לו יותר כוח מה152...

ה152 יותר זול להשכיר...

2)בתור טיס (לא לפלצנות אלה כדי להדגיש) לדעתי, הם יותר בטוחים מהמטוסי נוסעים. (פחות מערכות שיכולות להיכשל), בתכלס אני מרגיש יותר בטוח באוויר עם ססנה מאשר על האיילון באוטו.

בהתייחס לסעיף 2 מצד שני- במטוס נוסעים מספר הגיבויים גדול ובסנה לר קיים לדוגמא איזה גיבוי יש לברקסים בססנה? במטוס נוסעים יש תקנו אותי אם אני טועה 3 מערכות הדראוליות שמגבות אחת את השניה. והכי חשוב בססנה הלך לך המנוע אתה בריצפה בבואינג או כל מטוס דו מנועי אחר המטוס יכול להמשיך לטוס בשקט עד ליעד חליפי ללא ססנה.

טסתי לא מזמן עם חבר באיור אימונים וביצענו תרגול חירום- לא נעים לאבד מנוע בסססנה שאתה 2 ס"מ מהקו הירוק, את השדה הפתוח לחירום מצאנו....השאלה מה היה קורה אחר כך.

אלעד ידידי....

אתה יודע מה אומרים על דו-מנועי כשהלך מנוע :?:

"the one that works will take you faster to the ground"

לצערנו החטיבה הזו איבדה חבר יקר בדיוק בגלל האמרה הצינית / מקברית הזאת.

כמובן שהחיים הם לא שחור ולבן ותוצאה סופית של כשל מנוע תלויה במידה רבה בגורמים שציינתי בהודעתי למעלה לגבי בטיחות טיסה באופן כללי.

סתם מאחר שהעלת את הנקודה רציתי לשרש את הדעה המקובלת שגורסת שבהכרח רב מנועי בטוח יותר מחד מנועי במצב של כשל מנוע.

פורסם
1. ראיתי שלחברה יש ססנה 152 (נדמה לי) ו-172. איזה ססנה יותר טובה ולמה?

2. מהי רמת הביטחות במטוסים אלו?

1) אם הוא יכול להזמין עוד 2, אז זה 172. 172 יותר גדול ויש לו יותר כוח מה152...

ה152 יותר זול להשכיר...

2)בתור טיס (לא לפלצנות אלה כדי להדגיש) לדעתי, הם יותר בטוחים מהמטוסי נוסעים. (פחות מערכות שיכולות להיכשל), בתכלס אני מרגיש יותר בטוח באוויר עם ססנה מאשר על האיילון באוטו.

בהתייחס לסעיף 2 מצד שני- במטוס נוסעים מספר הגיבויים גדול ובסנה לר קיים לדוגמא איזה גיבוי יש לברקסים בססנה? במטוס נוסעים יש תקנו אותי אם אני טועה 3 מערכות הדראוליות שמגבות אחת את השניה. והכי חשוב בססנה הלך לך המנוע אתה בריצפה בבואינג או כל מטוס דו מנועי אחר המטוס יכול להמשיך לטוס בשקט עד ליעד חליפי ללא ססנה.

טסתי לא מזמן עם חבר באיור אימונים וביצענו תרגול חירום- לא נעים לאבד מנוע בסססנה שאתה 2 ס"מ מהקו הירוק, את השדה הפתוח לחירום מצאנו....השאלה מה היה קורה אחר כך.

אלעד ידידי....

אתה יודע מה אומרים על דו-מנועי כשהלך מנוע :?:

"the one that works will take you faster to the ground"

לצערנו החטיבה הזו איבדה חבר יקר בדיוק בגלל האמרה הצינית / מקברית הזאת.

כמובן שהחיים הם לא שחור ולבן ותוצאה סופית של כשל מנוע תלויה במידה רבה בגורמים שציינתי בהודעתי למעלה לגבי בטיחות טיסה באופן כללי.

סתם מאחר שהעלת את הנקודה רציתי לשרש את הדעה המקובלת שגורסת שבהכרח רב מנועי בטוח יותר מחד מנועי במצב של כשל מנוע.

את חבר טוב שלי איבדתי ואני אומר את זה בגלוי ובלי בושה בגלל טימטום ולא בגלל מיקצועיות לא בגלל כשל כל שהו בגורם האנושי ןלא בגלל תקלה מכנית- פשוט טמטום !

וכאמור לא התייחסתי רק לנושא המנוע השני אלא גם לפקטור שבמטוס נוסעים המטיס מאות נוסעים בדרךך כלל יש לכל מערכת יותר גיבויים מאשר בססנה. פשוטה

.

פורסם
1. ראיתי שלחברה יש ססנה 152 (נדמה לי) ו-172. איזה ססנה יותר טובה ולמה?

2. מהי רמת הביטחות במטוסים אלו?

1) אם הוא יכול להזמין עוד 2, אז זה 172. 172 יותר גדול ויש לו יותר כוח מה152...

ה152 יותר זול להשכיר...

2)בתור טיס (לא לפלצנות אלה כדי להדגיש) לדעתי, הם יותר בטוחים מהמטוסי נוסעים. (פחות מערכות שיכולות להיכשל), בתכלס אני מרגיש יותר בטוח באוויר עם ססנה מאשר על האיילון באוטו.

בהתייחס לסעיף 2 מצד שני- במטוס נוסעים מספר הגיבויים גדול ובסנה לר קיים לדוגמא איזה גיבוי יש לברקסים בססנה? במטוס נוסעים יש תקנו אותי אם אני טועה 3 מערכות הדראוליות שמגבות אחת את השניה. והכי חשוב בססנה הלך לך המנוע אתה בריצפה בבואינג או כל מטוס דו מנועי אחר המטוס יכול להמשיך לטוס בשקט עד ליעד חליפי ללא ססנה.

טסתי לא מזמן עם חבר באיור אימונים וביצענו תרגול חירום- לא נעים לאבד מנוע בסססנה שאתה 2 ס"מ מהקו הירוק, את השדה הפתוח לחירום מצאנו....השאלה מה היה קורה אחר כך.

אלעד ידידי....

אתה יודע מה אומרים על דו-מנועי כשהלך מנוע :?:

"the one that works will take you faster to the ground"

לצערנו החטיבה הזו איבדה חבר יקר בדיוק בגלל האמרה הצינית / מקברית הזאת.

כמובן שהחיים הם לא שחור ולבן ותוצאה סופית של כשל מנוע תלויה במידה רבה בגורמים שציינתי בהודעתי למעלה לגבי בטיחות טיסה באופן כללי.

סתם מאחר שהעלת את הנקודה רציתי לשרש את הדעה המקובלת שגורסת שבהכרח רב מנועי בטוח יותר מחד מנועי במצב של כשל מנוע.

להגיד לך מה, ססנה באמת הרבה יותר בטוחה, לא רק בגלל בסיבות שצויינו כאן.

כשאתה בודק ססנה, אתה מכסה בבבדיקה שלך כמעט כל חלק במטוס, אין פה יותר מדי תהיות, המערכת פועלת או לא פועלת.

בבואינג זה לא המצב, אתה לא יכול לכסות בבדיקה שלך את כל המערכות, אתה מניח שהטכנאים עשו עבודה טובה ואתה יוצא לטיסה, המון אסונות נגרמו בדיוק בגלל זה. בבואינג אתה לא יכול לבדוק כל בורג, אני לא אומר שבססנה אפשר, אבל אם אתה עושה את הבדיקות כמו שצריך, לא מחפף ולא מתעלם מדברים שדורשים בדיקה מקרוב יותר, באמת שרק טעות אנוש יכולה להרוס לך את היום, או את כל החיים.

פורסם
אסף, מתי מחר אתה טס? ויש לך מושג מה שם הטייס שיטיס אותך?

1. אלו 2 מטוסים שונים. ה-152 הוא מטוס דו-מושבי, קל יותר, קטן יותר, ונמצא בעולם התעופה קצת יותר זמן מאשר ה-172 (אבל אל תדאג, זה לא אומר כלום). גם בקרב דגמי ה-172 יש הרבה דגמים - כל דגם עם היתרונות והחסרונות שלו. 4X-CGK של מונאייר הוא לפי דעתי המטוס הכי חזק שיש להם (הוא מדגם P). ה-172 יותר נוחה להטסה לפי דעתי, יותר מהנה להטיס אותה, ובעלת 4 מושבים (לכן גם כבדה יותר).

2. נתחיל ב-טפו טפו טפו חמסה חמסה מלח מים. הססנות עליהן דיברת בטוחות מאוד. המטוס עצמו סלחן מאוד (כדי להכניס אותו לסחרור באמת צריך להתאמץ, וכדי להוציא אותו מסחרור לא ממש צריך לעשות יותר מדי...בגדול הוא יוצא מזה לבד...). בנוסף, ססנה דואה ביחס שנחשב טוב, וגם אם (טפו טפו טפו חמסה חמסה מלח מים :D ) נכבה המנוע - לא צריך להילחץ מזה כי המטוס גולש. חוצמזה, למטוסים יש מערכת הצתה כפולה (בניגוד למכונית הממוצעת) ולכן הסיכוי שהמנוע ייכבה במהלך הטיסה קטן. ואל תשכח שעושים בד"ח לפני שבכלל נכנסים לשבת במטוס. ובנוסף לזה, הסטטיסטיקה לטובתנו - רוב התאונות נגרמו בגלל הטייס ולא בגלל המטוס (נגד זה אני לא יכול לעשות שומדבר :) ).

הסכנה היחידה שאולי תקרה לך היא אם תרוץ מהר לכיוון המטוס, בטעות תנגח את הראש שלך במאזנות של המטוס, ואז קצת תדמם. תשאל את אוהד :roll:

טיסה נעימה! 8)

יש לך טעות קלה. ה172 הוא הותיק מביניהם (קיים יותר מ-50 שנה) בעוד ה-152 יוצר רק כ-10 שנים (אמצע שנות ה-70 עד שנת 84 כמדומני).

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...