עבור לתוכן
Moshe Bensal

טבלת טרנספונדרים נוחה-גם באנגלית

Recommended Posts

פורסם

עיון בנהלי החטיבה מצא אי התאמות וחוסר עדכון בין נהלי ואטיל ונהלי ואטסים. דוגמאות למטה, צירפתי גם התייחסות שלי. אבקש מצוות החטיבה לבדוק את העניין ולקבוע אם צריך, ואיך ומתי יבוצע עדכון, תודה:

א. מנהלי החטיבה הבנתי כי אין לשדר על ערוץ מצוקה 121.5 כי ואטסים אוסרת זאת. לעניות דעתי אין הדבר כך, להיפך- נוהל ואטסים מזכיר במפורש כי הערוץ מיועד לשימוש לצרכי חירום. ואטסים אוסרת על טייסים ופקחים לנהל על תדר המצוקה שיחות פרטיות, וזה הכל.

ב. בנהלי החטיבה כתוב כי טקסט הוא אמצעי התקשורת הראשי. הוראות ואטסים בנושא שונו זה מכבר.

ג.לא מצאתי איסור בואטסים לתרגל תקלות קשר. לדעתי רצוי להגדיר נוהל המסתמך על המציאות, להכיר בצורך כזה, ולדרוש יכולת- למשל אך לא רק מפקחי מגדל. לגבי הנוהל- מטוס המעוניין לתרגל טיסה ללא קשר יעשה כך לאחר בקשת וקבלת אישור בקר בעמדת סנטר. האישור ינתן לאחר בדיקת תוכנית הטיסה, העומס הצפוי בסביבתה, ושיקולים נוספים. אותו בקר יעביר את המטוס לעמדה הבאה תוך שהוא מציין כי אותו מטוס טס ללא קשר. מטוס ללא קשר ייצמד לתכנית הטיסה אותה יוכל לעדכן. מטוס ללא קשר יענה בכל מקרה להודעות פרטיות מבקרת התעבורה.

ד. שפת קשר קרקע אוויר: הנוהל הקיים בחטיבה אינו טוב לדעתי. נהלי התעופה האזרחית בישראל קובעים: איזור TMA, עמדות פיקוח מרחבי ת"א, דרום ופלוטו, ומגדלי נתב"ג, ירושלים, עובדה ואילת, מדברים אנגלית. דיבור בעברית לפי דרישה. כל יתר המגדלים מדברים עברית. דיבור באנגלית לפי דרישה. ואני מוסיף:

1. קשר במתקני ח"א- בסיסים, כנפות ו"חגב" נעשה בעברית. דיבור באנגלית לפי דרישה.

2. באחריות בקר התעבורה ליידע טייס זר לגבי מידע ששודר בעברית בערוץ ונוגעים גם למטוסו.

לקוראי הפורום- אין איסור על תרגול חירום, איסור כזה היה פוגע במרכיב חשוב בטיסה ובקרת תעבורה. קיימות הנחיות לגבי אופן תרגול מצבי חירום, המסדירות זרימת תעבורה יעילה. האיסור היחיד הינו לדמות חטיפה, מעשה אלים הנוגד את רוח ארגוננו.

לא,כי יש טקסט

השאלה אם זה חוקי או לא, אפשר גם לא להשתמש בטקסט :]

לפי מה שכתבתי למעלה היה פעם רשום שזה אסור ועכשיו כנראה לא...

פורסם
עיון בנהלי החטיבה מצא אי התאמות וחוסר עדכון בין נהלי ואטיל ונהלי ואטסים. דוגמאות למטה, צירפתי גם התייחסות שלי. אבקש מצוות החטיבה לבדוק את העניין ולקבוע אם צריך, ואיך ומתי יבוצע עדכון, תודה:

א. מנהלי החטיבה הבנתי כי אין לשדר על ערוץ מצוקה 121.5 כי ואטסים אוסרת זאת. לעניות דעתי אין הדבר כך, להיפך- נוהל ואטסים מזכיר במפורש כי הערוץ מיועד לשימוש לצרכי חירום. ואטסים אוסרת על טייסים ופקחים לנהל על תדר המצוקה שיחות פרטיות, וזה הכל.

ב. בנהלי החטיבה כתוב כי טקסט הוא אמצעי התקשורת הראשי. הוראות ואטסים בנושא שונו זה מכבר.

ג.לא מצאתי איסור בואטסים לתרגל תקלות קשר. לדעתי רצוי להגדיר נוהל המסתמך על המציאות, להכיר בצורך כזה, ולדרוש יכולת- למשל אך לא רק מפקחי מגדל. לגבי הנוהל- מטוס המעוניין לתרגל טיסה ללא קשר יעשה כך לאחר בקשת וקבלת אישור בקר בעמדת סנטר. האישור ינתן לאחר בדיקת תוכנית הטיסה, העומס הצפוי בסביבתה, ושיקולים נוספים. אותו בקר יעביר את המטוס לעמדה הבאה תוך שהוא מציין כי אותו מטוס טס ללא קשר. מטוס ללא קשר ייצמד לתכנית הטיסה אותה יוכל לעדכן. מטוס ללא קשר יענה בכל מקרה להודעות פרטיות מבקרת התעבורה.

ד. שפת קשר קרקע אוויר: הנוהל הקיים בחטיבה אינו טוב לדעתי. נהלי התעופה האזרחית בישראל קובעים: איזור TMA, עמדות פיקוח מרחבי ת"א, דרום ופלוטו, ומגדלי נתב"ג, ירושלים, עובדה ואילת, מדברים אנגלית. דיבור בעברית לפי דרישה. כל יתר המגדלים מדברים עברית. דיבור באנגלית לפי דרישה. ואני מוסיף:

1. קשר במתקני ח"א- בסיסים, כנפות ו"חגב" נעשה בעברית. דיבור באנגלית לפי דרישה.

2. באחריות בקר התעבורה ליידע טייס זר לגבי מידע ששודר בעברית בערוץ ונוגעים גם למטוסו.

לקוראי הפורום- אין איסור על תרגול חירום, איסור כזה היה פוגע במרכיב חשוב בטיסה ובקרת תעבורה. קיימות הנחיות לגבי אופן תרגול מצבי חירום, המסדירות זרימת תעבורה יעילה. האיסור היחיד הינו לדמות חטיפה, מעשה אלים הנוגד את רוח ארגוננו.

לא,כי יש טקסט

השאלה אם זה חוקי או לא, אפשר גם לא להשתמש בטקסט :]

לפי מה שכתבתי למעלה היה פעם רשום שזה אסור ועכשיו כנראה לא...

א. קיימת בעיה טכני תלדעתי להשתמש בתדר לדעתי מבחינת משאבים

ב. טקסט הוא לא אמצעי ראשי אבל בפועל טייס המעוניין בטקסט או לחילופין פקח זכאים לזה

ג. אין איסור- אבל צריך להיות יצירתי- בסך הכך בעייתי לתפעול במיגבלות הסימולטור

ד.- הנוהל הולך לעבור ניסוח מחדש בעיקר נוכח השוק שהתחיל לאחונה בעיקר בנתב"ג וכמראה יותאם במלואו לנהלים הישראלים

פורסם
עיון בנהלי החטיבה מצא אי התאמות וחוסר עדכון בין נהלי ואטיל ונהלי ואטסים. דוגמאות למטה, צירפתי גם התייחסות שלי. אבקש מצוות החטיבה לבדוק את העניין ולקבוע אם צריך, ואיך ומתי יבוצע עדכון, תודה:

א. מנהלי החטיבה הבנתי כי אין לשדר על ערוץ מצוקה 121.5 כי ואטסים אוסרת זאת. לעניות דעתי אין הדבר כך, להיפך- נוהל ואטסים מזכיר במפורש כי הערוץ מיועד לשימוש לצרכי חירום. ואטסים אוסרת על טייסים ופקחים לנהל על תדר המצוקה שיחות פרטיות, וזה הכל.

ב. בנהלי החטיבה כתוב כי טקסט הוא אמצעי התקשורת הראשי. הוראות ואטסים בנושא שונו זה מכבר.

ג.לא מצאתי איסור בואטסים לתרגל תקלות קשר. לדעתי רצוי להגדיר נוהל המסתמך על המציאות, להכיר בצורך כזה, ולדרוש יכולת- למשל אך לא רק מפקחי מגדל. לגבי הנוהל- מטוס המעוניין לתרגל טיסה ללא קשר יעשה כך לאחר בקשת וקבלת אישור בקר בעמדת סנטר. האישור ינתן לאחר בדיקת תוכנית הטיסה, העומס הצפוי בסביבתה, ושיקולים נוספים. אותו בקר יעביר את המטוס לעמדה הבאה תוך שהוא מציין כי אותו מטוס טס ללא קשר. מטוס ללא קשר ייצמד לתכנית הטיסה אותה יוכל לעדכן. מטוס ללא קשר יענה בכל מקרה להודעות פרטיות מבקרת התעבורה.

ד. שפת קשר קרקע אוויר: הנוהל הקיים בחטיבה אינו טוב לדעתי. נהלי התעופה האזרחית בישראל קובעים: איזור TMA, עמדות פיקוח מרחבי ת"א, דרום ופלוטו, ומגדלי נתב"ג, ירושלים, עובדה ואילת, מדברים אנגלית. דיבור בעברית לפי דרישה. כל יתר המגדלים מדברים עברית. דיבור באנגלית לפי דרישה. ואני מוסיף:

1. קשר במתקני ח"א- בסיסים, כנפות ו"חגב" נעשה בעברית. דיבור באנגלית לפי דרישה.

2. באחריות בקר התעבורה ליידע טייס זר לגבי מידע ששודר בעברית בערוץ ונוגעים גם למטוסו.

לקוראי הפורום- אין איסור על תרגול חירום, איסור כזה היה פוגע במרכיב חשוב בטיסה ובקרת תעבורה. קיימות הנחיות לגבי אופן תרגול מצבי חירום, המסדירות זרימת תעבורה יעילה. האיסור היחיד הינו לדמות חטיפה, מעשה אלים הנוגד את רוח ארגוננו.

לא,כי יש טקסט

השאלה אם זה חוקי או לא, אפשר גם לא להשתמש בטקסט :]

לפי מה שכתבתי למעלה היה פעם רשום שזה אסור ועכשיו כנראה לא...

זה מה שחשבתי, אבל שהסתכלתי בנהלים של ואטסים היה נוהל שלא איסור על תקלת קשר, אבל קצת למטה בתאריך יותר מאוחר הנוהל היה מחוק בקו, כמו שרשמתי למעלה...

עכשיו הכל ברור.

פורסם

אלעד,

א. קיימת בעיה טכני תלדעתי להשתמש בתדר לדעתי מבחינת משאבים

לא מכיר בעייה כזו, לדעתי עובד כמו שעון (קריאת חירום אחרונה שקיבלתי היתה אמש מ-DLH1123 שאחרי המראה מקהיר כבו מנועיו. לא היה במצרים פיקוח ולכן פנה אלי וארגנתי לו שירותי הצלה וחירום).

ב. טקסט הוא לא אמצעי ראשי אבל בפועל טייס המעוניין בטקסט או לחילופין פקח זכאים לזה

הכל ידוע אך טקסט נהלי החטיבה אינו תואם את נהלי ואטסים המעודכנים.

ג. אין איסור- אבל צריך להיות יצירתי- בסך הכך בעייתי לתפעול במיגבלות הסימולטור

לא אמרתי להפוך זאת לנושא תרגול עיקרי, ציינתי כי הכרת הנהלים וביצועם לעתים יעלה רמה ויגדיל דמיון למציאות. איני רואה כל בעייתיות בתרגולו ברשת אלא רק יתרון.

ד.- הנוהל הולך לעבור ניסוח מחדש בעיקר נוכח השוק שהתחיל לאחונה בעיקר בנתב"ג וכמראה יותאם במלואו לנהלים הישראלים

שבת שלום

פורסם
עברית במקרי הצורך (מישהו אמר CVFR?)

אם שאלתך מתייחסת לנוהל במציאות, אין קשר בין השפה לסוג כללי הטיסה, אלא רק למוכתב בנוהל כשפה המקובלת בעמדה, ובנוסף לפי בחירת הטייס.

עופר מה הנוהל אומר שאם טייס פונה בחירום עלי להעביר אותו לערוץ חירום בתדר 121.5? איך פקח עושה את זה מבחינה טכנית ?

במציאות (וכך נהגתי גם ברשת), כל בקר מאזין תמיד לערוץ המצוקה. בח"א גם כל מטוס. אם בוצעה קריאת מצוקה על ערוץ העבודה ויש תקשורת גם של מטוסים אחרים, היא תפריע לתשדורת מצוקה נוספת ולכן צריך להקצות לתקשורת כזו ערוץ שקט המכוון מראש ולא דורש זמן הכנות או תיאומים. לכך נועד ערוץ המצוקה. אם הקריאה הינה על ערוץ המצוקה, יש להמשיך אותה תקשורת על אותו ערוץ. אחד היתרונות של מציאות מטוסים אחרים על הערוץ לפחות בהאזנה היא אפשרות שעם הנמכת חירום הקשר עם הבקר ייחלש עד שייעלם, אך מטוסים הנמצאים באוויר בין תחנת הבקרה למטוס שבמצוקה ישמעו אותו יותר זמן ויוכלו לבצע ממסר קשר. אלה גם יוכלו, לפי בקשת הבקרה, להגיע לאיזור ולתת דיווח מצב אותו יראו עד שיגיעו כוחות הצלה.

כבקר אתה מכין ערוץ קולי 121.5, מכנה אותו GUARD, ומפעיל אותו בהאזנה. אם יש צורך לשדר עליו, אתה מפעיל את הערוץ במוד שידור לאותו פרק זמן ומיד מנתק את השידור, כי אחרת כל שידורי ערוץ העבודה שתבצע ישודרו גם על ערוץ המצוקה. הרי אינך יכול בדרך כלל לנתק שידור בערוץ העבודה שלך. במציאות קיימת, או שבעת הצורך תופעל מיידית, בכל יחידת בקרה איזורית, עמדת בקרת חיפוש והצלה שתטפל רק באותו מטוס ובחילוצו, תשדר רק על ערוץ זה ולא תפריע לזרימת התעבורה.

פורסם

השאלה היא האם לא תיווצר בעיה בעת שידור גם בערוץ המצוקה וגם בערוץ המגדל, ככה בעצם כל הנוכחים על תדר המגדל ישמעו את המגדל משדר לטייס המצוקה, אבל לא ישמעו אותו מחזיר רידבק, וככה לא ידעו מתי הם מתפרצים לקשר ומתי הוא מחזיר רידבק..

זה לא יכול ליצור בעיה ?

פורסם

לא הבנת את הודעתי, קרא שוב. אין כוונה לשדר על ערוץ מצוקה מעבר לתקשורת אחת או שתיים, אח"כ יש לטפל באותו מטוס (אם ממשיך בטיסה נשלטת) באופן רגיל ותוך מתן עדיפות הנובעת ממצבו אם התעבורה מאפשרת.

השאלה היא האם לא תיווצר בעיה בעת שידור גם בערוץ המצוקה וגם בערוץ המגדל, ככה בעצם כל הנוכחים על תדר המגדל ישמעו את המגדל משדר לטייס המצוקה, אבל לא ישמעו אותו מחזיר רידבק, וככה לא ידעו מתי הם מתפרצים לקשר ומתי הוא מחזיר רידבק..

זה לא יכול ליצור בעיה ?

פורסם

מבדיקה שעשינו עכשיו, אם לא מגדירים את הערוץ כPRIM, הוא נשאר כערוץ כתיבה בלבד, גם אם לוחצים על RX TX וHD, בכל מקרה אם טייס כותב משהו בערוץ הזה, רואים את זה בVRC כאדום מודגש וזה עושה צליל אזהרה כזה...

:)

פורסם

נראה לי כי לא בדקתם טוב.

מה זה VRC :?: :roll:

מבדיקה שעשינו עכשיו, אם לא מגדירים את הערוץ כPRIM, הוא נשאר כערוץ כתיבה בלבד, גם אם לוחצים על RX TX וHD, בכל מקרה אם טייס כותב משהו בערוץ הזה, רואים את זה בVRC כאדום מודגש וזה עושה צליל אזהרה כזה...

:)

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...