עבור לתוכן
eorubin

הגשמת חלום ב $31,950, מה רע.

Recommended Posts

פורסם

לגבי מחיר LANCAIR IVP ציטטתי מחיר רשמי שקיבלתי לפני 8 שנים, עם התייחסות מאוחרת יותר שהמחיר לא נורא, כי הוא עלה ב-10 אלפים דולר מאז. לא פירטתי בסמוך לה את המפרט, לדוגמא איזה שילוב טייס אוטומאטי ו-GPS כלול או לא, ואילו תוספות אחרות מצאתי אז לנכון לתכנן לרכוש. המתכנן לטוס לאירופה לא יכול להסתפק בתצורת VFR גם אם יתכנן לטוס רק VFR. בכך אגב הוא מגביל את יכלתו לגובה הטיסה כתלות בנהלי והגדרות המרחבים האוויריים שבדרכו. עוד מילה בנושא המחיר- המחירים שהזכרתי היו של החברה המוכרת את הקיט שמושבה בארה"ב, סוכנה בשויצריה שמושבו בלוגאנו נתן לי מחיר כפול. מכיוון שהייצור מתבצע בפיליפינים, ניתן היה לקנות מייצרן הקיט ישירות בכל מיני תואנות (לדוגמא עבור הרכבתו בטייואן שם גרתי אז, 500 מ' מהשדה המקומי הפנים-ארצי) ולקבל מחיר הנמוך בשליש מהאמריקאי.

באשר להערות לגבי קשיי רישוי בארץ: עבדתי כיועץ בתחום הטכני הרלבנטי, ולאחר ביצוע פרויקט ראשון עם המינהל, פנה אלי ראש התחום, קברניט בדימוס ומומחה גדול מאוד לתחום, וביקש שאהיה יועץ טכני שלו, כי הידע שלי עולה על שלו). המינהל אינו יכול לסרב ללא סיבה, הוא יכול לשחק מעט על זמן וטרטורים אך לא יעשו זאת לכל אחד, במיוחד עם אדם שמבין. כתבתי כי את ההרכבה יש לבצע תחת הנחיות בעל מקצוע, וזה הכל. אגרות תשלם תמיד, לפי התקנות. הרוצה במטוס בשליש מחיר בעל ביצועים של 300 קשר אמיתי ב-29,000 רגל וטווח 1500 מי"מ, באיכות ללא תחרות, יאלץ לשלם כמה שקלים נוספים. הקם חברה ממשית בתחום רלבנטי, או התחבר לצורך כך עם שכזו, וחסכת מע"מ בשיעור קרוב ל-20,000 דולר ומשולם כולו בעת היבוא.

אגב, תיקון טעות קלה: המטוס הראשון בשרשור יעלה מוכן כ-84,000 $, בגרסת ה VFR עם מנוע וכל השאר.

עופר, אתה מתאר את ה א-ב בכלכלת שוק. כל כך הרבה משולם על הדברים "שמסביב" למוצר עצמו, לפעמים גם ללא הצדקה.

פורסם

מכיוון שעקב מה שכתבתי כאן כבר כינו אותי בכינוים (בפורום תעופה קלה) אני אשתדל לענות לך באופן ברור כמה שאוכל.

1.בניתי מטוס -COZY (המטוס גמור ומוכן להעברה לשדה שאבחר בתחילת פברואר) ולכן אני מדבר כבעל נסיון רב בתחום.

2. מתכנן ה-COZY שבניתי, הצהיר, תראה באתר שלהם:http://www.cozybuilders.org/gen_info.html

שעלות הבניה בלי מנוע ואוויוניקה, 14-15K$

הוא שכח לציין כמה עובדות קלות:

1. כל הכמויות שנקב בהן, הספיקו רק לכ-60% מהגוף.

2. שכחו לכלול בעלות הזו כ-180ק"ג אפוקסי + מקשה (כ-40 יורו לק"ג)

ז"א שמחיר הגוף קפץ לכ-35K$ :!:

מספרים לכולם שיבנו בכ-2000 ש"ע, אני השקעתי 4500 ש"ע (וקח בחשבון שלי יש כמעט את כל העזרים והכלים, אחרת גם זה עולה כסף)

עבודות צבע והצבע עצמו לא נכללים בתחשיב!

מטוס חומרים מרוכבים עובר תהליך "פחחות" והכנה לצבע, כמה אלפי דולרים.

חייב צבע מיוחד שמתאים לחומרים מרוכבים, חייב שכבות עמידות UV ועוד.

דרך אגב, חשב גם את עלות המחסן למשך תקופת הבניה.

שיטה מקובלת במכירות בארה"ב, קוראים לזה שיטת השיכנוע שעיקרה, לא לומר את כל הפרטים .

חשב מהמחיר הבסיסי של הוולוסיטי וכך בחשבון שלוולוסיטי יש גם כן נסע מתקפל.......

אתה יכול להתקין במטוס ציוד מנימלי, זה נכון, אבל יהיה מצחיק לבנות מטוס של שנות ה-2000 עם ציוד כמו במלחמת העולם השניה.

לוח מכשירים יכול להבנות גם עם ציוד יד שניה, עלות בציוד חדש, כמה עשרות אלפי דולר.

וולוסטי, חייב מנוע מינימלי 260HP, עוד כמה עשרות אלפים, (כ-5 עשרות) אלא אם תלך על מנוע ישן.

פרופלור של וולוסיטי יעלה בארץ הקודש 12000 דולר

מלבד בפרופלור(שכללתי במחירו את כל העלויות), תוסיף פקטור ממוצע 1.4 על כל העלויות הובלה לארץ ביטוח, שחרור מהמכס ועוד מע"מ .

פורסם

LANCAIR IVP המשייט 296 קשר אמיתי ב-FL290, מדוחס, FAST BUILD KIT עולה בסביבות 100,000 דולר. תוכל למכור את שלך ולקנות שניים כאלה, או CITATION משומש במצב טוב. עוד ישאר לך כל הדבק.

לרציניים בלבד, חם מהתנור:

Short Description 2005 Diamond DA20-C1 Eclipse

Price $139,900.00

TTAF 230

State Florida

Country UNITED STATES

Registration Number N129PA

Serial Number C0346

מכיוון שעקב מה שכתבתי כאן כבר כינו אותי בכינוים (בפורום תעופה קלה) אני אשתדל לענות לך באופן ברור כמה שאוכל.

1.בניתי מטוס -COZY (המטוס גמור ומוכן להעברה לשדה שאבחר בתחילת פברואר) ולכן אני מדבר כבעל נסיון רב בתחום.

2. מתכנן ה-COZY שבניתי, הצהיר, תראה באתר שלהם:http://www.cozybuilders.org/gen_info.html

שעלות הבניה בלי מנוע ואוויוניקה, 14-15K$

הוא שכח לציין כמה עובדות קלות:

1. כל הכמויות שנקב בהן, הספיקו רק לכ-60% מהגוף.

2. שכחו לכלול בעלות הזו כ-180ק"ג אפוקסי + מקשה (כ-40 יורו לק"ג)

ז"א שמחיר הגוף קפץ לכ-35K$ :!:

מספרים לכולם שיבנו בכ-2000 ש"ע, אני השקעתי 4500 ש"ע (וקח בחשבון שלי יש כמעט את כל העזרים והכלים, אחרת גם זה עולה כסף)

עבודות צבע והצבע עצמו לא נכללים בתחשיב!

מטוס חומרים מרוכבים עובר תהליך "פחחות" והכנה לצבע, כמה אלפי דולרים.

חייב צבע מיוחד שמתאים לחומרים מרוכבים, חייב שכבות עמידות UV ועוד.

דרך אגב, חשב גם את עלות המחסן למשך תקופת הבניה.

שיטה מקובלת במכירות בארה"ב, קוראים לזה שיטת השיכנוע שעיקרה, לא לומר את כל הפרטים .

חשב מהמחיר הבסיסי של הוולוסיטי וכך בחשבון שלוולוסיטי יש גם כן נסע מתקפל.......

אתה יכול להתקין במטוס ציוד מנימלי, זה נכון, אבל יהיה מצחיק לבנות מטוס של שנות ה-2000 עם ציוד כמו במלחמת העולם השניה.

לוח מכשירים יכול להבנות גם עם ציוד יד שניה, עלות בציוד חדש, כמה עשרות אלפי דולר.

וולוסטי, חייב מנוע מינימלי 260HP, עוד כמה עשרות אלפים, (כ-5 עשרות) אלא אם תלך על מנוע ישן.

פרופלור של וולוסיטי יעלה בארץ הקודש 12000 דולר

מלבד בפרופלור(שכללתי במחירו את כל העלויות), תוסיף פקטור ממוצע 1.4 על כל העלויות הובלה לארץ ביטוח, שחרור מהמכס ועוד מע"מ .

פורסם

1. אני בכלל לא בטוח אם לא מדובר במטוס מקטגורית אז"מ, אני לא מכיר את כל המטוסים בעולם ואני אברר אצל מומחי פורום תעופה.

2. מדובר על מטוס 2 מקומות ומנוע רוטקס.

3. מטוס שכבר טס איזה 200-300 שעות ומהנתונים שבקישור שהבאת, לא יודעים את ההיסטוריה של המטוס הספציפי הזה.

אני מקווה שאתה לא משווה הטסת 747 בסימולטורים להטסת 747 במציאות.

כי השוואת מטוס 4 אנשים שמשייט כ-200 קשר למטוס כזה, היא לא ממש נכונה במקרה התמים של ההשוואה.

פורסם
אם רוצים להגשים חלום, אפשר להסתפק במשהו פשוט יותר: לארגן 4 חבר'ה, כל אחד ישקיע 40,000 שקל, ויש לכם ססנה 172. ואז כדי לתחזק, כל אחד מה-4 צריך לשלם בסביבות ה-1300 שקל לחודש (בהנחה ובסך הכל טסים כ-10 שעות טיסה בשבוע כל ה-4 ביחד).

ככה לפחות אמר לי מישהו שבדק את העניין... :roll:

כן, נכון, אבל עדיף לקרא את המספרים במטבע אחר ולא שקלים.

צסנה 172 (שגם כיום יש לי כזו בבעלותי הפרטית) מחירה לקניה עומד ביחס ישר למצבה המכני.

אם המנוע גמור, עשה קרוב ל-2000 שע"ט, צריך לקחת בחשבון 20000 דולר שיפוץ, פירוק והתקנה, מע"ט ויחד עם המנוע, משפצים/מחליפים מדחף, סטרטר, קרבורטור, אלטרנטור, משאבת ואקום ועוד.

ביטוח שנתי למטוס צסנה 172 עולה כ-7000 דולר (ככל שטסים יותר, עלות הביטוח במחיר שעת הטיסה יורד)

4 אנשים שטסים 10 שעות בשנה כ"א זה 40 שע"ט נאמר 70 שעות, שיהיה לי קל בחשבון, זה מביא רק ביטוח ל-100 דולר שעה. :roll:

צסנה 172 משלמת חניה שנתית כ-6000 ש"ח, רישוי שנתי וההכנות לקבלתו , גם כמה אלפי ש"ח.

מטוס שטס כל כך מעט, צריך בשביל להיות כשיר לטיסה, עוד ביקורת 50 שעות בגלל שעברה חצי שנה בלי שטסו את השעות וזה עולה עוד כמה אלפי שקלים.

מה שעוד לא קורה בסימולטור, מדי פעם נשחק צמיג, נגמרות סוליות הבילום, המצבר מת ואו איזה תקלה במערכת המדפים.

במטוס שטס כל כך מעט יש תופעה של חלודה בצילינדרים, דבר המצריך שיפוץ צילינדרים מדי פעם, בעלות של כמה אלפי שקלים לצילינדר.

:mrgreen:

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...