עבור לתוכן
OmriSoudry

תעופה בחקירה

Recommended Posts

פורסם

בערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק (וסליחה אם אמרו את זה לפני..) משודרת כמעט כל יום (נדמה לי שכן כל יום) תכנית בשם "תעופה בחקירה" בו חוקרים אסונות תעופה של מטוסי נוסעים. לדוגמא, אתמול אני חושב היה על מטוס שאחרי המראה גילו שמד הגובה ומד המהירות טועים, והמטוס התרסק. היה גם מטוס שדיווח על עשן בתא הטייס ואז התרסק, או מטוס שהגיע לנחיתה מהר מדיי וכו'...

מה שיפה בתכנית זה שהם לפי ההקלטות של תא הטייס עושים שחזורים מדוייקים מאוד של מה שקרה, ובכלל זה נורא מעניין לראות את זה.

למעוניינים, בידקו בלוח המשדרים של ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק (YES או HOT).

פורסם

מה הקשר יאס זה בנשנאל גאוגרפיק זה בדיוק עכשיו! יש על טיסת אירפרו שטסה מלימה והכריזה על מצב חרום והמכשירים שלה השתגעו ובסוף התרסקה לים!

פורסם

איזה טיפש אחד מהעובדים במטוס ששכח להוריד את המדבקה! מהמכסה הסטטי! סתכלו מה מדבקה קטנה יכולה לעשות! איזה מפחיד זה היה לטייסים איך השמיעו תקלטת

טריין הזדקרות 290 נוטס

מפחיד!

פורסם

איתי...נשיונל ג'יאוגרפיק יש גם ב-HOT וגם ב-YES ואמרתי את זה בהודעה שלי...

לכל השאר...

נכון תכנית גדולה? השחזורים שלהם מעולים...

ובאמת מפחיד לראות מה קורה בגלל שטויות שטייסים עושים...

למשל היה מקרה של מטוס שהגיע מהר מדי למסלול, ומהלחץ הם שכחו להפעיל את בלמי האוויר של המטוס, אז המטוס עבר את המסלול, נכנס בגדר של השדה תעופה והתהפך שם. הקברניט מת יחד עם עוד כמה נוסעים...

באמת מפחיד! :shock:

פורסם

למי שראה

תסבירו לי משהו

איך לעזאזל חתיכת מאסקין טייפ מצליחה לאטום את האוויר כשבחוץ לחץ האוויר הוא ממש נמוף והאוויר שהיה בתוך הצינור היה באותו לחץ של האוויר שהיה על הקרקע כשהם המריאו??

ועוד משהו

אני יודע שזה נורא קל להגיד אחרי מעשה ושזה בכלל לא אותו דבר כשאתה שם וכל האזעקות פועלות ואתה לא יודע מה קורה מסביבך ויש לך חיים של 70 אנשים באחריותך אבל בכל זאת

מתוך היגיון

אתה טס וכל הנתונים על המהירות והגובה שלך מראים כל מיני שטויות שאלה נתונים שבאים מאותן מערכות במטוס פחות או יותר

ואז פתאום מגיע לך אזעקה שבאה מהGPWS (ותתקנו אותי אם אני טועה, אני לא בטוח במה שאני אומר) שזאת מערכת שפועלת בכלל ממכשירים שונים ומגלי רדיו שחוזרים מהקרקע, ואומרת לך שאתה קרוב מידי לרצפה

זה לא הרבה יותר הגיוני להקשיב לה? בעיקר כהאופציה השניה שלך זה להקשיב למערכת שאומרת לך מצד אחד שאתה באוברספיד ומצד שני שאתה מזדקר?

גם להיות קרוב לקרקע זאת סכנה הרבה יותר גדולה מאשר הסכנה נניח להזדקרות או לאוברספיד, שהן רק שלב בדרך אל הקרקע... לא?

טוב לא יודע באמת רוב הסיכויים שגם אם אני לא מודע לזה הרבה יותר קל לי לדבר אחרי שאני יודע מה באמת קרה שם

אבל תודו שיש בזה משהו

פורסם
למי שראה

תסבירו לי משהו

איך לעזאזל חתיכת מאסקין טייפ מצליחה לאטום את האוויר כשבחוץ לחץ האוויר הוא ממש נמוף והאוויר שהיה בתוך הצינור היה באותו לחץ של האוויר שהיה על הקרקע כשהם המריאו??

ועוד משהו

אני יודע שזה נורא קל להגיד אחרי מעשה ושזה בכלל לא אותו דבר כשאתה שם וכל האזעקות פועלות ואתה לא יודע מה קורה מסביבך ויש לך חיים של 70 אנשים באחריותך אבל בכל זאת

מתוך היגיון

אתה טס וכל הנתונים על המהירות והגובה שלך מראים כל מיני שטויות שאלה נתונים שבאים מאותן מערכות במטוס פחות או יותר

ואז פתאום מגיע לך אזעקה שבאה מהGPWS (ותתקנו אותי אם אני טועה, אני לא בטוח במה שאני אומר) שזאת מערכת שפועלת בכלל ממכשירים שונים ומגלי רדיו שחוזרים מהקרקע, ואומרת לך שאתה קרוב מידי לרצפה

זה לא הרבה יותר הגיוני להקשיב לה? בעיקר כהאופציה השניה שלך זה להקשיב למערכת שאומרת לך מצד אחד שאתה באוברספיד ומצד שני שאתה מזדקר?

גם להיות קרוב לקרקע זאת סכנה הרבה יותר גדולה מאשר הסכנה נניח להזדקרות או לאוברספיד, שהן רק שלב בדרך אל הקרקע... לא?

טוב לא יודע באמת רוב הסיכויים שגם אם אני לא מודע לזה הרבה יותר קל לי לדבר אחרי שאני יודע מה באמת קרה שם

אבל תודו שיש בזה משהו

לימוני..

הכל בגלל הלחץ...

כמו בדוגמא שנתתי למעלה, מהלחץ טייסים שכחו להפעיל חוץ מהברקסים גם את המעצורי אוויר שיכלו להציל את הטיסה ההיא...

או כמו שאני, בכל מבחן במתמטיקה, עושה 1+1=3 ... :D

מאותה סיבה טייסים נכנסו ללחץ ולא ידעו מה לעשות.

אולי באמת כמו שגיא אני חושב אמר...חוסר אימון למקרה הספציפי הזה...

פורסם
איתי...נשיונל ג'יאוגרפיק יש גם ב-HOT וגם ב-YES ואמרתי את זה בהודעה שלי...

לכל השאר...

נכון תכנית גדולה? השחזורים שלהם מעולים...

ובאמת מפחיד לראות מה קורה בגלל שטויות שטייסים עושים...

למשל היה מקרה של מטוס שהגיע מהר מדי למסלול, ומהלחץ הם שכחו להפעיל את בלמי האוויר של המטוס, אז המטוס עבר את המסלול, נכנס בגדר של השדה תעופה והתהפך שם. הקברניט מת יחד עם עוד כמה נוסעים...

באמת מפחיד! :shock:

ראיתי את התוכנית הזו שהם נקלעו לסערה נוראית והייתה ראות 0 וכל המטוס התנדנד בצורה מטורפת ושהם מרוב הלחץ שחכו להפעיל את בלמי האוויר

פורסם

ראיתי את התכנית

ראשית יש לציין שזה מקרה מאוד מאוד נדיר שקרה בכל ההסטוריה רק פעמים בודדות.

מה שכן הרגיז אותי בכל ההתרחשות שהם שיחזרו שם, שבמצב כזה - שטייס ממריא ולא מקבל קריאת גובה ומהירות - שזה הבסיס של הבסיס - למה הוא המשיך לטוס לתוך הים. - הם התרסקו רק בגלל שהם היו בים ולא ראו את המים מתקרבים אליהם - לא היתה להם שום נקודת התיחסות למה שקורה פיזית למטוס והם היו במין סוג של ורטיגו - כאשר הם מסתמכים על המכשירים שנתנו להם ולבקר מידע שגוי. השאלה היא - במצב כזה - שאתה רואה שאין לך אפשרות לסמוך על המכשירים למה הם לא הסתובבו מייד וחזרו ליבשה - שם לפחות הם יכלו לשמור קשר עין עם הקרקע.

ברור שהרבה יותר קל לדבר עכשיו מאשר המצב שהם היו בו - אבל בכל זאת - היגיון פשוט .....

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...