עבור לתוכן
danb2000

TFC בקאריביים - שבוע II: חמישי 22.2.07

Recommended Posts

פורסם

השבוע מבצעים את החלק השני שלא ביצענו בפעם האחרונה: פנים ארצי בקובה מהוואנה MUHA לברקואה MUBA.

תדריך - ראו "המגילה" חלק 2, כאן:

http://tfc.rwy12.com/modules.php?name=News&file=article&sid=134&mode=&order=0&thold=0

שתי הערות שלא מופיעות בתדריך (הייתם מאמינים :wink: ):

1. יציאה מהוואנה: במידה וכיוון הרוח הוא זניח ואין פיקוח (וגם אם יש אפשר לנסות לבקש),

ממליץ לצאת ממסלול 24 ב-SID NANKU 1.

ההליך הזה אומנם לוקח אותנו 15 מייל החוצה (מערבה), אבל הוא מעניין יותר מהסיבה שהוא כולל בתוכו DME ARC.

אני מודה שרכיבה על DME ARC בצורה מדוייקת בול על הקשת בהטסה ידנית עדיין מהווה אתגר בשבילי ולכן אני ממליץ עליו - שוב ככל שהדבר נתון לבחירה.

2. הגעה לברקואה: שוב בהנחה שהתנאים מאפשרים - בשאיפה לנחות על 16, מהסיבה שאין שם מסלול הסעה שמאפשר פינוי מהיר ואם נוחתים 34 צריך להסיע 180 כדי לפנות לחניה שנמצאת בקצה 16.

בנוסף - אם יהיו הרבה משתתפים (בכיף - ילדים זה שמחה :P ) אני מזהה בעיית מקומות חניה.

ברקואה שדה איזורי קטן עם רחבה קטנה - קחו בחשבון ואל תחסמו את הכניסה היחידה מהמסלול לחניה.

מעבר לזה נתמודד - מקסימום חונים בדשא.

להתראות ברחבה בהוואנה 22:00 מקומי (נפגשים בטרמינל - 1).

פורסם

טיפ קטן לקשת DME

משתמשים ב RMI מכוייל לתדר ה VOR וב- DME כמובן.

המחט צריכה להיות תמיד בשעה 3 כשהפניות ימניות או 9 כשהפניות הם שמאליות.

אם התרחקת מעבר לטווח הקשת המותר שים את המחט קצת לכיוון האף עד שתחזור למרחק הנדרש. אם התקרבת, שים את המחט קצת לכיוון הזנב עד שתחזור למרחק הקשת הנדרש.

תקרא לאט, תבין מהר....

ברוכי.

פורסם
  Baruchi כתב:
טיפ קטן לקשת DME

משתמשים ב RMI מכוייל לתדר ה VOR וב- DME כמובן.

המחט צריכה להיות תמיד בשעה 3 כשהפניות ימניות או 9 כשהפניות הם שמאליות.

אם התרחקת מעבר לטווח הקשת המותר שים את המחט קצת לכיוון האף עד שתחזור למרחק הנדרש. אם התקרבת, שים את המחט קצת לכיוון הזנב עד שתחזור למרחק הקשת הנדרש.

תקרא לאט, תבין מהר....

ברוכי.

ברוכי תודה.

מכיר (ומוקיר :P ) את הטכניקה הנ"ל אולם... תיאוריה לחוד ומציאות לחוד.

האמת היא שלכשאני מיוצב על הקשת לא כ"כ קשה לי לשמור עליה (גם ברוח) גם בטכניקה הנ"ל וגם בטכניקה של 10 + 10 + 10.... שבא טסים מקטעים של 10 מעלות בכל פעם.

מה שעדיין קשה לי ואת זה אני מנסה "לשייף" זה עניין השיפוט לפניה הראשונית שמכניסה לקשת.

וליתר דיוק: (שוב בהתחשב ברוח, מהירות המטוס, ושיעור הפניה) מתי וכמה לסובב את המטוס לקשת.

כמו כן מצאתי שיותר קשה לשפוט את הנ"ל כאשר אתה מגיע מתוך המעגל הדמיוני מאשר מגיעים מחוץ למעגל.

בסוף זה "ישב".

תודה על הטיפ - ותודה על ההקפצה של הטופיק לפני הטיסה :wink:

יאללה בואו לטוס - להתראות בחנייה.

פורסם
  danb2000 כתב:
  Baruchi כתב:
טיפ קטן לקשת DME

משתמשים ב RMI מכוייל לתדר ה VOR וב- DME כמובן.

המחט צריכה להיות תמיד בשעה 3 כשהפניות ימניות או 9 כשהפניות הם שמאליות.

אם התרחקת מעבר לטווח הקשת המותר שים את המחט קצת לכיוון האף עד שתחזור למרחק הנדרש. אם התקרבת, שים את המחט קצת לכיוון הזנב עד שתחזור למרחק הקשת הנדרש.

תקרא לאט, תבין מהר....

ברוכי.

ברוכי תודה.

מכיר (ומוקיר :P ) את הטכניקה הנ"ל אולם... תיאוריה לחוד ומציאות לחוד.

האמת היא שלכשאני מיוצב על הקשת לא כ"כ קשה לי לשמור עליה (גם ברוח) גם בטכניקה הנ"ל וגם בטכניקה של 10 + 10 + 10.... שבא טסים מקטעים של 10 מעלות בכל פעם.

מה שעדיין קשה לי ואת זה אני מנסה "לשייף" זה עניין השיפוט לפניה הראשונית שמכניסה לקשת.

וליתר דיוק: (שוב בהתחשב ברוח, מהירות המטוס, ושיעור הפניה) מתי וכמה לסובב את המטוס לקשת.

כמו כן מצאתי שיותר קשה לשפוט את הנ"ל כאשר אתה מגיע מתוך המעגל הדמיוני מאשר מגיעים מחוץ למעגל.

בסוף זה "ישב".

תודה על הטיפ - ותודה על ההקפצה של הטופיק לפני הטיסה :wink:

יאללה בואו לטוס - להתראות בחנייה.

בדפית 103D) NANKU 1 SID) כתוב בפירוש להתחיל לפנות ב D13 מ UHA VOR. וכך מתלבשים על ה DME ARC.

גם בדפיות STAR שבהם יש קשת כזאת - ואני מתאר לעצמי שכאן אתה נתקל בקושי, להתלבש על כיוון הגישה מהקשת: כתוב בפירוש על איזה ראדיאל אתה אמור להיות כשצריך להתחיל פניה לכיוון הפיינל. למשל: ב DUTAN2 ARRIVAL יש X על הקשת ומצויין הראדיאל 221. בנקודה זו עליך להתחיל לפנות לכיוון הלוקלייזר.

דרך אגב, שימו לב לגישת NDB מעניינת ב MUBA: ה MDA נמצא בעצם בצלע בסיס של המסלול..מוזר.

פורסם
  Baruchi כתב:
  danb2000 כתב:
  Baruchi כתב:
טיפ קטן לקשת DME

משתמשים ב RMI מכוייל לתדר ה VOR וב- DME כמובן.

המחט צריכה להיות תמיד בשעה 3 כשהפניות ימניות או 9 כשהפניות הם שמאליות.

אם התרחקת מעבר לטווח הקשת המותר שים את המחט קצת לכיוון האף עד שתחזור למרחק הנדרש. אם התקרבת, שים את המחט קצת לכיוון הזנב עד שתחזור למרחק הקשת הנדרש.

תקרא לאט, תבין מהר....

ברוכי.

ברוכי תודה.

מכיר (ומוקיר :P ) את הטכניקה הנ"ל אולם... תיאוריה לחוד ומציאות לחוד.

האמת היא שלכשאני מיוצב על הקשת לא כ"כ קשה לי לשמור עליה (גם ברוח) גם בטכניקה הנ"ל וגם בטכניקה של 10 + 10 + 10.... שבא טסים מקטעים של 10 מעלות בכל פעם.

מה שעדיין קשה לי ואת זה אני מנסה "לשייף" זה עניין השיפוט לפניה הראשונית שמכניסה לקשת.

וליתר דיוק: (שוב בהתחשב ברוח, מהירות המטוס, ושיעור הפניה) מתי וכמה לסובב את המטוס לקשת.

כמו כן מצאתי שיותר קשה לשפוט את הנ"ל כאשר אתה מגיע מתוך המעגל הדמיוני מאשר מגיעים מחוץ למעגל.

בסוף זה "ישב".

תודה על הטיפ - ותודה על ההקפצה של הטופיק לפני הטיסה :wink:

יאללה בואו לטוס - להתראות בחנייה.

בדפית 103D) NANKU 1 SID) כתוב בפירוש להתחיל לפנות ב D13 מ UHA VOR. וכך מתלבשים על ה DME ARC.

גם בדפיות STAR שבהם יש קשת כזאת - ואני מתאר לעצמי שכאן אתה נתקל בקושי, להתלבש על כיוון הגישה מהקשת: כתוב בפירוש על איזה ראדיאל אתה אמור להיות כשצריך להתחיל פניה לכיוון הפיינל. למשל: ב DUTAN2 ARRIVAL יש X על הקשת ומצויין הראדיאל 221. בנקודה זו עליך להתחיל לפנות לכיוון הלוקלייזר.

דרך אגב, שימו לב לגישת NDB מעניינת ב MUBA: ה MDA נמצא בעצם בצלע בסיס של המסלול..מוזר.

ברוכי ידידי אתה מתפרץ לדלת פתוחה.... :P

מכיר את הדפית וההנחיה לפניה ב-D13, עדיין יש חשיבות למהירות המטוס ושיעור הפניה כדי להתיישב "בול" על תחילת הקשת.

לגבי ההליך ב-MUBA, לא סתם בחרתי את השדה הזה :wink: היו עוד שתי אופציות לפחות אבל הגישה הזאת ניצחה :!:

לא בדיוק מבין למה אתה אומר ש-MDA הוא בבסיס, להבנתי זהו הגובה המינמלי להגעה ל-NDB ומשם הנמכה לים ע"פ חתך הצד תוך כדי ביצוע ה-Procedural turn וחזרה לנחיתת ראיה על המסלול שבשימוש.

מבקיאותך בחומר אני מסיק באופטימיות זהירה שאנחנו נפגשים או טו טו בהוואנה.

אשמח להמשיך לקשקש איתך בנידון במהלך הטיסה.

פורסם

אחלה טיסה

התחלתי את היום קצת יותר מוקדם ממכם בטיסה ממיאמי ל להוואנה כבר אז תפס אותי הקונטרול הקובני הנחית אותי- הבטיח כמובן להישאר לקבוצה אחר כך טיסה לברקואה נחיתה על מסלול ברוחב של אלנבי ישר לתוך הטרמינל שם רן ודודי הריחו פרחים בגינה של קסטרו מאחורי הטרמינל...ואאני החנתי על מייכלי דלק.....קרוב לאספקה :mrgreen:

פיקוח ברמה מאוד גבוהה

פורסם
  Elad - VATIL9 כתב:
.....נחיתה על מסלול ברוחב של אלנבי ישר לתוך הטרמינל שם רן ודודי הריחו פרחים בגינה של קסטרו מאחורי הטרמינל...ואאני החנתי על מייכלי דלק.....קרוב לאספקה :mrgreen:

פיקוח ברמה מאוד גבוהה

הצחקת אותי הרבה בתיאור שלך :P:P:P

ועוד לא אמרת כלום על הפרות של קסטרו שלעסו דשא באחו מאחורי המטוס של אהרון :lol:

הם פשוט חיכו יפה בתורם לעלות על המנגל של דודי :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

אכן אחלה טיסה :P - להתראות בשבוע הבא.

פורסם
  danb2000 כתב:
  Elad - VATIL9 כתב:
.....נחיתה על מסלול ברוחב של אלנבי ישר לתוך הטרמינל שם רן ודודי הריחו פרחים בגינה של קסטרו מאחורי הטרמינל...ואאני החנתי על מייכלי דלק.....קרוב לאספקה :mrgreen:

פיקוח ברמה מאוד גבוהה

הצחקת אותי הרבה בתיאור שלך :P:P:P

ועוד לא אמרת כלום על הפרות של קסטרו שלעסו דשא באחו מאחורי המטוס של אהרון :lol:

הם פשוט חיכו יפה בתורם לעלות על המנגל של דודי :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

אכן אחלה טיסה :P - להתראות בשבוע הבא.

הן פשוט חיפשו שותפים לרואדה....שכחת שקובה זה הבית של הסלסה הקובנית- הרואדה.

פורסם

לי יש חוויות טיפה שונות מהטיסה הזאת..... :idea:

ראשית הפקחים משום מה התעלמו ממני ולא נתנו לי קלירנס במשך הרבה זמן, חשבתי כבר שאולי יש לי תקלה בחיבור והם לא רואים אותי/שומעים אותי/רואים את מה שאני כותב ביוניקום, אבל בסוף הפקח כן נזכר בי והתחיל לטפל בי

אחרי ההמראה הבאתי ל CIVA לקחת פיקוד תוך כדי שאני מבקר אותה עם הVOR, והכול דפק כמו שעון, ה 70 שלי התחיל לטפס לגובה הצריך ה CIVA הביאה אותו בדיוק לנקודות אבל אז אחד אחרי השני הם קרסו, קודם מס' 3 ואז מס' 1 וכשלוש דקות אחרי זה גם מס' 2 שבק חיים.

לא נורא אמרתי לעצמי זה רק יותר אתגר והתחלתי לקחת את המטוס ידנית (HDG) בין הVORים

שוב הכול דפק כמו שעון עד ש.....נעלמה לי השורה האפורה הזאת שלמעלה (זוכרים את השירשור של מיקי) מיד הסתכלתי על הפרמים 30 פרמים לשניה! לא ידעתי אם לצחוק או לבכות, ניסיתי להמשיך בטיסה, לקראת UHG הדבר הנוראי קרה, ה סמ' קרס..... :cry:

אולי שבוע הבא הסמ' יתרגש פחות מהטיסה של יום חמישי ואני אצליח לסיים אותה

פורסם
  Baruchi כתב:
רשמים וחויות + תמונות בSCREENSHOTS:

http://www.vatil.org/vatil/board/viewtopic.php?t=16160

חוצמיזה לא סיפרתם איך היתה הנחיתה? עשיתם מכשירים או ראייה?

ברוכי.

הטיסה היתה IFR ותוכננה ותודרכה ככזאת בתדריך.

המראה היתה על ZAGARO 1 ולא כמו שקיוויתי,

נחיתה בווקטורים לגישה ישירה בראיה (גם לא בדיוק מה שקיוויתי),

ולמרות זאת אחלה טיסה :P

אתה מבחינתך מסודר כי כבר העברת את הקינג שיחכה לך ל-VFR בשבוע הבא :wink:

שבת שלום.

פורסם

היי

אם אני זוכר נכון בשבוע שעבר התכנון היה שהחלק השני של הטיסה גם הוא יהיה VFR. בתדריך של השבוע זה כבר היה IFR. גם אני קיבלתי המראה ממסלול 06 בניגוד למה שיקיוויתי.

ציפיתי לעזיבה לפי ZAGARO 1 אבל פקח גישה הגביל אותי ל RWY HDG וכנראה שכח ממני אחרי זה... רק אחרי שעברתי 5000 הוא פתאום "נזכר בי" ונתן לי ווקטור DIRECT ל UHG VOR שהיה בכלל מחוץ לטווח הקליטה...לכן ביקשתי להמשיך AS FILED.

ב Baracoa ולכן ביצעתי את "ההנמכה" שנראתה לי הכי מעניינת.

שבת שלום.

ברוכי.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...