spoty1 פורסם מרץ 27, 2007 דיווח פורסם מרץ 27, 2007 שלום לפני שנה בערך פתחתי תארד בנושא A380 , http://www.vatil.org/vatil/board/viewto ... highlight=עכשיו,אני שוב חוזר לנושא-ומנסה לראות מה השתנה. הA380 עדיין לא עומד בלוח הזמנים,הוא עדיין שוקל יותר ממה שתוכנן-ומועדי במסירה של המטוס נדחים שוב ושוב,בינתיים,מספר חברות כבר ביטלו את ההזמנות שלהם ונראה שאירובוס כבר לא תראה רווחים מהמטוס.לאחרונה הסתבר שיש גם בעיה עם החיווט של המטוס-שלא תוכנן כהלכה,אפשר להתנחם בכך שלאחרונה המטוס ביצע מספר טיסות בין יבשתיות מוצלחות למדי. ואם כבר מדברים על הA380 -אי אפשר שלא לדבר על ה787 של חברת בואינג-שמסתמן כבחירה המועדפת של החברות שהחליטו לוותר על הA380 ,גם הוא סובל מעודף משקל-אך הודות להחלטתה של בואינג להתחייב על טווח ביצועים פחות שאפתני-הבעיה פחות חמורה,ונראה שפיתוח המטוס גם עומד בלוחות הזמנים שנקבעו לו. האם ה A380 יהפוך ל747 של המאה ה21 או שיהפוך לעוד מסמר בארון של חברת AIRBUS ?
Opher Ben Peretz פורסם מרץ 28, 2007 דיווח פורסם מרץ 28, 2007 קיים בפורום שרשור העוסק בנושאי חדשות תעופה. הפרוייקט אכן לא מוצלח מבחינת עמידה בלוחות זמנים ורווחיות, אולם קיימות 160 הזמנות כרגע, כל מטוס 280 מליון יורו. הסיבות העיקריות לבעיות הינן יותר פוליטיות מאשר טכנולוגיות, אירבאס הפכה לשכת תעסוקה בינלאומית, ובואינג בונה מטוסים. אני לא זוכר בעידן הסילוני מטוס של בואינג שמכירותיו לא עלו על התחזיות, באירבאס קיימים כאלה, לדוגמא A340. כך או כך, אירבאס לא רחוקה מבעיית יציבות כלכלית עקב הדחיות, הביטולים וההפסדים. להערכתי יתקשו לממן את תוכנית ה-A350 שקיימת מ-2004. אין קשר בין יעודי A380 ו-B787. אלה שני מטוסים בקטגוריה שונה ואינם מתחרים ביניהם. היעוד העיקרי של B787 הינו להחליף את מטוסי B767, תוך שיפור של שני דורות בטכנולוגיה ובנוכחות התפתחות קווי תעופה. המתחרה בקטגוריה אחת עם A380 הוא B747-8. לא ברורה לי הידיעה בעניין הסבל מעודף משקל של B787. אכן הנייר סובל כל דבר, אך בצוות תיכון מטוס כבר שנים רבות, המהנדס הבכיר שתפקידו לאשר כל פריט וכל מערכת הוא ראש קבוצת משקל ואיזון. שלוםלפני שנה בערך פתחתי תארד בנושא A380 , http://www.vatil.org/vatil/board/viewto ... highlight=עכשיו,אני שוב חוזר לנושא-ומנסה לראות מה השתנה. הA380 עדיין לא עומד בלוח הזמנים,הוא עדיין שוקל יותר ממה שתוכנן-ומועדי במסירה של המטוס נדחים שוב ושוב,בינתיים,מספר חברות כבר ביטלו את ההזמנות שלהם ונראה שאירובוס כבר לא תראה רווחים מהמטוס.לאחרונה הסתבר שיש גם בעיה עם החיווט של המטוס-שלא תוכנן כהלכה,אפשר להתנחם בכך שלאחרונה המטוס ביצע מספר טיסות בין יבשתיות מוצלחות למדי. ואם כבר מדברים על הA380 -אי אפשר שלא לדבר על ה787 של חברת בואינג-שמסתמן כבחירה המועדפת של החברות שהחליטו לוותר על הA380 ,גם הוא סובל מעודף משקל-אך הודות להחלטתה של בואינג להתחייב על טווח ביצועים פחות שאפתני-הבעיה פחות חמורה,ונראה שפיתוח המטוס גם עומד בלוחות הזמנים שנקבעו לו. האם ה A380 יהפוך ל747 של המאה ה21 או שיהפוך לעוד מסמר בארון של חברת AIRBUS ?
Atar_Omri פורסם מרץ 28, 2007 דיווח פורסם מרץ 28, 2007 ע"פ הפרסומים איירבאס יצטרכו למכור 250 מטוסים כדי להתחיל לראות רווחים מה-380, דבר שלא נראה באופק. עד כה הזמינו 166 מטוסים, 44 מתוכם הוזמנו ע"י EMIRATES. הפרוייקט הזה כבר מזמן הוכתר ככשלון בגלל הרבה מאוד בעיות, העיקרית היא כמובן הלו"ז שמתעכב והוא זה שגרם לכל הביטולים של ההזמנות.
Opher Ben Peretz פורסם מרץ 28, 2007 דיווח פורסם מרץ 28, 2007 מוקדם להכתיר את הפרוייקט ככישלון, טרם הגיע לבשלות. אפשר לומר שהוא מפגר כמעט בכל התחזיות וגורם לקשיים רבים לחברה, ללקוחות ולכל השדות שהשקיעו בתשתית ובינתיים לא זכו להכנסות ממהשקעה. ייתכן ויופסק (אם EMIRATES תבטל, לא יישארו הרבה לקוחות שלא יבטלו) וייתכן אולי שימכרו 2000, קשה כרגע לדעת. קיימת אפשרות להחרפת יחסים בין צרפת לגרמניה על רקע ה-A380, כי תוכנית ההבראה שהוכנה על-ידי ההנהלה בה שולטים הצרפתים קובעת כי בגרמניה תישאר רק תעשית מטוסים צרי גוף. זו אמנם רווחית כרגע, אולם סדרת מטוסים יחידה זו נמצאת מאוחר במחזור חייה, אין כרגע בצנרת מטוס חדש צר גוף, ופירושו הוא שבעוד 10 שנים לא יתקיימו פיתוח וייצור מטוסי איירבאס בגרמניה. שוק זה של מטוסי נוסעים בינוניים בטווח וכושר נשיאה מכורסם בשיטתיות מלמטה על-ידי יצרני מטוסים בקטגוריית 100 נוסעים של ברזיל וקנדה. הסינים מקימים מפעל ייצור והרכבה, ולא יפתיע אותי אם האירופים יתחילו למכור להם בקרוב מניות EADS בכדי לממן את המשך הפעילות. הפרוייקט הזה כבר מזמן הוכתר ככשלון בגלל הרבה מאוד בעיות, העיקרית היא כמובן הלו"ז שמתעכב והוא זה שגרם לכל הביטולים של ההזמנות.
Atar_Omri פורסם מרץ 28, 2007 דיווח פורסם מרץ 28, 2007 איירבאס נמצאת כרגע בפיגור עצום עם הפרוייקט ובהפסדים עצומים. יש דיבור גם על פיטורים של אלפי עובדים כדי לצמצם הוצאות. התחזיות כרגע למטוס הזה ברצפה, היו כבר הרבה מאוד ביטולים וכרגע לא רואים התאוששות בקשר למטוס הזה ולמכירות שלו בעתיד. להיפך- רוב החברות שביטלו כבר מצאו אלטרנטיבות אחרות ככה שספק אם בשנים הקרובות יהיה מהפך. יכול להיות שהכל עוד ישתנה, ככה אני בטוח שבחברה רוצים להאמין, אבל כמו שזה נראה עכשיו זה פרוייקט שנכשל, אולי הקדים את זמנו..