עבור לתוכן
Roman Dreer

קודים של ציוד קשר/ניווט

Recommended Posts

פורסם
אבל - בתור תחביב לשבת מול המסך, או הקוקפיט הביתי, ולראות איך הכל מתבצע לבד???? עדיין לא הבנתי מה הפואנטה.

EXACTLY MY POINT

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

)and I thought I was alone..... LOL)

בן, ה 741-2 שלך PANAM, הוא RFP או Posky ?

Aerosim

And even when I do fly freeware planes, (even the LDS) I fly the Sids and STARS myself to the best of my ability.

I am not against automation. and I would not be able to fly alot of appraoches if i didnt have some help from the systems on board. my big issue is and alway will be the "evil" autoland feature :P

but hey, thats me :mrgreen:

מה זה Autoland ?

פורסם
או קיי:

קודם כל אני לא פוסל את הידע שלכם חס וחלילה, אני פשוט מחפש מקום שבו יהיה רשום:

" A/ כולל VOR, למרות שלא מצויין כך ברשימת מצבים"

כי כשאתם כותבים על MEL, זה לא אומר, שאוטומטית כל מטוס בעל ציוד זה.

אני יכול עכשיו להכנס לתא טייס, לשבור את כל המכשירים חוץ מ DME, והנה לכם מטוס רק עם DME. אז מה שמטוס חייב שיהיה לו, פשוט לא רלוונטי, אלא מה שיש באמת למטוס.

איך שאני מבין, בציון A/ אני מודיע כי יש לי DME, יש אפשרות שיש לי גם VOR, פשוט A/ מדווח מידע רק על DME. ואני בתור פקח, יכול רק לנחש שאכן קיים גם VOR.

אני מבין את הטענה שלכם, אבל זה רק טענה, אומנם מאנשים עם ניסיון וידע, אך עדיין ללא הוכחה.

ועכשיו למקרה פרקטי של 738:

כתוב כי מטוס, מחוייב לדווח על כל ציוד הניווט שיש לו. לכן אם מדובר ב 738, A/ זה פשוט עבירה על הוראה, וצריך לדווח Q/ או L/, כי אם אני לא טועה, 738 יכול לבצע RVSM.

שוב, אני באמת רוצה להסכים איתכם, אבל אתם לא מספקים שום הוכחה לטענה

MEL=Min Equipment List. תרגום חופשי: רשימת הציוד המינימלית.

אם אין לך VOR אזי אתה לא מבצע טיסה חוקית, בדיוק כמו שזה נגד החוק לגנוב מחנות.

זאת הנקודה שהחברים כאן מנסים להעביר. ההוכחה היא שטיסה חוקית אי אפשר לבצע בלי VORכי הוא נכלל בMEL.

פורסם

בוא נתחיל מזה שאת הציוד אתה מגיש בתוכנית IFR כמובן, בטיסת VFR אין לך כמובן שום בעיה לטוס בלי VOR/רק עם DME.

אבל IFR אתה לא יכול לטוס בלי VOR, זה די ברור לא ? זה כמו לטוס בלי גלגלים.

מה שאנחנו מנסים להגיד זה שהVOR נכלל בMEL ואין שום צורך לציין דבר כזה בציוד של המטוס כי הרי דבר זה מובן מאליו.

כל אות מסויימת אומרת שבנוסף לMEL יש לך דברים נוספים על המטוס.

אם כבר דיברת על ציוד של 738, ברוב הפעמים (לפחות מהיכרות אישית עם התוכניות שמוגשות לCFMU) הציוד יותר מורכב מאות אחת, לדוגמא B738/M-SDFRWXY/S.

פירוט על זה יש בלינק שהבאתי בתחילת השירשור.

פורסם
אבל - בתור תחביב לשבת מול המסך, או הקוקפיט הביתי, ולראות איך הכל מתבצע לבד???? עדיין לא הבנתי מה הפואנטה.

EXACTLY MY POINT

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

)and I thought I was alone..... LOL)

אם ברוך ימשיך לרדת על ה737 אני ומיקי באמת נדאג לזה שתהיה לבד :wink:

נראה לי שהמיקום שלי לא נמצא בDATABASE של ה FMC שלכם... ומכיוון שניווט לפי שעון מפה שטח אינכם מכירים... אין מצב שתגיעו אלי.... \:D/

פורסם
אבל - בתור תחביב לשבת מול המסך, או הקוקפיט הביתי, ולראות איך הכל מתבצע לבד???? עדיין לא הבנתי מה הפואנטה.

EXACTLY MY POINT

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

)and I thought I was alone..... LOL)

אם ברוך ימשיך לרדת על ה737 אני ומיקי באמת נדאג לזה שתהיה לבד :wink:

נראה לי שהמיקום שלי לא נמצא בDATABASE של ה FMC שלכם... ומכיוון שניווט לפי שעון מפה שטח אינכם מכירים... אין מצב שתגיעו אלי.... \:D/

LOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLLOL

WELL SAID!!!!!!!

:mrgreen: :mrgreen:

פורסם
אבל - בתור תחביב לשבת מול המסך, או הקוקפיט הביתי, ולראות איך הכל מתבצע לבד???? עדיין לא הבנתי מה הפואנטה.

EXACTLY MY POINT

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

)and I thought I was alone..... LOL)

אם ברוך ימשיך לרדת על ה737 אני ומיקי באמת נדאג לזה שתהיה לבד :wink:

נראה לי שהמיקום שלי לא נמצא בDATABASE של ה FMC שלכם... ומכיוון שניווט לפי שעון מפה שטח אינכם מכירים... אין מצב שתגיעו אלי.... \:D/

בשביל זה אנחנו מצויידים ב F16, עם מערכות מכמ מתקדמות שימצאו אותך בכל חור בעולם,

אפילו אם תיהיה עם שעון דוקסה. :mrgreen:

פורסם

טוב אם הגענו עד לטונים כאלה אני מכריז על דו קרב.

בTFC הבא המנצח יהיה מי שיצליח להגיע לערך הנמוך ביותר של יחס דלק נצרך למטען משתלם. (כמה ליברות דלק שרפתם לליברה מטען) רזרוות לפי המינימום הנדרש בחוק. לא משנה באיזה מטוס. נראה עד כמה אתם באמת יעילים.

ברוכי.

פורסם

לגבי כיול תדרי רדיו לניווט ב-737:

ה-FMC באופן עצמאי מכייל תדרים ובאופן פנימי מבצע חיתוכי רדיאלים על מנת לקבוע את מיקומו. את התדרים הללו לא ניתן לראות על מקלטי ה-NAV VHF הרגילים, אלא דרך ה-FMC עצמו, אם אני לא טועה איפשהו בנבכי דף POS. זה עניין הניווט ע"י רדיו, שבשימוש בנוסף לשני IRS ושני GPS על מנת לקבוע מיקום בצורה מדוייקת יותר. אין אפשרות ליירט באמצעות המערכת הזו רדיאלים וכדומה, זו מערכת המשמשת לקביעת מיקום בלבד. בלחיצה על לחצן POS שב-EFIS תציג את מיקומי כל מערכות הניווט:

-מיקום כל מערכת IRS, GPS וניווט רדיו מבחינה נקודתית במרחב.

-תחנות ה-VOR והרדיאלים המשמשים את ניווט הרדיו, שכפי שציינתי בסעיף הקודם, גם את מיקומן הסופי לאחר חיתוך הרדיאלים רואים כנקודה.

ב-4X-EKI, בשל היותו דגם מוקדם מהאחרים, ממש מראשוני ה-737NG, בכל מקרה רואים מבחינה נקודתית בירוק את ה-VORים המכויילים אוטומטית ע"י ה-FMC, כברירת מחדל קבועה. בדגמים האחרים, רק על ידי לחיצה על POS.

PMDG אינו מדמה את המערכת הנ"ל. מקסימום - מראה את חיתוך הרדיאלים עם ה-VORים המכויילים בשדה ה-NAV בלחיצה על POS. כפי שהראיתי, זה לא ראליסטי, משום שבמציאות הרדיאלים המוצגים הם לא מהמשואות המכויילות בNAV אלא ע"י המחשב באופן אוטומטי.

ל-73 יש שני NAV VHF לכיול הטייס בנוסף לאלו המכויילים בידי ה-FMC, ומשמשים לכיול ידני לצורך ניווט, כגון יירוט רדיאלים, ILS וכד'. יש לציין שב-PMDG, בניגוד למציאות, רק NAV1 מדמה את כל הפונקציות של תדר הניווט, NAV2 רק מוצג ב-ND מבחינת מיקום ומוצג ה-QDM אל התחנה, בדומה ל-ADF. במציאות כל תדר NAV פונקציונאלי לחלוטין, ומשמש את הטייס האוטומטי שבצד שלו (NAV1 ל-CMD A, ה-NAV2 ל-CMD B).

כמובן שהוא בעל ADF לכיול ידני.

לעומת ה-737, ב-767 הכיול הוא אוטומטי, וקבוע על ה-VOR הממוקם בשדה היעד. פשוט אין צורך להחליף, מייד לאחר המראה חוזרים לנחיתה עם מנוע שרוף וצינור דלק קרוע בשני. :mrgreen:

פורסם

והנה מצאתי לך את האסמכתא שכל כך רצית מתוך הFAR, Part 91.205

For IFR flight, the following instruments and equipment are required:

(1) Instruments and equipment specified in paragraph (B) of this section, and, for night flight, instruments and equipment specified in paragraph © of this section.

(2) Two-way radio communications system and navigational equipment appropriate to the ground facilities to be used.

(3) Gyroscopic rate-of-turn indicator, except on the following aircraft:

(i) Airplanes with a third attitude instrument system usable through flight attitudes of 360 degrees of pitch and roll and installed in accordance with the instrument requirements prescribed in Sec. 121.305(j) of this chapter; and

(ii) Rotorcraft with a third attitude instrument system usable through flight attitudes of ±80 degrees of pitch and ±120 degrees of roll and installed in accordance with Sec. 29.1303(g) of this chapter.

(4) Slip-skid indicator.

(5) Sensitive altimeter adjustable for barometric pressure.

(6) A clock displaying hours, minutes, and seconds with a sweep-second pointer or digital presentation.

(7) Generator or alternator of adequate capacity.

(8) Gyroscopic pitch and bank indicator (artificial horizon).

(9) Gyroscopic direction indicator (directional gyro or equivalent).

(e) Flight at and above 24,000 ft. MSL (FL 240). If VOR navigational equipment is required under paragraph (d)(2) of this section, no person may operate a U.S.-registered civil aircraft within the 50 states and the District of Columbia at or above FL 240 unless that aircraft is equipped with approved distance measuring equipment (DME). When DME required by this paragraph fails at and above FL 240, the pilot in command of the aircraft shall notify ATC immediately, and then may continue operations at and above FL 240 to the next airport of intended landing at which repairs or replacement of the equipment can be made

כפי שמצויין בסעיף 2, אתה חייב שיהיה לך את ציוד הניווט הנדרש לעזרי הניווט בדרכך, קרי הליך היציאה-נתיב-גישה, לצורך העניין בשאלתך נסתכל על הליך היציאה DEENA1....

כשאתה סוקר את הדפית אתה מגלה כי הינך נדרש ליירט רדיאל מעזר ניווט VOR, כלומר אתה נדרש שיהיה לך מקלט VOR במטוס, ככה שבלעדיו אתה לא קשיר לטיסה ביציאה הזאת מביחנה חוקית.

עכשיו משהו בקשר לסימולי הציוד: מברירור שערכתי, אימתתי את הערכתי ואכן כל סימול מראה אך ורק את מה שכתוב בשורה שלו, אבל אינו שולל את הציוד המינימלי לטיסת מכשירים שעליו דנו הרגע... כלומר בפועל אתה מגיע A/ וטס עם VOR וDME וMODE C כמו מלך... ואני יכול להגיד שזה עובד ככה במציאות כי אני טסתי על מטוס בצורה הזאת כ100 שעות וזה היה חוקי לחלוטין, אפילו עם בוחנת FAA טסתי ככה...

אני מקווה שעכשיו הבנת את הנקודה...

פורסם

רומן, אני יקח את הדוגמא שנתת מקודם, אם טייס מגיש לך תוכנית IFR ורושם ציוד A אז אתה חייב להניח שיש לו מקלט VOR, אם אין לבחור מקלט VOR אז הוא פשוט עובר על החוק, ואסור לו לבצע את הטיסה הזו, אין לך דרך לנחש זאת, ותוכל לדעת רק כאשר תיתן לו ליירט רדיאל מסויים או שהוא בעצמו יגיד לך.

קחו נקודה למחשבה, ב FSINN דגם המטוס והציוד נרשמים אוטומטית ללא כל בחירה של הטייס, אבל יש אפשרות לשנות בעריכה למי שרוצה.

פורסם

אגב, יונתן. תיאוריטית (ומעשית) ניתן לנווט על פי NDB ו- bearing. אם המרחקים לא גדולים מדי זה צריך להיות מספיק מדויק על מנת לא לחטוף violation.

מעניין האם גם במקרה כזה מקלט VOR נכנס ל MEL (שוב, תיאורטית, זה עומד בדרישות).

פורסם
אגב, יונתן. תיאוריטית (ומעשית) ניתן לנווט על פי NDB ו- bearing. אם המרחקים לא גדולים מדי זה צריך להיות מספיק מדויק על מנת לא לחטוף violation.

מעניין האם גם במקרה כזה מקלט VOR נכנס ל MEL (שוב, תיאורטית, זה עומד בדרישות).

שמע הכל תלוי... בגדול, החוק אומר שאם בתוכנית שלך (כולל SID ו STAR) קיימים מספיק עזרי ניווט, יציאות, הנמכות וגישות כדי שתוכל להסתמך על ADF, אתה חוקי לטוס וVOR לא ייכנס לך לMEL. היה ואתה צריך VOR כי מה לעשות אתה טס על רדיאל של VOR שמחייב אותך תאורטית לטוס עליו אבל אתה יכול לעשות קומבינה כדי שתוכל להשתמש בADF (וכמו שאמרת לא צריך ליפול העולם כדי שזה יקרה) מבחינה חוקית אתה עדיין חייב VOR

פורסם
תיאוריטית (ומעשית) ניתן לנווט על פי NDB ו- bearing. אם המרחקים לא גדולים מדי זה צריך להיות מספיק מדויק על מנת לא לחטוף violation.

מעניין האם גם במקרה כזה מקלט VOR נכנס ל MEL (שוב, תיאורטית, זה עומד בדרישות).

ADF לא מסוגל להחליף VOR, מסיבות דיוק וטווח. דיוק VOR +/- 4 מעלות, ADF במקרה הטוב 15 במקרה הגרוע 180 מעלות. טווחים בגובה- VOR עד 200NM, רוב תחנות NDB משדרות בהספק נמוך וטווחן עד 15 ק"מ.

פורסם

או קיי, יש פה התקדמות: :)

ואני מביא ציטותים שלכם:

חלק ראשון:

ואכן כל סימול מראה אך ורק את מה שכתוב בשורה שלו

כנראה אכן יש הגיון וצדק בדבריי, משמה, אם כתוב DME אז זה DME וזהו.

חלק שני:

אבל אינו שולל את הציוד המינימלי לטיסת מכשירים

"אינו שולל" זה מאד רחוק מקיום ודאי של משהו.

אתה חייב להניח שיש לו מקלט VOR

אתם אומרים, במילים אחרות, שאני פשוט צריך לנחש (להניח) משהו?!

עכשיו זה ממש לא משנה מה, כי בתעופה ניחושים נגמרים בארונות מתים.

ואם אתם מדריכים אותי לנחש בתחום כמו תעופה, או וואווי לי, לכם ולכל החטיבה שאנחנו מייצגים

זה מה שקורה עם ניחושים:

http://www.youtube.com/watch?v=r84EA-xTIKo

http://www.youtube.com/watch?v=-poRLXRaRSw

אני בתור פקח, או טייס, לא אניח ולא אנחש כלום. אני עובד לפי הנהלים ולפי הספר.

אם טייס מדווח לי A/, שזה מידע רק על DME, כמו בצבא: "יש ספק, אין ספק". מבחינתי אני תמיד אקח את המקרה הקיצוני, שלמטוס אין VOR או כל דבר אחר מלבד DME.

פורסם

כמו כן, תשובה של Speedbird Online - flightschool@speedbirdonline.co.uk

מי שלא יודע, זהו אתר ההדרכה של http://www.bavirtual.co.uk

זהו המייל של: Training Captain, BAW 076 - Tim Brown

Hi Roman

First of all I am not a controller. But I think that a aircraft with /A equipment code has no VOR equipment onboard only DME. For a aircraft to fly RNAV approach it must have one of the following

"Navigation systems which provide RNAV capability include VOR/DME, DME/DME, LORAN C, GPS, OMEGA and self contained Inertial Navigation Systems (INS) or Inertial Reference Systems (IRS)."

So I agree with you It should be /I

Have a look at the pdf file attached it gives all the common codes for aircraft. Most new aircraft flying in & out of EGLL these days are /Q I believe.

הוא צירף PDF עם אותו מידע שכתבתי בתחילת הטופיק

פורסם

תראה, מה שאתה מנסה להגיד זה שאם אתה מגיש תוכנית עם A זה שלא בטוח שיש לך VOR נכון ?

מה שאנחנו מנסים להגיד זה כשאתה טס מכשירים (הרי את התוכנית טיסה עם הציוד אתה מגיש שאתה טס מכשירים, אם ניקח את הדוגמא של ארה"ב אתה בכלל לא מגיש תוכניות טיסה שאתה טס VFR אלא אם כן אתה טס בADIZים וכד', וגם אם כן זה לא כ"כ משנה אם יש לך VOR או אין לך VOR).

כשאתה מגיש A/ בתוכנית את בעצם אומר שבנוסף לMEL (שזה הציוד המינימלי הדרוש לטיסה) יש לך DME וטרנספונדר C, זה לא שולל את כל שאר הדברים האחרים....

כל הכבוד שפנית לטים מבריטיש אבל הביאו לך פה דברים מהFAR, ואותו אחד גם בעל רישיון מכשירים עם מספר שעות לא קטן על מטוס בצורה הזאת.

פורסם

אלמוג, איך אני אמור לדעת שלמטוס יש MEL?!

אני לא ביקרתי בתא הטייס

אני גם לא יודע אם הציוד תקין, גם אם הוא קיים מחובת ה MEL.

אני משער, שבדיוק בגלל זה, יש את הדיווח מכשירים שקיימים אצלך

אחרת, לפי ה MEL, כל מטוס למעשה בעל מכשירים מינימליים לניווט, וכך, אין בכלל צורך לדווח, כביכול.

פורסם
אלמוג, איך אני אמור לדעת שלמטוס יש MEL?!

אני לא ביקרתי בתא הטייס

אני גם לא יודע אם הציוד תקין, גם אם הוא קיים מחובת ה MEL.

אני משער, שבדיוק בגלל זה, יש את הדיווח מכשירים שקיימים אצלך

אחרת, לפי ה MEL, כל מטוס למעשה בעל מכשירים מינימליים לניווט, וכך, אין בכלל צורך לדווח, כביכול.

זה ציוד חובה לטיסת מכשירים, זה כמו שתנהג בלי הגה....

האותיות האלה זה אומר מה יש לך בנוסף לזה, לא במקום זה.

לדוגמא אם יש לך במטוס GPS אתה תגיש G וככה גם תוכל לקבל דירקטים על נקודות שלא תוכל להגיע אליהם מהמיקום הנוכחי שלך בעזרת VOR.

אני לדוגמא טס עם ססנה, אתה רוצה שאני אגיש לך I????

LORAN?? ססנה ??

סביר להניח שאני ארשום A או U.

בוא ניקח לדוגמא את האות U, זה אומר שאין לך DME אבל טרנספונדר עם מוד C.

אז זה אומר שבעצם אין לי DME, ולפי מה שאתה טוען לא בטוח שיש אצלי VOR, אז מה יש אצלי ? אלוהים שאני מנווט בעזרתו?

מה שאני מנסה להגיד זה שאתה לא תגיע לטיסת מכשירים בלי VOR או ADF (במידה ואפשר לנווט רק בעזרת ADF בטיסה).

אם ניקח את הדוגמא של הרשת הרי אתה יכול לדעת בוודאות שיש VOR (אני עוד לא נתקלתי במטוס לסימולטור שהוא בלי VOR).

אם ניקח את המציאות אז אף אחד לא יגיע לך לטיסת מכשירים בלי VOR - זה לא חוקי !

שאר האותיות בעצם אומרות מה יש לך בנוסף לציוד הבסיסי וההכרחי.

חכמים ממני יסבירו לך יותר טוב את העסק...

פורסם

אלמוג, לצערי, אנחנו חיים בעולם שבו אנשים מעיזים לעבור על החוק

אתה צודק! זה לא חוקי לצאת ללא מכשירים מתאימים

אבל מי מונע פיזית ממישהו לעשות זאת?!

אז הוא יוצא ללא VOR, ומדווח A/

לגבי I/ : כתוב שם ציוד, שמופרד על ידי פסיקים, ולבסוף OR - משמה או א. או ב. או ג.

זאת אומרת מספיק קיום תנאי אחד, לקיום כל הביטוי (כמו בפסיכומטרי, או שפת תכנות)

אני רוצה לחדד טיפה את הדיון: אנחנו לא דנים עם איזה מכשירים צריך לטוס

אלא משמעות A/

אין שום ויכוח שחובה את הציוד MEL, אבל מי אמר שכל אחד מבצע הוראה זו?!

עובדה שיש מטוסים רק עם DME, וכנראה להם נועד A/, כך אני אישית מניח

למי שיש VOR/DME או LORAN או INS, צריך לשים I/

וכמו שראית, אנשים אימתו את הדעה שלי, או לפחות התבטאו בצורה שלא פוסלת.

אף אחד עדיין לא הצליח להוכיח אחרת, מלבד טעינת טענות + ציון וותק בטייס.

או גלישה מיותרת להגדרות MEL וכ"ו

אם אתה משווה לאוטו, אז ברכב ציבורי חייב מטף, אבל מה?! אין מוניות שפועלות ללא מטף?! :)

פורסם
אלמוג, לצערי, אנחנו חיים בעולם שבו אנשים מעיזים לעבור על החוק

אתה צודק! זה לא חוקי לצאת ללא מכשירים מתאימים

אבל מי מונע פיזית ממישהו לעשות זאת?!

אז הוא יוצא ללא VOR, ומדווח A/

לגבי I/ : כתוב שם ציוד, שמופרד על ידי פסיקים, ולבסוף OR - משמה או א. או ב. או ג.

זאת אומרת מספיק קיום תנאי אחד, לקיום כל הביטוי (כמו בפסיכומטרי, או שפת תכנות)

אני רוצה לחדד טיפה את הדיון: אנחנו לא דנים עם איזה מכשירים צריך לטוס

אלא משמעות A/

אין שום ויכוח שחובה את הציוד MEL, אבל מי אמר שכל אחד מבצע הוראה זו?!

עובדה שיש מטוסים רק עם DME, וכנראה להם נועד A/, כך אני אישית מניח

למי שיש VOR/DME או LORAN או INS, צריך לשים I/

וכמו שראית, אנשים אימתו את הדעה שלי, או לפחות התבטאו בצורה שלא פוסלת.

אף אחד עדיין לא הצליח להוכיח אחרת, מלבד טעינת טענות + ציון וותק בטייס.

או גלישה מיותרת להגדרות MEL וכ"ו

אם אתה משווה לאוטו, אז ברכב ציבורי חייב מטף, אבל מה?! אין מוניות שפועלות ללא מטף?! :)

:lol:

תראה, עזוב את הקטע שזה לא חוקי, זה בחלק מן המקרים גם לא אפשרי.

לטיסת מכשירים דרוש VOR והוא נכלל בציוד החובה כמו שהוזכר פה 54000 פעמים.

הבעיה היא כזאת, אתה מגיש A, ואתה "עובד" על כולם ובעצם אין לך VOR.

מהר מאוד ירגישו את זה שלא בדיוק תגיע לאן שצריך להגיע והופ חטפת VIOLATION.

אם אני שכרתי מטוס ואני רוצה לטוס זה בשביל ההנאה שלי לא בגלל שאני חייב למישהו משהו, אז מה הקטע "לעבוד" על כולם ולהגיד שיש לי VOR ובעצם אין לי, את הקטע הזה לא הבנתי.....

פורסם

טוב אני שיניתי טקטיקה

ועכשיו אני פשוט אשאל גורמים רלוונטיים את השאלה! :)

עד עכשיו דיברתי עם פקחית מגדל של שדה דב, והיא בכלל לא ידעה על מה אני מדבר

היא הפנתה אותי למודיעין טיס של נתב"ג

ענה לי שם בחור, שאומנם ידע כבר על מה אני מדבר, אבל אמר שהוא בעצמו לא יודע

ושאני אתקשר בבוקר לשאול מישהו אחר

(כן אני עשיתי את זה ב 04:22 בלילה :lol: )

אז אני ארים טלפון ביום, ונראה מה יש להם להגיד.

פורסם
אלמוג, לצערי, אנחנו חיים בעולם שבו אנשים מעיזים לעבור על החוק

אתה צודק! זה לא חוקי לצאת ללא מכשירים מתאימים

אבל מי מונע פיזית ממישהו לעשות זאת?!

אז הוא יוצא ללא VOR, ומדווח A/

לגבי I/ : כתוב שם ציוד, שמופרד על ידי פסיקים, ולבסוף OR - משמה או א. או ב. או ג.

זאת אומרת מספיק קיום תנאי אחד, לקיום כל הביטוי (כמו בפסיכומטרי, או שפת תכנות)

אני רוצה לחדד טיפה את הדיון: אנחנו לא דנים עם איזה מכשירים צריך לטוס

אלא משמעות A/

אין שום ויכוח שחובה את הציוד MEL, אבל מי אמר שכל אחד מבצע הוראה זו?!

עובדה שיש מטוסים רק עם DME, וכנראה להם נועד A/, כך אני אישית מניח

למי שיש VOR/DME או LORAN או INS, צריך לשים I/

וכמו שראית, אנשים אימתו את הדעה שלי, או לפחות התבטאו בצורה שלא פוסלת.

אף אחד עדיין לא הצליח להוכיח אחרת, מלבד טעינת טענות + ציון וותק בטייס.

או גלישה מיותרת להגדרות MEL וכ"ו

אם אתה משווה לאוטו, אז ברכב ציבורי חייב מטף, אבל מה?! אין מוניות שפועלות ללא מטף?! :)

והציטוט מהFAR שזה ההתנ"ך של הטייס לא מספיקה לך?

פורסם

Roman,

You're clinging to straws.

Planes equiped with a DME transceiver don't exist (in an IFR context), even if they do, then those are more rare than the dodo bird .

Give the folks who gave those letter designation some credit, do you really think that they'll come up with a special designation for a virtually non-existant configuration?

Opher

I was just bringing up a theoretical speculation, nowhere did I say that ADFs can replace VORs, though they can be a make-shift substitute if the need arises (say your SID VOR is u/s)

if my memory serves me correctly, the (CAA-mandated) accuracy of a VOR is +/- 2 degrees, on an NDB it's +/- 5 degrees.

פורסם

א. הערותי נכתבו להרחבת השכלת הפורום ולאו דווקא לכותב הציטוט אישית.

ב.אולי יש VOR בתקן חדש שלא מוכר לי. המוכר לי הוא +/- 4 מעלות דיוק, מובנה בשיטת הפעולה של המשדר והטכנולוגיה.+/- 2 מעלות דיוק יש לטאקאן. דיוק מציאת כיוון במערכת ADF מוגבל על-ידי תכונות התפשטות גלי הרדיו בתחום תדר העבודה ובאטמוספירה, וכן בשיטת המדידה והטכנולגיה של המקלט. המספר 18מעלות בא מתקלה בהעברת האות מאנטנת SENSE אין עליה חיווי למפעיל והמכשיר נראה כמתפקד כרגיל, גם בביצוע TEST. דיוק של 60-90 מעלות מושג סביב מועד שקיעת השמש, עקב שינוי בגובה שכבות האטמוספירה המחזירות תחומי תדר אלה ובכך משפיעות על שינוי בצורת ההתפשטות שלהם.

I was just bringing up a theoretical speculation, nowhere did I say that ADFs can replace VORs, though they can be a make-shift substitute if the need arises (say your SID VOR is u/s)

if my memory serves me correctly, the (CAA-mandated) accuracy of a VOR is +/- 2 degrees, on an NDB it's +/- 5 degrees]

פורסם

שלום

עוד הבדל פשוט בין VOR ל ADF:

VOR טסים על ראדיאליים שהם מעין קווים ישרים שמצויירים בשמים.

ADF נותן כיוון יחסי לתחנה בלבד. ההבדל ביניהם, והוא קריטי: כשיש רכיב רוח צד ב VOR מיד תראה את הסחיפה. מכיוון שהתרחקת מהראדיאל. ב ADF , תוכל רק לנחש את זווית הסחיפה. ובנוסף במצב כזה אין שום אינדיקציה אם אתה נמצא על הנתיב (QDM) או לא. טייס שלא ער לעובדה הזו וטס לכיוון תחנת ADF ייתקן תמיד כדי להציב את המחט למעלה. ובפועל, בגלל סחיפה הצידה ייבצע מסלול קשתי ולא נתיב ישר. כבר קרה פעם שמישהו ניסה לטוס ככה ללרנקה וכמעט מצא את עצמו בתןך ה FIR של סוריה מכיוון שלא התחשב ברכיב צד וביצע נתיב קשתי.

ברוכי.

אורח
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • יצירת חדש...