עבור לתוכן
Yakov Kraus

אני טייס לא כל כך גרוע - תעופה בחקירה אירפראנס טורונטו

Recommended Posts

פורסם

המטוס שייט מעל המסלול בחצי המסלול הקברניט הורה "תנחית תנחית" הטייס שכח להפעיל בזמן את הריברס טראסט. לא פלא שהחברה אסרה עליהם להתראיין "בגלל הביטוח" ואת הקברניט הוציאה לפנסיה.

התאור הזה מתאים לחצי הנחיתות שלי - אבל אני חובבן שמשחק בנדמה לי ואלה טייסים מקצועיים עם אלפי שעות טיסה.

פורסם

ראיתי בנשיונל את החקירה הזה , התפעלתי שהטייס עבר חצי מהמסלול במזג האוויר קשה וכשהמסלול חלק ויורד גשם אם אוטובריקס מדיום, ולא פשוט הלך סביב, מזל שאף אחד לא נהרג.

פורסם
ראיתי בנשיונל את החקירה הזה , התפעלתי שהטייס עבר חצי מהמסלול במזג האוויר קשה וכשהמסלול חלק ויורד גשם אם אוטובריקס מדיום, ולא פשוט הלך סביב, מזל שאף אחד לא נהרג.

דווקא במצב כזה כשהמסלול חלק אתה לא רוצה "לנעול" את הגלגלים ולהחליק, לכן מדיום AB מתקבל על הדעת בשביל לקבל עצירה הדרגתית ללא החלקות.

פורסם
ראיתי בנשיונל את החקירה הזה , התפעלתי שהטייס עבר חצי מהמסלול במזג האוויר קשה וכשהמסלול חלק ויורד גשם אם אוטובריקס מדיום, ולא פשוט הלך סביב, מזל שאף אחד לא נהרג.

דווקא במצב כזה כשהמסלול חלק אתה לא רוצה "לנעול" את הגלגלים ולהחליק, לכן מדיום AB מתקבל על הדעת בשביל לקבל עצירה הדרגתית ללא החלקות.

כל המטוסים מצויידים במערכת דומה ל ABS של מכונית.

במסלול רטוב מומלץ לשם רמה יותר גבוהה של בלימה כדי לא לחסל מסלול.

מערכת ה ANTI SKID תדאג למנוע נעילת גלגלים.

פורסם

רק משהו לפרוטוקול.

אני לא בא להצדיק את מה שהלך שם.

אני רק מעלה את המחשבה, שהקפטן העדיף פשוט לנחות וגמרנו. יכול להיות שהוא חשב שזה יהיה בטוח יותר מאשר הליכה סביב, דווקא בגלל מזג האוויר הקשה.

פורסם
במסלול רטוב מומלץ לשם רמה יותר גבוהה של בלימה כדי לא לחסל מסלול.

מערכת ה ANTI SKID תדאג למנוע נעילת גלגלים.

DCA06MA009

Boeing Flight Crew Training Manual (FCTM)

Dated October 31, 2005

737NG Wheel Brakes

737 NG Flight Crew Training Manual

Landing

Copyright © The Boeing Company. See title page for details.

FCT 737 NG 6.27

Wheel Brakes

Braking force is proportional to the force of the tires on the runway and the

coefficient of friction between the tires and the runway. The contact area normally

changes little during the braking cycle. The perpendicular force comes from

airplane weight and any downward aerodynamic force such as speedbrakes.

The coefficient of friction depends on the tire condition and runway surface, (e.g.

concrete, asphalt, dry, wet or icy).

Automatic Brakes

Boeing recommends that whenever runway limited, using higher than normal

approach speeds, landing on slippery runways or landing in a crosswind, the

autobrake system be used.

For normal operation of the autobrake system select a deceleration setting.

Settings include:

MAX: Used when minimum stopping distance is required. Deceleration

rate is less than that produced by full manual braking

MED (2 or 3, as installed): Should be used for wet or slippery runways or

when landing rollout distance is limited

MIN (1, as installed): These settings provide a moderate deceleration

effect suitable for all routine operations.

סיבה: האנטיסקיד / אוטברייק עושה את עבודתו כהלכה ומונע נעילת גלגל ופיצוץ צמיגים. הבעייה במסלול רטוב הינה אחרת: ככל שהבלימה חזקה יותר, גדל הסיכוי להחלקה עקב אסימטריית פיזור מים /קרח/ שלג/ בוץ/ ומכאן אסימטריית חיכוך, או אסימטריית שחרור נעילת גלגל לא שווה בכני הנסע הראשיים. המטוס עלול להחליק כך הצידה אל מחוץ למסלול. בנתונים כאלה טייס מאומן בולם יותר יעיל ויותר קצר מהמכונה.

פורסם

עוד בעיה שיכולה להגרם ממסלול רטוב היא Aquaplaning ובה בעצם המטוס צף מעל המים

ומחליק אל מחוץ למסלול.

פורסם

בFSX ישמו את המסלול "שטוף הגשם" ועכשיו מרגישים את המטוסים מחליקים על המסלול לפעמים (תלוי במז"T)[/u]

פורסם

כן ראיתי את זה אתמול ..... חשבתי לעצמי

אני אחד הטייסים החדשים ביותר ברשת ובסימולאטור (25 שעות) כשאני רק לאחר קצת יותר

משליש מסלול ואני עדיין לא הקרקע אני אפילו לא חושב לנחות..... אני אלך סביב, אז לראות

טייס אמיתי עם אלפי שעות טיסה ועוד קברניט, איפה הראש?

פורסם
כן ראיתי את זה אתמול ..... חשבתי לעצמי

אני אחד הטייסים החדשים ביותר ברשת ובסימולאטור (25 שעות) כשאני רק לאחר קצת יותר

משליש מסלול ואני עדיין לא הקרקע אני אפילו לא חושב לנחות..... אני אלך סביב, אז לראות

טייס אמיתי עם אלפי שעות טיסה ועוד קברניט, איפה הראש?

עם המנהלים שקודחים לך לנחות בזמן ולצמצם הוצאות.

עם הרצון להגיע כבר למלון ולנוח מכול טיסה המיגעת הזאת.

עם ניסיון להבין את התמונת מצב הכוללת ובילבול בשיקול הדעת מרוב לחץ.

עד אתה לא שם אתה לא יכול לדעת מה באמת הוא חשב לעצמו.

מאוד נוח לשבת ולעשות ריסט כאשר דברים לא הולכים ולבזבז דלק וירטואלי על חשבון זמן חופשי

פורסם
כן ראיתי את זה אתמול ..... חשבתי לעצמי

אני אחד הטייסים החדשים ביותר ברשת ובסימולאטור (25 שעות) כשאני רק לאחר קצת יותר

משליש מסלול ואני עדיין לא הקרקע אני אפילו לא חושב לנחות..... אני אלך סביב, אז לראות

טייס אמיתי עם אלפי שעות טיסה ועוד קברניט, איפה הראש?

עם המנהלים שקודחים לך לנחות בזמן ולצמצם הוצאות.

עם הרצון להגיע כבר למלון ולנוח מכול טיסה המיגעת הזאת.

עם ניסיון להבין את התמונת מצב הכוללת ובילבול בשיקול הדעת מרוב לחץ.

עד אתה לא שם אתה לא יכול לדעת מה באמת הוא חשב לעצמו.

מאוד נוח לשבת ולעשות ריסט כאשר דברים לא הולכים ולבזבז דלק וירטואלי על חשבון זמן חופשי

נכון אבל מצד שני האנשים האלה עם כל הכבוד לכסף לטיסה מייגע וללחץ צריכים להיות מספיק מקצוענים כדי לדעת שחיי אדם קודמים לכל ושלקחת סיכון מיותר לא שווה.

אז כן, בהחלט אפשר לתת ביקורת על טייס שאפילו טייס וירטואלי יודע שאחרי חצי מסלול לא מנחיתים בכוח ובטח שלא על מסלול רטוב עם סופה מעל הראש שהרוחות בטח לא הכי אידיאליות :]

פורסם
כן ראיתי את זה אתמול ..... חשבתי לעצמי

אני אחד הטייסים החדשים ביותר ברשת ובסימולאטור (25 שעות) כשאני רק לאחר קצת יותר

משליש מסלול ואני עדיין לא הקרקע אני אפילו לא חושב לנחות..... אני אלך סביב, אז לראות

טייס אמיתי עם אלפי שעות טיסה ועוד קברניט, איפה הראש?

עם המנהלים שקודחים לך לנחות בזמן ולצמצם הוצאות.

עם הרצון להגיע כבר למלון ולנוח מכול טיסה המיגעת הזאת.

עם ניסיון להבין את התמונת מצב הכוללת ובילבול בשיקול הדעת מרוב לחץ.

עד אתה לא שם אתה לא יכול לדעת מה באמת הוא חשב לעצמו.

מאוד נוח לשבת ולעשות ריסט כאשר דברים לא הולכים ולבזבז דלק וירטואלי על חשבון זמן חופשי

נכון אבל מצד שני האנשים האלה עם כל הכבוד לכסף לטיסה מייגע וללחץ צריכים להיות מספיק מקצוענים כדי לדעת שחיי אדם קודמים לכל ושלקחת סיכון מיותר לא שווה.

אז כן, בהחלט אפשר לתת ביקורת על טייס שאפילו טייס וירטואלי יודע שאחרי חצי מסלול לא מנחיתים בכוח ובטח שלא על מסלול רטוב עם סופה מעל הראש שהרוחות בטח לא הכי אידיאליות :]

אבל תסכים איתי שזה בהחלט מפיל מסך עשן כבד על יכולת שיקול הדעת.

וגם אתה לא יכול לדעת איזה ביקורת הטייס אולי ספג לפני הטיסה? או אולי אפילו קיבל על הראש על כמה החלטות לא נכונות....לא ניתן לדעת את זה וכפי שאמרתי, אנחנו לא יודעים מה עבר לו בראש...

פורסם

אני מסכים עם כולכם, אבל אני חושב שאף אחד לא יכול לחוות דעה עד שהוא לא ישב בכיסא במקום הטייס הזה...

שהמטוס מטלטל וזז וכולם לחוצים ויש עוד טייס משנה שגם לו יש דעה ועוד מאה ואחד דברים על הראש, השיקול דעת שונה ואולי אף מוטעה...

עם כל הכבוד לכולכם אני לא חושב שאתם יכולים להביע יותר מידי דעה עד שלא תהיו במצב המדויק שהטייס הזה היה בו...

מהצד הכל קל, כמו שאומרים תמיד שרואים מי רוצה להיות מליונר מצליחים מהבית בכל השאלות, עד שמגיעים לאולפן עצמו :) (אמיר?:D)

פורסם

אני רק רוצה להוסיף, לטייסים נאמר ע''י מגדל הפיקוח לפי דיווח של מטוס קודם שנחת כי הרוחות בקרבת המסלול נעים בין 15 ל-20 קשרים כאשר בפועל הרוחות היו צולבות על 33 קשרים (עקב קטע קטן של ענני גשם שחצה המסלול) שזו המגבלה לנחיתה ברוח צולבת במסלול יבש (במטוס A340)

כמו-כן נאמר כי הברקים הכו במסלולים והרסו חלק מהמכשור,הבנתי מהנאמר כי הייתה בעיה בקבלת מידע על מז''א(לבקרי התנועה), והרדאר שבמטוס לא יכול לחזות את מז''א כיוון שהוא מציג מז''א בקרבת אף המטוס.

בנוסף שיקול דעת לא נכון מצד הפקחים לפתוח לנחיתה מסלול קצר במז''א שכזה, ושיקול דעת לא נכון מצד רשות התעופה לפתוח השדה שוב לאחר שהוכרז "Red Alert" כשעוד היו סופות ברקים ורוחות חזקות בכדי להתיר למטוסים נוספים(שלושה מטוסים) לנחות.(שד''א המטוס אשר נחת לפני האייר-פראנס דיווח גם הוא על קושי בבלימה).

ייאמר לטובת אייר פראנס שהם הצליחו לפנות את כל הנוסעים ב-90 שניות ע''פ נהלי הבטיחות.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...