Ido Rosenthal פורסם מאי 12, 2007 דיווח פורסם מאי 12, 2007 דווקא לאחרונה אני חושב שרוב החדשים כן לוקחים את הזמן שלהם ולא קופצים מעל הפופיק, בד"כ מי שלא מצטרף לפורום רק בשביל לצלם תמונות יפות כדי שירשמו לו "מדהים!!!!!!!" הוא בחור רציני שלומד לאט לאט, יש גם את אלה שבסופו של דבר מבינים שהם צריכים לחזור להתחלה. אגב מסכים עם ארז, אין כמו טיסת IFR עם מטוסים קלים, ניווט בעזרת חיתוכים של רדיאלים, תענוג, אתה עושה הכל רק מלהסתכל על הפאנל, ובסוף מרים את הראש, ומגלה שאתה בפיינל מושלם.
Baruch Spiegel פורסם מאי 12, 2007 דיווח פורסם מאי 12, 2007 טוב, אז לכל הספקנים למיניהם, בבקשה: תראו מה בן כתב פעם בכלל על הצורך בג'ויסטיק: http://www.vatil.org/vatil/board/viewto ... c&start=15 שלום שוב,כשאתם טסים האם אתם טסים עם המקלדת או שיש לכם ג'ויסטיק? אני שוקל לקנות ג'ויסטיק אבל לא דווקא לכיוון של סטיק של מסוק אלא סטיק של מטוס נוסעים רציתי לדעת אם יש כאלו בכלל ואם כן איפה ניתן להשיג תודה תלוי מאוד, ברוב דגמי האיירבאס יש ג'ויסטיקים לצד הטייסים, ואם אתה מטיס מטוסי איירבאס אז מן הסתם תעדיף את הסטיק, ואם יש לך עוד כסף אז גם פדלים. אם אתה מטיס מטוסי בואינג, ומשתמש הרבה מאוד באוטמציה (למשל אחרי המראה בגובה 1 מיד מחמש את הטייס האוטומטי ונותן למטוס להגיע כמה שיותר קרוב למסלול כשהטייס האוטומטי עדיין מחובר, הזמן שאתה משתמש ביוק הוא כ"כ קצר, שאני לא חושב שזה שווה את ה100-200 דולר שהוא עולה. אם כבר, אתה משתמש בפדלים יותר כאשר אתה מסיע ולכן פדלים יכולים להיות יותר שימושיים. אני אישית משתמש בג'ויסטיק של מיקרוסופט, מכיוון שאני טס לרוב על כבדים. ! ומה הוא כתב בסוף השרשור ואיזה ביטחון היה לו שהוא כבר יודע VFR תודה לאיתי שהבהיר את דברי יותר אם הם לא היו ברורים מספיק. ברוכי, כפי שאמרתי עברתי על כל שלב ושלב ולכן התחלתי דווקא מההתחלה ולא מהסוף. אני הבנאדם האחרון שאפשר לומר לו שפסח על שלב מסויים בלמידה. ותראו מה הוא כתב היום: רציתי רק לספר לכם את חווית הVFR. אני בטוח ש70% ממי שיקרא את ההודעה הזו לא יודע לשמור גובה, לנווט, לזהות נקודות ולתקשר וכל זה עם "ראש בחוץ". אז קחו את הפחנוע וטוסו בנמוך כבר, אשכרה תשתמשו בג'ויסטיק או היוק שקניתם במיטב כספכם. . תשפטו בעצמכם. ברוכי.
Baruch Spiegel פורסם מאי 12, 2007 דיווח פורסם מאי 12, 2007 ומכל ההכרזה הזו שמת תמונה עם גישה גבוהה מדי למסלול :mrgreen: ?חחח, סתם סתם. מסכים עם כל מילה, למרות שכיף לי לגוון מדי פעם עם איזה ELY381 למילאנו. אסף סליחה מראש על הקטילה: מרב שהתרגלתם ל פאפי ושמאפי כל גישה שהיא לא דומה לגישת מכשירים נראית לכם כאילו הטייס "בא גבוה" צאו מהקופסא!!!... ברוכי.
Asaf Brietbard פורסם מאי 13, 2007 דיווח פורסם מאי 13, 2007 ומכל ההכרזה הזו שמת תמונה עם גישה גבוהה מדי למסלול :mrgreen: ?חחח, סתם סתם. מסכים עם כל מילה, למרות שכיף לי לגוון מדי פעם עם איזה ELY381 למילאנו. אסף סליחה מראש על הקטילה: מרב שהתרגלתם ל פאפי ושמאפי כל גישה שהיא לא דומה לגישת מכשירים נראית לכם כאילו הטייס "בא גבוה" צאו מהקופסא!!!... ברוכי. בכיף, חביבי, אני אוהב ללמוד... לא נקטלתי. אבל רגע: PAPI משמש כל גישה, לא? אין קשר לגישת מכשירים.... עד כמה שהבנתי. סה"כ נותן את הזווית גלישה שהיא נכונה גם אם יש שם ILS או אין שום אנטנה בסביבה. חוץ מזה ברוכי, כאמירה כללית (ובהמשך לשיחתנו): למרות שחלק מהחברים כאן החזיקו אוירון באוויר, הרוב לא. עד שלא הרגשת לחץ (אמיתי!), על הסטיק/יוק בשביל לשמור גובה, אתה לא באמת מבין מה זה קיזוז. אז.... אתה חלק מהצוות החדש, מתי מארגנים טיסות אמיתיות :wink: ?
Roman Dreer פורסם מאי 13, 2007 דיווח פורסם מאי 13, 2007 אני גם מסכים מאד! חשבתי איך להתנסח יפה וקצר, ובאתי עם המשפט הבא: "כשאני רוצה לנוח, אני לוקח טיסה (כבדה), כשאני רוצה באמת לנוח, אני לוקח איזה ססנה" או יותר נכון את ה Beechcraft Mentor T34B כי כיף לעשות טיסה מסחרית עם איזה בואינג/איירבס אבל הכי כיף זה לעשות איזה VFR מעל ת"א.
Moshe Mizrahi פורסם מאי 13, 2007 דיווח פורסם מאי 13, 2007 השרשור הזה מחזיר אותי פחות משנה לאחור, כשעוד הייתי טייס נחשב בעיט (סתם בצחוק תרגע עידו) ונתנו לי להביא את הזלין מצ'כיה לארץ... חוויה לא נורמלית, מפות נתיבים פרושות, בכל לג כמה וכמה עזרי ניווט שמתחלפים ידנית, ואין בכלל ILS. היתה שם גישה לבלגרד שלא ראינו ממטר ובסוף כל הגישה קיבלנו וקטורים וראינו לבן בעיניים עד ל- DA. אני זוכר שאז הייתי ממש בשוק כי חשבתי שכל מי שטס על כבדים אוכל את המסע שלי בלי מלח, והופתעתי מאד לגלות שטייסי "כבדים" שטסים אתי לא בהכרח שולטים בהטסה ידנית של IFR... אז חלק מתביישים, לא מגיעים, פורשים, וחלק, כמו אבישי המתופף התותח מתמודדים, ודרך המסע הוא למד המון ב- IFR. הדובדבן שבקצפת היה כמובן הליווי של הנשרים מיקירן לחיפה אז לכו על זה, אפשר בסוף לזכות בתחרות נחיתות מדויקות בעיט :mrgreen:
אורח פורסם מאי 13, 2007 דיווח פורסם מאי 13, 2007 תחרות נחיתות דיוק על כבדים עשינו באחד ה TFCים בפקיסטן אם אני זוכר נכון. מסלול קצר שאם עוברים את שתי היציאות הראשונות שלו, נשארים עם Back Track ותוקעים את כל השיירה שמאחור. לגבי נחיתות בראות 0. מיקי יספר לכם את סיפור ג'ניבה, אין לי זמן כרגע לפירוט. לגבי קלים ו IFR, ה A36 אחת הקניות הטובות ביותר שעשיתי למטוס ב FS. אחד המטוסים שאני הכי נהנה לטוס איתם. אבל אם אתם רוצים אתגר אמיתי ב IFR, עם מטוס שהוא לא הכי פשוט, הקינג איר B200. פשוט חויה לפתוח מפת IFR סכין חיתוך ויאללה, טיסת IFR ידנית לחלוטין. עוד משהו לגבי ראות 0, ביום שישי עשיתי ב"ג אינסברוק, כדי לגלות שלא רואים כלום עד ממש למינימה וגם אז לא ראו מי יודע מה... ניראה לי שחצי מנוסעי ה FSP שלי עשו במכנסים, אבל מחאו כפיים בנחיתה :mrgreen:
Baruch Spiegel פורסם מאי 13, 2007 דיווח פורסם מאי 13, 2007 [חוץ מזה ברוכי, כאמירה כללית (ובהמשך לשיחתנו): למרות שחלק מהחברים כאן החזיקו אוירון באוויר, הרוב לא. עד שלא הרגשת לחץ (אמיתי!), על הסטיק/יוק בשביל לשמור גובה, אתה לא באמת מבין מה זה קיזוז. אז.... אתה חלק מהצוות החדש, מתי מארגנים טיסות אמיתיות :wink: ? טוב זה וויכוח שיש לי גם עם אנשי תעופה אמיתית: למשל עופר טוען שבהטסה ידנית בסימולטור התחושה שונה לחלוטין ממטוס אמיתיו ולכן הוא מעד'יף לטוס בסימולטור עם טייס אוטומטי לדעתי גם בסימולטור, אפשר גם אפשר להרגיש "לחץ". אולי זה לא אותו "לחץ" כמו במטוס אמיתי. אבל בהחלט, כדי להחזיק "מצב אף" - (הכוונה לגרום למצב שהאופק החיצוני נשאר באותו מקום ביחס לנקודה מסיויימת ,ללא נטייה לעלות או לרדת) , צריך לעשות "משהו" עם הסטיק- גם בסימולטור, אלא אם כן המטוס מקוזז. גם בסימולטור: פתחת מנוע - האף רוצה לעלות, איבדת מהירות - האף רוצה לרדת. וכדי לשמור מצב אף צריך לבצע משהו, תקראו לזה לחץ או מוישה זוכמיר מה זה משנה.. המשמעות של מטוס מקוזז: כאשר מצב הטיסה יציב, וכשמרפים את האחיזה בסטיק - ולא מפעילים לחץ לאף אין נטייה לעלות או לרדת . ואת זה אפשר בהחלט להרגיש גם בסימולטור ההבדל האמיתי שאני יכול להצביע עליו הוא שבמטוס אמיתי במהירויות גבוהות, ההגאים נהיים "קשים"וההיפך במהירויות איטיות. גם הרגישות שלהם משתנה בהתאם. בסימולטור לעומת זאת זה אותו סטיק עם אותו קפיץ מחזיר שמפעיל כח קבוע בלי קשר לתנאים האווירודינמיים. גם FORCEFEEDBACK לא יודע לתת את התחושה האמיתית מהבחינה הזאת. ולגבי PAPI: זה מתאים לגישות עם מנוע בלבד, הPAPI מכוון פחות או יותר באותה זווית גלישה כמו ב GLIDE SLOP. יש עוד אין ספור אפשרויות אחרות לגישה כשטסים ראייה. למשל גישה תלולה עם מדפים מלא ללא מנוע, למי שרגיל לבא עם PAPI זה ייראה לו כמו קמיקזה... וחוץ מיזה לא בכל שדה יש את הלוקסוס של PAPI או VASII.