עבור לתוכן
Roman Dreer

פינת העשרה (או: מה אחת הסיבות שבנו תלת סילונים?!)

Recommended Posts

פורסם

יפה רומן, תודה.

אני רואה שאתה קנוניסט, על זה לעולם לא נסכים אז חבל להתחיל דיון בכלל (אני עם ניקון :P )

אחלה תמונות, תודה על השיתוף. אגב, השרשור הזה לא קשור לתעופה כללית? :roll:

פורסם

לגבי מצלמות:

אני אישית בחרתי בקנון, אבל (לעומתך, ככל הנראה :P ) אני נותן כבוד לניקון גם. יש להם ממש אחלה דגמים.

אין פה על מה להתוכח, זה עניין של טעם אישי.

אך בכל זאת, אני רק רוצה לתת לך רמז: תבדוק כמה עדשות לבנות יש באירועים כמו אוסקר, אליפויות כדורגל ושאר האירועים הכי נוצצים/חשובים

אבל שוב, עניין של טעם.

השרשור קשור לטיסה מעל איזורים ללא שדה תעופה במרחק של שעות טיסה

ולמטוסי סילון דו מנועיים, שזה מצביע על תעופה מסחרית

אבל למשל BBJ יכול להכנס להגדרה, אז במקרה כזה אני מאמין שיש גם קשר ל GA

פורסם

BBJ מיועד בעיקר לשוק מטוסי המנהלים, שלא בהכרח טסים לפי כללי תעופה מסחרית. מפעיל מטוס שלא לשם כוונת רווח (בהובלה בתשלום של נוסעים ו/או מטען), יכול לטוס במנוע אחד כאוות נפשו, גם 1,000 שעות.

אבל למשל BBJ יכול להכנס להגדרה
פורסם

מטוסים ומסוקים תלת מנועיים (FORD TRIMOTOR, SA321, AGUSTA101G) קיימים זמן ארוך לפני ובלי קשר ל- ETOPS. היתרונות והחיסרונות של ריבוי מנועים ברורים. לדעתי הסיבה העיקרית להתפתחותם היתה קשורה בעת החדשה ( DC-10, MD-11, L1011,B727) לצרכים מבצעיים ללא מנוע מתאים לתצורה דו-מנועית. המתרחש בנושא טיסת ארוכת טווח הולך ומשתנה. מתחיל השנה, מותר למטוס דו-מנועי הרשום בארצות הברית לטוס בכל העולם טיסת טווח מסחרית ללא הגבלה, למעט בחוגים הארקטיים. האירופים מחמירים מעט יותר אך אין להם מרחב רלבנטי ל-ETOPS, ולאירבאס גישתם לא תעזור. בעתיד נראה את LROPS יותר ו-ETOPS ייעלם.

פורסם

עוד עובדה מעניינת שאני לא זוכר איפה ראיתי או קראתי:

רישוי ETOPS של 180 דקות נוצר בגלל שבדיוק בין החוף המערבי של ארה"ב והוואי, כלומר אותה הנקודה מעל האוקיינוס השקט שבה המרחק בחזרה לארה"ב שווה למרחק מאותה נקודה להוואי הוא 180 דקות, 3 שעות.

פורסם

יכול להיות, אך הנה חישוב שביצעתי: מלוס אנג'לס בינ"ל, להונולולו בינ"ל בלי רוח, זמן הטיסה במטוס B767 המשייט במאך 0.8 הינו 5 שעות (5:28 בבואינג B737-200 מיושן המשייט ב 0.72 מאך). כלומר נקודת זמן שווה B767 הינה ב-2.5 שעות או 150 דקות.

FLT REL IFR BAW1159 KLAX-25R/PHNL-04L MACH 80 A/C B767-300 LEVEL-D

FUEL TIME CORR TOGWT LDGWT AVG W/C

TAXI 002700 0015 . . . . 304072 254642 P000

DEST PHNL 049430 0500 . . . . ELEV. 13 FT

RESV 006158 0045 . . . .

ALTN 000000 0000 . . . . ALTN DIST 0

HOLD 002053 0015 . . . .

EXTRA 002737 0020 . . . . ZFW 243695 PAYLOAD 046695

TTL AT TO 060377 0619 . . . . DIST 2215

REQD 063077 0634 . . . . ETD

עוד עובדה מעניינת שאני לא זוכר איפה ראיתי או קראתי:

רישוי ETOPS של 180 דקות נוצר בגלל שבדיוק בין החוף המערבי של ארה"ב והוואי, כלומר אותה הנקודה מעל האוקיינוס השקט שבה המרחק בחזרה לארה"ב שווה למרחק מאותה נקודה להוואי הוא 180 דקות, 3 שעות.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...