Roman Dreer פורסם מאי 14, 2007 דיווח פורסם מאי 14, 2007 מי שלא מכיר "פינות" בעולם התעופה כמו ETOPS, או "חוק ה60 דקות" או מה (אחת) הסיבות שבנו מטוסים תלת מנועים, מוזמן לקרוא את המאמר החמוד הבא: http://en.wikipedia.org/wiki/ETOPS
Moshe Mizrahi פורסם מאי 15, 2007 דיווח פורסם מאי 15, 2007 יפה רומן, תודה. אני רואה שאתה קנוניסט, על זה לעולם לא נסכים אז חבל להתחיל דיון בכלל (אני עם ניקון ) אחלה תמונות, תודה על השיתוף. אגב, השרשור הזה לא קשור לתעופה כללית? :roll:
Roman Dreer פורסם מאי 15, 2007 מחבר דיווח פורסם מאי 15, 2007 לגבי מצלמות: אני אישית בחרתי בקנון, אבל (לעומתך, ככל הנראה ) אני נותן כבוד לניקון גם. יש להם ממש אחלה דגמים. אין פה על מה להתוכח, זה עניין של טעם אישי. אך בכל זאת, אני רק רוצה לתת לך רמז: תבדוק כמה עדשות לבנות יש באירועים כמו אוסקר, אליפויות כדורגל ושאר האירועים הכי נוצצים/חשובים אבל שוב, עניין של טעם. השרשור קשור לטיסה מעל איזורים ללא שדה תעופה במרחק של שעות טיסה ולמטוסי סילון דו מנועיים, שזה מצביע על תעופה מסחרית אבל למשל BBJ יכול להכנס להגדרה, אז במקרה כזה אני מאמין שיש גם קשר ל GA
Opher Ben Peretz פורסם מאי 15, 2007 דיווח פורסם מאי 15, 2007 BBJ מיועד בעיקר לשוק מטוסי המנהלים, שלא בהכרח טסים לפי כללי תעופה מסחרית. מפעיל מטוס שלא לשם כוונת רווח (בהובלה בתשלום של נוסעים ו/או מטען), יכול לטוס במנוע אחד כאוות נפשו, גם 1,000 שעות. אבל למשל BBJ יכול להכנס להגדרה
Opher Ben Peretz פורסם מאי 17, 2007 דיווח פורסם מאי 17, 2007 מטוסים ומסוקים תלת מנועיים (FORD TRIMOTOR, SA321, AGUSTA101G) קיימים זמן ארוך לפני ובלי קשר ל- ETOPS. היתרונות והחיסרונות של ריבוי מנועים ברורים. לדעתי הסיבה העיקרית להתפתחותם היתה קשורה בעת החדשה ( DC-10, MD-11, L1011,B727) לצרכים מבצעיים ללא מנוע מתאים לתצורה דו-מנועית. המתרחש בנושא טיסת ארוכת טווח הולך ומשתנה. מתחיל השנה, מותר למטוס דו-מנועי הרשום בארצות הברית לטוס בכל העולם טיסת טווח מסחרית ללא הגבלה, למעט בחוגים הארקטיים. האירופים מחמירים מעט יותר אך אין להם מרחב רלבנטי ל-ETOPS, ולאירבאס גישתם לא תעזור. בעתיד נראה את LROPS יותר ו-ETOPS ייעלם.
Ben Cohen פורסם מאי 17, 2007 דיווח פורסם מאי 17, 2007 עוד עובדה מעניינת שאני לא זוכר איפה ראיתי או קראתי: רישוי ETOPS של 180 דקות נוצר בגלל שבדיוק בין החוף המערבי של ארה"ב והוואי, כלומר אותה הנקודה מעל האוקיינוס השקט שבה המרחק בחזרה לארה"ב שווה למרחק מאותה נקודה להוואי הוא 180 דקות, 3 שעות.
Opher Ben Peretz פורסם מאי 17, 2007 דיווח פורסם מאי 17, 2007 יכול להיות, אך הנה חישוב שביצעתי: מלוס אנג'לס בינ"ל, להונולולו בינ"ל בלי רוח, זמן הטיסה במטוס B767 המשייט במאך 0.8 הינו 5 שעות (5:28 בבואינג B737-200 מיושן המשייט ב 0.72 מאך). כלומר נקודת זמן שווה B767 הינה ב-2.5 שעות או 150 דקות. FLT REL IFR BAW1159 KLAX-25R/PHNL-04L MACH A/C B767-300 LEVEL-D FUEL TIME CORR TOGWT LDGWT AVG W/C TAXI 002700 0015 . . . . 304072 254642 P000 DEST PHNL 049430 0500 . . . . ELEV. 13 FT RESV 006158 0045 . . . . ALTN 000000 0000 . . . . ALTN DIST 0 HOLD 002053 0015 . . . . EXTRA 002737 0020 . . . . ZFW 243695 PAYLOAD 046695 TTL AT TO 060377 0619 . . . . DIST 2215 REQD 063077 0634 . . . . ETD עוד עובדה מעניינת שאני לא זוכר איפה ראיתי או קראתי: רישוי ETOPS של 180 דקות נוצר בגלל שבדיוק בין החוף המערבי של ארה"ב והוואי, כלומר אותה הנקודה מעל האוקיינוס השקט שבה המרחק בחזרה לארה"ב שווה למרחק מאותה נקודה להוואי הוא 180 דקות, 3 שעות.