Ran Bonfil פורסם מאי 17, 2007 דיווח פורסם מאי 17, 2007 ערב טוב, צפיתי היום במספר סרטונים בYouTube לגבי מנועי גז טורבינה, רובם של אנשים אשר בנו אותם בעצמם : http://www.youtube.com/watch?v=jTHqqIavwbo&NR=1 הייתי רוצה לדעת למה משמש הצינור הספירלי (זה שמזכיר מבנה של משאבה צנטרפוגלית) אשר נמצא בקו של המדחס, או מעט לפני, ובסרטון הראשון אפשר לראות שגם הצינור הספירלי נמצא אחרי הטורבינות. השאלה היא למה הצינור\ות האלו משמשים? האם לדיחוס מסויים? אם כן איך זה פועל ומה הדיחוס הנדרש ממנוע כזה בלי שמחובר אילו שום דבר? תודה לעונים! סוף שבוע טוב.
Izik Bakshi פורסם מאי 17, 2007 דיווח פורסם מאי 17, 2007 המנוע הראשון והשני זה מנוע מדגש שמורכב בדרך כלל במכוניות שרוצות להוסיף קצת טורבו, הצינור הספירלי זה בעצם יציאה האוויר לכיון השריפה ואז חוזר בחזרה לצינור לטורבינה כדי לסובב אותה, הטורבינה מסובב את המדחס וכך נוצר לך מחזור מעגלי מושלם. ברכב זה משמש להעלת לחץ הכניסה למנוע וכך אתה מגביר את מהירות המנוע והרכב.המנוע השלישי זה מנוע סילון שבו זרימת האוויר היא ישרה מהמדחס לתא שריפה וטורבינה.
אורח פורסם מאי 18, 2007 דיווח פורסם מאי 18, 2007 המנוע הראשון והשני זה מנוע מדגש שמורכב בדרך כלל במכוניות שרוצות להוסיף קצת טורבו, הצינור הספירלי זה בעצם יציאה האוויר לכיון השריפה ואז חוזר בחזרה לצינור לטורבינה כדי לסובב אותה, הטורבינה מסובב את המדחס וכך נוצר לך מחזור מעגלי מושלם.ברכב זה משמש להעלת לחץ הכניסה למנוע וכך אתה מגביר את מהירות המנוע והרכב.המנוע השלישי זה מנוע סילון שבו זרימת האוויר היא ישרה מהמדחס לתא שריפה וטורבינה. אתה מתכוון למעלה את הספק המנוע. נ.ב. אל תנסו בבית על המאזדה \ קולולה ליסינג של אבא\אמא , הבלוק מנוע שם לא יחזיק מעמד. ע"י שינוי הלחץ במגדש הטורבו, ניתן להעלות בטירוף את הספק המנוע, אבל הוא זקוק לחיזוקים, כדי שלא תמצאו באיזו תאוצה עצבנית, את הפיסטונים עפים לכם החוצה דרך מכסה המנוע :mrgreen:
Or Netzer פורסם מאי 18, 2007 דיווח פורסם מאי 18, 2007 המנוע הראשון והשני זה מנוע מדגש שמורכב בדרך כלל במכוניות שרוצות להוסיף קצת טורבו, הצינור הספירלי זה בעצם יציאה האוויר לכיון השריפה ואז חוזר בחזרה לצינור לטורבינה כדי לסובב אותה, הטורבינה מסובב את המדחס וכך נוצר לך מחזור מעגלי מושלם.ברכב זה משמש להעלת לחץ הכניסה למנוע וכך אתה מגביר את מהירות המנוע והרכב.המנוע השלישי זה מנוע סילון שבו זרימת האוויר היא ישרה מהמדחס לתא שריפה וטורבינה. אתה מתכוון למעלה את הספק המנוע. נ.ב. אל תנסו בבית על המאזדה \ קולולה ליסינג של אבא\אמא , הבלוק מנוע שם לא יחזיק מעמד. ע"י שינוי הלחץ במגדש הטורבו, ניתן להעלות בטירוף את הספק המנוע, אבל הוא זקוק לחיזוקים, כדי שלא תמצאו באיזו תאוצה עצבנית, את הפיסטונים עפים לכם החוצה דרך מכסה המנוע :mrgreen: היה משהו בסגנון בTOP GEAR בערוץ אגו. בהחלט מגניב :] התוכנית מומלצת מאוד.
Izik Bakshi פורסם מאי 18, 2007 דיווח פורסם מאי 18, 2007 תודה על התיקון רן, אכן הכוונה להספק. אני מכיר מישהו שהתקין כזה דבר באיפרזה טורבו, התוצאה היתה מדהימה.
אורח פורסם מאי 18, 2007 דיווח פורסם מאי 18, 2007 תודה על התיקון רן, אכן הכוונה להספק.אני מכיר מישהו שהתקין כזה דבר באיפרזה טורבו, התוצאה היתה מדהימה. היא כבר מגיע עם אחד כזה :roll: :mrgreen:
Izik Bakshi פורסם מאי 18, 2007 דיווח פורסם מאי 18, 2007 וואלה, לא ידעתי. אז הוא כנראה החליף את הקיים באחד שבנה בעצמו. ידוע לך לכמה מגיע לחץ הכניסה עם המדגש שמגיע עם הרכב? אני זוכר שהמדגש שהוא הרכיב נתן לו 1.3 - 1.4 לחץ ביחידות BAR.
אורח פורסם מאי 18, 2007 דיווח פורסם מאי 18, 2007 וואלה, לא ידעתי.אז הוא כנראה החליף את הקיים באחד שבנה בעצמו. ידוע לך לכמה מגיע לחץ הכניסה עם המדגש שמגיע עם הרכב? אני זוכר שהמדגש שהוא הרכיב נתן לו 1.3 - 1.4 לחץ ביחידות BAR. תלוי בדגם, בבסיסים באזור ה 0.3 BAR יכול להיות ב WRX וב STI עם יותר מזה. בקסארה דיזל של חבר שלי, הטורבו מגיע עם לחץ של 0.3BAR, הפסיכי העלה ל 1.2. גם בשני המפלצות הקודמות שלו המגדש עלה ללחצים מטורפים וההספקים ביחד איתם. הרגשה שקשה מאוד לשכח, כניסה הטורבו של הג'אמפי לפעולה וכ 200 כ"ס דוחפים אותך מהתחת קדימה. מזכיר המראות של מטוסים :wink:
Baruch Spiegel פורסם מאי 18, 2007 דיווח פורסם מאי 18, 2007 יופי של דבר הבאת רן :!: :!: באמת מגניב. גם במדחסים וגם בטורבינות יש צורות שונות וסידורים שונים של טיפול באוויר. אנחנו רגילים לראות במנוע סילוני רגיל טורבינה שבה תנועת האוויר היא צירית (ז"א האוויר זורם לאורך ציר המנוע). הצינורות הספירליים שרואים בסרטונים שרן הביא מעידים גם על טורבינה וגם על מדחס שבהם האוויר זורם בצורה ראדיאלית (מהמרכז לכיוון ההיקף או ההיפך). בסרטון השני אפשר ממש לתאר את פעולת המנוע: במדחס (הכתום): כנפוני המדחס לוקחים אוויר מהמרכז ומסיטים אותו לצידי המדחס. הצינור "אוסף" את האוויר מההיקף ומנתב אותו לצינור אחד. האוויר נכנס משם למיכל גדול שמעל המנוע שם נעשית הבעירה. משם האוויר מוזרם דרך צינור (חום) ונושב על כנפוני הטורבינה בהיקף שלהם. (הצינור הספיראלי החום). הטורבינה מחוברת באותו גל (ציר) למדחס ומסובבת אותו. לאחר מכן האוויר מוזרם בסילון חזק לאחור. וחוזר חלילה המדחס אוסף עוד אוויר דוחס אותו. וכו וכו. בסרט השלישי רואים יפה את הסיכון שבשלבי ההתנעה הראשונים: כל זמן שמהירות סיבוב המדחס נמוכה יחסית, אין זרימה מספיקה בתא הבעירה ואין בעירה נשלטת. לכן בשלבים האלה רואים ממש להבות יוצאות מהמנוע, רק לאחר שמהירות הסיבוב של המדחס עלתה ויש זרימה מספיקה של אוויר לתוך תא הבעירה, הטמפ. נשלטת והלהבות נעלמו. גם בסימולטור ניתן לראות בבירור שבהתנעה טמפרטואת גזי הפליטה מגיעה לערכים גבוהים ולאחר מכן יורדת. קיים מצב שבו לא מצליחים להשתלט על הבעירה (למשל כשהכנסנו כמות גדולה מדי של דלק בשלב הבעירה, קוראים לזה HOT START. וזה בד"כ נגמר בנזק בלתי הפיך למנוע וסכנת שריפה. בB200 של AEROWORX זה מדומה בצורה יפה. אם בהתנעה מעלים את ידית ה MIX עד למעלה מתקבל HOT START, טמפ. גזים מגיעה ל1200 ותגידו שלום למנוע.. (במודול אחזקה של המטוס צריך להחליף מנוע במחיר של 13000$ - אמ אני זוכר נכון) עוד דבר מעניין בסרט השני: ישנם שני מדי לחץ - אחד לפני המדחס ואחד מאחורי הטורבינה. (זה של המדחס מגיע עד ל70 בר :!: :! . ההפרש ביניהם הוא הוא מה שאנחנו קקוראים: EPR. יש כל מני סידורים של מנועי טורבינת גז (סילון) למשל: בחלק ממנועי טורבו פרופ (PT6) האוויר שיוצא מתא הבעירה מוזרם תחילה דרך טורבינת גז שתפקידה לסובב את המדחס ולקיים את פעילות המנוע. לאחר מכן מופנה האוויר קדימה ומפעיל טורבינה נוספת (חופשית) שמחוברת לתמסורת של המדחף. בסוף התהליך (ולאחר שרב האנרגיה שמקורה במצב האנרגטי הגבוה של גזי הפליטה, הועברה לתמסורת), האוויר יוצא מצינורות פליטה שנמצאים בקידמת המנוע. בגלל שהמרנו את רב האנרגיה של הגז להספק על ציר המדחף, גזי הפליטה של מנוע טורבו פרופ יוצאים בסילון חלש וקר יחסית למנוע סילון רגיל.
Ran Bonfil פורסם מאי 18, 2007 מחבר דיווח פורסם מאי 18, 2007 תודה רבה ברוכי על ההסבר המפורט! נהנתי לקרוא! רק דבר אחד עדיין לא ממש ברור לי, למשל בסרטון השני ששמתי (עם המדחס הכתום), המעבר של האויר החם אחרי תא הבעירה אל הטורבינות, נכנס אל הטורבינות שלפי ההסבר הבנתי שלהביהן מאונכות לכיוון הסיבוב, בצורה ספיראלית, השאלה איך יוצא סילון חזק כל כך אחרי הספירלה הזו שבעצם מסובבת את הטורבינה, האם הספירלה גם "מקדמת" את האויר החוצה, או שהוא יוצא בסילון מהלחץ הגבוה? נ.ב. רן (פינקלס) , לא הבנתי למה משתמשים בטורבינה כדי להגדיל את הספק המנוע במכוניות? את מה דוחסים? (אני לא ממש מבין בזה, תסלח לי )
Ran Bonfil פורסם מאי 18, 2007 מחבר דיווח פורסם מאי 18, 2007 עוד סרטון נחמד בנושא: נראה כמו מנוע Jet שהאויר זורם לאורך ציר המנוע, עוד שאלה שהתעוררה אצלי; למה משמשים הצינורות שאפשר לראות למעלה בחלק העליון של כל המבנה הזה? אם זה מנוע סילון רגיל, אז הם לא משמשים למעבר אויר.. אם ככה אז למה כן? :idea: לילה טוב!
eorubin פורסם מאי 18, 2007 דיווח פורסם מאי 18, 2007 רן ידידי Turbochargers לוקח את האויר שיוצא מצינור הפליטה (מניפול) ודוחס אותו בלחץ גבוה לתאי הבוכנות. אך הנושא של טורבינות וטורבו הוא נושא מאד מורכב, ואם תרצה לבנות משהו אני אפנה אותך לאיש שהוא אנציקלופדיה מהלכת על שתיים בנושא. באתר הזה אתה יכול לדעת איך עובד Turbochargers ועל כל נושא בכללי. http://auto.howstuffworks.com/turbo.htm חשוב להזכיר שהנושא כאן יגיע בסוף לתעופה, כי זה כל העניין פה, לא . אלדד.
Izik Bakshi פורסם מאי 19, 2007 דיווח פורסם מאי 19, 2007 רן, לשאלתך הראשונה, התשובה היא שדוחסים את האויר בכניסה למנוע (מנוע רכב) ככל שהאוויר מגיע למנוע בלחץ יותר גבוה אז הוא גורם לכוח יותר חזק על הבוכנה שגום למומנט יותר חזק על הארכובה שבסופו של תהליך נותן הספק יותר גבוה מהמנוע, אך חשוב לזכור שלחץ גבוה מדי בתא הבוכנה עלול לגרום להתפרקות של המנוע. לשאלה השניה, קשה לראות את כל המנוע, אבל בתאור ע"י יוצר הסרטון הוא ציין home built jet with afterburner שזה בעצם מנוע סילון עם מבער, משמע שלאחר שהאוויר נשרף פעם אחת בתא שריפה הוא יוצא לטורבינה, מסובב אותה ואז נשרף שוב פעם, יתכן מאוד שהצינורות האלה מזרימים אוויר לא שרוף לכיוון המבער כדי לערבב אותו עם אוויר שרוף ובתוספת דלק יוצרים בערה שניה שיוצרת את האש שאתה רואה שיוצאת מהמנוע, ובכלל דחף הרבה יותר חזק, יכולים להיות עוד שימושים כמו דלק או יציאה של אוויר לצרכנים מסויימים (כמו משאבת שפועלת על אוויר). במנועי סילון של מטוסי סילון תוכל למצוא לא מעט צינורות כאלה שיוצאים מן המנוע, לצורך אוויר למערכת מיזוג בעיקר, שימון המנוע, דלק למנוע ועוד שימושים לצרכנים.
Baruch Spiegel פורסם מאי 19, 2007 דיווח פורסם מאי 19, 2007 כמה טוב שיש שבת... יצא לי להרהר בסרטים האלה. תשמעו זה אחלה אילתור אנשים לקחו טורבו צ'רג'ר רגיל של אוטו , חיברו באמצע תא בעירה, והנה יש להם מנוע סילון. מגניב :!: :!: :!: יש למישהו איזה טנדר טויוטה שהוא מתכוון לזרוק? בא לי לעשות אחד כזה לעצמי... ולגבי השאלות רן, כבר קיבלת תשובות מהמומחים היותר גדולים :wink: ברוכי.