עבור לתוכן
Yarden Antebi

רוטפיינדר חדל לעבוד-יש אתר חלופי?

Recommended Posts

פורסם

אני מאוד ממליץ על VROUTE, התוכנה תיתן לך נתיבי טיסה שברוב המקרים מותאמים לנהלי החטיבות בואטסים, בנוסף לתוכנית תקבל מזג אוויר לשדה יציאה ונחיתה, ומזג אוויר ליעדים חלופיים, אם תרצה גם יש מפה סינופטית, בנוסף יש רשימה של טיסות אמיתיות בנתיב הזה, ושם תוכל לבחור כינוי ולטוס איתו, כמו כן היא תראה לך את כיסוי הפיקוח הצפוי לאורך הנתיב, יש אופציה לשמור את הנתיב בפורמט ל FSNAV, SB, FSINN ופורמט של הסימולטור, תוכל גם לראות NOTAM אחורנים לכל השדות שמופיעים בתוכנית שלך, ולא פחות חשוב, רשימת סינרים ממולצים לשדה ההמראה והנחיתה.

פורסם

כן איציק אבל VROUTE לא עוזר בטיסות טראנסאטלנטיות ששם הנתיבים משתנים יומית.

ועכשיו כשה RF החליט לעבוד זה כבר לא עוזר כלכ ך כי אין לי כבר את ה 6 שעות שהיו לי כשרציתי לטוס ב 2...

פורסם
כל הכיף באטלנטי זה לבנות את הנתיב ולבחור את הNAT לבד.

להסמתך על NOTAMים, רוחות וכד'.

בדיוק.

ה-NAT נבחר לפי שיקולי רוחות ו-NOTAMים שונים.

לא דיי בכך שהתוכנות השונות של מציאת נתיב לא מתחשבות בזה, הכיף בטיסה טראנסאטלנטית בין השאר זה תכנון הנתיב שלוקח קצת זמן.

פורסם
כל הכיף באטלנטי זה לבנות את הנתיב ולבחור את הNAT לבד.

להסמתך על NOTAMים, רוחות וכד'.

בדיוק.

ה-NAT נבחר לפי שיקולי רוחות ו-NOTAMים שונים.

לא דיי בכך שהתוכנות השונות של מציאת נתיב לא מתחשבות בזה, הכיף בטיסה טראנסאטלנטית בין השאר זה תכנון הנתיב שלוקח קצת זמן.

בלג האחרון שעשיתי לטורונטו, RF סידר לי יופי של NAT, הכי קצר ובחצי השני של החציה אפילו הרוחות היו איתי :D

אין ספק שכל הכיף בחציה של האמבטיה, זה תכנון החציה, והתאמת ה NAT המתאים.

פורסם
כל הכיף באטלנטי זה לבנות את הנתיב ולבחור את הNAT לבד.

להסמתך על NOTAMים, רוחות וכד'.

בדיוק.

ה-NAT נבחר לפי שיקולי רוחות ו-NOTAMים שונים.

לא דיי בכך שהתוכנות השונות של מציאת נתיב לא מתחשבות בזה, הכיף בטיסה טראנסאטלנטית בין השאר זה תכנון הנתיב שלוקח קצת זמן.

בלג האחרון שעשיתי לטורונטו, RF סידר לי יופי של NAT, הכי קצר ובחצי השני של החציה אפילו הרוחות היו איתי :D

אין ספק שכל הכיף בחציה של האמבטיה, זה תכנון החציה, והתאמת ה NAT המתאים.

אמבטיה, הא? לא פחות ולא יותר :lol:

פורסם
כל הכיף באטלנטי זה לבנות את הנתיב ולבחור את הNAT לבד.

להסמתך על NOTAMים, רוחות וכד'.

בדיוק.

ה-NAT נבחר לפי שיקולי רוחות ו-NOTAMים שונים.

לא דיי בכך שהתוכנות השונות של מציאת נתיב לא מתחשבות בזה, הכיף בטיסה טראנסאטלנטית בין השאר זה תכנון הנתיב שלוקח קצת זמן.

בלג האחרון שעשיתי לטורונטו, RF סידר לי יופי של NAT, הכי קצר ובחצי השני של החציה אפילו הרוחות היו איתי :D

אין ספק שכל הכיף בחציה של האמבטיה, זה תכנון החציה, והתאמת ה NAT המתאים.

למעשה ממש אין לי בעיה לתכנן לעצמי NAT וכבר עשיתי את זה וחציתי לפי זה

אבל במקרה ואני מתכנן לעצמי NAT ויש פיקוח, הוא לא יכול להגיד לי שזה לא נכון הנ.צ שלי ושאני צריך לטוס דרך NAT מוגדר? (NAT D לדוגמא שאלה נקודות מוגדרות..)

פורסם
כל הכיף באטלנטי זה לבנות את הנתיב ולבחור את הNAT לבד.

להסמתך על NOTAMים, רוחות וכד'.

בדיוק.

ה-NAT נבחר לפי שיקולי רוחות ו-NOTAMים שונים.

לא דיי בכך שהתוכנות השונות של מציאת נתיב לא מתחשבות בזה, הכיף בטיסה טראנסאטלנטית בין השאר זה תכנון הנתיב שלוקח קצת זמן.

בלג האחרון שעשיתי לטורונטו, RF סידר לי יופי של NAT, הכי קצר ובחצי השני של החציה אפילו הרוחות היו איתי :D

אין ספק שכל הכיף בחציה של האמבטיה, זה תכנון החציה, והתאמת ה NAT המתאים.

למעשה ממש אין לי בעיה לתכנן לעצמי NAT וכבר עשיתי את זה וחציתי לפי זה

אבל במקרה ואני מתכנן לעצמי NAT ויש פיקוח, הוא לא יכול להגיד לי שזה לא נכון הנ.צ שלי ושאני צריך לטוס דרך NAT מוגדר? (NAT D לדוגמא שאלה נקודות מוגדרות..)

אם אתה טס על NAT שהוא נכון לאותו היום, לדעתי אין לו סיבה לשנות לך את הקלירנס, אלה אם יש עומס על הנתיב ואז אני חושב שעוד לפני החציה בבקשת הקלירנס, תקבל נתיב חציה שונה (לא סגור על זה).

פורסם
כל הכיף באטלנטי זה לבנות את הנתיב ולבחור את הNAT לבד.

להסמתך על NOTAMים, רוחות וכד'.

בדיוק.

ה-NAT נבחר לפי שיקולי רוחות ו-NOTAMים שונים.

לא דיי בכך שהתוכנות השונות של מציאת נתיב לא מתחשבות בזה, הכיף בטיסה טראנסאטלנטית בין השאר זה תכנון הנתיב שלוקח קצת זמן.

בלג האחרון שעשיתי לטורונטו, RF סידר לי יופי של NAT, הכי קצר ובחצי השני של החציה אפילו הרוחות היו איתי :D

אין ספק שכל הכיף בחציה של האמבטיה, זה תכנון החציה, והתאמת ה NAT המתאים.

למעשה ממש אין לי בעיה לתכנן לעצמי NAT וכבר עשיתי את זה וחציתי לפי זה

אבל במקרה ואני מתכנן לעצמי NAT ויש פיקוח, הוא לא יכול להגיד לי שזה לא נכון הנ.צ שלי ושאני צריך לטוס דרך NAT מוגדר? (NAT D לדוגמא שאלה נקודות מוגדרות..)

אם אתה טס על NAT שהוא נכון לאותו היום, לדעתי אין לו סיבה לשנות לך את הקלירנס, אלה אם יש עומס על הנתיב ואז אני חושב שעוד לפני החציה בבקשת הקלירנס, תקבל נתיב חציה שונה (לא סגור על זה).

במידה ויידרש שינוי של הNAT פקח הקלירנס של האוקיינוס (מה שלא קיים אצלנו ברשת - אצלנו זה הפקח של העמדה עצמה) יודיע לכם שבלתי אפשרי וסביר להניח שיתן לכם NAT (הגיוני מאוד שזה יהיה הNATים הסמוכים, הכוונה אם אתה על C הוא ייתן לך לבחור בין B לD כי ברוב המקרים יהיה יותר קל להתחבר אליהם).

בNOR EASTER גם גאנדר וגם שנוויק היו מחוברים, הייתי על הערוץ של שנוויץ בCOM2 כ40 דקות לפני החצייה, היה כ"כ עמוס שהוא ביקש מטייסים להפסיק לתת POS REPORT בשביל לעמוד בקצב הקלירנסים, את הקלירנס קיבלתי 5 דקות לפני החציה, הייתי מספר 8.

טסתי על NAT D כאשר האחרים (90 אחוז מהם) לקחו NATE וF ולכן לי לא הייתה בעיה עם הNAT אבל הפקח שינה להמון מהם את הנתיב.

כפי שאתם יודעים אין NATים לשני הכיוונים 24 שעות ביממה.

או שיש נתיבים פעילים מזרחה או מערבה, לא תוכלו למצוא במציאות שבאותה שעה יש גם נתיבים מערבה וגם מזרחה, בד"כ בשעות הלילה שלנו הNATים הם מזרחה ובצהריים שלנו הם מערבה ככה ש001 שיוצא בלילה לא טס על NAT אלא על נתיב שכמעט לא משתנה, הנתיב הרי מגיע לבקרה האוקיינית ואתה לא מפתיע אותם והנתיב הוא בדיוק כמו NAT.

בדקתי את זה (איך טסים במקרה שאין NAT פעיל שמתאים לי) שהייתי בקוקפיט בטיסה לניוארק בחופש הגדול שעבר, בדקתי את זה עם התוכנית של FLIGHTAWARE (למרות שעכשיו יש בעיות עם תוכניות לNY מהארץ) וגם עם FBOWEB וGOOGLE EARTH.

הנה תוכנית של 001 מהיורוקונטרול (זה החלק של החצייה)

SEPAL/M082F340 DCT 47N020W/M082F360 46N030W 46N040W

44N050W/M083F380 DCT JEBBY DCT CARAC N36E VITOL

עוד משהו קטן לגבי הפרדות, לבקרה אין שירותי מכ"ם ולכן הם מסתמכים על הפרשי הזמנים לנקודה הבאה כפי שהם מקבלים מהמטוסים.

תוכלו למצוא מטוס בFL340 ומטוס שנמצא 10-15 דקות אחריו בFL350, זה בגלל שהNATים מאפשרים לחצות בכל גובה בין FL310 לFL410 (חלק גם מ310 עד 390 ו290 עד 410 - בקיצור הבנתם את הקטע)

הנה לדוגמא עידכון NAT של היום TMI151 מ1130Z עד 1900Z נתיבים מערבה.

E RESNO 56/20 56/30 55/40 54/50 CARPE REDBY

EAST LVLS NIL

WEST LVLS 310 320 330 340 350 360 370 380 390

EUR RTS WEST BABAN

NAR N202B N206C-

זה לדוגמא NATE מתחיל בRESNO (את זה אין צורך לפרט)

שימו לב שלא קיימים גבהים לטיסה מזרחה (כי הNAT הוא חד כיווני)

גבהים מערבה 310 עד 390.

נתיבי כניסה לNAT מאירופה מערבית לנקודה BABAN ונתיבי יציאה N202B או N206C.

נסחפתי קצת וקדחתי לכם בשכל אבל לא נורא.... :lol:

פורסם

פייי אני ממש מכונת חפירה היום אבל זה יהיה קצר.

הנה אתר מעניין של North Atlantic Programme Coordination .

ניתן למצוא פה מידע מעניין על השירותים באוקיינוס + מידע על NOTAM חדש שתקף מהעשירי במאי על שימוש בDATA LINK בFMC (על זה חפרתי בפורום ATC )

http://www.paris.icao.int/nat-pco/

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...