עבור לתוכן
�פיק

שאלה חשובה בקשר לטיסות ראייה

Recommended Posts

פורסם

שמעו

אם יש לי את המפה של טיסה ראייה,

מה אני עושה אם אני לא מכיר את האיזור, כמו למשל בדרום הארץ,

איך אני מזהה את הנקודות?

לפי מה אני הולך

המפה לא נותנת לי איפה אני, היא לא כמו ג'י פי אס.

מה יכול להסביר לי איך אני מתמצא בטיסת ראייה?

בתודה

אפיק

פורסם

אפיק שלום - המלצה

לפני טיסת ראיה באיזור חדש אני ממליץ לך קודם כל ללמוד את המפה ולרשום לעצמך

נ.צ (נקודות ציון) להתמצאות בשטח למקרה שאתה הולך לאיבוד כמו למשל מפגשים של נחלים

כבישים ראשיים, זמנים ואזימוטים(כיוונים לעצמך) ממולץ לקחת בחשבון גם סחיפת רוח,ניתן

להשתמש גם ב vor ולטוס אילו על מנת לחזור לנתיב

אני מקווה שעזרתי קצת והרחבתי את הידע שלך

אם יש לך עוד שאלות אשמח לענות

בברכה

מיקי

פורסם

שמוליק צודק ב 100%.

בצורה כזו, אפיק, תגיע מוכן לטיסה ותחסוך לפקח זמן בלעזור לך עם כיוונים (במיוחד שיש עומס).

כך עשיתי בנתיב הרצליה-חיפה טסתי אותו מס' פעמים אופליין לפני שטסתי אותו ברשת.

איתי בהעדר סינרי כמו של הצפון, בטיסות דרומה המפה לא ממש תעזור.

פורסם

אנ טס אופליין נגיד,

וזהיתי צומת שיכול להיות שהיא הצומת שאני מחפש.

איך אני מבטיח שאני לא טועה?

ואז אני יחזור על הטעות לאורך כל הטיסה כתוצאה מזאת?

אין לי פקח שיתקן אותי.

פורסם

אבל יש לך עיינים

וזה הכלי הטיסות ראייה

יש לך מפה של נתיבי CVFR

נגיד אתה ממריא מהרצליה ואז עושה בצרה ואז צומת השרון

איך אתה יכול לבדוק נגיד שאתה לא טועה בצומת

ככה אתה סופר צמתים מהשדה ככה שתדע לזהות בדוגמא את צומת השרון,

עוד משהו אתה יכול לראות במפה איך נראה הצומת וכו' (לפי כבישים) סימנים וכו' שמופיעים במפת ה-CVFR

כל אלו דברים קטנים

אתה לאט לאט תתחיל לזכור כבר איך כל מקום נראה. :wink: .מקווה שעזרתי :)

ואם יש לך עוד בעיות צור איתי קשר בפרטי ואני ידריך אותך

כמו כן אתה יכול להירשם לעיט תעופה ושם תוכל לבקש מדריך שיעזור לך אבל אני גם יוכל לעזור לך. :)

באתר שלנו : http://www.ait-air.co.nr/

כמו כן לאחר שתירשם תוכל לדווח על שעות טיסה של הטיסות שלך במטוסים קלים.

פורסם

היי שמתם לב שהוא מדבר על הדרום ?

איזה צמתים בדיוק תספור ? אולי לספור כבשים בדרך ?

ניווט בדרום כרגע מאוד קשה בייחוד אם לא מכירים את האזור מהקרקע.

אני פחות או יותר מכיר את האזור לפי הכבישים + הכיוונים שעל המפה (תרגול זמנים עוד לא עשיתי כי אני לא בדיוק סגור על זה) + מפת ה GPS שכוללת שדות ,מנחתים ומיקום עזרי ניווט + עזרי ניווט כמו מרחקים מ VOR שבדרך.

יש לי עוד פתרון לזיהוי פלילי של הנקודות בדרך, אך אני מפחד ששמוליק ירביץ לי :wink:

חג שמח,

רן.

פורסם

תודה רבה לכולם על העזרה,

אבל יש עוד משהו אחד שלא ממש ברור לי.

אני רואה שבמפת טיסות ראייה יש מרחקג מנקודה לנקודה(מן הסתם).

עכשיו שאלתי היא: איך אני מודד מרחק אם אני טס למשל במוני או בססנה, תאמת לא משנה במה, אין לי הרי מרחק D מהנקודה רשום באחד המכשירים, איך אני מודד כמה מרחק אני עובר?

כדי לדעת באיזה צומת זאת באמת הצומת הנכונה?

תודה.

פורסם

לא יודע מרחק

אבל אמרתי לך

אתה מסתכל במפת ה CVFR

ואז אתה רואה מאיפה שאתה נקודה אחת נגיד הנקודה הבא שאתה רוצה היא עוד 2 צמתים אז אתה עובר צומת ואחרי זה עוד צומת ואז אתה יודע מתיי אתה מגיע לנכונה

פורסם

מה שעושים זה מה שעושים באמת כשטסים VFR במקום שאתה לא מכיר את נקודות הציון בשטח.

יש לך במפה את הכיוון שאתה אמור לטוס בו, ואת המרחק.

אתה מחשב כמה זמן ייקח לך לטוס את המרחק הזה במהירות בה אתה טס, ועובד עם סטופר.

נניח שאתה טס 100 קשר מברור חיל לבית קמה.

הכיוון הוא 137, 9 מייל.

אתה עובר 100 מייל בשעה, כלומר ב 60 דקות.

אז תעשה 100 חלקי 60 ותראה שאתה עובר 1.66 מייל בדקה.

עכשיו תעשה 9 חלקי 1.66 ותקבל 5.4 דקות.

כלומר אתה טס בכיוון 137 במשך 5.4 דקות, או 5 דקות ו-24 שניות.

ואז אתה בבית קמה.

כמובן שאתה צריך לתקן את הכיוון שאתה טס בו עפ"י הרוח, ולמדוד מהירות אמיתית, ולא עפ"י ה-INDICATED AIRSPEED שיש לך במד המהירות. החישובים האלה לא מסובכים מידי, אבל אם תציץ ב-GPS של הסימולטור תוכל לראות ישירות את המספרים הנ"ל.

בהצלחה!

פורסם

GS - Ground speed

TRK זהו הכיוון בו המטוס באמת מתקדם (בניגוד לHDG שזה הכיוון אליו אף המטוס פונה).

בכל אופן, מה שטייס יודע בוודאות זה ה-IAS.

את ה-GS אפשר לגלות כאשר טסים מכשירים אל או מ-VOR/DME, באמצעות GPS או ע"י חישוב TAS והסקת ה-GS ממנו.

תקרא את זה, אולי זה יעזור.

http://www.dc3airways.com/TechEd/te_real_tas.pdf

אני לא אשקר ואגיד שאני מבצע את זה בסימולטור, אבל זו השיטה...

פורסם

זו באמת השיטה

עוד טיפ למדידת מרחקים הוא :

לשבת על המפה בטרם טיסה לחשב מרחקים מנק' א ל-ב עם סרגל מיוחד לססנות למשל כשסרגל זה יודע לתת לנו נתונים בטיסה של 90 קשר כמה מרחק עברנו לפי דקות

ולהיעזר ב-VOR -ים מרחק אל ו-מ..

בקיצור ניתן לעשות את זה וטוב אם משקיעים קצת

עוד טיפ :

על המפה מציירים משולש צא כיוון שכולל:כיוון למעלה,גובה באמצע וזמן למטה בכל לג של הנתיב הנבחר ועל ידו

את הלגים מסמנים כקו ישר בין נק' לנק' כשעל הלגים מסמנים דקות טיסה ב-90 קשר עפ"י הסרגל וכך יודעים איפה אנחנו בדיוק בכל דקה ודקה עם עזרת הסטופר כמובן

זוהי שיטת הניווט כיום ב-CVFR או לפחות כשאני למדתי לטוס ולא נראה לי שהיא השתנתה בססנות ללא מכשירים

כעקרון יש 2 דברים בניווט:בתחילת כל לג מבצעים את הבד"ח של אותו לג

ואם רוצים לבדוק איפה אנחנו אזי מבצעים מה שנקרא :שעון מפה שטח שזה למעשה ולאחר שהתחשבנו ברוח אף גב וסחיפות למיניהם כי היישוב שאנחנו רואים משמאל לנו הוא אכן היישוב הנכון ולא הלא נכון ,מסתכלים על היישוב ,על המפה וכמה דקות טיסה עברנו בסטופר,עוברים למפה ומזדהים על הנק' לפי הדקות המסומנות עליה מקודם ומוודאים שזה אכן היישוב הנכון וכמתוכנן

כל הרוצה בהסבר יותר מפורט על שיטות הניווט ב-CVFR מוזמן אלי למסנגר

פורסם

שמוליק שלום

ברצוני להוסיף שניתן גם לעבוד עם עפרון שעליו חריצים מסומנים מראש על מנת למדוד מרחקים

ככה טסו, עד כמה שאני יודע ,בתחילת התעופה אבל השיטה טובה גם להיום.

אה, והכי חשוב זה לקשור את הסרגל או העיפרון בחוט למפה :wink:

מיקי

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...