עבור לתוכן
yossilevy

NOTAM של בן גוריון - אמיתי

Recommended Posts

פורסם

חטיבת מבצעים

‏20 יולי, 2007

‏ה' אב, תשס"ז

מס'..................

אל: מנהל מגדל נתב"ג

ח"א רמ"ד תעבורה סא"ל נעם זינר,

בח"27 מ.ט.ת.

הנידון: הנחיות לניהול התעבורה האווירית בזמן סגירת מסלול 12-30 בנתב"ג

1. החל מתאריך 17 יולי 2007 ועד לתאריך 30 נובמבר 2007 ייסגר מסלול 12-30 בנתב"ג לטובת שיפוצים.

2. בתקופה זו יהיה מסלול 08-26 המסלול היחיד הזמין, למעט במקרים מיוחדים בהם יופעל מסלול 03-21 על פי שיקול דעת של ראש המשמרת ובהתאם לנוהלי המגדל.

3. חלק מ"מודי" התפעול של המסלול מחייב תאומים עם חיל האוויר. (ראה פירוט בהמשך ובנספח 1 המצ"ב.)

4. התפעול החריג והמגבלות המאפיינות את השימוש במסלול 08\26, מצריכות משנה זהירות וויסות תנועה במידת הצורך.

5. מדיניות התפעול של השדה בתקופה זו תהיה כדלקמן:

5.1. בחירת מסלול בשימוש -

5.1.1. עדיפות ראשונה - מסלול 26 להמראות ונחיתות בגישות RNAV-APP ואו גישת ראיה.

5.1.2. עדיפות שנייה – כאשר הרוח מחייבת, שימוש במסלול 08 להמראות ונחיתות ע"פ סדר העדיפויות הבא :

 גישת ראיה למסלול 08 דרך ה- LL.

 כאשר תנאי מזג האוויר מחייבים זאת,ביצוע גישת VOR DME למסלול 08

5.1.3. עדיפות שלישית - מסלול 26 להמראות ונחיתות בגישת ILS.

5.2. הערות כלליות

5.2.1. בעת הפעלת גישת VOR DME למסלול 08 המרחב האווירי המערבי של BGN TMA יוגדר מגובה מזערי של 3000 רגל - מטוסים ינמיכו לגובה של 3000 רגל לנקודת תחילת תהליך ( SIRON 3000' ).

5.2.2. כאשר ישנה כוונה לבצע גישות VOR/DME למסלול 08 יבוצעו הפעולות הבאות:

 הודעה למגדל פלמחים 10 דקות לפחות טרם הפעלת הגישה וקבלת אישור ממגדל פלמחים.( באחריות מגדל פלמחים לבצע את הפעולות המתחייבות מהפעלת הגישות (ע"פ נספח 1 ).

 הודעה ליב"א 506.

5.2.3. בעת ביצוע גישת VOR DME למסלול 08, יש לשים דגש על מעקב מכ"ם אחר המטוסים בתהליך על מנת למנוע חריגה דרומה וכניסה למטווח 24.

5.2.4. גישת ILS למסלול 26 תבוצע רק כאשר אין ברירה אחרת. במידה ויש כוונה או צורך מיידי בהפעלת תהליך ILS למסלול 26 באחריות ראש המשמרת לדווח מיידית ליב"א 506 על הכוונה ואו הפעלת התהליך. עם סיום השימוש בתהליך יש להודיע ליב"א 506 על כך.

5.2.5. בשעות הלילה כאשר אין המראות ואין הסעות למסלול 26, כאשר התנועה מאפשרת ונתוני הרוח מתאימים יש להעדיף גישות למסלול 08 בראיה או VOR/DME.

5.2.6. במידה וקיים צורך תפעולי להפרדת התנועה הנכנסת לשדה דב ממזרח מהתנועה בגישה למסלול 26 ניתן לנתב את התנועה לשדה דב דרך KANER ומשם בקשר עם פלוטו להנמכה לשדה דב.

6. מדיניות קליטת מטוסים בחרום בנתב"ג:

6.1. מטוס עם תקלה שיכריז חרום וידרוש לנחות בנתב"ג יוכל לנחות בנתב"ג גם אם קיים חשש לסגירת המסלול.

6.2. מטוסי בח"א 27 עם תקלה, אשר בסבירות גבוהה לא יגרמו לסגירת המסלול, יוכלו לנחות בנתב"ג.

6.3. מטוסי כנף 15 עם תקלה מכל סוג שהוא יופנו לנחיתה באחד מבסיסי חיל האוויר.

6.4. מטוסים אזרחיים קלים בחרום יופנו בעדיפות ראשונה להרצלייה, עדיפות שנייה לשדה-דב עדיפות שלישית לנתב"ג (יש לשקול שימוש במסלול 03\21 במקרים אלו ).

7. במידה ומתוכננת המראה של AIRBUS-340-600 יש לדווח על כך למרכז תאום על מנת שתופעל חסימה של דרך הפטרולים בהתאם להנחיות מפורטות של רא"ג מבצעי קרקע.

8. באחריות מנהל מגדל נתב"ג

8.1. כתיבת נהלים למגדל הפיקוח בהתאם למסמך הנחיות זה וההנחיות שהופצו ע"י רת"א. (ראה נספח-2).

8.2. לתדרך את אנשיו בהתאם.

8.3. רענון נוהל "פגיון כחול"

9. באחריות רמ"ד תעבורה בחה"א, הוצאת הנחיות מתאימות ליב"א 506 ולגורמים הרלוונטיים בח"א הנוגעים להפעלת תהליך ה-ILS למסלול 26 וכן לגורמים הנוגעים להפעלת תהליך ה-VOR/DME למסלול 08. בכפוף ל"כתב ההסכמה" (נספח 1 ).

10. באחריות רמ"ד תעבורה בח"א הוצאת הנחיות לטייסות הנוגעות בדבר מדיניות קליטת מטוסים בחרום בנתב"ג בתקופת הסגירה.

בכבוד רב,

אורי אורלב

מנהל חטיבת תעבורה אווירית

פורסם

מה אפשר להסיק מזה בקשר לנחיתות על 26 בלילה כאשר הרוחות מערביות? ILS26? (בהנחה שRNAV דורש תנאי ראיה) ואם הרוחות הם מערביות מתונות אז VOR\DME08?

פורסם

RNAV דורש תנאי ראיה כלומר ראות מעל 5 ק"מ ועננות בגובה 1500 רגל מעל השדה.. בחודשים אלו רוב הלילות הן כאלה אז אין בעיה לבצע RNAV או הקפת ראיה גם בלילה.

אם יהיו ימים בהם יהיה ערפל אז ישתמשו בהליכי מכשירים לפי כיוון הרוח או על 08 או על 26 כשהעדיפות היא 08 במידה והרוח היא מערבית מתונה.. מערבית חזקה ילכו על 26

בדרך כלל ערפל מתאפיין עם רוח חלשה מאוד, (היא אחת הסיבות להווצרות ערפל) וברוב המקרים בארץ בלילה המאוחר מאוד כשיש ערפל הרוח החלהשה הזו היא דרום מזרחית אז 08 הוא סבבה

פורסם

תודה יוסי!

תומר, במקרה של סופות חול עם ראות מאוד נמוכה ורוחות חזקות (דרום-מערביות אני מניח) אז יצטרכו לפתוח את ה ILS של 26 לנחיתות.

אתה יודע אולי מה הסיכוי לדבר כזה בקיץ-סתיו? זכור לי טוב מאוד האובך שהיה בשרבים של האביב השנה אבל זה יכול לקרות גם בסתיו?

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...