Nadav פורסם אוגוסט 1, 2007 דיווח פורסם אוגוסט 1, 2007 כמו שוודאי כולם יודעים קיימות 2 אסכולות אצלנו בפורום (ואולי גם בחיים האמיתיים): מצד אחד יש את אלה שטסים עם אוטומציה מלאה מא' ועד ת' ומצד שני יש את אלה שטסים טיסה ידנית מלאה-להרגיש את הסטיק ביד (סליחה על הביטוי). כמובן שיש גם קצת מזה וקצת מזה... מאחר ואני קשה החלטה, רציתי לנסות את שני צידי המטבע אז עשיתי 2 טיסות היום: הראשונה הייתה בתור ארקיע 5083 (פיקטיבי לחלוטין) שהיה ב-757-300 מב"ג לאילת. הטיסה ייתה ידנית מלאה ואני חייב לציין שעכשיו אני מבין על מה בן מדבר כל הזמן! זה היה די מטורף (וגם סוחט) להחזיק את המטוס כל הזמן ביד. אין אוטומציה, רק שמירה על גובה, נתיב, מהירות ובתוך כל זה גם צריך להמריא ולנחות... (שלא לדבר על הוראות מהפקח). נגיד ככה- עכשיו אני מבין למה יש שני טייסים בתא הטיסה השניה, אותה סיימתי לפני מספר דקות הייתה בתור KLM411 (שוב, אין קשר לכלום ) על 737-800 מלונדון סטאנסטד לסכיפהול באמסטרדם. זו הייתה טיסה אוטומטית בכל מאת האחוזים. הכל היה מתוכנן מראש וכל סדר הפעולות בתא היה צפוי ותיקתק כמו שעון (במגבלת הידע שיש לי על אוטומציה של 737). מרגע ההמראה וצימוד הטייס האוטומטי על LNAV,VNAV ועד לרגע הניתוק שלו בגובה 1000 לפני הנחיתה (מצטער, הייתי חייב לנחות ידני, אחרת מה הכיף?) לסיכומו של עניין- היום הצלחתי להבין על מה כל המהומה ואני חייב להגיד שעדיין קשה לי להחליט איך לטוס. בשתי הצורות זה מאוד כיף!!! אז למה אני משתף? קודם כל זה תמיד מעניין לדעת איך כולם טסים ולאיזו אסכולה אתה שייך. ברור, מן הסתם, שאין כאן נכון ולא נכון וזה מביא אותי לשאלה: איך אתם טסים? איך הגעתם להחלטה לטוס ככה? כמה כיף לכם? אני יודע שאותי מעניין לדעת למה אנשים אחרים החליטו כך או כך. אולי גם אתכם :mrgreen:
Or Netzer פורסם אוגוסט 1, 2007 דיווח פורסם אוגוסט 1, 2007 שילוב :] פעם ככה פעם ככה :] מה שבטוח נחיתה תמיד ידנית זה הכיי הכי הכי כיף :]
Ben Zwebner פורסם אוגוסט 1, 2007 דיווח פורסם אוגוסט 1, 2007 טוב, שמע... אני לא מטיס ידני כל הדרך. הטיסה היחידה שעשיתי ידיני כל הדרך היה LLBG-LCLK עם הPMDG 747. מה שאני בדרך כלל עושה זב שאני ממריא, מבצע SIDידני, ואז בסביבות ה8000 רגל מחבר את הטייס האוטומטי. בגישה אני בדרך כלל מבצע ככה: כניסה לSTAR, במטוסים משוכללים כמו LDS: מנתק LNAV וVNAV ומכייל את הכל דרך הMCP. אם זה מטוס כמו OVERLAND אני נותן לטייס האוטומטי לשמור על הגובה, ואני מנווט ידני. אני מטיס ככה עד לשלב הסופי של הגישה. הנה שתי דוגמאות של גישות כדי לאייר לכם ממתי אני לוקח ידני מלא... ENE4 מROBER אני כבר ידני מלא. כניסה לישראל: SIRON אני כבר ידני מלא. כמו שאור אמר, הכי כיף לנחות ידני... שאלתי פעם טייס בחטיבה למה הוא לא נחת ידני. הוא ענה לי שזה בגלל העננות הכבדה שהיה במקום. בישביל זה נוצרו LOCALIZER וGLIDE SLOPE :mrgreen: אני מציע לחברה פה להתאמן על ILS עם ראות של 1/4 מייל. בלי APP, בלי שכלולים. תגיעו למצב שיש לך טיפה זיעה קרה מההתרכזות במכשירים כאשר אתה "נלחם" לשמור על הGS, המד גובה כמעט בגובה שדה, הקריאות בקוקפיט "200...100..." ואין שם מסלול... בשברירי השניות שיש עד שאתה סופית מחליט על הליכה סביב, אתה מתחיל לפקפק, "כן יירטתי נכון? לא? רגע, מה הDME?" 50.... ואז מתוך הערפל הכבד, אורות המסלול מופיעות כמו מלאכים שמחזירים אותך הבייתה... 20...10... נגיעה. תשווה את זה ל: "קליק, קליק,קליק" בואו נראה איך המטוס עושה את כל מה שתיארתי למעלה בעצמו... :wink:
תומר עינבר פורסם אוגוסט 1, 2007 דיווח פורסם אוגוסט 1, 2007 אני טס בצורה מעניינת ואתגרית יותר עם כל מטוס: את כל ה-SID/STAR אני מבצע ידנית לגמרי! לאחר מכן חיבור טייס אוטומטי לטיפוס, שיוט והנמכה.. ואז בד"כ בגובה 1500-2000 אני מנתק את הטייס אוטומטי ומבצע נחיתה ידנית. זה כל הכיף!
Itay Zecharia פורסם אוגוסט 1, 2007 דיווח פורסם אוגוסט 1, 2007 בן אם המטוס שלי היה צועק 100 או 200 בהתאם לDH שבשדה, ולא הייתי רואה מסלול- לא הייתי מחכה לשמוע את ה50 מי שרוצה אתגר אמיתי, שיעלה לאימונים אופליין ויכין לו את המז"א בהתאם להגבלות הגישה המצויינות בדפית; מומלץ לכוון את ה-ceiling ל-50 עד 100 רגל מעל הגובה המינמלי, וכמו כן ראות זהה להגבלה המצויינת בדפית. לזה כמובן אפשר להוסיף רוחות צד, גאסטים למיניהם ועוד...
Ben Zwebner פורסם אוגוסט 1, 2007 דיווח פורסם אוגוסט 1, 2007 בן אם המטוס שלי היה צועק 100 או 200 בהתאם לDH שבשדה, ולא הייתי רואה מסלול- לא הייתי מחכה לשמוע את ה50 חחחח ידעתי שמישהו "ישרוף" אותי על ההגזמה המכוונת הזה :mrgreen:
Gadi L. פורסם אוגוסט 1, 2007 דיווח פורסם אוגוסט 1, 2007 אני אישית נהנה משני הסוגים, בימים האחרונים אני מוצא את עצמי חורש את יוון עם ה SR22 בטיסת VFR למשל. מ KLAX-PHNL על ה 763 אני נהנה בדיוק באותה מידה כמו שאני נהנה באיזה VFR קצר ביוון או באיזור הקריבים. אין לי העדפה.
Etai Charit פורסם אוגוסט 1, 2007 דיווח פורסם אוגוסט 1, 2007 כמה שיותר אוטומטי, דהיינו - כמה שיותר מציאותי. 737 לרוב. 400 רגל לאחר המראה מצמיד טייס אוטומטי. בנחיתה, אם CATII או III נוחת אוטומטית בודאות, וברוב המקרים ככלל בכל תנאי מכשירים אני נוחת אוטומטית (בתנאי שמדובר ב-ILS, כמובן). בתנאי VMC ובתנאי עומס עבודה נמוך, דהיינו ב-99% מהטיסות, אני לוקח ידנית ב-700-800 רגל.
Almog Atar פורסם אוגוסט 1, 2007 דיווח פורסם אוגוסט 1, 2007 כמה שיותר אוטומטי, דהיינו - כמה שיותר מציאותי. 737 לרוב. 400 רגל לאחר המראה מצמיד טייס אוטומטי. בנחיתה, אם CATII או III נוחת אוטומטית בודאות, וברוב המקרים ככלל בכל תנאי מכשירים אני נוחת אוטומטית (בתנאי שמדובר ב-ILS, כמובן). בתנאי VMC ובתנאי עומס עבודה נמוך, דהיינו ב-99% מהטיסות, אני לוקח ידנית ב-700-800 רגל. עצלן. יש לך עיסוקים אחרים אני מניח
Baruch Spiegel פורסם אוגוסט 1, 2007 דיווח פורסם אוגוסט 1, 2007 עניין של טעם. כל אחד נהנה מהתחביב כמו שהוא אוהב. אישית, יותר כיף לי לבצע דברים בעצמי וליהנות מהמשחק מאשר לדמות 100% מציאות ולבהות במסך בזמן שג'ורג' עושה הכל ומטיס עבורי... ברוכי.
crazyblat פורסם אוגוסט 1, 2007 דיווח פורסם אוגוסט 1, 2007 אז ככה...מאחר אני רק עכשיו לומד IFR(קרבל החמוד הזה...צריך להיות מדריך כבר ממזמן בIFS) אני עושה טיסות באופליין....ותמיד אני עושה גישה ידנית...למרות שניסיתי אוטומט...ותמיד זה יוצא לי בעיה שאני תמיד מעל הGS ארנבת למשל זה רק ידני...כי זה סרט רע אוטומט... אחוז מהאנשים פה מפספסים נחיתה אחרי שהם עשו את ה180 המעלות לפני ה26 והגיע מימין או משמאל..תלוי איזה ארנבת לקחו... בכל מקרה...אני מעדיף ידני...כי אתה מרגיש את השליטה על המטוס...מה שאתה פוקד על המטוס..הוא עושה את זה...ואוטומט זה כזה משעמם..כי נגיד אתה עושה טיסה ארוכה או משהו...שהיא 97 אחוז אוטומטית...מה גם את הגישה תעשה אוטומט?
Shai B פורסם אוגוסט 1, 2007 דיווח פורסם אוגוסט 1, 2007 קודם כל - אני שואל אתכם, מי שיודע... - איך זה במציאות? מתי מצמידים אוטומטי ומתי מנתקים? מישהו יודע? אני תמיד עם ה-LDS, אני נהנה גם להטיס ידני, אבל אני נהנה גם להכניס את הסידים והכל למחשב, להכניס נקודות מסובכות כאלה של יירוט רדיאל וכיוון לגובה וכו' ואז לראות איך הכל יוצא אוטומטית. אבל מה שאני עושה באופן רגיל זה להכניס את הסיד - עד כמה שאפשר, נקודה נקודה למחשב. אם יש משהו בהתחלה שסתם מסובך או מיותר להכניס למחשב, אני עושה אותו ידני, ואז כשאני מגיע לחלק שכבר במחשב - מפעיל אוטומטי, כמובן עוקב אחרי הכל מוודא שהכל טוב וזה. לאחר מכן, לקראת נחיתה, את כל ההנמכה - הSTAR והגישה עד ל-FAF - אני מכניס, שוב, נקודה נקודה בדיוק האפשרי למחשב וצופה בזמן שהוא עושה את זה תוך ווידוא שהכל מדויק לפני הדפית. כשמגיע ל-FAF, אם זה גישת ראייה, ידני לגמרי, מנתק כל מה שאוטומטי לחלוטין והמטוס לידיים. אם זה ILS, בד"כ אני אתן לאוטומטי ליירט את הכל, בזמן שאני דואג לשנות את המהירות והכל דרך ה-MCP. כשהכל כבר מוכן לנחיתה - מדפים 30, מהירות נכונה, גלגלים למטה, הכל טוב ויפה - מנתק אוטומטי וממשיך ידני. לעומת זאת, לפעמים את היירוט אני אעשה ידני... למה? כי מ-2 הדברים אני נהנה, לעשות הכל עם הכפתורים של המטוס [כמובן שהנחיתה נחיתה רק ידני, תמיד] ולעשות הכל ידני לחלוטין. המסקנה - בעיקרון אני טס חצי אוטומטי - כי בזמן שהרוב, כדי לעשות איזשהי גישה, לוחצים על ה-DEP/ARR ב-FMC ובוחרים את ההליך, אני אשב עם סרגל מד זווית ועט על הדפית ואכניס נקודה נקודה ב-LEGS. אבל תמיד - תמיד! נוחת ידני! הכי כיף
Etai Charit פורסם אוגוסט 2, 2007 דיווח פורסם אוגוסט 2, 2007 קודם כל - אני שואל אתכם, מי שיודע... - איך זה במציאות? מתי מצמידים אוטומטי ומתי מנתקים? מישהו יודע? כמה שיותר אוטומטי, דהיינו - כמה שיותר מציאותי. 737 לרוב. 400 רגל לאחר המראה מצמיד טייס אוטומטי. בנחיתה, אם CATII או III נוחת אוטומטית בודאות, וברוב המקרים ככלל בכל תנאי מכשירים אני נוחת אוטומטית (בתנאי שמדובר ב-ILS, כמובן). בתנאי VMC ובתנאי עומס עבודה נמוך, דהיינו ב-99% מהטיסות, אני לוקח ידנית ב-700-800 רגל.
Shai B פורסם אוגוסט 2, 2007 דיווח פורסם אוגוסט 2, 2007 קודם כל - אני שואל אתכם, מי שיודע... - איך זה במציאות? מתי מצמידים אוטומטי ומתי מנתקים? מישהו יודע? כמה שיותר אוטומטי, דהיינו - כמה שיותר מציאותי. 737 לרוב. 400 רגל לאחר המראה מצמיד טייס אוטומטי. בנחיתה, אם CATII או III נוחת אוטומטית בודאות, וברוב המקרים ככלל בכל תנאי מכשירים אני נוחת אוטומטית (בתנאי שמדובר ב-ILS, כמובן). בתנאי VMC ובתנאי עומס עבודה נמוך, דהיינו ב-99% מהטיסות, אני לוקח ידנית ב-700-800 רגל. כן... אבל איזה מגניב זה שלא, נכון? לא תמיד מצמידים מייד לאחר המראה - לא תמיד נוחתים אוטומטית אם רק אפשר - ויש הרבה לא תמיד - השאלה שלי מתי כן ומתי לא, והציטוט שלך לא הכי עונה על זה נכון? :wink: ותודה על ההתייחסות, אגב
ha5mvo פורסם אוגוסט 2, 2007 דיווח פורסם אוגוסט 2, 2007 Manual till I reach climb speed (in mach - which is mostly ~24k ) then manual again from TOD or ~ 18-20k. Perhaps this doesn't follow the SOP to the dot, but it lets me execute the flight according to my own calculations
avigilad99 פורסם אוגוסט 2, 2007 דיווח פורסם אוגוסט 2, 2007 אני ממריא וממשיך ידני עד לסיום הSID. מחבר את הAP-LNAV VNAV. בהנמכה אני מנמיך עם הVNAV דרך הVNAV page בDECSENT, אך ממשיך עם LNAV ע"פי הSTAR בהתאם להוראות מהפקח או בהתאם לדפית אם אין פיקוח. ועכשיו לטופ שבקצפת....אצלי זה לא קבוע את ההחלטה אם לעשות את הנחיתה ידנית או לא אני משאיר ללחץ להחליט....אני ממשיך בAPP בד"כ ILS עד לבערך 300 מעל המינימה. ושם אני מחליט אם להשאיר למטוס לגעת או לי. בדכ"כ אני עושה את זה אבל כאשר יש מזג אויר מטורףף וראות 0......הרי למה אלוהים ברא את הLOCOLYZER ואת ה GLIDE SLOPE?
Eyal Seminar פורסם אוגוסט 2, 2007 דיווח פורסם אוגוסט 2, 2007 1000 מחבר לפעמים יותר.... 1000 מנתק.... תאמת לי אמרו שלטייסים אין כח כבר להטיס ידני אז הם מנתקים בגובה 250 רגל (ב744)