Shireto Shahar פורסם יולי 29, 2008 דיווח פורסם יולי 29, 2008 נמל-התעופה "שדה דב" בתל-אביב ייסגר בעוד שלושה חודשים לשיפוצים. העבודות יימשכו חודשיים ובמסגרתן תוחלף תאורת המסלול וישופצו עמדות החנייה, כדי לשפר את הבטיחות. התנועה האווירית תועבר לטרמינל אחת בנמל התעופה בן-גוריון. נלקח מהאתר של רשת ב'.
Amir Paz פורסם יולי 30, 2008 דיווח פורסם יולי 30, 2008 היום בלוח דרושים בידיעות אחרונות התפרסם מכרז לקורס פקחי טיסה של רש"ת בדרישות תפקיד היה סעיף שמקנה זכות להשתתף גם לטיסיים עם 500 שעות אויר גם ללא נסיון עבר בפיקוח.מעודד ביותר לכל מי שלא היה פקח או בקר בצבא חכו חכו... האמת ששלומי הבא בתור...
Almog Atar פורסם יולי 30, 2008 מחבר דיווח פורסם יולי 30, 2008 היום בלוח דרושים בידיעות אחרונות התפרסם מכרז לקורס פקחי טיסה של רש"ת בדרישות תפקיד היה סעיף שמקנה זכות להשתתף גם לטיסיים עם 500 שעות אויר גם ללא נסיון עבר בפיקוח.מעודד ביותר לכל מי שלא היה פקח או בקר בצבא חכו חכו... האמת ששלומי הבא בתור... תגמור לחלק לחם ונדבר
noamkn פורסם אוגוסט 6, 2008 דיווח פורסם אוגוסט 6, 2008 ישראייר תפסיק את הקו לניו יורק: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3578559,00.html
חן מ פורסם אוגוסט 7, 2008 דיווח פורסם אוגוסט 7, 2008 מטוס פייפר דו מנועי שהגיע לנחיתה בשדה התעופה בחיפה התרסק בזמן הנחיתה פיספס את המסלול וכשחזר לנסות לתקן את הנחיתה התרסק לגמרי יש 3 הרוגים ו3 פצועים אנוש!!!!
FlightHut פורסם אוגוסט 7, 2008 דיווח פורסם אוגוסט 7, 2008 http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3579373,00.html 4X-DZL כך אמרו בתפוז יהי זכרם ברוך לא עלינו לא האמנתי שזה יגיע לארץ
dash-7 פורסם אוגוסט 7, 2008 דיווח פורסם אוגוסט 7, 2008 ישראייר מוכרת את הATR-42!!! :shock: החברה הולכת לעבור שינוי גדול (היא גם מחזירה את הA330 החדש ) לפחות יגיעו מטוסים יותר חדשים.הATRים כבר ישנים (שנת 88-86) ועובדים כמעט ללא הפסקה ולכן יש להם המון תקלות. http://www.fresh.co.il/vBulletin/showth ... p?t=427119
אורח פורסם אוגוסט 7, 2008 דיווח פורסם אוגוסט 7, 2008 ישראייר מוכרת את הATR-42!!! :shock: החברה הולכת לעבור שינוי גדול (היא גם מחזירה את הA330 החדש ) לפחות יגיעו מטוסים יותר חדשים.הATRים כבר ישנים (שנת 88-86) ועובדים כמעט ללא הפסקה ולכן יש להם המון תקלות. http://www.fresh.co.il/vBulletin/showth ... p?t=427119 הATR לא מאוד ישנים, אני מקווה שהם יביאו גם דאש 8 וגם AT72 יראה טוב עם הצביעה שלהם. מצער לראות חברות קורסות בגלל הדלק.
Idan Traub פורסם אוגוסט 8, 2008 דיווח פורסם אוגוסט 8, 2008 ישראייר מוכרת את הATR-42!!! :shock: החברה הולכת לעבור שינוי גדול (היא גם מחזירה את הA330 החדש ) לפחות יגיעו מטוסים יותר חדשים.הATRים כבר ישנים (שנת 88-86) ועובדים כמעט ללא הפסקה ולכן יש להם המון תקלות. http://www.fresh.co.il/vBulletin/showth ... p?t=427119 הATR לא מאוד ישנים, אני מקווה שהם יביאו גם דאש 8 וגם AT72 יראה טוב עם הצביעה שלהם. מצער לראות חברות קורסות בגלל הדלק. \באמת עצוב ויותר עצוב שלא יהיה מתחרה ישראלית רצינית לא -על בקו הזה ואחרים
אורח פורסם אוגוסט 8, 2008 דיווח פורסם אוגוסט 8, 2008 שיטוסו בסימולטור :wink: חח אין להם כסף לקנות את האיירבאסים של וילקו
matan פורסם אוגוסט 8, 2008 דיווח פורסם אוגוסט 8, 2008 ההתרסקות אתמול פשוט מחרידה..שלומי אני אשמח לדעת אם היית שם בזמן המקרה
ifs2003 פורסם אוגוסט 8, 2008 דיווח פורסם אוגוסט 8, 2008 גם כן העיתונאים האלה. בהתחלה אמרו CESSNS ואחר כך Aztec, עכשיו מתברר בכלל שזה בוננזה. אני זוכר את המטוס הזה מהרצליה, כמה כואב ההתרסקות הזו ממש כואב לשמוע. התרגלתי לשמוע שבהרצליה ירד מטוס מהמסלול או משהוא כזה אבל התרסקות מחרידה כזאת עם הרוגים זה כבר יותר מידי. :cry:
אורח פורסם אוגוסט 8, 2008 דיווח פורסם אוגוסט 8, 2008 גם כן העיתונאים האלה. בהתחלה אמרו CESSNS ואחר כך Aztec, עכשיו מתבררבכלל שזה בוננזה. אני זוכר את המטוס הזה מהרצליה, כמה כואב ההתרסקות הזו ממש כואב לשמוע. התרגלתי לשמוע שבהרצליה ירד מטוס מהמסלול או משהוא כזה אבל התרסקות מחרידה כזאת עם הרוגים זה כבר יותר מידי. :cry: בידיעות אחרונות כתבו שטיסים אמרו שבנחיתה על 16 יש שיפוע קטן בסוף המסלול וזה גורם לטייסים לראות את הגדר מתקרבת אליהם במהירות ואולי זה מה שקרה אתמול וגרם לטייסים לנסות ללכת סביב
ifs2003 פורסם אוגוסט 8, 2008 דיווח פורסם אוגוסט 8, 2008 גם כן העיתונאים האלה. בהתחלה אמרו CESSNS ואחר כך Aztec, עכשיו מתבררבכלל שזה בוננזה. אני זוכר את המטוס הזה מהרצליה, כמה כואב ההתרסקות הזו ממש כואב לשמוע. התרגלתי לשמוע שבהרצליה ירד מטוס מהמסלול או משהוא כזה אבל התרסקות מחרידה כזאת עם הרוגים זה כבר יותר מידי. :cry: בידיעות אחרונות כתבו שטיסים אמרו שבנחיתה על 16 יש שיפוע קטן בסוף המסלול וזה גורם לטייסים לראות את הגדר מתקרבת אליהם במהירות ואולי זה מה שקרה אתמול וגרם לטייסים לנסות ללכת סביב על מסלול כמו בחיפה יכול מטוס קל להמריא ולנחות פעמיים. אולי התכוונת לתחילת 16 ? יש שם באמת שיפוע של כמה מטרים מגובה הכביש עד לגובה המסלול. יש לי סיוט מהקטעה הזה. בסולו הראשון שלי לחיפה הלכתי לגישה ישירה ל16 ואני אוהב את הגישה עם המנוע בC152 ולא בגלישה, הגעתי בזווית שטוחה יחסית ובגלל השיפוע הזה נכנסתי לשקיעה חזקה לכיוון הקרקע לשני שניות. הגבתי מהר ופתחתי מנוע למלא וכאשר יצאתי מזה מהר, סרק ונחתתי. זו אחת הסיבות שמאז אני מקפיד על מהירות 5 קשרים מעל המומלץ בנחיתה, ומעדיף להישאר עם מהירות יתר גבוהה שאפשר לשבור בהצפה מעל המסלול מאשר באוויר.
Baruch Spiegel פורסם אוגוסט 8, 2008 דיווח פורסם אוגוסט 8, 2008 גם כן העיתונאים האלה. בהתחלה אמרו CESSNS ואחר כך Aztec, עכשיו מתבררבכלל שזה בוננזה. אני זוכר את המטוס הזה מהרצליה, כמה כואב ההתרסקות הזו ממש כואב לשמוע. התרגלתי לשמוע שבהרצליה ירד מטוס מהמסלול או משהוא כזה אבל התרסקות מחרידה כזאת עם הרוגים זה כבר יותר מידי. :cry: בידיעות אחרונות כתבו שטיסים אמרו שבנחיתה על 16 יש שיפוע קטן בסוף המסלול וזה גורם לטייסים לראות את הגדר מתקרבת אליהם במהירות ואולי זה מה שקרה אתמול וגרם לטייסים לנסות ללכת סביב על מסלול כמו בחיפה יכול מטוס קל להמריא ולנחות פעמיים. אולי התכוונת לתחילת 16 ? יש שם באמת שיפוע של כמה מטרים מגובה הכביש עד לגובה המסלול. יש לי סיוט מהקטעה הזה. בסולו הראשון שלי לחיפה הלכתי לגישה ישירה ל16 ואני אוהב את הגישה עם המנוע בC152 ולא בגלישה, הגעתי בזווית שטוחה יחסית ובגלל השיפוע הזה נכנסתי לשקיעה חזקה לכיוון הקרקע לשני שניות. הגבתי מהר ופתחתי מנוע למלא וכאשר יצאתי מזה מהר, סרק ונחתתי. זו אחת הסיבות שמאז אני מקפיד על מהירות 5 קשרים מעל המומלץ בנחיתה, ומעדיף להישאר עם מהירות יתר גבוהה שאפשר לשבור בהצפה מעל המסלול מאשר באוויר. מוכר, מקס קרא גם לי. בחיפה יש תופעה כזאת. כשהרוח הכללית באה מכיוונים דרומיים או מזרחיים, בגובה נמוך, בגלל הבדלי טמפרטורה בין הים ליבשה קורא שהרוח מתהפכת (בריזה ימית בשכבה נמוכה). התוצאה: גזירת רוח בגובה נמוך מאוד. בגישה - סופית, מקבלים נפילה.
crazyblat פורסם אוגוסט 8, 2008 דיווח פורסם אוגוסט 8, 2008 ההתרסקות אתמול פשוט מחרידה..שלומי אני אשמח לדעת אם היית שם בזמן המקרה קודם כל שלומי לא היה שם.... דבר שני אני מכיר את המסלול ואזור ההתרסקות...משום מה המטוס או שהוא איבד שליטה והמטוס התחיל לפנות ימינה או שאני פשוט לא יודע...אם מסתכלים על תחילת המסלול ו90 מעלות לכיוון התאונה...הוא עבר רק 30-40 מטר....נראה לי איבוד שליטה לקראת הנחיתה
Shlomlux2 פורסם אוגוסט 8, 2008 דיווח פורסם אוגוסט 8, 2008 אני אסכם את אתמול בכמה מילים: אני הוקפצתי לבסיס והגעתי כחצי שעה לאחר האירוע. למגדל הגעתי כשצוותי הרפואה כבר התחילו להתפזר. מכאן והלאה נשאר לי רק לסנן טלפונים רבים, להתחיל לתחקר בצורה מגדלית פנימית ולדאוג לפקחיות שטיפלו באירוע. מה קרה? נאסר עלי למסור פרטים. וכמוכם, אני אמתין לסיכום התחקור המקיף. (בבקשה, אל תתשאלו אותי על דברים שלא פורסמו בעיתונות) לצערי הרב היכרתי את הטייס, אדם חביב מאד וטייס מקצועי ברמה גבוה. והמטוס, שיא הפאר, שמור בצורה מדהימה. אני משתתף בצער המשפחות. שיהיה לכולנו סופ"ש נעים יותר.
ifs2003 פורסם אוגוסט 8, 2008 דיווח פורסם אוגוסט 8, 2008 לי זה נראה כמו הזדקרות במנוע מלא. תופעה נפוצה בהליכה סביב לא מסודרת. מי שעשה תרגיל הזדקות שכזה בססנה 152 או 172 יודע עד כמה חריף נופלת כנף שמאל ול172 יש רק 160 כ"ס. תארו לכם בבוננזה הזו מנוע של 300 כ"ס איזה מומנט הוא יוצר. בכל מקרה זו השערה שלי בלבד. צריך לחכות לדוח הסופי. מה שחבל שזה כבר לא יעזור לנספים בתאונה :cry:
Nadav פורסם אוגוסט 8, 2008 דיווח פורסם אוגוסט 8, 2008 מהתעדכנות מהירה ממי שהיה עד לסיפור עולה העניין הבא: כנראה שהטייס נכנס למצב של קנגרו בנחיתה על 16. ממצב זה הוא בחר ללכת סביב ופתח מנוע מלא. על ההשפעות של כוח מנוע מלא במהירות נמוכה ובבעיית זרימה של אוויר על משטחי השליטה אני לא רואה צורך להרחיב (גם מהסיבה שאין לי את הידע המתאים), אבל על פניו נראה כי מצב כזה עלול לגרום לתוצאה העגומה שאנו עדים לה. לפי מה שאני יודע-במצב של קנגרו צריך לנחות ויהי מה, אבל מי אני שאגיד משהו לעומת טייס מנוסה ומיומן כמו דורון עמיר ז"ל. אני חייב לציין שאין לי ערבות לנכונות המידע וזוהי חצי שמועה/חצי ספקולציה. אני מחכה בכליון עיניים לתחקיר התאונה הרשמי ולו כדי שלא ניאלץ לשמוע או לחזות בעוד אירועים נוראיים מסוג זה. מכה קשה למשפחות ולענף התעופה הקלה בארץ! החלמה מהירה לפצוע. וההרוגים-יהי זכרם ברוך.
Tomer Haim פורסם אוגוסט 8, 2008 דיווח פורסם אוגוסט 8, 2008 לדעתי, נדב ומקס צודקים, אבל אני לא חושב שהמטוס הסדקר, אולי (לא בטוח) היתה לו השפעה חריפה של גורם PFACTOR, מדובר על מהירות קרובה מאוד למהירות ההזדקרות + זוית התקפה גבוהה מאוד + מנוע חזק ומלא, זו הסיבה שהמטוס סבסב בחריפות שמאלה וזו הסיבה שהמטוס לא טיפס, פגע בעמוד חשמל וממנו בבניין. אם ללכת סביב או לא. לפעמים הטייס יכול להחליט ללכת סביב ולפעמים לנחות לפי איך שהוא מרגיש, רק צריך ללכת סביב בצורה נכונה, רגל היא גורםן חשוב, היא מונעת את הסבסוף וגורמת שהאויר יזרום שווה מתחת ל2 הכנפיים ושעור הנסיקה יגדל והמטוס יצבור מהירות... בכל מקרה עדיף ללכת סביב אחרי הקפיצה הראשונה כי בקפיצה השניה מצבו של המטוס הוא איטי יותר. אבל אל לנו לשפוט טייס שישב באותו רגע במטוס כשאנחנו יושבים בסלון בבית. אולי קרה שם משהו אחר (קשל מנוע/גזרת רוח). כל מטוס יכול ללכת סביב גם באמצע הצפה, ככל שהמטוס גדול יותר כך האופרציה מסובת יותר, צריך הרבה רגל ובתזמון. למשל ססנה 172 בהצפה היא במהירות 50 קשר, ןבהליכה סביב נרצה להגיע כמה שיותר מהר ל65 קשר שזה כבר מצב של טיפוס מצויין עם מדפים מוני למשל בהצפה הוא ב 60 קשר ובהליכה סביב הוא יתחיל "לחיות" רק אחרי מעבר 85 קשר או 90.. לוקח לו זמן ומרחק וצריך רגל ולחץ חריף ביותר על ההגאים כי המטוס רוצה להרים אף בחריפות. כבר היה מקרה לפני 10 שנים של מוני (דומה לבוננזה) שהלך סביב בהרצליה והתרסק אחרי המגדל בגלל הסבסוב שמאלה, גם אז הטייס נהרג שלא נדע עוד צער, טיסות בטוחות לכולם.
erezstmn פורסם אוגוסט 9, 2008 דיווח פורסם אוגוסט 9, 2008 אפשר לבצע הליכה סביב בשתי הזדמנויות. אחת זה 200 רגל מעל המסלול במקרה שאתה מזהה שהנתונים לא מתאימים לך אז עדיף לעזוב את זה ולנסות שוב. המקרה השני זה בשלב ההצפה במקרה שהצפת גבוה מדי. אני לא מכיר מצב שבו מקנגורו הולכים סביב. למטוס אין כמעט פונטנציאל וכמעט בטוח שההליכה סביב לא תהיה בטוחה. כדי להתגבר על הקנגורו צריך להחזיק את האף ולהוסיף מעט מנוע כדי לרכך את הנפילה. ככה אני למדתי וככה אני מכיר. אבל אני מסכים שאין לשפוט את המקרה ספציפית לפני שנדע מה קרה שם בדיוק. זאת הערה מקצועית בלבד. נחיתות בטוחות נ.ב. מי שרוצה יכול לחפש בלקטי בטיחות של רת"א על מקרה בהרצליה שבו טייס בסולו שני הלך סביב מקנגורו הפיל כנף וגירד את המסלול עד הגדר. לטייס במקרה הזה שלום.
ifs2003 פורסם אוגוסט 9, 2008 דיווח פורסם אוגוסט 9, 2008 אם אתה מתכוון למקרה של הCGP אז הוא גם לא יצא ממש בזול.