lalex פורסם אפריל 22, 2004 דיווח פורסם אפריל 22, 2004 Hi all, I am happy to let you all know that the Israel SRTM mesh (90m resolution) will be released sometime during this weekend. This mesh is the most accurate non-commercial, non-classified mesh of Israel and is a result of one long month of processing and testing. There are some minor problems though. The SRTM mesh will not work correctly with Seev's landclass North and Jerusalem due to some local manual mesh modifications made by the developer. There is nothing I or you can do to avoid these anomalies (except of course modify the landclass mesh by yourself) so you'll have to live with it "as is". The problems are on Mount Carmel, some points around the Kineret, and Jerusalem city. The rest of the Israel has no problems at all. I hope you'll all enjoy the new Israeli scenery release. Regards, Alex
mickey lip פורסם אפריל 22, 2004 דיווח פורסם אפריל 22, 2004 thak you alex for your hard work and your time best regards mickey lip :wink:
yossid פורסם אפריל 22, 2004 דיווח פורסם אפריל 22, 2004 להוריד בפניך ובפני בוני הסינרי כולם את הכובע על ההשקעה. תודה מקרב לב :multi: . יוסי
אורח פורסם אפריל 22, 2004 דיווח פורסם אפריל 22, 2004 תודה לך אלכס על הפרחת השממה ב FS שלנו. ממתין בקוצר רוח לישראל החדשה ב FS. וכמובן תודה לכל בוני הסינרים באשר הם בלעדיכם זה לא היה אותו הדבר.... רן.
guyishai פורסם אפריל 22, 2004 דיווח פורסם אפריל 22, 2004 תודה רבה! ושאלה: ה-mesh-ים מסוגים שונים מסתדרים אחד עם השני, כי בישראל יהיה מותקן ה-SRTM ובמדינות הסמוכות אליה יהיה מותקן LTWT, אז יראו פתאום עליות וירידות חדות במקומות החיבור בין המשים השונים?
yonix4 פורסם אפריל 22, 2004 דיווח פורסם אפריל 22, 2004 גדול! שאלה נצטרך למחוק הוא לשנות סיומות לסינרים הישנים כדי שהקבצים הקודמים לא יפריעו לחדש???
Oren Geva פורסם אפריל 22, 2004 דיווח פורסם אפריל 22, 2004 לא צריכה להיות בעיה - המש של ישראל יהיה מותקן בשכבה גבוהה יותר מהמש הקיים.
Itay Zecharia פורסם אפריל 22, 2004 דיווח פורסם אפריל 22, 2004 איזה יופי... תודה רבה לך אלכס. אורן-הגרסה הזאת תאט את המחשב במקצת כמו שדה דוב...? או הרצליה?
NoX פורסם אפריל 22, 2004 דיווח פורסם אפריל 22, 2004 אני יודע שזאת שאלה מטומטת להחריד אבל שאומרים שהשכבה יותר גבוה מתכוונים לדוגמא: ל מספר 1(הכי גבוה) 1000 (הכי נמוך) או בדיוק הפוך? :\
Oren Geva פורסם אפריל 22, 2004 דיווח פורסם אפריל 22, 2004 כמו שזה נראה בתוך הסימולטור מה שלמעה נמצא מעל מה שלמטה מה כל כך מסובך?
NoX פורסם אפריל 22, 2004 דיווח פורסם אפריל 22, 2004 סליחה ששאלתי בכלל! בכל מקרה לי הייתה לא מזמן בעיה בסימולטור ש היה לי layer 64 לדוגמא במקום של vlayer הראשון...
Eliran-VFS1 פורסם אפריל 22, 2004 דיווח פורסם אפריל 22, 2004 אני יושב וקורא ! ולא מבין כלום! מישהו יכול לפרש לי מה הולך כאן?
che פורסם אפריל 22, 2004 דיווח פורסם אפריל 22, 2004 Any pre-release screenshots? Please...? What will the exact covarage be, just up to the borders or further out?
Oren Geva פורסם אפריל 22, 2004 דיווח פורסם אפריל 22, 2004 Just a thought, Alex, but I had experienced similar issues with other landclass/mesh combos. If seev's scenery includes MESH data, and you place you mesh on a higher level, should't your mesh be active without spoiling his landclass?
Ido Rosenthal פורסם אפריל 22, 2004 דיווח פורסם אפריל 22, 2004 תודה רבה!ושאלה: ה-mesh-ים מסוגים שונים מסתדרים אחד עם השני, כי בישראל יהיה מותקן ה-SRTM ובמדינות הסמוכות אליה יהיה מותקן LTWT, אז יראו פתאום עליות וירידות חדות במקומות החיבור בין המשים השונים? גאי, כל יוצר עושה את זה בדרך שלו ולכן גרסאות שונות לא הכי תואמות, LTWT לא ממש מציאותית, בשביל MESH אירופאי אני ממליץ לכם על הלינק הזה: http://www.geocities.com/flightsim2k2it/indexe.html הקבצים האלה חופפים ותואמים ומכסים את כל מרכז ומערב אירופה, אבל זה נע בין 30 ל-60 מגה כל קובץ
lalex פורסם אפריל 22, 2004 מחבר דיווח פורסם אפריל 22, 2004 Hi, First sorry to come back so late but I have work to do ;-) Several things: 1. You do not have to reply or write to me in English. The reason I am using English is becaue I don't have Hebrew on my computer (and I won't anytime soon), so please feel free to use Hebrew. 2. I tried to post several "teaser shots" but I found it too fussy to upload them on another server and link to them. This is not for me - its too time-consuming. But don't worry, the SRTM mesh will be up tomorrow afternoon. I will make the announcement - only 12 hours left . 3. LTWT vs. Mesh. Oren has said it all. 4. Frame Rates - no impact, but you do need some 512MB RAM . 5. Coverage: 120% Israel. That means 100% Israel + small "entries" into some of our neighbors territories. Significantly into the Sinai peninsula and Lebanon, bu much less into Jordan and Syria. Please don't get me into politics . 6. Sadly the "layer" trick does NOT work. Relocating the mesh above the lanclass scenery does not solve the problem. The lanclass mesh modifications must be fixed at the lanclass level ;-(. I hope I covered all the issues you raised here. Thank you for listening. Layla Tov, Alex