עבור לתוכן
Itay Zecharia

הוצאת רישיון טיסה בחו"ל - איפה למה וכמה?

Recommended Posts

פורסם

בעקבות עליית מחיר הנפט בתי ספר לטיסה רבים מעלים מחירים (בארץ ובעולם) לשעת מנוע, וזה משנה את הראיה וההחלטה היכן כדאי להוציא את הרישיון, באיזו תקופה, כיצד אוכל להתקדם מאותו המקום והאם האזור שבו אני למד יכול לשמש לי כעמוד תווך להמשך הקריירה בעתיד.

שאלות רבות עלו לי, ואין חכם כבעל ניסיון, הדרך הטובה היא לקבל חוות דעת מאנשים שהתנסו בעבר בבית ספר מסוים או בדרך כזו או אחרת, על מנת לא לחזור על הטעויות המיותרות שיכולות לחסוך לנו - כסף, זמן, טעויות נשנות וחוזרות ועוד. וזה גם מה שיוביל אותנו להצלחה בתחום בדרך המהירה והאופטימלית מבחינת ניסיון טיסה.

נוכחתי לדעת שאנחנו לא הכי יקרנים על הגלובוס בשעת מנוע של 172, החניכים הבריטים יוכלו להעיד על כך. וכן, כל מי שמתעתד להיות טייס בבריטיש כדאי שיקרא את הכתבה לפני - http://www.bestaviation.net/art_how_to_ ... ot_jaa.asp

מטרת הדיון לא לעשות פרסום WFC, אלא לפרוס את בתי הספר הפוטנציאליים ללימוד טייס שישתלמו לנו מבחינת זמן וכסף.

לא מעטים מהחטיבה עברו דרך בית הספר בוושינגטון WFC וכיום עם רישיון אחד או יותר, והממצאים הראו שלמרות שמחיר שכר הדירה ושעת מנוע עולים מידי תקופה, בית הספר עדיין מציע את המחירים הזולים ביותר בהשוואה למתחריו (אם יש כאלה).

אז יש לנו את בית הספר של פרדריק, ועוד אחד בשדה הבית, ועוד רבים וטובים הפרוסים בשטח מדינת מרילנד.

אבל אם מסתכלים רחוק - מה אנחנו מחפשים?

העניין שעומד ברובו על הפרק, אפילו הוא נוגע לרשת: היחס בין כמות ל - איכות.

נכון שטיסה בב"ס X תאפשר לך לעשות Y שעות בZ כסף, ולעומת זאת בית הספר המתחרה יציע לך Y שעות במחיר כפול, אבל- אי אפשר להשוות טייס שלמד פה, לטייס שלמד שם. כל בית ספר מלמד ערכים שונים, מיומנות שונות וכדומה, ופה נגיע לאחת הנקודות הכי רגישות - הבטיחות. אני מכיר אישית הרבה בתי ספר שרמת הבטיחות שלהם הם כמו הבדיחות על הטכנאים של חברת Qantas שפרסמו פה לא מזמן.

אני פונה אל אלו שהם בעלי רישיון / מתעתדים להוציא רישיון בתקופה הקרובה (חצי שנה מעתה ואילך, ובכוונה אני מדגיש את התקופה הזו) בהתייעצות, היכן כדאי היום להוציא רישיון / לצבור שעות / להדריך וכדומה. מה נמצא אצלנו בראש סדר העדיפויות? כמות / איכות / ביטחון. ואם כן-איפה? שמעתי לא מעט על בתי ספר בקנדה, וכמו כן גם באוסטרליה. תנאים המוצעים ביבשת הקטנה והמרוחקת בקצה הכדור לא נמצאים במערב מעבר לים במדינות אמריקה כמו מז"א, תנאי חיים, אזורי בילוי / עבודה ועוד. בנוסף דרום אמריקה, אפילו מדינות עולם שלישי. ואם אתם מתכננים להתחיל ללמוד, אז באיזו תקופה? אם נבחר את התקופה האופטימלית מבחינת מז"א-מתי ואיפה השמיים יותר נקיים ויש יותר פנאי לטוס - חורף / קיץ?

כולם מוזמנים להביע את דעתם.

דיון פורה.

פורסם

דיברתי לפני כמה חודשים עם אחד שהגיע ל 1500 שעות טיסה - ולמד באיזה מדינה באפריקה, אמר שזה מאוד זול. אם זה בטוח? לך תדע..

לדעתי הכי חשוב זה האיכות, אבל נגיד והחלטת שאתה נוסע לאוסטרליה להוציא רישיון - איך תחיה שם? איך תעבוד? אשרת עבודה? אשרת שהייה? ניירות?

עוד לא ביררתי לעומק את כל העניין של הניירת כי כרגע אני עדיין בי"ב - אבל כרגע התכנון זה לסוע בקיץ הקרוב לרישיון טיס פרטי בארה"ב, אני עוד לא סגור על זה (מבחינת מקום או זמן) אבל יש לי עוד כמה חודשים טובים להחליט.

אגב שרשור ענייני מאוד וטוב שפתחת אותו - זה יעזור גם לי.

פורסם
דיברתי לפני כמה חודשים עם אחד שהגיע ל 1500 שעות טיסה - ולמד באיזה מדינה באפריקה, אמר שזה מאוד זול. אם זה בטוח? לך תדע..

לדעתי הכי חשוב זה האיכות, אבל נגיד והחלטת שאתה נוסע לאוסטרליה להוציא רישיון - איך תחיה שם? איך תעבוד? אשרת עבודה? אשרת שהייה? ניירות?

עוד לא ביררתי לעומק את כל העניין של הניירת כי כרגע אני עדיין בי"ב - אבל כרגע התכנון זה לסוע בקיץ הקרוב לרישיון טיס פרטי בארה"ב, אני עוד לא סגור על זה (מבחינת מקום או זמן) אבל יש לי עוד כמה חודשים טובים להחליט.

אגב שרשור ענייני מאוד וטוב שפתחת אותו - זה יעזור גם לי.

אךךך דרום אפריקה דרום אפריקה, אחרי שראיתי זוג בירח דבש באילת שנהרגו בצלילה אחרי שלמדו לצלול בדרום אפריקה (או באיזור הודו לא ממש זוכר כבר)...

מעבר לעניין הבטיחות ורמת הלימודים, בית ספר טוב לטיסה זה שם, כמו ללמוד באוניברסיטה או מכללה עם שם טוב, כשאתה מגיע לחברת תעופה, יסתכלו גם איפה למדת תעופה, ולכן גם פה השם של המקום חשוב מאוד, אבל שם זה כסף... יכול להעיד על כך אמיר :)

בכל מקרה, שרשור מעניין ולי לצערי אין ממש מה לתרום לו...

פורסם
אךךך דרום אפריקה דרום אפריקה, אחרי שראיתי זוג בירח דבש באילת שנהרגו בצלילה אחרי שלמדו לצלול בדרום אפריקה (או באיזור הודו לא ממש זוכר כבר)...

South Africa or India??

One is a third world country the other a super advanced western state and a world leader in many fields of technology.

I would certainty not look down on them....

פורסם
אךךך דרום אפריקה דרום אפריקה, אחרי שראיתי זוג בירח דבש באילת שנהרגו בצלילה אחרי שלמדו לצלול בדרום אפריקה (או באיזור הודו לא ממש זוכר כבר)...

South Africa or India??

One is a third world country the other a super advanced western state and a world leader in many fields of technology.

I would certainty not look down on them....

You got me confused, which is which? :lol:

פורסם

לפני מספר חודשים התענינתי גם כן בנושא...להלן הממצאים:העלות של הרישיון עצמו בארה"ב היא בערך 5000$ -אבל זה לא כולל טיסה ומחיה,בנוסף,אם תרצה להמיר את הרישיון לרישיון ישראלי-תגלה שהעלות הכוללת זהה לעלות קורס -טיס מלא בארץ,אבל,,,,בכל מקרה,נראה לי שללמוד טיסה בחו"ל זו חוויה בלתי רגילה-ולזה אין שום מחיר,אם אתה מתכוון להפוך את הטיסה למקצוע הרי שבארץ האפשרויות מאוד מוגבלות,אם יש ברשותך דרכון אירופאי \ אמריקאי \קנדי-הרי שאז יש מספר בתי ספר שבהם תוכל ללמוד מרשיון פרטי ועד לטייס מסחרי-תמורת התחייבות לעבוד X שנים בחברת תעופה כלשהיא,אני מציע לך לחרוש את גוגל ולקרוא כל מידע שתוכל למצוא בעניין,בנוסף,יש בתפוז פורום שנקרא:"פורום תעופה קלה"-יש שם שפע מידע בנושא.-ושיהיה לך בהצלחה!!!!

טיסה נעימה....

פורסם

האמת שגם אני חשבתי על זה והגעתי למסקנה שבאמת אין הרבה תחליפים ל-WFC.

גם המחיר המוצא וגם הכיף, זה פשוט חוויה (ויעידו על כך סודרי וחבורתו :lol: ).

אם כבר השוואתם לרשיון ישראלי, צריך להזכיר שזה רשיון ישראלי על 152.. ב-WFC אתה בכיף צובר את השעות על 172, שהרבה יותר נוח לטיסה (אגב, אם כבר הזכרנו את סודרי, למה באמת צברתם שעות על 152? מה עבר לכם בראש?).

אני אישית טס בקיץ עם עוד חבר לעשות רשיון פרטי ומקווה לחזור מוקדם ככל שאוכל כדי לסיים מכשירים+מסחרי, ואם הכסף יאפשר לי, אז דו מנועי (זה ממש לא יקר לעומת מדר"ט).

אגב, הבנתי שפרלמוטר הוא בעל מכשירים ומסחרי אמריקאי.. האם זה נכון :?:

ועוד שאלה אחרונה, האם אנאבל היא עדיין בוחנת הבית של WFC :?: :oops: :lol:

בברכה, אבירן..

פורסם
האמת שגם אני חשבתי על זה והגעתי למסקנה שבאמת אין הרבה תחליפים ל-WFC.

גם המחיר המוצא וגם הכיף, זה פשוט חוויה (ויעידו על כך סודרי וחבורתו :lol: ).

אם כבר השוואתם לרשיון ישראלי, צריך להזכיר שזה רשיון ישראלי על 152.. ב-WFC אתה בכיף צובר את השעות על 172, שהרבה יותר נוח לטיסה (אגב, אם כבר הזכרנו את סודרי, למה באמת צברתם שעות על 152? מה עבר לכם בראש?).

אני אישית טס בקיץ עם עוד חבר לעשות רשיון פרטי ומקווה לחזור מוקדם ככל שאוכל כדי לסיים מכשירים+מסחרי, ואם הכסף יאפשר לי, אז דו מנועי (זה ממש לא יקר לעומת מדר"ט).

אגב, הבנתי שפרלמוטר הוא בעל מכשירים ומסחרי אמריקאי.. האם זה נכון :?:

ועוד שאלה אחרונה, האם אנאבל היא עדיין בוחנת הבית של WFC :?: :oops: :lol:

בברכה, אבירן..

פרלמוטר אכן בעל רשיון מסחרי

אנאבל עדיין שמה אבל הבנתי שהיא תצא לפנסיה עוד מעט.

פורסם

השאלה מופנית למיכאל\אמיר ולכל מי שיודע.

איך הולך התהליך של השגת אישור עבודה (לא יודע איך זה נקרא בקנדה אבל בארה"ב זה גרין קארד) הולך? האם זה קשה עד בלתי אפשרי כמו בארה"ב?

יש לי משפחה דיי רחוקה שגרה שם מצד אמא, וגם מצד אבא. לפי מיטב הבנתי שני הצדדים אזרחים. זה יכול לעזור לי?

אמנם בן 16, אבל בינתיים אני מכוון לקנדה. חשוב לדעת את הכיוון שלך בחיים.

פורסם

היום יצא לי לדבר עם טייס אל על שעובר הסבה ל 744, והוא לא הגיע מחיל האויר אלא למד באקדמית טיסה בניו יורק, הטיס דורנאייר, ו canadair , הוא היה טייס ביונייטד אקספרס ובעוד מספר חברות למשך 10 שנים - צבר 5500 שעות טיסה והיום הוא באל על, בן אדם פשוט מדהים.

פורסם
היום יצא לי לדבר עם טייס אל על שעובר הסבה ל 744, והוא לא הגיע מחיל האויר אלא למד באקדמית טיסה בניו יורק, הטיס דורנאייר, ו canadair , הוא היה טייס ביונייטד אקספרס ובעוד מספר חברות למשך 10 שנים - צבר 5500 שעות טיסה והיום הוא באל על, בן אדם פשוט מדהים.

אחרי פעמיים שהוא לא התקבל..

הוא הלך לעשות רשיון 767 על חשבונו במיאמי...

פורסם

בסוף הוא התקבל וזה מה שחשוב, מה שהרשים אותי זה הצניעות של הבן אדם - חסך הרבה בשביל להגיע למטרה הזאת, לא בזבז כסף אלא השקיע אותו בלימודים, ומאוד מאוד אוהב לטוס.

פורסם
בסוף הוא התקבל וזה מה שחשוב, מה שהרשים אותי זה הצניעות של הבן אדם - חסך הרבה בשביל להגיע למטרה הזאת, לא בזבז כסף אלא השקיע אותו בלימודים, ומאוד מאוד אוהב לטוס.

אבל עצם זה שבנאדם בא לאלעל עם 5500 שעות ולא מתקבל...פעמיים..

זה מראה כמה קשה להתקבל לשם..אם אתה לא בחיל האוויר.

פורסם
בסוף הוא התקבל וזה מה שחשוב, מה שהרשים אותי זה הצניעות של הבן אדם - חסך הרבה בשביל להגיע למטרה הזאת, לא בזבז כסף אלא השקיע אותו בלימודים, ומאוד מאוד אוהב לטוס.

אבל עצם זה שבנאדם בא לאלעל עם 5500 שעות ולא מתקבל...פעמיים..

זה מראה כמה קשה להתקבל לשם..

אל על היא החברה היחידה בעולם? היתרון הענק שיש לו זה האזרחות האמריקאית.

הוא בחר מרצונו לבוא לאל על, כי הוא רצה לחזור לישראל, אבל גם יכל גם להיכנס לחברה אחרת.

פורסם
בסוף הוא התקבל וזה מה שחשוב, מה שהרשים אותי זה הצניעות של הבן אדם - חסך הרבה בשביל להגיע למטרה הזאת, לא בזבז כסף אלא השקיע אותו בלימודים, ומאוד מאוד אוהב לטוס.

אבל עצם זה שבנאדם בא לאלעל עם 5500 שעות ולא מתקבל...פעמיים..

זה מראה כמה קשה להתקבל לשם..אם אתה לא בחיל האוויר.

זה אחד מהסיבות למה אני יורד מהארץ.

ההכשרה יותר זולה ויש הרבה יותר אופציות לטייסים להפך מהארץ.

המדריך טיסה שהיה לי עוד שלמדתי באויה בהרצליה הוא יוצא חיל אויר ולא התקבל לאלעל. הוא התחיל להדריך ואחרי כמה זמן התקבל לATR של ארקיע אבל פיטרו אותו ועוד הרבה בקורס בגלל קיצוצים. חזר להדריך ואחרי כמה זמן פנה שוב לאלעל וסוף סוף התקבל. לא קל בארץ

היה לי את החוויה ללמוד בארץ, עשיתי 23 שעות בשמי הארץ לפני שהבית ספר שלי נסגר והחלטתי לא להמשיך בארץ.

אני עשיתי חישובים מעמיקים לכל ההואאות של להמשיך בארץ או בחול...

לקחתי בחשבון את הכל.

מחייה, נסיעות, אגרות, עלות הקורס הכל

עשיתי חישוב לאופצייה של ישראל עשיתי חישוב לארה"ב, ומה אגיד לכם, יותר זול שמה.

נכון, יותר זול. למרות הטיסה לשם. אם תטוס בקיץ כרטיס יעלה בסביבו ה1000 דולר.

שעת טיסה מודרכת בארץ יעלה לך 268 דולר. בארהב יעלה לך 135 דולר לשעת טיסה מודרכת. זה אומר שבפחות מ10 שיעורים כבר כיסית את הכרטיס טיסה.

תכלול את כל ההוצאות של 7מחבני תאוריא שיעלו לך 307 דולר בארץ לעומת המבחן אחד של ארה"ב שעולה 90 דולר.

תזרוק גם את האגרות של הביטחון שאתה צריך לשלם וגם האגרות למינהל רק כדי שיועילו בטובם לתת לך אישור להיות טייס מתלמד... ואני לא יודע איך זה היום אבל שהייתי חניך בהרצליה, שילמתי 3500 שקל עבור קורסי תאוריה שלא הועילו בכלום.

עד שהצלחתי להגיע ל23 שעות שלי בארץ כבר הוצאתי את כל המענק שיחרור מהצבא וגם את כל הפיקדון שלי. סכום של כ30 אלף שקל עבור חצי קורס וזה לא כולל את כל המסביב של נסיעות, חומרי לימוד וכו'.בסכום הזה יכולתי לקבל 54 שעות מודרכות בארה"ב במקום ה23שקיבלתי "בטובה" בארץ.

פורסם
השאלה מופנית למיכאל\אמיר ולכל מי שיודע.

איך הולך התהליך של השגת אישור עבודה (לא יודע איך זה נקרא בקנדה אבל בארה"ב זה גרין קארד) הולך? האם זה קשה עד בלתי אפשרי כמו בארה"ב?

יש לי משפחה דיי רחוקה שגרה שם מצד אמא, וגם מצד אבא. לפי מיטב הבנתי שני הצדדים אזרחים. זה יכול לעזור לי?

אמנם בן 16, אבל בינתיים אני מכוון לקנדה. חשוב לדעת את הכיוון שלך בחיים.

To the best of my knowledge , people who stay here on a students visa (and for that matter flight school trainees are considered as such) ARE permitted to work during their stay.

פורסם
השאלה מופנית למיכאל\אמיר ולכל מי שיודע.

איך הולך התהליך של השגת אישור עבודה (לא יודע איך זה נקרא בקנדה אבל בארה"ב זה גרין קארד) הולך? האם זה קשה עד בלתי אפשרי כמו בארה"ב?

יש לי משפחה דיי רחוקה שגרה שם מצד אמא, וגם מצד אבא. לפי מיטב הבנתי שני הצדדים אזרחים. זה יכול לעזור לי?

אמנם בן 16, אבל בינתיים אני מכוון לקנדה. חשוב לדעת את הכיוון שלך בחיים.

To the best of my knowledge , people who stay here on a students visa (and for that matter flight school trainees are considered as such) ARE permitted to work during their stay.

Michael, I did some reaserch on that subject for my girlfriend who will eventually be joining me in the USA. A student VISA allows the person to work ONLY on the campus of the institue that they are learning at. Its somthing, but VERY limiting.

פורסם
השאלה מופנית למיכאל\אמיר ולכל מי שיודע.

איך הולך התהליך של השגת אישור עבודה (לא יודע איך זה נקרא בקנדה אבל בארה"ב זה גרין קארד) הולך? האם זה קשה עד בלתי אפשרי כמו בארה"ב?

יש לי משפחה דיי רחוקה שגרה שם מצד אמא, וגם מצד אבא. לפי מיטב הבנתי שני הצדדים אזרחים. זה יכול לעזור לי?

אמנם בן 16, אבל בינתיים אני מכוון לקנדה. חשוב לדעת את הכיוון שלך בחיים.

To the best of my knowledge , people who stay here on a students visa (and for that matter flight school trainees are considered as such) ARE permitted to work during their stay.

Michael, I did some reaserch on that subject for my girlfriend who will eventually be joining me in the USA. A student VISA allows the person to work ONLY on the campus of the institue that they are learning at. Its somthing, but VERY limiting.

התכוונתי לקנדה, ואני חושב גם מיכאל.

שאלתי לגבי קנדה כי זכרתי את מה שאמרת לי על העבודה בשטח הקמפוס בלבד...

פורסם
השאלה מופנית למיכאל\אמיר ולכל מי שיודע.

איך הולך התהליך של השגת אישור עבודה (לא יודע איך זה נקרא בקנדה אבל בארה"ב זה גרין קארד) הולך? האם זה קשה עד בלתי אפשרי כמו בארה"ב?

יש לי משפחה דיי רחוקה שגרה שם מצד אמא, וגם מצד אבא. לפי מיטב הבנתי שני הצדדים אזרחים. זה יכול לעזור לי?

אמנם בן 16, אבל בינתיים אני מכוון לקנדה. חשוב לדעת את הכיוון שלך בחיים.

To the best of my knowledge , people who stay here on a students visa (and for that matter flight school trainees are considered as such) ARE permitted to work during their stay.

Michael, I did some reaserch on that subject for my girlfriend who will eventually be joining me in the USA. A student VISA allows the person to work ONLY on the campus of the institue that they are learning at. Its somthing, but VERY limiting.

You're right!

I checked it. They allow as you say "on campus" jobs or "practical training" which requires authorization and is supposed to be related to the field of study.

Indeed, not too much to grasp at...

Its much easier for an American to get a work permit in Canada, and vica-versa, although I'm not that familiar with the details

*edit*

This relates to Canada

פורסם
קמפוס בשביל חניכי טייס נחשב נמל הבית שלהם?

I believe so.

I believe that if you can get some job in the airfield where your flight-school is located, it should be OK, although its just an assumption

At any rate, Amir might give you a more reliable answer

פורסם

זכריה זכריה :lol: בסוף תכתוב ספר על קריירת טיס במקום להיות טייס :wink:

כל הכבוד על הסקר שוק - זה ישתלם לך בסוף :!:

אני מחלק את את מחלת הטיסה לשלושה קטגוריות רגע לפני שאני מדבר על מחירים ועל איפה מומלץ יותר ללמוד.

אלו שעושים רשיון בשביל ההנאה בלבד - במודעות עצמית מלאה! לרוב הם עושים PPL ואולי איזה הגדר מכשירים אחרי כמה שנים - וזהו.. (זה יכול להיות בארץ זה יכול להיות WFC).

הקטגוריה השניה לדעתי היא אלו שטוענים שהם עושים את זה בשביל הכיף :lol: ובמשך 15 שנה מטפטפים סכומים יפים מאוד לקופת מונאייר בתקווה שיום אחד הם יתעוררו בבוקר עם 1000 שעות טיסה ויכנסו לחברת תעופה... זה מצחיק אבל אני מכיר לא מעט אנשים כאלו. לא מזמן גם שמוליק סיפר על חבר שלו שעזב את הקריירה שלו לגמרי והסב מקצוע...

והקטגוריה השלישית מדברת כבר על אלו שבגיל 22-25 לוקחים כיוון ומכריזים על עולם התעופה כקריירה.... אני נמצא בקבוצת המפגרים הזו :lol:

תראו חברים, השירשור הזה מאוד כבד ויכול להרכיב בתוכו מספר אלמנטים:

-מה אנחנו בוחרים לעשות בחיים? מי מאיתנו זורם בנהר, הולך על בטוח - תואר ראשון עבודה מסודרת קריירה עם אחוזי הצלחה. ומי בוחר לעשות משהו שהוא אוהב ויודע שלא יהיה קל אם בכלל יהיה משהו בסוף... (להיות טייס בארץ בלי להיות בחיל האוויר זה בערך כמו להיות זמר מצליח או אישיות מפורסמת - זה קשה ואתה בכלל לא יודע אם זה יצליח בסוף!)

-הגירה? לעזוב את המדינה? אולי רק כמה שנים... אולי להתבסס...?

-כמה כסף בכלל יש לי? -

-איכות או כמות?

והכי חשוב לדעתי - תחליט קודם לפני שאתה פועל - מה אתה רוצה לעשות שתהיה גדול :lol:

לעלות על מטוס זה כיף - הנוף מדהים, ההרגשה...לא צריך להסביר לכם. אבל צריך להבין שברגע שאתה בוחר להפוך את התחביב שלך למקצוע - אתה הולך להפסיד בגדול מצד אחד, אבל גם להרוויח בגדול. כי בעוד 10 שנים אני מקווה להסתכל אחורנית ולהגיד לעצמי - השגת את מה שרצית. וכמו שאמר לי מלא פעמים המדריך שלי בישראל - "תהנה מהדרך" והוא כל כך צודק...הסיפוק העצמי לא מגיע כשמקבלים אותך לאלעל, כל כך לא. הסיפוק קיים תמיד - בסולו הראשון בניווט הראשון בקבלת הרשיון במעבר מכשירים בסולו דו מנועי בעבודה ראשונה כקצין ראשון על מטוס קטן או בשיעור הטיסה הראשון שלך כמדריך טיסה.. פשוט להנות מהדרך.

ההפסד הגדול הוא - שזה הופך להיות המקצוע שלך... וכמו כל מקצוע בחיים - יש שחיקה...

מה שלא קורה בד"כ בתחביב. (אולי זה לא מדויק לגבי תעופה כי זו מחלה אחרת).

כולכם וודאי מכירים את הטיסות הרומנטיות שקיימות ברחבי הארץ..

היידעתם שבשביל לבצע את הטיסות האלו אתה צריך שיהיה לך רק:

-רשיון מסחרי בתוקף (מקובל עלי).

-הגדר מכשירים בתוקף (למה?? אני כולה טס תל יונה עושה 180 סופרלנד וחוזר!!!!)

- 0 0 5 ש ע ו ת טיסה כולל! ! ! (כן כן 500... אבל מסחרי זה 250 לא? - נכון אבל בישראל אתה צריך 500 שעות בשביל להטיס נוסעים כטייס מסחרי)...

אותם חוקים תקפים כמובן גם למדריכי טיסה!

זאת אומרת ש: אני צריך להשיג 50 אלף שקל, לעשות רשיון פרטי ואז להשיג עוד איזה 50 אלף לעשות הגדר מכשירים (צבירת 100 שעות+הדרכה)... ועוד 150 אלף שקל בשביל להשיג עוד 150 שעות ונגיד גם מסחרי (למרות שזה יותר כסף כמובן)

הגעתי למצב שאני משלם בערך 250 אלף שקל בשביל:

-רשיון פרטי, הגדר מכשירים, רשיון מסחרי, ו 250 שעות טיסה.

אוקיי מה עכשיו? אני טייס מסחרי ישראלי עם 250 שעות, לקח לי שנתיים לסיים את כל זה.. מה הצעד הבא? - לך תשיג עוד 250 שעות ואז אולי חברת סקאיי תעסיק אותך בטיסות רומנטיות.

250 כפול 800 שקל שעה (במקרה הטוב) זה 200 אלף שקל בלי לדבר על ה 250 הראשוניים.

חצי מיליון שקל ואתה יכול לקחת ססנה 172 עם 2 נוסעים לסיבוב בשמי הארץ.

אם אבא שלי היה מיליונר רוב הסיכויים שהייתי עושה בארץ פרטי+מכשירים... טס לצפון אמריקה צובר שעות (לא כי זול - כי כיף לטוס בצפון אמריקה) חוזר - עושה איזה TYPE RATE באיטליה על ATR ומנסה לעבוד בארץ...

אבל בגלל שהוא לא מליונר :x ואני כן רוצה להגשים את החלום :D יש אופציה אחת בלבד:

פלנטה אחרת...

כי אם מנהל התעופה האזרחית רוצה למצוץ את הדם לטייסים פרטיים ואני צריך חצי מליון שקל בשביל לעבוד בסקאי! אז כנראה שאין לי מה לחפש פה.

למה בחרתי בקנדה:

האלמנטים שהשפיעו על הבחירה שלי:

-מרחק (לעמות אוסטרליה)

-אופי קנדי - מקצועי ביותר, עם שעובד לפי הספר!

-משפחה קרובה באזור טורונטו

-קהילה יהודית ענקית (כשאני הולך ברחוב אני מרגיש בני ברק - עבורי זה חשוב).

והכי חשוב מכל הסעיפים:

-אופצית הגירה

חסרונות של קנדה:

יקר מאוד! (כמובן שיותר זול מישראל למי שהעלה ספק :wink: ).

לפני שהגעתי לקנדה הייתי די מקובע על:

-להשיג עבודה

-לסיים את כל הרשיונות

-לחזור לארץ להסב.

פתאום אחרי מספרי חודשים שאני עובד כאן ב FBO ואני רואה את "הילדים" האלו בני 22-23 עובדים כקצין ראשוניים על PC12 עד B200 על LEARJET עם 300 שעות טיסה! הבנתי שעולם ה GENERAL AVIATION כל כך לא קיים במדינה שלנו (ידעתי את זה תמיד אבל אף פעם לא הפנמתי עם זה עד שראיתי מה הולך פה).

ואם בחור הודי שהיגר לפני 4 שנים לקנדה והיום עובד על ATR - אולי זה באמת אפשרי.

בחרתי בקנדה כמו שציינתי בעיקר בגלל נושא ההגירה. לכל אלו ששואלים:

ברגע שאתה על ויזת סטודנט בקנדה - אתה יכול לעבוד בתוך בית הספר, כלומר: בתוך שדה התעופה. (בדיוק כמו שאני עושה).

לאחר תקופה של 6 חודשים כסטודנט אתה יכול לבקש OFF CAMPUS WORK PERMIT ולעבוד מחוץ לשדה התעופה - צריך שמקום עבודה ידרוש אותך.

אני מכיר בחור פקיסטני שהגיע לפני 3 שנים לקנדה והיום הוא מדריך טיסה - הכל על ויזת סטודנט.

במקרה שלי אני מריץ כבר בקשה להגירה מלאה מי שמעוניין לקבל פרטים אשמח לעזור בפרטי..

מילה אחרונה לגבי האיכות... לא זוכר מי כתב מעלה "האם בוחנת הבית של WFC עדיין עובדת שם".... למה זה חשוב :roll: :wink:

כל כך חשוב איפה למדת לטוס - כל כך חשוב! אולי לא בישראל אבל כאן בקנדה מסתכלים על זה.

20 דקות נסיעה מהשדה שאני לומד בו יש בית ספר שאפשר לטוס ב 30 אחוז מחיר זול יותר..כל יום אני אוכל תלב למה לא ללמוד שם.... אבל אני יודע ומפנים שהבית ספר שאני נמצא בו אולי שוחט אותי אבל מספק כמות יפה מאוד של טייסים ל AIR CANADA מידי שנה...

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...