עבור לתוכן
zmatan

***שבת 15/12/2007 - FFF חוזר!***

Recommended Posts

פורסם
382 שצריך לעבור על הספרות שלו, מהירות גישה של 738 לא יכולה להיות 130 קשר

אני הייתי אלעל 382, דגם 737-700.

א. מה רע ב-Vref30+5 של 127 קשר?

ב. נהלי אלעל אומרים שבקונפיגורצית נחיתה צריכה להיות מושגת עד 1500 רגל מעפה"ש לכל המאוחר. השתהיתי עם כך ממש עד הנ"ל, במדפים 15 וגלגלים מטה, מהירות מעל הבאג. בקיצור - עשיתי מה שיכולתי, אך לא על חשבון בטיחות הטיסה, בטח לא בנחיתה, ובמגבלות הנהלים.

ג. כל הכבוד לטייס ה-757 ששמר על המהירות. הייתי מודאג שאעכב אותו, אך שוב - לא מספיק מודאג בכדי לחרוג מנהלי בטיחות. כל הכבוד גם לרן על תל-אביב שדאג להפרדה והיה עירני למצב ולשינויי המהירות.

הדבר הראשון שעשיתי אתמול אחרי הנחיתה שלך, זה לשאול את מנהל הצי שלך לגבי המהירות הזאת.

גם הוא הרים גבה בנושא.

ד"א עד שכתבת את ההודעה הזאת, לא ידעתי בכלל שזה אתה :) אחרת היה תחקור עוד באויר :mrgreen:

מילא תיהיה במהירות הזאת 4-6 מייל בפיינל, אבל ראבק עוד לפני ה LL זחלת לי ב 130 קשר

והיתה קרוב מאוד לדפוק את הסינקוונס של ה 757 שהפגין רמה גבוהה וירד דיי מהר למהירות גישה סופית ומאוד מוקדם עבורו.

טסתי מספיק עם 737 ולא זכור לי אף פעם VREF כלכך נמוך.

ללא ספק היתם החלק המהנה של הערב :wink:

נ.ב. אתם נוחתים ומאחוריכם יש מטוס בפיינל קצר, תעשו טובה לאנושות ותפנו מסלול מהר.

פורסם
382 שצריך לעבור על הספרות שלו, מהירות גישה של 738 לא יכולה להיות 130 קשר

אני הייתי אלעל 382, דגם 737-700.

א. מה רע ב-Vref30+5 של 127 קשר?

ב. נהלי אלעל אומרים שבקונפיגורצית נחיתה צריכה להיות מושגת עד 1500 רגל מעפה"ש לכל המאוחר. השתהיתי עם כך ממש עד הנ"ל, במדפים 15 וגלגלים מטה, מהירות מעל הבאג. בקיצור - עשיתי מה שיכולתי, אך לא על חשבון בטיחות הטיסה, בטח לא בנחיתה, ובמגבלות הנהלים.

ג. כל הכבוד לטייס ה-757 ששמר על המהירות. הייתי מודאג שאעכב אותו, אך שוב - לא מספיק מודאג בכדי לחרוג מנהלי בטיחות. כל הכבוד גם לרן על תל-אביב שדאג להפרדה והיה עירני למצב ולשינויי המהירות.

הדבר הראשון שעשיתי אתמול אחרי הנחיתה שלך, זה לשאול את מנהל הצי שלך לגבי המהירות הזאת.

גם הוא הרים גבה בנושא.

ד"א עד שכתבת את ההודעה הזאת, לא ידעתי בכלל שזה אתה :) אחרת היה תחקור עוד באויר :mrgreen:

מילא תיהיה במהירות הזאת 4-6 מייל בפיינל, אבל ראבק עוד לפני ה LL זחלת לי ב 130 קשר

והיתה קרוב מאוד לדפוק את הסינקוונס של ה 757 שהפגין רמה גבוהה וירד דיי מהר למהירות גישה סופית ומאוד מוקדם עבורו.

טסתי מספיק עם 737 ולא זכור לי אף פעם VREF כלכך נמוך.

ללא ספק היתם החלק המהנה של הערב :wink:

נ.ב. אתם נוחתים ומאחוריכם יש מטוס בפיינל קצר, תעשו טובה לאנושות ותפנו מסלול מהר.

גבות מתרוממות לא משנות את העובדה שמדובר במהירות סטנדרטית לחלוטין למטוס קל יחסית (לא משהו קיצוני). מתחת ל-120 קשר, זה מרים גבה, וגם כאן קצת קשה להתווכח עם עובדות. אבל אם זה לא יכול להיות, אז לא יכול להיות.

לגבי המהירות, שוב אומר - מצטער אם זה היה קרוב לשבירת הטור לנחיתה, אך אני לא אשנה נהלים. ב-LL שמהווה FAF מדפים 15 וגלגלים מטה, מהירות בהתאם. עד אז השתדלתי להשהות את המדפים כמה שיכולתי, אך בגבול המאפשר לי לאבד את הפוטנציאל בצורה מסודרת ולא מסוכנת.

פורסם
382 שצריך לעבור על הספרות שלו, מהירות גישה של 738 לא יכולה להיות 130 קשר

אני הייתי אלעל 382, דגם 737-700.

א. מה רע ב-Vref30+5 של 127 קשר?

ב. נהלי אלעל אומרים שבקונפיגורצית נחיתה צריכה להיות מושגת עד 1500 רגל מעפה"ש לכל המאוחר. השתהיתי עם כך ממש עד הנ"ל, במדפים 15 וגלגלים מטה, מהירות מעל הבאג. בקיצור - עשיתי מה שיכולתי, אך לא על חשבון בטיחות הטיסה, בטח לא בנחיתה, ובמגבלות הנהלים.

ג. כל הכבוד לטייס ה-757 ששמר על המהירות. הייתי מודאג שאעכב אותו, אך שוב - לא מספיק מודאג בכדי לחרוג מנהלי בטיחות. כל הכבוד גם לרן על תל-אביב שדאג להפרדה והיה עירני למצב ולשינויי המהירות.

הדבר הראשון שעשיתי אתמול אחרי הנחיתה שלך, זה לשאול את מנהל הצי שלך לגבי המהירות הזאת.

גם הוא הרים גבה בנושא.

ד"א עד שכתבת את ההודעה הזאת, לא ידעתי בכלל שזה אתה :) אחרת היה תחקור עוד באויר :mrgreen:

מילא תיהיה במהירות הזאת 4-6 מייל בפיינל, אבל ראבק עוד לפני ה LL זחלת לי ב 130 קשר

והיתה קרוב מאוד לדפוק את הסינקוונס של ה 757 שהפגין רמה גבוהה וירד דיי מהר למהירות גישה סופית ומאוד מוקדם עבורו.

טסתי מספיק עם 737 ולא זכור לי אף פעם VREF כלכך נמוך.

ללא ספק היתם החלק המהנה של הערב :wink:

נ.ב. אתם נוחתים ומאחוריכם יש מטוס בפיינל קצר, תעשו טובה לאנושות ותפנו מסלול מהר.

גבות מתרוממות לא משנות את העובדה שמדובר במהירות סטנדרטית לחלוטין למטוס קל יחסית (לא משהו קיצוני). מתחת ל-120 קשר, זה מרים גבה, וגם כאן קצת קשה להתווכח עם עובדות. אבל אם זה לא יכול להיות, אז לא יכול להיות.

לגבי המהירות, שוב אומר - מצטער אם זה היה קרוב לשבירת הטור לנחיתה, אך אני לא אשנה נהלים. ב-LL שמהווה FAF מדפים 15 וגלגלים מטה, מהירות בהתאם. עד אז השתדלתי להשהות את המדפים כמה שיכולתי, אך בגבול המאפשר לי לאבד את הפוטנציאל בצורה מסודרת ולא מסוכנת.

איתי,אתה זוכר מה היה המשקל שלך? ( כולל דלק כמובן ).

סתם מסקרן אותי לבדוק את הנושא בספרות, נראה לי נמוך מאוד המספר הזה.

כמה מדפים לקחת? 30 או 40?

אישית עוד לא נתקלתי במספר כזה אף פעם ( מכיוון שזה אתה ,אני נווטה להאמין שאתה גם צודק).

ממה שהבנתי,ת"א בא בטענה שהיית במהירות נמוכה עוד הרבה לפני הLL, זה מה שכמעט דפק לו את השרשרת.

בנושא בטיחות טיסה, אין ויכוח, אתה קובע, מצדך שכל העולם ואשתו יעשו מעגלי המתנה, על בטיחות לא מתפשרים.

נ.ב

תודה לרן על האפשרות לתרגל חירום.

טסתי ממצדה על מנוע מספר 1 בלבד.

וקטורים מעולים ונחיתת חירום מושלמת.

תודה גם לניסים במגדל על הזנקת ציוותי החירום :lol:

פורסם
382 שצריך לעבור על הספרות שלו, מהירות גישה של 738 לא יכולה להיות 130 קשר

אני הייתי אלעל 382, דגם 737-700.

א. מה רע ב-Vref30+5 של 127 קשר?

ב. נהלי אלעל אומרים שבקונפיגורצית נחיתה צריכה להיות מושגת עד 1500 רגל מעפה"ש לכל המאוחר. השתהיתי עם כך ממש עד הנ"ל, במדפים 15 וגלגלים מטה, מהירות מעל הבאג. בקיצור - עשיתי מה שיכולתי, אך לא על חשבון בטיחות הטיסה, בטח לא בנחיתה, ובמגבלות הנהלים.

ג. כל הכבוד לטייס ה-757 ששמר על המהירות. הייתי מודאג שאעכב אותו, אך שוב - לא מספיק מודאג בכדי לחרוג מנהלי בטיחות. כל הכבוד גם לרן על תל-אביב שדאג להפרדה והיה עירני למצב ולשינויי המהירות.

הדבר הראשון שעשיתי אתמול אחרי הנחיתה שלך, זה לשאול את מנהל הצי שלך לגבי המהירות הזאת.

גם הוא הרים גבה בנושא.

ד"א עד שכתבת את ההודעה הזאת, לא ידעתי בכלל שזה אתה :) אחרת היה תחקור עוד באויר :mrgreen:

מילא תיהיה במהירות הזאת 4-6 מייל בפיינל, אבל ראבק עוד לפני ה LL זחלת לי ב 130 קשר

והיתה קרוב מאוד לדפוק את הסינקוונס של ה 757 שהפגין רמה גבוהה וירד דיי מהר למהירות גישה סופית ומאוד מוקדם עבורו.

טסתי מספיק עם 737 ולא זכור לי אף פעם VREF כלכך נמוך.

ללא ספק היתם החלק המהנה של הערב :wink:

נ.ב. אתם נוחתים ומאחוריכם יש מטוס בפיינל קצר, תעשו טובה לאנושות ותפנו מסלול מהר.

גבות מתרוממות לא משנות את העובדה שמדובר במהירות סטנדרטית לחלוטין למטוס קל יחסית (לא משהו קיצוני). מתחת ל-120 קשר, זה מרים גבה, וגם כאן קצת קשה להתווכח עם עובדות. אבל אם זה לא יכול להיות, אז לא יכול להיות.

לגבי המהירות, שוב אומר - מצטער אם זה היה קרוב לשבירת הטור לנחיתה, אך אני לא אשנה נהלים. ב-LL שמהווה FAF מדפים 15 וגלגלים מטה, מהירות בהתאם. עד אז השתדלתי להשהות את המדפים כמה שיכולתי, אך בגבול המאפשר לי לאבד את הפוטנציאל בצורה מסודרת ולא מסוכנת.

איתי,אתה זוכר מה היה המשקל שלך? ( כולל דלק כמובן ).

סתם מסקרן אותי לבדוק את הנושא בספרות, נראה לי נמוך מאוד המספר הזה.

כמה מדפים לקחת? 30 או 40?

אישית עוד לא נתקלתי במספר כזה אף פעם ( מכיוון שזה אתה ,אני נווטה להאמין שאתה גם צודק).

ממה שהבנתי,ת"א בא בטענה שהיית במהירות נמוכה עוד הרבה לפני הLL, זה מה שכמעט דפק לו את השרשרת.

בנושא בטיחות טיסה, אין ויכוח, אתה קובע, מצדך שכל העולם ואשתו יעשו מעגלי המתנה, על בטיחות לא מתפשרים.

נ.ב

תודה לרן על האפשרות לתרגל חירום.

טסתי ממצדה על מנוע מספר 1 בלבד.

וקטורים מעולים ונחיתת חירום מושלמת.

תודה גם לניסים במגדל על הזנקת ציוותי החירום :lol:

אני נראה לי יודע למה לא נתקלתם במספרים כאלה...

בגלל ה-Load manager של PMDG פשוט דפוק...המשקל שהוא נותן בהתאם למספר הנוסעים והמזוודות,הרבה יותר ממה שזה אמור להיות.

יצא לי לדבר על זה עם איתי ושאלתי אותו על זה והוא אמר לי שהוא טס בערך אם אני לא טועה על 10-11 טון של Payload ש- Load manager זה נותן לך בקושי 40 נוסעים..

במציאות,תקח משקל של אדם ממוצע 80 ק''ג ועוד מזוודה 20 ק''ג יוצא לי 100 ק''ג per אדם.

ככה ש- 10 טון נותן לך 100 נוסעים.

מיקי וכל השאר אתם בטח שמתם יותר מידי Payload לכן אתם לא נתקלתם במספרים כאלה.

אני לא פעם ולא פעמיים נתקלתי ב- verf של 128-126 משהו כזה..

לכן אני לא רואה שום דבר פסול במה שאיתי אומר..

שבוע טוב.. :lol:

פורסם
איתי, אם ההית נדרש ע"י הפקח להגביר מהירות גישה, נניח ל 140 או 150, האם זה היה חורג מנהלי הבטיחות?

תלוי מתי. הייתי טס במהירות הנקובה, בהסתייגות. בגובה 1600 רדיו הייתי בזריזות מוריד את כל הגרר הנותר, תוך כדי הודעה חד משמעית על כך לפקח (בנוסח - אלעל 382 מאט למהירות גישה סופית 127 קשרים). איך שלא מסתכלים על זה - 1500 רגל הם 1500 רגל, לא בערך. אותי מעניין להביא את המטוס למסלול בצורה הבטוחה ביותר, ללא שום פשרות בנושאי בטיחות, ביניהם ניהול פוטנציאל בגובה נמוך. מדובר גם בהתנהלות מסודרת ותקינה. פחות מסוכן היה שהמטוס השני יכנס להולד בסירון, או שיקבל וקטורים ל-FAF, או כל פתרון אחר. לשאלתך - לא. לא הייתי חורג מנהלי בטיחות. עם כל הכבוד, מטוס אחרי בפינל הוא לא עילה מספיקה לחריגות. אפילו אם היה מדובר בחירום הייתי שוקל זאת היטב. בסופו של דבר באחריותי מטוס ועליי להביא אותו לנחיתה בטוחה.

382 שצריך לעבור על הספרות שלו, מהירות גישה של 738 לא יכולה להיות 130 קשר

אני הייתי אלעל 382, דגם 737-700.

א. מה רע ב-Vref30+5 של 127 קשר?

ב. נהלי אלעל אומרים שבקונפיגורצית נחיתה צריכה להיות מושגת עד 1500 רגל מעפה"ש לכל המאוחר. השתהיתי עם כך ממש עד הנ"ל, במדפים 15 וגלגלים מטה, מהירות מעל הבאג. בקיצור - עשיתי מה שיכולתי, אך לא על חשבון בטיחות הטיסה, בטח לא בנחיתה, ובמגבלות הנהלים.

ג. כל הכבוד לטייס ה-757 ששמר על המהירות. הייתי מודאג שאעכב אותו, אך שוב - לא מספיק מודאג בכדי לחרוג מנהלי בטיחות. כל הכבוד גם לרן על תל-אביב שדאג להפרדה והיה עירני למצב ולשינויי המהירות.

הדבר הראשון שעשיתי אתמול אחרי הנחיתה שלך, זה לשאול את מנהל הצי שלך לגבי המהירות הזאת.

גם הוא הרים גבה בנושא.

ד"א עד שכתבת את ההודעה הזאת, לא ידעתי בכלל שזה אתה :) אחרת היה תחקור עוד באויר :mrgreen:

מילא תיהיה במהירות הזאת 4-6 מייל בפיינל, אבל ראבק עוד לפני ה LL זחלת לי ב 130 קשר

והיתה קרוב מאוד לדפוק את הסינקוונס של ה 757 שהפגין רמה גבוהה וירד דיי מהר למהירות גישה סופית ומאוד מוקדם עבורו.

טסתי מספיק עם 737 ולא זכור לי אף פעם VREF כלכך נמוך.

ללא ספק היתם החלק המהנה של הערב :wink:

נ.ב. אתם נוחתים ומאחוריכם יש מטוס בפיינל קצר, תעשו טובה לאנושות ותפנו מסלול מהר.

גבות מתרוממות לא משנות את העובדה שמדובר במהירות סטנדרטית לחלוטין למטוס קל יחסית (לא משהו קיצוני). מתחת ל-120 קשר, זה מרים גבה, וגם כאן קצת קשה להתווכח עם עובדות. אבל אם זה לא יכול להיות, אז לא יכול להיות.

לגבי המהירות, שוב אומר - מצטער אם זה היה קרוב לשבירת הטור לנחיתה, אך אני לא אשנה נהלים. ב-LL שמהווה FAF מדפים 15 וגלגלים מטה, מהירות בהתאם. עד אז השתדלתי להשהות את המדפים כמה שיכולתי, אך בגבול המאפשר לי לאבד את הפוטנציאל בצורה מסודרת ולא מסוכנת.

איתי,אתה זוכר מה היה המשקל שלך? ( כולל דלק כמובן ).

סתם מסקרן אותי לבדוק את הנושא בספרות, נראה לי נמוך מאוד המספר הזה.

כמה מדפים לקחת? 30 או 40?

אישית עוד לא נתקלתי במספר כזה אף פעם ( מכיוון שזה אתה ,אני נווטה להאמין שאתה גם צודק).

ממה שהבנתי,ת"א בא בטענה שהיית במהירות נמוכה עוד הרבה לפני הLL, זה מה שכמעט דפק לו את השרשרת.

בנושא בטיחות טיסה, אין ויכוח, אתה קובע, מצדך שכל העולם ואשתו יעשו מעגלי המתנה, על בטיחות לא מתפשרים.

נ.ב

תודה לרן על האפשרות לתרגל חירום.

טסתי ממצדה על מנוע מספר 1 בלבד.

וקטורים מעולים ונחיתת חירום מושלמת.

תודה גם לניסים במגדל על הזנקת ציוותי החירום :lol:

משקל אווירון ריק (תצורת מטוס של PMDG) - כמעט 38 טון.

מטען - 9 טון (משקל מקובל יחסית לטיסות של אלעל, יחסית קל).

דלק - 3.2 טון.

סה"כ - 47 טון.

בבדיקה ב-QRH, של דגם 737-800 (יסלחו לי החבר'ה על אי דיוק בדגם, התעצלתי לדפדף עד לדגם המדויק, עבור דגם 700 המהירות תהיה אף יותר נמוכה בקשרים בודדים):

Vref30 = 124kts

בטיסה הנ"ל קיבלתי 122 קשר Vref30, הוספתי 5 כמקדם בטחון תיקון לרוחות, וקיבלתי את ה-127 קשר האמורים.

את LL חציתי ב-140 קשר, ואז הורדתי מהירות ל-130, מדפים 15 וגלגלים מטה. בחציית 1500 גובה רדיו (כאמור, הגבול הנהלי לתצורת נחיתה) מדפים 30 ומהירות 127.

אגב, אני לא מתיימר להיות פקח, אך עמדתי להציע זאת בעת ההתרחשות עצמה, בסוף ויתרתי מתוקף כך שלא אני בעל הסמכות - במצב כזה ניתן ורצוי לתת וקטורים בזיגזג רחב, או כל פתרון אחר להארכת נתיב הגישה של המטוס השני בטור, ולחבר אותו בחזרה ללוקלייזר ב-LL, כך שאפילו לא תהיה סכנה שלא אספיק לפנות מסלול לפני שהמטוס יגיע למינימה. שוב, זו הצעתי הלא מלומדת כטייס שחושב בצורה קצת לוגית, אך אני לא בקר ולא מכיר את הנהלים וצורות העבודה במקרה כזה.

פורסם
אגב, אני לא מתיימר להיות פקח, אך עמדתי להציע זאת בעת ההתרחשות עצמה, בסוף ויתרתי מתוקף כך שלא אני בעל הסמכות - במצב כזה ניתן ורצוי לתת וקטורים בזיגזג רחב, או כל פתרון אחר להארכת נתיב הגישה של המטוס השני בטור, ולחבר אותו בחזרה ללוקלייזר ב-LL, כך שאפילו לא תהיה סכנה שלא אספיק לפנות מסלול לפני שהמטוס יגיע למינימה. שוב, זו הצעתי הלא מלומדת כטייס שחושב בצורה קצת לוגית, אך אני לא בקר ולא מכיר את הנהלים וצורות העבודה במקרה כזה.

זה נכון לעשות שיש טווח טיסה גדול עד לנקודה מסויימת כמו LEDRA - SOLIN בטווחי טיסה הקצרים שבין RIMON ל SIRON זה ממש יכול לגרום למטוס ללכת לסביב בגלל שהוא לא התייצב על ה ILS, הפיתרון הכי טוב היה לבקש ממך להגביר מהירות עד 1500 רגל (כפי שציינת), ולבקש מהמטוס שמאחוריך להנמיך מהירות, אך כנראה שבמצב הנתון הספיק רק לבקש מהמטוס שמאחוריך להנמיך מהירות, ככה או ככה אין כל סיבה שתהיה 130 קשר לפני LL.

פורסם

בחיים שלי לא פעלתי לפי הLOAD MAN של PMDG.

ביצעתי מספיק טיסות לפי דיספץ' אמיתי של אלעל כולל LOAD SHEET.

איתי, יש שדות שאפילו בדפית מופיע לצפות ל 160KTS עד 6-8NM פיינל וזאת כדי לא לדפוק סיקוונסים.

אחד השדות האלה אם אני זוכר נכון KATL (אני חושב שגם סכיפהול ופרנקפורט).

ד"א במהלך הגישה שלך לפחות ב VRC הופעת ב 130 קשר לפני ה LL ולכן בקשתי היתה שתתין בגז :wink:

פורסם
איציק, במציאות זה בהחלט קורה שלוקחים מטוס ימינה\שמאלה כי מטוס אחר איטי יותר או שלא הספיק להתייצב\הגיע ממזרח...

אני מסכים ירדן, לא אמרתי שזה לא אפשרי (קרא את דברי בבקשה), אמרתי (התכוונתי) שזה מגביר את הסיכוי שהטייס יפספס את ה ILS, ברשת הסיכוי יותר גדול לפספס כי יש מצבים שיש יותר תנועה מהמציאות (ויותר מגוונת) וזה יותר מקשה על הביצוע, וגם לא כל מי שטס ברשת יהיה מספיק מקצועי לבצע זאת (אין לי מושג מי היה ה 757 מאחור), לכן אם ניקח אופציה של הקטנת מהירות למטוס אחד והגברת מהירות למטוס אחר, או את האופציה של וקטורים, איזה מהם יותר עדיף לדעתך?

פורסם
תענוג לראות כזו פעילות בכל הפורום והחטיבה אחרי שבת בבסיס.

לידיעה בבסיס שיזפון יש שליטה שלנו :wink:

ואייי עוד מעט נצטרך להעביר אותך לחטיבת מצרים :lol:

שמור על עצמך אחי 8)

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...