עבור לתוכן
mickey lip

חידה לטייסי ה FMC.

Recommended Posts

פורסם

שימו לב לFMC בצד שמאל שבתמונה: ( תודה למוטי על הצילום).

http://www.planepictures.net/netshow.php?id=703490

למה מסומנים ריבועים מסביב לחלק מהמקשים? מה תפקידם? ולמה בצד ימין הם אינם מסומנים.

נראה אתכם..... :lol:

פורסם
שימו לב לFMC בצד שמאל שבתמונה: ( תודה למוטי על הצילום).

http://www.planepictures.net/netshow.php?id=703490

למה מסומנים ריבועים מסביב לחלק מהמקשים? מה תפקידם? ולמה בצד ימין הם אינם מסומנים.

נראה אתכם..... :lol:

כיוונים,East North West South.

בקשר לצד שני,לא יודע.

פורסם

אולי בישביל טייסים עברים? :) :)

לדעתי הרובועים משמשים לזיהוי מקש למצב שבו כותבים "על עיוור"

בכל שורה, נבחר מקש אחר - לשורה 2 מלמעלה אין מקש מסומן - גם זה סוג של סימון

פורסם

בדיקה בספר 737 OPS לא העלתה תוצאה. תמונות שונות של תאי B738 מראות CDU מעט שונים בתצורת הנוריות הצהובות בין מטוס למטוס ובין CDU ימין לשמאל כמו גם בתמונה שבשרשור. לכל התמונות שסרקתי אין לאותן אותיות מסגרות כאלה באף צד. לכן נראה כי אין להבדלי ריבועי אותיות ארבעת רוחות השמים בין צד ימין ושמאל משמעות פונקציונאלית, אלא הבדלי סדרות ייצור. תפקיד הריבועים למשוך את העין בעת השימוש ב-CDU.

מה שלי לא מובן בתצלום הוא, איך על ND R יכולה להופיעה הודעת FMC R, כי הדבר נוגד ללוגיקת מערכת מיתוג FMC שאני מכיר.

פורסם
אולי בישביל טייסים עברים? :) :)

לדעתי הרובועים משמשים לזיהוי מקש למצב שבו כותבים "על עיוור"

בכל שורה, נבחר מקש אחר - לשורה 2 מלמעלה אין מקש מסומן - גם זה סוג של סימון

היי, תעבור בבקשה על חוקי הפורום ותוסיף שם מלא לחתימה....

פורסם

מה שלי לא מובן בתצלום הוא, איך על ND R יכולה להופיעה הודעת FMC R, כי הדבר נוגד ללוגיקת מערכת מיתוג FMC שאני מכיר.

ניחוש פרוע:

יכול להיות ששני ה ND קיבלו נתונים מ FMC RIGHT בלבד?

בפאנל העליון בNAVIGATION אמור להיות NORMAL שלפי הבנתי הכוונה: ND R מוזן מ FMC ימיןND L מFMC - שמאל . יכול להיות שבגלל בעיה כלשהיא ב FMC השמאלי הם היו במצב BOTH ON R ולכן זה צוין.

מה שיותר מוזר זה משכתוב שורה אחת למעלה:

TFC

למה הכוונה???

מוטי, הטיסה היתה במקרה ביום חמישי באיזור 2130?... אולי זה מסביר? ...

פורסם

מיקי סלח לנו...

בכל דגמי B737 בעלי שני FMC, לבוחר FMC המצבים הבאים:

א. נורמל- שני CDU ומצערת אוטומאטית נשלטים מ- FMC L. תצוגות טייס- כל אחד מהצד שלו. FMC R משמש להשוואה עם FMC L.

ב. שני מצבי BOTH L/R: רק FMC בצד הנבחר עובד, FMC שני מופסק. תצוגת ND בצד המוזן מהצד השני- נדלקת הודעה. זאת אומרת ש- ND R לא צריך לקבל הודעת FMC R כי זה מצב עבודה רגיל. במצב בלתי רגיל רק הצד השני צריך לקבל הודעה שהוא פועל שלא כרגיל.

ב. בתצלום של מוטי רואים זמן מדויק ב-FMC.

מה שלי לא מובן בתצלום הוא, איך על ND R יכולה להופיעה הודעת FMC R, כי הדבר נוגד ללוגיקת מערכת מיתוג FMC שאני מכיר.

ניחוש פרוע?

יכול להיות שND R היה מוקבל נתונים מ FMC RIGHT בלבד?

בפאנל העליון בNAVIGATION אמור להיות NORMAL שלפי הבנתי הכוונה: ND R מוזן מ FMC ימיןND L מFMC - שמאל . יכול להיות שבגלל בעיה כלשהיא ב FMC השמאלי הם היו במצב BOTH ON R ולכן זה צוין.

מה שיותר מוזר זה משכתוב שורה אחת למעלה:

TFC

למה הכוונה???

מוטי, הטיסה היתה במקרה ביום חמישי באיזור 2130?... אולי זה מסביר? ...

פורסם

מה שלי לא מובן בתצלום הוא, איך על ND R יכולה להופיעה הודעת FMC R, כי הדבר נוגד ללוגיקת מערכת מיתוג FMC שאני מכיר.

מה שיותר מוזר זה משכתוב שורה אחת למעלה:

TFC

למה הכוונה???

מוטי, הטיסה היתה במקרה ביום חמישי באיזור 2130?... אולי זה מסביר? ...

אני לא מאמין שגרמת לי להכנס שוב לתמונה בגלל השטויות שלך! :P

:lol:

פורסם

מה שלי לא מובן בתצלום הוא, איך על ND R יכולה להופיעה הודעת FMC R, כי הדבר נוגד ללוגיקת מערכת מיתוג FMC שאני מכיר.

מה שיותר מוזר זה משכתוב שורה אחת למעלה:

TFC

למה הכוונה???

מוטי, הטיסה היתה במקרה ביום חמישי באיזור 2130?... אולי זה מסביר? ...

אני לא מאמין שגרמת לי להכנס שוב לתמונה בגלל השטויות שלך! :P

:lol:

כתוב בפירוש..ירוק על גבי שחור...

פורסם
מיקי סלח לנו...

בכל דגמי B737 בעלי שני FMC, לבוחר FMC המצבים הבאים:

א. נורמל- שני CDU ומצערת אוטומאטית נשלטים מ- FMC L. תצוגות טייס- כל אחד מהצד שלו. FMC R משמש להשוואה עם FMC L.

ב. שני מצבי BOTH L/R: רק FMC בצד הנבחר עובד, FMC שני מופסק. תצוגת ND בצד המוזן מהצד השני- נדלקת הודעה. זאת אומרת ש- ND R לא צריך לקבל הודעת FMC R כי זה מצב עבודה רגיל. במצב בלתי רגיל רק הצד השני צריך לקבל הודעה שהוא פועל שלא כרגיל.

ב. בתצלום של מוטי רואים זמן מדויק ב-FMC.

אני לא מצליח להבין את הלוגיקה של הדבר הזה,

שכן במקרה הגרוע ביותר, אם הלך FMC שני הצדדים צריכים לקבל את הידיע שה FMC תקול ומשהו לא עובד בו שכן זה יכול להיות ההבל שבין לשים לב לבין לא לשים לב (אולי הקברנית עסוק עד מעל הראש - או שכבר אין לו ראש במקרה החמור ביותר) ולכן אין היגיון לשים הודע רק בצד אחד של המטוס.

עוד משהו שעולה במוחי - ב 744 יש את האופציה "לשכפל" את התצוגה - לתת לה מקור באופן ידני ואחד מהם הוא הFMC השני או ה CDU השני ולא רק של אותו צד, האם כך גם ב 73 והאם זה הפיתרון? :)

ברוכי עוד אני יתחיל לחשוב שהחורף לא עושה לך טוב בבית, אלי תצא לטיול על הטיילת.... :wink:

פורסם

מה שלי לא מובן בתצלום הוא, איך על ND R יכולה להופיעה הודעת FMC R, כי הדבר נוגד ללוגיקת מערכת מיתוג FMC שאני מכיר.

ניחוש פרוע:

יכול להיות ששני ה ND קיבלו נתונים מ FMC RIGHT בלבד?

בפאנל העליון בNAVIGATION אמור להיות NORMAL שלפי הבנתי הכוונה: ND R מוזן מ FMC ימיןND L מFMC - שמאל . יכול להיות שבגלל בעיה כלשהיא ב FMC השמאלי הם היו במצב BOTH ON R ולכן זה צוין.

מה שיותר מוזר זה משכתוב שורה אחת למעלה:

TFC

למה הכוונה???

מוטי, הטיסה היתה במקרה ביום חמישי באיזור 2130?... אולי זה מסביר? ...

אפילו לא קרוב ליום והשעה... :lol:

מיקי, טלפון לקברניט יפתור את כל הבעיות אבל אני לא אהרוס את השרשור אלא אשאיר לך את הכיף :wink:

פורסם

משני המושבים במידה דומה, הייתי אומר 45% שמאל 55% ימין, כי מתחלפים בתפקידים בנתיבי החזרה. בתא צר אין בעייה להגיע. אני מניח שקיימות חברות שאת צד שמאל ללוח העליון מגדירות לטייס שמאל. ההפרש הינו גם עקב טיסות יוצאות דופן כגון מבחנים, טיסות הדרכה וכו'. הכנסת נתוני IRS נחוצה בעיקר כאשר המטוס נגרר למקום שונה מזה בו כיבה את המערכת.

בדיקה בספר 737 OPS לא העלתה תוצאה.

Who would normally enter the IRS data? left or right side?

Or is it both depending on something else?

פורסם
בדיקה בספר 737 OPS לא העלתה תוצאה. תמונות שונות של תאי B738 מראות CDU מעט שונים בתצורת הנוריות הצהובות בין מטוס למטוס ובין CDU ימין לשמאל כמו גם בתמונה שבשרשור. לכל התמונות שסרקתי אין לאותן אותיות מסגרות כאלה באף צד. לכן נראה כי אין להבדלי ריבועי אותיות ארבעת רוחות השמים בין צד ימין ושמאל משמעות פונקציונאלית, אלא הבדלי סדרות ייצור. תפקיד הריבועים למשוך את העין בעת השימוש ב-CDU.

מה שלי לא מובן בתצלום הוא, איך על ND R יכולה להופיעה הודעת FMC R, כי הדבר נוגד ללוגיקת מערכת מיתוג FMC שאני מכיר.

אכן נכון, האותיות מייצגות את 4 רוחות השמיים, נועד למשוך את העיין של הטייס עבור הכנבת נ"צ ידנית.

ישנם כמה דגמים של CDU ולא בכולם זה מסומן , כנראה שבאמת הבינו שטייס הוא אדם טיפה חכם.

לגבי סימון FMC R, זה בסדר גמור, הטייס במושב ימין הרים F/D ראשון ולכן הוא המסטר ( חיווי MA מעליו נדלק).

אם ימין המסטר ,אזי המערכת תפנה לFMC ימין על מנת לקבל נתונים, אין שום בעיה עם זה , בשלב זה FMC L ישמש כגיבוי.

לא משנה מה מציג כל CDU, משנה איזה F/D חומש ראשון בתחילת הטיסה.

פורסם
בדיקה בספר 737 OPS לא העלתה תוצאה. תמונות שונות של תאי B738 מראות CDU מעט שונים בתצורת הנוריות הצהובות בין מטוס למטוס ובין CDU ימין לשמאל כמו גם בתמונה שבשרשור. לכל התמונות שסרקתי אין לאותן אותיות מסגרות כאלה באף צד. לכן נראה כי אין להבדלי ריבועי אותיות ארבעת רוחות השמים בין צד ימין ושמאל משמעות פונקציונאלית, אלא הבדלי סדרות ייצור. תפקיד הריבועים למשוך את העין בעת השימוש ב-CDU.

מה שלי לא מובן בתצלום הוא, איך על ND R יכולה להופיעה הודעת FMC R, כי הדבר נוגד ללוגיקת מערכת מיתוג FMC שאני מכיר.

אכן נכון, האותיות מייצגות את 4 רוחות השמיים, נועד למשוך את העיין של הטייס עבור הכנבת נ"צ ידנית.

ישנם כמה דגמים של CDU ולא בכולם זה מסומן , כנראה שבאמת הבינו שטייס הוא אדם טיפה חכם.

לגבי סימון FMC R, זה בסדר גמור, הטייס במושב ימין הרים F/D ראשון ולכן הוא המסטר ( חיווי MA מעליו נדלק).

אם ימין המסטר ,אזי המערכת תפנה לFMC ימין על מנת לקבל נתונים, אין שום בעיה עם זה , בשלב זה FMC L ישמש כגיבוי.

לא משנה מה מציג כל CDU, משנה איזה F/D חומש ראשון בתחילת הטיסה.

זה כך בכל המטוסים? או שזה יחודי לדור החדש (73NG ו -744)?

פורסם
בדיקה בספר 737 OPS לא העלתה תוצאה. תמונות שונות של תאי B738 מראות CDU מעט שונים בתצורת הנוריות הצהובות בין מטוס למטוס ובין CDU ימין לשמאל כמו גם בתמונה שבשרשור. לכל התמונות שסרקתי אין לאותן אותיות מסגרות כאלה באף צד. לכן נראה כי אין להבדלי ריבועי אותיות ארבעת רוחות השמים בין צד ימין ושמאל משמעות פונקציונאלית, אלא הבדלי סדרות ייצור. תפקיד הריבועים למשוך את העין בעת השימוש ב-CDU.

מה שלי לא מובן בתצלום הוא, איך על ND R יכולה להופיעה הודעת FMC R, כי הדבר נוגד ללוגיקת מערכת מיתוג FMC שאני מכיר.

אכן נכון, האותיות מייצגות את 4 רוחות השמיים, נועד למשוך את העיין של הטייס עבור הכנבת נ"צ ידנית.

ישנם כמה דגמים של CDU ולא בכולם זה מסומן , כנראה שבאמת הבינו שטייס הוא אדם טיפה חכם.

לגבי סימון FMC R, זה בסדר גמור, הטייס במושב ימין הרים F/D ראשון ולכן הוא המסטר ( חיווי MA מעליו נדלק).

אם ימין המסטר ,אזי המערכת תפנה לFMC ימין על מנת לקבל נתונים, אין שום בעיה עם זה , בשלב זה FMC L ישמש כגיבוי.

לא משנה מה מציג כל CDU, משנה איזה F/D חומש ראשון בתחילת הטיסה.

זה כך בכל המטוסים? או שזה יחודי לדור החדש (73NG ו -744)?

לא מכיר 744.

זה כך בכל הNG.

פורסם

ליתר דיוק,

מי שמפעיל ראשון F/D (בתפעול תקין יהיה זה PF, שה-MCP באחריותו), הAFDS תיקח נתונים מה-ADIRU בצד שלו, במקרה זה ימני. ככלל, אם לא הוגדר אחרת ובתפעול סטנדרטי, FMC L יהיה המאסטר. חשוב לזכור: פלטי מחשב לחוד (דהינו, FMC) ונתוני מיקום מרחביים לחוד (במקרה מדובר על IRS, מד גובה, מד מהירות ואופק מלאכותי). במקרה הנ"ל מסיבה מסויימת FMC R הינו השליט (MASTER).

בתפעול רגיל, ובהנחה שצד ימין הפעיל F/D ראשון, הנתונים והפקודות ילקחו מ-FMC L, אבל נתונים מרחביים ילקחו מ-ADIRU ימני. לדוגמא במקרה הנתון: במחשב השמאלי מוגדר להיות בדינה בגובה 8 תחתיו. ה-AFDS יטפס עד הגעה לגובה 8 לפי מד הגובה הימני. למד הגובה השמאלי במקרה הנתון אין תפקיד כאן, הוא יכול גם להציג גובה 9.

פורסם

א. לגבי MA, הצד נקבע אכן לפי FD שהופעל ראשון, אך נתון זה מתבטל כשמופעל טייס אוטומאטי. מעתה ה-MA נמצא בצד בו הופעל ט.א. ראשון למצב CMD ללא קשר ל-FD.

ב. בספר B737 FM Rev. 11/15/02 #41 שברשותי הגדרת הודעת FMC R/L אינה שאלה של מי ה-MA, אלא הודעה שנתוני ND אינם ממקור בצד שלך, בעת הפעלת FMC אחד בלבד, ציטוט:

FMC Source Select Switch

BOTH ON L/R - Single FMC operation.

- Offside map will annunciate "FMC L" or

"FMC R".

פירוש OFFSIDE MAP - מפת ND שלא בצד MA.

איך אם כך יתכן ש-ND ימין יקבל נתונים מ-FMC בצד שלו ותהיה על כך הודעה כמוצג במטוס של מוטי? כנראה שסידור המטוסים שונה, או שהאנגלית השתנתה :-)

פורסם
א. לגבי MA, הצד נקבע אכן לפי FD שהופעל ראשון, אך נתון זה מתבטל כשמופעל טייס אוטומאטי. מעתה ה-MA נמצא בצד בו הופעל ט.א. ראשון למצב CMD ללא קשר ל-FD.

ב. בספר B737 FM Rev. 11/15/02 #41 שברשותי הגדרת הודעת FMC R/L אינה שאלה של מי ה-MA, אלא הודעה שנתוני ND אינם ממקור בצד שלך, בעת הפעלת FMC אחד בלבד, ציטוט:

FMC Source Select Switch

BOTH ON L/R - Single FMC operation.

- Offside map will annunciate "FMC L" or

"FMC R".

פירוש OFFSIDE MAP - מפת ND שלא בצד MA.

איך אם כך יתכן ש-ND ימין יקבל נתונים מ-FMC בצד שלו ותהיה על כך הודעה כמוצג במטוס של מוטי? כנראה שסידור המטוסים שונה, או שהאנגלית השתנתה :-)

שאני אתן עוד ניחוש פרוע?

בטיסה הזו תורגל כנראה מי שישב בצד ימין כקברניט.

לצורך כך בוצע CROSS בין הצגים. (אפשרי אאל"ט)

ובנוסף תורגלה תקלה ב FMC שמאל...

זה כבר באמת פרוע...

פורסם
א. לגבי MA, הצד נקבע אכן לפי FD שהופעל ראשון, אך נתון זה מתבטל כשמופעל טייס אוטומאטי. מעתה ה-MA נמצא בצד בו הופעל ט.א. ראשון למצב CMD ללא קשר ל-FD.

ב. בספר B737 FM Rev. 11/15/02 #41 שברשותי הגדרת הודעת FMC R/L אינה שאלה של מי ה-MA, אלא הודעה שנתוני ND אינם ממקור בצד שלך, בעת הפעלת FMC אחד בלבד, ציטוט:

FMC Source Select Switch

BOTH ON L/R - Single FMC operation.

- Offside map will annunciate "FMC L" or

"FMC R".

פירוש OFFSIDE MAP - מפת ND שלא בצד MA.

איך אם כך יתכן ש-ND ימין יקבל נתונים מ-FMC בצד שלו ותהיה על כך הודעה כמוצג במטוס של מוטי? כנראה שסידור המטוסים שונה, או שהאנגלית השתנתה :-)

נכון ומדויק. נתתי מידע חלקי שעוסק רק בתיקון הודעה לא מדוייקת אך לא הבאתי את מערכת התנאים והשלמת התמונה. תודה, עופר, מידע מדויק.

א. לגבי MA, הצד נקבע אכן לפי FD שהופעל ראשון, אך נתון זה מתבטל כשמופעל טייס אוטומאטי. מעתה ה-MA נמצא בצד בו הופעל ט.א. ראשון למצב CMD ללא קשר ל-FD.

ב. בספר B737 FM Rev. 11/15/02 #41 שברשותי הגדרת הודעת FMC R/L אינה שאלה של מי ה-MA, אלא הודעה שנתוני ND אינם ממקור בצד שלך, בעת הפעלת FMC אחד בלבד, ציטוט:

FMC Source Select Switch

BOTH ON L/R - Single FMC operation.

- Offside map will annunciate "FMC L" or

"FMC R".

פירוש OFFSIDE MAP - מפת ND שלא בצד MA.

איך אם כך יתכן ש-ND ימין יקבל נתונים מ-FMC בצד שלו ותהיה על כך הודעה כמוצג במטוס של מוטי? כנראה שסידור המטוסים שונה, או שהאנגלית השתנתה :-)

שאני אתן עוד ניחוש פרוע?

בטיסה הזו תורגל כנראה מי שישב בצד ימין כקברניט.

לצורך כך בוצע CROSS בין הצגים. (אפשרי אאל"ט)

ובנוסף תורגלה תקלה ב FMC שמאל...

זה כבר באמת פרוע...

ברוכי, השערת תרגול אבדן FMC שמאל אינה סבירה, משום ש"תרגול" זה הינו סתמי וחסר טעם. לא עושים זאת, אלא בסימולטור. שם גם דואגים להביא לך תקלה זו בשילוב תקלות נוספות במיחשוב ואוטומציה, שילוב שישרוף לך כמה וכמה תאים אפורים. לאפגרייד אין קשר.

לדעתי בחלק מהאווירונים אם לא בכולם בתצורת אלעל, כל ND לוקח נתונים מהמחשב שלו, להבדיל מהתפיסה הסטנדרטית שהמחשב השליט בד"כ יהיה השמאלי. למיטב זכרוני ב-ND שמאלי יופיע "FMC L" ובימני "FMC R", דהינו כל ND לוקח מידע מהצד שלו. משום שלא מדובר בתצורה סטנדרטית, ההודעה מופיעה.

פורסם

שלום,

עד כמה שידוע לי,

במצב רגיל - כל ND מקבל מידע מה-FMC המתאים (ה-ND השמאלי מה-FMC השמאלי, וה-ND הימני מה-FMC הימני).

ההודעה TFC ב-ND מסמנת שה-TCAS פועל.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...