mickey lip פורסם מאי 2, 2004 דיווח פורסם מאי 2, 2004 בעקבות מקרה שקרה לי בשבוע שעבר החלטתי להציע הצעה והיא פתוחה לדיון קובי היה בפיקוח קרקע ונתן לי אישור להסיע על ה K היה לו גם מישהו שאני לא זוכר מי וגם לא משנה עם 737 שקיבל אישור הסעה על ה J עם הוראה ברורה להמתין לפני ה K הבחור כמובן התעלם לחלוטין ואם לא הייתי בולם הוא היה דורס אותי בלי להרגיש (את המנה שלו הוא קיבל מקובי) אבל אירוע זה של כמעט ונפגע העלה לי את הרעיון לפתוח פה מקום שבו כל אחד יוכל להעלות מיקרים כאלה ודומים (תקלות ,נחיתות לא טובות ,אירועים חריגים וכ"ו) על מנת שכולם יוכלו ללמוד מטעויות של אחרים וכך נוכל כולנו להעלות את רמת המיקצועיות שלנו . נוהל זה של תחקירים קיים גם בח"א ונקרא "כמעט ונפגע" ולדעתי יש לו מקום גם אצלנו אשמח לשמוע את דעתכם בברכת טיסות בטוחות ושימו לב לחתימה שלי שהיא המוטו בטיסה :wink: מיק
Arie Halperin פורסם מאי 2, 2004 דיווח פורסם מאי 2, 2004 אתמול בארוע עמדנו בתור להמתנה ב26 פתאום הגיע גמבו מאחורה דרס את כולם והגיע לראש התור לא שמעתי ציוץ מאף אחד זה היה איתי - לא זוכר שם משפחה אריה
Shadi Abo Ahmad פורסם מאי 2, 2004 דיווח פורסם מאי 2, 2004 אתמול בארוע עמדנו בתור להמתנה ב26פתאום הגיע גמבו מאחורה דרס את כולם והגיע לראש התור לא שמעתי ציוץ מאף אחד זה היה איתי - לא זוכר שם משפחה אריה אכן בזמן ההמתנה שלכם אתמול הגיע מטוס שהתעלם מכולם . הנהלים במקרה כזה מאד ברורים , קודם כל מנסים ליצור קשר עם הטייס בכל הדרכים (קריאה בערוץ הקול והטקסט והודעות פרטיות) ובמידה ואין תגובה אז קוראים לסופרויזור שיעיף אותו מהרשת. אתמול דווקא המטוס התנתק מעצמו בדיוק כשפניתי לאנטולי :wink: ולא היה צורך בהתערבות שלו... לגבי ההצעה של מיקי , היא נשמעת מאד הגיונית והיא תיבדק...
Ido Rosenthal פורסם מאי 2, 2004 דיווח פורסם מאי 2, 2004 הדבר הזה קיים בכל הצבא לא רק בחיל האויר, ובכלל כמעט בכל סביבת עבודה, נהוג לעשות תחקירי ארוע לארועי בטיחות, להסיק מסקנות ולפרסם אותם כדי שכולם ילמדו מהארוע וידעו איך להתנהג אם הם נקלעים למצב כזה. זה באמת רעיון טוב לעשות אגף בטיחות באתר שבו יפורסמו תחקירים כאלה.
Gal פורסם מאי 3, 2004 דיווח פורסם מאי 3, 2004 בקשר למה שהיה בדרך ל26 אני נסעתי עם 737 ו(לפי פקח הקרקע) עקפתי את כולם בזמן שבכלל הייתה לי בעיה בSBREALY ואני לא ראיתי אף אחד ולכן שמאוד מהר אחרי שהבנתי את זה התנתקתי. אם זה הייתי אני אני ממש מצטער :cry: . וחברה אני עובד על תיקון הבעיה כך שלא תצטרכו לסבול עוד איזה אהבל אחד.
Izik Bakshi פורסם מאי 6, 2004 דיווח פורסם מאי 6, 2004 בהחלט רעיון יפה מיקי אני בעד לפתוח נושא בפורום שמיועד לדברים האלה כי מן הסתם כמו בחיל האויר יש לא מעט מקרים כאלה, אל תשכחו שמותר לטעות לפעמים כי מטעויות לומדים.
mickey lip פורסם מאי 6, 2004 מחבר דיווח פורסם מאי 6, 2004 איציק תודה מעויות לומדים את זה אני יודע ולכן העלתי את הנושא גם היום היה לי מקרה של כמעט התנגשות אם לא הייתי מנתק טייס אוטומטי ושובר כמו בקרב אויר זה היה נגמר בתאונה בטוח. הבחור השני טס לו הכיף בלי להודיע ביוניקום לא בקול ולא בהודעה שהוא בגישה ל 12 ופשוט וכנס לפני וזאת אחרי שהודעתי בכתב על כניסה לתהליך לאחר מספר דקות אלעד עלה לפקח והודעתי לו על כך כשהוא ניסה להעיר לו הבחורציק ביטל אותו ללא היסוס בטענה שהוא באמצא נחיתה כדי שאנשים יעברו ריענון על הנוהלים של טיסה ללא פיקוח כולל ה TCAS זה בסופו של דבר הציל את חיי הנוסעים שלי יכול להיות שגם לי יש חלק בזה אולי הייתי צריך לנתק מגע הרבה לפני לאחר שהוא לא ענה לי נק למחשבה מקווה שתלמדו ממקרה זה מיקי
Eranre פורסם מאי 6, 2004 דיווח פורסם מאי 6, 2004 איציק תודהמעויות לומדים את זה אני יודע ולכן העלתי את הנושא גם היום היה לי מקרה של כמעט התנגשות אם לא הייתי מנתק טייס אוטומטי ושובר כמו בקרב אויר זה היה נגמר בתאונה בטוח. הבחור השני טס לו הכיף בלי להודיע ביוניקום לא בקול ולא בהודעה שהוא בגישה ל 12 ופשוט וכנס לפני וזאת אחרי שהודעתי בכתב על כניסה לתהליך לאחר מספר דקות אלעד עלה לפקח והודעתי לו על כך כשהוא ניסה להעיר לו הבחורציק ביטל אותו ללא היסוס בטענה שהוא באמצא נחיתה כדי שאנשים יעברו ריענון על הנוהלים של טיסה ללא פיקוח כולל ה TCAS זה בסופו של דבר הציל את חיי הנוסעים שלי יכול להיות שגם לי יש חלק בזה אולי הייתי צריך לנתק מגע הרבה לפני לאחר שהוא לא ענה לי נק למחשבה מקווה שתלמדו ממקרה זה מיקי 1. זה הייתי אני 2. תאמין לי אני יודע מה זה TCAS 3.תגיד איך אתה חושב שאני דיברתי איתך בתדר פיראטי אני הייתי ביוניקום!!! UNICOM זה לא רק VOICE אתם צרכים להבין את זה 4.אני נכנסתי ראשון אם אתה שם לב שאתה קרוב למישהו תעשה HOLD פשוט 5.כן בנחיתה אי אפשר לדבר אני לא יודע מה איתך אבל אני ראליסטי ואני נוחת ידני ואי אפשר גם לדבר וגם לנחות אם אתה יכול לבצע זאת אז זה אתה לא אני מצטער! 6. אני לא בחורצי'ק!
Almog Atar פורסם מאי 6, 2004 דיווח פורסם מאי 6, 2004 זה נכון מיקי היית צריך לעשות HOLD ויוניקום זה לא ערוץ VOICE זה טקסט ואני שמעתי אותך מדווח בVOICE פשוט בVOICE לא כולם על אותו שרת VOICE וכאלה בטקסט כולם רואים
mickey lip פורסם מאי 6, 2004 מחבר דיווח פורסם מאי 6, 2004 אלמוג וערן שלום עד כמה שאני זוכר אני דיווחתי בקול וגם בטקסט ואני עוד לא כזה זקן כך שאני עדיין לא סנילי :wink: ערן אתה ענית לי בטקסט אחרי שכבר היית בתהליך. אני לא כועס אליך כי ככה זה נראה לי רק רציתי להעלות את המקרה שכולם ילמדו ממנו לא ציינתי שמות או מספר טיסה בחורציק זה כינוי חיבה ולא גנאי אבל אם נפגעת אני באמת מתנצל אמרת שאתה יודע להשתמש ב TCAS אז אני שואל למה לא השתמשת בו? בו נגיד שאני לא דיווחתי בכלל למה לא הזהרת אותי או ביצעת פעולה בכדי למנוע את ההתנגשות? אלמוג אני כן ניכנסתי ל HOLD אתה יכול לבדוק את זה עם אלעד לסיכום חברים יקרים המטרה שלי היא לא לחפש אשמים ולא להשמיץ או לפגוע חס וחליליה במישהוא ממכם או בכלל כל המטרה הייתה להעלות את הארוע על מנת שכולם ילמדו ממנו וימנעו מצב דומה בעתיד. גם אני נוחת ידני והראש שלי לא תקוע כל הזמן בתוך הקוקפיט גם מדבר בקשר וגם מציץ מדי פעם החוצה זה הבסיס לטיסה אבל זה כבר לדיון אחר ערן ידידי היקר באמת סליחה אם נפגעת מיקי
Izik Bakshi פורסם מאי 7, 2004 דיווח פורסם מאי 7, 2004 מילים כדורבנות מיקי המטרה היא רק ללמוד מטעויות ולא לחפש אשמים.
Almog Atar פורסם מאי 7, 2004 דיווח פורסם מאי 7, 2004 ברור ראיתי אותכם בסרב והתחלתי לדאוג רשמתי הודעות לערן שיזהר ושאלתי אם אתם בקשר שלא יקרה משהו לא נורא באמת צריך ללמוד מטעויות ואנחנו רק בני אדם
hagay פורסם מאי 7, 2004 דיווח פורסם מאי 7, 2004 רק שהטייסים האמתיים לא יגידו "צריך ללמוד מטעויות" :wink:
Eranre פורסם מאי 7, 2004 דיווח פורסם מאי 7, 2004 אלמוג וערן שלוםעד כמה שאני זוכר אני דיווחתי בקול וגם בטקסט ואני עוד לא כזה זקן כך שאני עדיין לא סנילי :wink: ערן אתה ענית לי בטקסט אחרי שכבר היית בתהליך. אני לא כועס אליך כי ככה זה נראה לי רק רציתי להעלות את המקרה שכולם ילמדו ממנו לא ציינתי שמות או מספר טיסה בחורציק זה כינוי חיבה ולא גנאי אבל אם נפגעת אני באמת מתנצל אמרת שאתה יודע להשתמש ב TCAS אז אני שואל למה לא השתמשת בו? בו נגיד שאני לא דיווחתי בכלל למה לא הזהרת אותי או ביצעת פעולה בכדי למנוע את ההתנגשות? אלמוג אני כן ניכנסתי ל HOLD אתה יכול לבדוק את זה עם אלעד לסיכום חברים יקרים המטרה שלי היא לא לחפש אשמים ולא להשמיץ או לפגוע חס וחליליה במישהוא ממכם או בכלל כל המטרה הייתה להעלות את הארוע על מנת שכולם ילמדו ממנו וימנעו מצב דומה בעתיד. גם אני נוחת ידני והראש שלי לא תקוע כל הזמן בתוך הקוקפיט גם מדבר בקשר וגם מציץ מדי פעם החוצה זה הבסיס לטיסה אבל זה כבר לדיון אחר ערן ידידי היקר באמת סליחה אם נפגעת מיקי מיקי אתה בחור נהדר אין לי מילים עכשיו!
E.Z פורסם מאי 7, 2004 דיווח פורסם מאי 7, 2004 ארוע בטיחות חמור היום. משהו שכבר דיברנו עליו...טייס יוצא היום משדה דוב על BGN2A אני בגישה הסקווק שלו על מצב STBY שהוא באוויר הוא מתקרב ל- שדה לנוהל מכשירים ולא יוצר קשר למרות שהוא אמור כבר בשדה דוב ליצור הרי גישה מכסה גם את שדה דוב. טטיסים: האחריות שלכם לוודא אם עמדה שרלוונטית לכם ובטח שלשים סקקוק ל- C שאתם באוויר. מקרה שני. קשור יותר לפקחים. פקח מחליט שהוא זה שצריך להכניס מטוס מעל ה- VOR לנחיתת ראיה ב- 12 ומורה לו בטקסט פרטי לעבור לתחנה שלו (לתדהמתי) --> אין לפקח שום סמכות להוציא מטוס מידיים של פקח אחר אלא לאחר תאום\בקשה מהפקח השני. ומשהו אחרון נישבר לי להעיר לטייסים על 250 קשר מתחת ל -10 אלף ואלה טיסים קבועים ..מה כל כך קשה.? בגלל זה על כל הפרדה בין מטוס למטוס צריך לעבוד פי 2 כי אתם לא שמים (תסלחו לי על הביטוי) על זה. וזה לא טייס אחד היו לי במשמרת האחרונה לפחות 4 מקרים שימו לב...
mickey lip פורסם מאי 7, 2004 מחבר דיווח פורסם מאי 7, 2004 אלעד שלום מודה ומתנצל אתה יודע שזה היה אני על שדה דוב והנה השתלשלות העיניינים: ביציאה משדה דב בדקתי שוב לפני ההמראה ולא היה פיקוח (חןץ מקרקע ומגדל בו גוריון), הודעתי בטקסט על כוונותי והמראתי . לאחר ההמראה נתקלתי ברוחות צד עזות והייתי שקוע כל כולי בלייצב את המטוס ולהשאר בנתיב לאחר שהתייצבתי בדקתי שוב וראיתי שיש פיקוח ולכן עברתי מיידית אליך הטעות הגדולה ביותר שלי היתה שלא עברתי למצב בסקווק לפני ריצת ההמראה וני מקווה שזה לא יקרה לי יותר(עכשיו יש גם פתק על המחשב :wink: ). אבל ותסלח לי שאני שואל ,כאשר אתה עולה לפקח אתה צריך\אמור לבדוק מי נמצא במרחב שלך גם לפי תוכנית הטיסה ששלחתי אתה צריך לדעת שאני אמור להופיע לך ואם לא אז משהו לא כשורה למה לא פניתי אלי בהודעה פרטית כדי שאני יעבור אליך ? אני מקווה שמה שאמרתי נכון כי את תוכנת הפיקוח אני לא מכיר כל כך טוב בכל מקרה אני למדתי והסקתי מסקנות מהאירוע(פתק על המחשב ) ואני מתנצל בפני כל החברים שבת שלום מיקי
mic פורסם מאי 7, 2004 דיווח פורסם מאי 7, 2004 ומשהו אחרון נישבר לי להעיר לטייסים על 250 קשר מתחת ל -10 אלף ואלה טיסים קבועים ..מה כל כך קשה.? בגלל זה על כל הפרדה בין מטוס למטוס צריך לעבוד פי 2 כי אתם לא שמים (תסלחו לי על הביטוי) על זה. וזה לא טייס אחד היו לי במשמרת האחרונה לפחות 4 מקרים שימו לב... אני לא יודע אם אתה פיקחת עלי היום, אני הייתי כרגיל ELY376, חזרתי מלרנקה, הייתי על פקח APP שאמר לי להכנס למהירות לפי הנהלים או משהו בסגנון. הקטע הוא שלא הבנתי על מה הוא מדבר מפני שהייתי במהירות של 170 קשר (! ! !)
E.Z פורסם מאי 7, 2004 דיווח פורסם מאי 7, 2004 ומשהו אחרון נישבר לי להעיר לטייסים על 250 קשר מתחת ל -10 אלף ואלה טיסים קבועים ..מה כל כך קשה.? בגלל זה על כל הפרדה בין מטוס למטוס צריך לעבוד פי 2 כי אתם לא שמים (תסלחו לי על הביטוי) על זה. וזה לא טייס אחד היו לי במשמרת האחרונה לפחות 4 מקרים שימו לב... אני לא יודע אם אתה פיקחת עלי היום, אני הייתי כרגיל ELY376, חזרתי מלרנקה, הייתי על פקח APP שאמר לי להכנס למהירות לפי הנהלים או משהו בסגנון. הקטע הוא שלא הבנתי על מה הוא מדבר מפני שהייתי במהירות של 170 קשר (! ! !) מוזר.... אני דווקא לא זוכר שהערתי לך על מהירות.. לגבי מיקי עשיתי ריסט למחשב והתחברתי אבל עדיין איך אני יכול לזהות אותך שהסקקוק במצב STBY והייתי גם מחובר לפי דעתי עוד לפני שהתנעת..
Oren Geva פורסם מאי 7, 2004 דיווח פורסם מאי 7, 2004 כנראה שלא הערת למיכאל. ממני דוקא ביקשת להגביר מהירות ל-230 כשכבר הייתי ב-160-170 בערך. אני מניח שזה בגלל טייס מהיר שהיה מאחורי? (אני הייתי הליוס 532 היום)
mickey lip פורסם מאי 8, 2004 מחבר דיווח פורסם מאי 8, 2004 אלעד ידידי שלום לגבי הסקווק הבנתי והתנצלתי אני אישית בדקתי גם בשלב החיבור וגם לפני ההמראה ולא ראיתי אותך אבל... אתה טוען שראית אותי עוד לפני ההתנעה אז למה לא ביקשת ממני לעבור אליך אם אתה רואה שאני מניע ,מסיע ,וממריא ? או שאני לא מבין מה קרה פה ? לסיכום נראה לי שמה שקרה זה עדכון הנתונים במחשב שלי ו/או שלך ע"י הרשת אני מאמין שכל אחד יסיק את המסקנות מהמקרה וכך נהיה יותר מקצועיים ונשמור על שמיים בטוחים עוד דבר קטן:רציתי להודות לכל מי שמשתתף בדיון על הארועים הנ"ל על הרצינות,המיקצועיות ובעיקר על הצורה התרבותית שבה מתנהל הדיון .כולנו חברים ולכולנו מטרה אחת משותפת. אני גאה להיות חלק מהחטיבה הזאת ישר כח מיקי
E.Z פורסם מאי 8, 2004 דיווח פורסם מאי 8, 2004 אלעד ידידי שלום לגבי הסקווק הבנתי והתנצלתי אני אישית בדקתי גם בשלב החיבור וגם לפני ההמראה ולא ראיתי אותך אבל... אתה טוען שראית אותי עוד לפני ההתנעה אז למה לא ביקשת ממני לעבור אליך אם אתה רואה שאני מניע ,מסיע ,וממריא ? או שאני לא מבין מה קרה פה ? לסיכום נראה לי שמה שקרה זה עדכון הנתונים במחשב שלי ו/או שלך ע"י הרשת אני מאמין שכל אחד יסיק את המסקנות מהמקרה וכך נהיה יותר מקצועיים ונשמור על שמיים בטוחים עוד דבר קטן:רציתי להודות לכל מי שמשתתף בדיון על הארועים הנ"ל על הרצינות,המיקצועיות ובעיקר על הצורה התרבותית שבה מתנהל הדיון .כולנו חברים ולכולנו מטרה אחת משותפת. אני גאה להיות חלק מהחטיבה הזאת ישר כח מיקי השתלשלות הענינים : אני מתחבר לגישה אתה מופיע בחניה (אין צורך שתיצור קשר כיאתה לא טס ) . אני נאלץ לעשות ריסט למחשב שאני חוזר אני רואה אותך על BGN2A עם סקווק STBY שאין לי יכולת מינימלית לזהות אותך זה כל הסיפור.... עד שהצלחתי לזהות אותך כבר היית מעל השדה בגישת מכשירים שיש לי 2 מטוסיפ בפיינל.
Omer k פורסם מאי 9, 2004 דיווח פורסם מאי 9, 2004 לא הבנתי בסוף עם הרעיון יאלה לפעול או לא אבל בכל מקרה אני חושב שזה לא צריך להיות מוםנה רק לטיסים גם הפקחים עושים קצת טעויות - הפקחים החדשים... אולי צריך להכין עמוד שבו היה אפשר לכתוב בערות באופן אנונימי וככה היה קל לטפל בהם בלי לחשוף את כל השמות
mickey lip פורסם מאי 9, 2004 מחבר דיווח פורסם מאי 9, 2004 עומר זה נכון מאוד גם פקחים עושים טעויות כולנו בני אדם ולכולנו זה תחביב המטרה שלנו היא להנות מהסימולטור כמה שיותר ולהיות הכי מקצועיים ואותנטיים ככל שניתן לי אישית אין בעיה עם ציון שמי כל עוד הדבר נעשה בצורה יפה המעלה את הבעיה / שגיאה על מנת שכולם יוכלו ללמוד ממנה. זכור כולנו בני אדם וכולם עושים שגיאות /טעויות לפעמים החוכמה היא ללמוד מהם להבא ולא לחזור עליהם אני מאוד מקווה שמנהלי האתר יעלו פורום כזה ,במידה שהדבר אפשרי טכנית ואם יהיה להם זמן כולם אנשים עסוקים שתורמים שעות על גבי שעות לטובת הכלל ולא תמיד יש להם זמן בברכה מיקי