עבור לתוכן
Oren Geva

STAR ללרנקה

Recommended Posts

פורסם

לא הצלחתי למצוא בפורום, אבל זכור לי שמישהו כתב (נדמה לי שזה היה רן) שהסטאר שבשימוש בטיסות ללרנקה הוא SOBOS (נדמה לי, לא בדקתי אפילו בדפיות עדיין) ולא BOSIS כמו שתמיד אנחנו טסים.

מישהו זוכר דבר כזה? האם זה נכון?

פורסם

אני לא ממש זוכר אורן

אך יש אתר לחטיבה שם של קפריסין ויש שם את כל הדפיות אז זה בטוח כתוב שם אני ממש לא זוכר תכתובת אנסה לברר לך מחר כבר! ועם ייצא לך ברגע שעולה שם פקח הכתובת רשומה לו ב INFO

לילה טוב :D

פורסם

תודה מיקי.

יהונתן,

זה לא העניין, בדפיות קיים SOBOS וגם BOSIS. אבל מה שבשימוש באופן נורמלי בעולם האמיתי הוא SOBOS, ולא BOSIS כמו שמופיע בדיספאצ'ר. זה כל מה שרציתי לדעת.

בקיצור, IAL, תעדכנו את תכנית הטיסה ללרנקה - במקום GITLA.UW13A.VELOX.B17.BOSIS

צריך להיות

GITLA.UW13A.VELOX.UR18.SOBOS

פורסם
תודה מיקי.

יהונתן,

זה לא העניין, בדפיות קיים SOBOS וגם BOSIS. אבל מה שבשימוש באופן נורמלי בעולם האמיתי הוא SOBOS, ולא BOSIS כמו שמופיע בדיספאצ'ר. זה כל מה שרציתי לדעת.

בקיצור, IAL, תעדכנו את תכנית הטיסה ללרנקה - במקום GITLA.UW13A.VELOX.B17.BOSIS

צריך להיות

GITLA.UW13A.VELOX.UR18.SOBOS

BOSIS אורן זה BOSIS

פורסם

אני לא בטוח

בד"כ 22 בשימוש בלרנקה - ו-SOBOS יותר טבעי ל-ILS22.

חוץ מזה שנדמה לי שזה מה שהפקח הקפריסאי אמר בזמנו לרן או לחגי או מי שזה לא היה - שהוא לא מבין למה כל הישראלים באים מ-BOSIS

פורסם

אורן אתה לא כל כך צודק,כן אני זוכר שפקח קפריסאי העיר על כך והיה כאן דיון על זה,

וכך הוא אמר:

כיוון שרוב הזמן מסלול 22 בשימוש לכן הסטאר הוא REXAL 1A שזה אומר מVELOX

לDESPO ולREXAL וממשיכים לפי הסטאר,

ובמידה והמסלול הוא 04 אז הפקח יודיע לפני שמגיעים לVELOX שצריך לבצע את BOSIS 1C

שזה אומר מVELOX לBOSIS והמשך לפי הסטאר.

הנה הלינק לדיון

http://simdata.sourceforge.net/vatil/bo ... php?t=1589

מקוה שעזרתי. :)

פורסם

אורן אתה צודק, זה SOBOS.

אין STAR של REXAL תעיינו שוב בדפיות לא קיים כזה.

http://avsim.com/hangar/flight/cvartcc/downloads/charts/lclk/lclk_star.zip

REXAL מופיע ב missed Approtch של גישת ILS22 ו VORDME04.

http://avsim.com/hangar/flight/cvartcc/downloads/charts/lclk/lclk_iap.zip

SOBOS זה הSTAR היחידי שמתאים לטיסות מהארץ לנחיתה על 22.

BOSIS 1 C מיועד למסלול 04.

יום נעים לכולם.

רן.

פורסם

חגי, גם לפי הדפית שלך נראה יותר נוח לבצע את SOBOS - לטוס ל-ALSUS ולהמשיך לSOBOS.

נראה לי קצת בעייתי שמכל סטאר אפשר לנחות רק על מסלול אחד - איך אתה יכול להגיש תכנית טיסה למסלול ספציפי ביד מלכתחילה?

אז אולי מישראל מדובר בטיסה של 50 דקות, אבל מה עושים מטוסים שמגיעים מלונדון? ב-5 שעות מזג האוויר יכול להשתנות ואיתו גם המסלול בשימוש.

אולי תכנית טיסה ללרנקה צריכה להסתיים ב-VELOX ומשם לקבל הוראות מהקפריסאים איזה סטאר לבצע?

ברגע שאנחנו מסיימים תכנית ב-SOBOS או BOSIS אנחנו מכתיבים להם את ההליך...

פורסם

חגי לא להתעצבן, תעיין בתאריך של המפה שלך ותעיין בלינק שנתתי, תגלה שהדפית שלך היא מתקופת המנדט הבריטי :lol:

אין STAR העונה לשם REXAL 8)

פורסם

אורן ורן, יתכן ושניכם צודקים אין לי בעיה עם זה רק אם לא שמתים לב כתבתי

בתגובה הראשונה שלי שכך אמר הפקח הקפריסאי והוא שהפנה אותנו לדפיות האלו,

אז כמו שאצלינו עדיין לא משתמשים בגישה ל30 על פי הדפיות שיש ליוסי שהם יותר מעודכנות

ממה שיש לנו באתר וכך גם המטוסים במציאות מבצעים גישה ל30, כך יתכן שגם אצל הקפריסאים הם עדיין נשארו עם הדפיות הישנות יותר.

בכל אופן כדי להיות בטוחים ולמען הכלל אולי כדאי שתיצרו קשר עם פקחי לרנקה ותשאלו אותם.

פורסם

חגי,

אולי באמת כדאי לדבר עם הפקחים הקפריסאים בנושא.

לגבי 30 - הגישה שאתה תיארת היא לא גישה ויזואלית.

בגישה ויזואלית לא מעניין אותי מה הרדיאלים מאיזה VOR וכו'.

לא מעניינות בגישה ויזואלית הדפיות של יוסי גם.

יכול להיות שמה שאתה ראית אצל יוסי הן דפיות ה-RNAV.

אגב, חגי - לגבי הגישה הויזואלית אתה מוזמן לעיין בפמ"ת מאתר AOPA ישראל -

http://www.aopa-israel.org.il/_Uploads/501LLBG.pdf

תראה בעמוד 7 סעיף 22 - הקפה

גובה מזערי ב-LL הוא 3000 (4000 אפשרי). הקפה למטוסים בקטגוריה A,B היא 1500, מטוסי בקטגוריות C,D הגובה 2000.

בע"מ 15 - נספח ג' יש לך את תרשימי ההקפה.

פורסם

מסכים שצריך לפנות לקפריסאים ושיעדכנו אותנו או את עצמם.

לגבי הדפיות, שלי הם מהאתר של החטיבה הקפריסאית ב VATSIM והן של JEPPSEN ומשנת 1998.

אני מאמין שיש אולי יותר חדשות ומעודכנות וננסה לשם את היד שלי עליהן.

ושוב הפעם האחרונה שטסתי לשם, אנטוניס שוב הכניס אותי דרך SOBOS והוא זה שהפנה את תשומת ליבי לנושא זה (היה עוד טייס לא זוכר מי זה היה).

ד"א יש לך דפיות של הגישה ? אתה יכול להעלות אותן לפה ? מעניין לראות אותן.

רן.

פורסם

אורן, מיקי, חגי ורן. כמו שכתב חגי יש גם יש STAR שנקרא REXAL1A. זהו הליך גישה למסלול 22. בנוסף כמובן יש את ה-STAR של SOBOS.

יש שני SID הנקראים REXAL1B ו-REXAL1D (האחד יציאה מסלול 04 והשני יציאה ממסלול 22).

צודק רן כשהוא כותב ש-REXAL היא הנקודה אליה מגיעים במקרה של "לך סביב". אבל ה-STAR של REXAL1A חי וקיים.

במקרים שאני מגיע ללרנקה אני מקבל או את BOSIS (למסלול 04 - אם הוא בשימוש) או את REXAL1A למסלול 22. מעולם לא קיבלתי הנחיה לבצע את ה-STAR של SOBOS.

יוסי 8)

פורסם

הי יוסי, מאחר ואתה מבחינתי סמכות בנושא LCLK וה 737-700 PMDG אני לוקח את המילה שלך.

טוב מצאתי את המפות האלה באתר של הפקחים (הלא וירטואלים) של קפריסין.

http://agrino.org/cyatca/pages/cyatca_gallery.html

תעיינו בסוף הדף יש שם את המפות. התאריך שלהן הוא משנת 1988 :shock:

המפות של JEP הן מ 1998 (עשר שנים אחרכך) מה ניראה לכם יותר מעודכן ?

רן.

פורסם

רן,

קטונתי :oops: .

אני נוהג לבדוק את ה-ATIS של לרנקה ולפי זה מכניס תוכנית טיסה. בכל מקרה, מיד כאשר אני עוזב את המרחב של ישראל אני יוצר קשר עם אנטוניס (שבד"כ יושב על גישה בלרנקה) ומוודא איזה מסלול פעיל.

ד"א אם אתה רוצה את מפת JEPPESEN רק תגיד (ואין שוני בין שתי הדפיות, זו שצירף חגי וזו של JEPPESEN).

חגי - לא שכחתי, אני עוד חייב לך תשובה על הגישה של DAROS למסלול 04.

יוסי 8)

פורסם

אורן

נראה לי שנפל לי האסימון ותקן אותי אם אני טועה, באמת לגבי גישה ויזואלית

יורדים לגובה הקפה ונוחתים לפי ההוראות של הקפה, וכאן אני מבין שיש גם מה שנקרא

VOR DME שזה שונה מויזואלית וכאן תתקן אותי אם אני טועה וזה בעצם ההליך שתיארתי למעלה (עפ"י הדפיות של יוסי) או לחילופין ישירות לBGN שמאלה ל102

וימינה ל302, אז אסכם שיש הבדל בין גישת ראיה (ויזואלית) או VOR DME.

ויוסי

יפה שעדיין לא שכחת אותי.

פורסם

יוסי אשמח לקבל את דפיות ה JEP של לארנקה.

אם תוכל לשגר לי דרך המסנג'ר אודה לך,

רן.

פורסם

יוסי אני לא מדבר על הדפית ראיה של 30 (שלחתי לי כבר :D ועלכך כמובן תודה).

אני מדבר על הדפיות של לארנקה.

תודה מראש,

רן.

פורסם

חגי אתה צודק - הקפה רגילה לחלוטין.

לגבי ה-VORDME - אין לי כרגע את הדפית מולי אבל קיימת גישה כזו ל-30 אז יכול בהחלט להיות שזה מה שתיארת.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...